Khamis, 18 Mac 2010

Ada Sesiapa Nak Menaip Ke?

 

hurm… tengah blogwalking, baca lak blog kawan.. hmm perkara yang sama aku dah fikir dari dulu…

HMM…. aku suka betul bila senior-senior buat event, atau kelab fakulti aku anjurkan sesuatu acara. seboleh-bolehnya aku akan join, tak pun memberi sumbangan walau tak seberapa.

dan aku tumpang gembira bila ada event yang dapat sambutan hangat. jadi… aku pun berfikir, satu hari nanti, aku dan kawan-kawan aku jugak akan sampai di tahap macam mereka, macam senior aku. kitorang nak tak nak kena jugak anjurkan event untuk subjek-subjek akan datang.

pada masa tu, baru kita tahu, saling menyokong tu penting. pada masa tu, baru kita tahu sokongan padu dari semua pihak tu la yang akan menjayakan event atau aktiviti kita. ape perasaan bila kita buat aktiviti atau event tapi takde sambutan? MENYEDIHKAN….!! dan juga memalukan..

so, tak nak jadi macam tu? then kita JANGAN buat macam tu. kenapa aku cakap gitu??? sebab aku terfikir, kalau kita tak support atau bagi sumbangan pada event orang, layak ke kita mengharap orang akan support kita ????

aku tak post benda ni untuk kondem sapa-sapa.. aku just suka menaip, dan disebabkan hal ni dah disentuh, aku jadi terfikir kan benda ni dan aku just nak luahkan apa aku rasa???

so.. konklusi nye, aku support event or aktiviti dorang bukan sebab aku mengharapkan balasan. tapi aku tahu apa itu karma. what goes around comes around bebeh! apa yang kita buat, itu yang akan datang balik kat kita, terutamanya yang negatif.

jadi.. ni kesedaran untuk aku jugak. thanks sudi membaca sampai habis.

 

IMG_5565 abaikan URL pada gambar~

 

 

perasaan : hormon tak stabil~


3 ulasan:

  1. yup..
    kadang2 takut gak pk
    kalo kte x bg sokongan kat event yang orang lain wat, cmne kalo orang lain lak tak sokng kte wat event..

    so, kte perlu support or lain spy diri kite disupport.

    p/s: ayat sedikit tonggang tebalik..(^-^)

    BalasPadam
  2. ade tag untuk aok.. tgk la..

    http://meuzangelo.blogspot.com/2010/03/special-tag-dari-aku.html

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay