Rabu, 9 Disember 2015

EVENT – Hello Kitty Gourmet Café Grand Launching

 

 

Assalamualaikum…

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (1)

Wahhh sudah beberapa lama Nisa peram entry mengenai event ni ! Hahaa okay sorry yaa.. Busy sangat mengejar dateline itu ini sampai kan lupaaa haaa mana satu kena update dulu ni. Aiyarrkkk !!! Apa apa pun, pada sesiapa yang berminat nak baca kisah-kisah travel Nisa, boleh klik sini –> TRAVEL. Okay jom sambung kisah kafe comel ni !!

 

 

“Styled on a chic Parisian café with atmospheric pastels and Kitty's iconic pink, you will be transported to a world of sweet romance and sophisticated flavours.”

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (2)Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (3)

Seperti ramai yang sudah sedia maklum, HELLO KITTY GOURMET CAFÉ (HKGC) kini telah pun rasmi dilancarkan dan beroperasi di salah satu pusat membeli-belah terkemuka Lembah Klang iaitu Sunway Pyramid. Terletak di bahagian hadapan pusat membeli-belah tersebut, pengunjung perlu parking di dalam mall, kemudian berjalan turun ke Ground Floor, dan keluar di pintu yang berhampiran dengan H&M untuk ke kafe ini.

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (4)

Terima kasih teramat sangat kepada crime partner untuk acara grand launching tempohari yakni sis Neyra Shazeyra yang sudi berkongsi suka duka, penantian dan meredahi lautan kereta semata-mata untuk sampai ke HKGC Sunway Pyramid ini. Muahahaa… You know what happened :P

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (5)Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (10)

Wahh teruja sebentar dengan kemunculan Hello Kitty ketika majlis pelancaran berlangsung. Tapi sayang tak sempat pula nak bergambar dengan karakter pujaan ramai ni. Kemunculannya cuma seketika, cukup menceriakan mata yang melihat.

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (9)

Acara dimeriahkan dengan pengacara majlis yang petah dan sempoi. Oh ya, majlis bermula agak lewat berikutan dengan kesesakan jalan raya. Maklumlah, masa tu waktu puncak orang balik kerja.. Jadi trafik jem tu tak payah bayang la kan macam mana hehe.

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (8)

Antara dekorasi unik di dalam HELLO KITTY GOURMET CAFÉ, Sunway Pyramid.

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (6)

Sempat lahh berangan sepam dua muahaha. Maklumlah dekorasi café ni sangat sangat sweet.. semua serba pink, memang kena sangat dengan tema pakaian aku pada malam itu. Muehehe…

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (12)Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (13)Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (14)

Antara hidangan bakeri dan pastri yang boleh pengunjung nikmati ketika datang ke HKGC ini ! Nyums nyumss… para sweet tooth mesti suka sangat dengan tempat ni ! Dah lah cantik, Lawa ni kalau instagram kan haha ! Makanannya pula alahai semua comel-comel dan kelihatan sangat lazat !

 

Apa ?? TAK SUKA DESSERT ?? Baiklah, tak mengapa, HKGC turut menawarkan hidangan makanan barat seumpama pelbagai jenis pasta, salad, steak, burger, sandwic dan bermacam lagi !! Pendek kata, HKGC ni bukan sahaja port lepak minum kopi sambil makan dessert, malah sesuai untuk sarapan pagi, makan tengahari serta makan malam. Jika ada yang nak buat private function pun boleh buat di sini !

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (11)Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (18)

Antara hidangan dan kopi serta teh panas yang kami nikmati malam itu. Memang layan betul makan-makanan di HKGC ni ! Atmosphere café ni pun best je. So girly, so chic.

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (15)

Eh eh ade orang sekodeng pulak iols tengah nak pilih kek mana nak dimakan buat cuci mulut muehehee..

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (16)

Usai minum teh minum kopi semua, kami pun duduk lah berborak-borak sikit lagi sebelum masing-masing angkat punggung untuk pulang ke rumah masing-masing haha. Syok lah lepak sini !

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (17)

Eh eh terjumpa pula Cole kat acara ni.. I met him masa acara Air Asia Blogger Community 2nd Anniversary semasa di Bangkok beberapa bulan lepas. Tak sangka dia masih cam aku muahahaa.

 

 

Blog Nisakay - Hello Kitty Gourmet Cafe (7)

 

Oh yaa… bagi kalian yang ingin melihat-lihat dulu apa yang best nak order kat HKGC ni, boleh lah ke laman web rasmi HKGC Malaysia di sini : http://hellokittygourmet.com.my/ . Di laman web rasmi ini kalian boleh usha menu penuh HKGC siap dengan harga sekali. Haa mudah kan ! Dah boleh plan dengan kawan-kawan dan keluarga nak makan di sini.

 

Bercakap mengenai keluarga dan kawan-kawan.. haa sekiranya korang nak datang ke sini secara berkumpulan, atau nak datang pada waktu-waktu yang istimewa buat korang, boleh reserve awal-awal ye ! Bagaimana nak hubungi HKGC atau nak online booking ? Sekali lagi, pergi sahajaaa ke laman web http://hellokittygourmet.com.my/ okay ? Mudah jee !

 

 

Apa-apa pun, terima kasih kepada pihak HELLO KITTY GOURMET CAFÉ di atas jemputan untuk acara ini !

 

 

 

SEMUA GAMBAR DI DALAM ENTRY INI KHAS DARI :
PIXELSHUTTER STUDIO

Like Facebook Page HERE

Follow Their INSTAGRAM Here

 

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


5 ulasan:

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay