Rabu, 17 Mac 2010

Petua Kecantikan Hujung Rambut Ke Hujung Kaki – Oleh Emmanuna

 

aku dok perhati jekk.. aku dok tenung jekk, sorang kawan sekelas aku nih.. aishhh.. comey nye alahaii.. mekap x pakai pon.. jeles lak kan aku tengok. so aku pon gi tanya dia

“Emma weyy.. ape petua ko lawa hah?”

Emmanuna hanya tersengih bak kerang busuk, dan dia pon berkata, “Hah, cepat catat petua aku! banyak nih! 1001 tau..!”

aku pon macam kena pukau ngan mat bangla, aku ikut je ape yang dia cakap. then bila balik jek, aku belek balik kertas tadi, melihat tercatatnya 7 petua cantik yang diamalkan emmanuna sepanjang hidup nye.

 

dan inilah petua nya :

makan jamu – haaa.. jamu ape tak pulak emmanuna terangkan secara detail. yang aku tahu jamu ni mesti dibeli kat mana-mana toko jamu sekitar melaka, sebab emmanuna orang melaka. wooo ulau melingkau atas pagau!

pantang makan – emmanuna sangat-sangat pantang dengan kulit ayam! katanya dia memang x makan kulit ayam. huhuuu… fungsinye??? aaaa…. sekali lagi dia x sediakan detail nyer

senyummmm…!!! – haaa… petua senyum selalu dah biasa kita dengar. ala, aku tengok emmanuna pon suke senyum kambinggg.. sengih sana sengih sini, untuk keremajaan woooo!

eyebag is so sexy..!! – ha, bagi yang ada eyebag, emmanuna kata biarkan jek!! kata dia, pada dia kalau ade eyebag mukanye nampak cengkung sedikit lantas menampakkan dirinye kurus sedikit,. wakakakaaa….

jangan tahan diri dari buat sesuatu – kata emmanuna, kalau nak buat something just go for it!! jangan tahan-tahan, jangan fikir berat, nanti bawak tension jek. bila tension muka mula la macam kena lumur ngan limau, masammmm jek! kan dah x lawa tuh!

jangan pakai bedak kat ketiak! – emmanuna kata, mak nye yang pesan supaya x pakai bedak kat bahagian bawah lengan kita tuh! sebabnye????? sapu bedak kat ketiak leh buat ketiak jadi hitam…!! eeeuuuwww~

muka selalu free mekap – haaa.. ni petua paling penting, muka selalu free mekap. bukan la emmanuna x pernah mekap langsung, tapi dia HANYA pakai mekap untuk event tertentu saje.. so hari-hari biasa memang x payah mekap la katanya…

 

 

yaaa.. sekian 7 petua kecantikan dan kecergasan oleh cik emmanuna. ehhhh mesti ada yang tertanya-tanya sape kah cik emmanuna ni?? lawakh dia???? huuuu~ meh la aku kasi gambau dia yang aku dah curik dari pesbuk nyer

emma nunuaaa ouhhh… aku suka rambut dia! lupa pulak nak tanya rahsia jaga rambut!

emma 2

oke ini laaa emmanuna kawan ku itu…..

perasaan : bosan, cuaca petang yang panas~


8 ulasan:

  1. jamu den xlalu la.
    hehe
    ade x jamu ala2 gule2 sket?
    kikiki

    BalasPadam
  2. bgusnye membe..share rahsia die..heeee~~

    BalasPadam
  3. jamu pe dia mkn? jenis serbuk2 ada? hahahhaa~

    BalasPadam
  4. nisa...jln lah jeles kat dier sb i togk nisa pon cantik gak....

    BalasPadam
  5. to ain : hehehe~ thanks tau~

    to ayie : haa..tu kena tnya cik emmanuna kita, tp klu x silap dia kata jamu dlm bentuk tablet jek~

    to shaa : hehehe~ she's a nice fren~

    to aqamz : jamu gula2?? haa..tu mcm jamu sendirian berhad. hehehe~ beli gula2 then anggap mcm jamu, mkn hari2~ ekekekee~

    BalasPadam
  6. Sebenarnya gua belajar semua ni dari iejam hosen. Kalau iejam takde gua rasa gua pun tak reti cantik2 ni.

    BalasPadam
  7. tingin nak makan jamu. hahaha tanye jap mbr kau tuhh. huhu

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay