Khamis, 17 Jun 2010

Rombongan Meminang

situasi :

  • rumah aku, tiba tiba di datangi dua buah kereta
  • seorang wanita agak berumur mendahului kumpulan. di tangannya memegang sesuatu berbungkus dengan sapu tangan hijau muda
  • aku memandang dari atas, melalui tingkap di master bedroom
  • orang orang yang datang tu masuk ke rumah
  • aku dah cuak, berdebar, aku pergi kat tangga dan memasang telinga, mencuri dengar perbualan

perbualan :

  • MAK : maaf kak, anak saya tu muda lagi… belajar pon tak habis lagi!
  • WANITA 1 : sebab dia muda lagi lah saya datang meminang awal awal kak. kalau dibiar lama lama takut hati dia berubah pulak
  • MAK : tapi… (memandang tepak sirih yang diletak di depan mak)
  • WANITA 2 : akak jangan salah faham. niat kami ikhlas. dah si ***** tu berkenan kat dia, jadi tak payah tangguh dah
  • MAK : maaf lah, tapi anak saya tak pernah sebut apa apa pun pasal *****
  • WANITA 1 : ye, kami pun baru tahu. tapi kami rasa dia sesuai untuk ***** sebab lepas dorang berkawan, ***** nampak macam dah berubah sikit
  • MAK : *terdiam*

DSC05778 tepak sirih emas

suasana jadi agak kekok dan sunyi

  • MAK : kakak, panggil kakde turun bawah (adik aku dayah berlari naik ke atas, menarik tangan aku turun ke bawah)
  • AKU : ye mak…. (duduk sebelah mak)
  • MAK : hmmm… awak tak pernah cerita apa apa pun pasal ***** kat mak ye, ni ha dia datang nak meminang awak!
  • AKU : *terdiam* (aku pandang WANITA 1) maaf makcik, tapi saya dengan ***** berkawan jek. dia tak kata apa apa pun….
  • WANITA 1 : nisa.. makcik kenal anak makcik, kalau dia tak sungguh suka kan kamu, dia takkan beria suruh makcik meminang kamu
  • AKU : *diam lagi* (aku pandang mak)
  • MAK : hmmmmmm…. mak selalu harapkan jodoh terbaik untuk awak. tapi kalau ni dah masanya, mak ikut awak je lah. yang dipinang awak, yang nak kahwin nanti awak.
  • AKU : *bangun, berdiri* saya….

*

*

*

*

*

*

*

  • buka mata.. kedengaran bunyi spray air (?????)
  • check kat henset, pukul 12.05pm. ohhh GREAT!!!
  • kepala pening, teringat malam tadi tengok movie kat laptop sampai tak tido tido

200910620159 hanayoridangofinal

Hana Yori Dango Finale (Boys Over Flowers Japan Version)

p/s : aku sangat sukaaaa Hanazawa Rui (Oguri Shun). ending dia buat aku nangisssssss =_=”

2006_just_my_luck_wallpaper_002 just-my-luck-800-75

Just My Luck, lakonan Lindsay Lohan dan Chris Pine.

p/s : Chris Pine cute okeh!! mmuuaahhxx! haha

 

  • kemudian, aku sengih sengih sorang sorang
  • dalam hati aku berkata : “mak aihhhh…!!!! GILA PUNYA MIMPI…!!!!!!”
  • pesanan penaja : nama lelaki yang disebut dalam mimpi ni tak boleh dinyatakan. bahaya!!!

perasaan : ha ha mimpi mainan tido..!!


12 ulasan:

  1. panda :

    haha tu lah pasalll.. =P

    BalasPadam
  2. tapi sonok..

    mimpi tunang ngn orang yg kita suka..

    malang sekali hanya mimpi..huhu

    BalasPadam
  3. knape hnya mimpi??nk tau jgk last2 cmne..hehe

    BalasPadam
  4. panda :

    hehee xpe... kalau jodoh tak ke mana kan kan~
    ngeee~

    BalasPadam
  5. tu tanda2 bakal jadi kenyataan la tu hehehe..

    BalasPadam
  6. cik panadol :

    heehhee lambat lagiiiii~ hehe

    BalasPadam
  7. sarah :

    tu lah xtau kenapa. hehe..
    akhir dia? sy ponnn tak tau. baru nak bg jawapan dah terjaga dr tido. huhu

    BalasPadam
  8. hahah. mimpi rupanya. buat saspen saje. :P

    BalasPadam
  9. bungacahaya :

    saya bangun tido rasa lagi berdebar kot. haha

    BalasPadam
  10. nn :

    haha nasib baik mimpi!! haha x mo kawin awal wuuu~

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay