Selasa, 31 Mei 2011

Kali pertama beli Tutti Frutti. Nervous dowh.

 

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.

Hari ni mata cerah sikit nak bangun awal.. Hehehe hari ni aku ade presentation besar untuk subjek Communication Ethics & Law aku. Nervous lak. Ehhh Kahkahkah!

Cerita pasal nervous, meh sini aku nak share gelagat aku yang nervous masa pertama kali beli Frozen Yoghurt Tutti Frutti, kahkahkah lawak dowh. Beli yoghurt pun nervous ke????!! Meh tngok gambar yang member aku candid.

 

IMG-20110523-00079Masa mula-mula nak guna mesin ni, terpaksa mintak tunjuk ajar abang pembantu kedai. Kahkahkah! Dah memang masa tu aku tak reti kan? So mintak la tolong orang. Menggigil gak tangan aku nak tarik pemegang tuh. Buatnye melimpah-limpah frozen yoghurt tu camne? Haaaaaa…..

 

IMG-20110523-00081Toppings!! I love ‘em! Tapi hanya satuuuuu aje yang aku ambil. Hahaha aku ambil nata de coco aje. Aku kaut banyak-banyak masuk dalam cup aku. Kahkahkah!

 

IMG-20110523-00082Oke ni muka burok aku mengaku. Gambar candid bhai. Alah pedulilah muka aku burok ke tak. Tu muka tengah confuse nak tambah toppings apa lagi.

 

IMG-20110523-00086Lepas tu timbang lerr… Kau amik la cuo yang saiz besar, kau amik la frozen yoghurt tu banyak mana pun, tambah la toppings ape pun, harga dia ditentukan mengikut berat dia. Ko tengokkkkk first time aku beli, total price dia dah RM15.31 .

 

IMG-20110523-00087

Yeaaa tu dia, aku amik frozen yoghurt yang perisa chocolate campur dengan perisa apa entah yang warna maroon tu. Semua sedap weyh!! Aku dah pernah rasa yang banana punye. Sedap jugak! Tengok laa aku dah kata aku kaut nata de coco aje masuk cup aku. Kahkahkah.

Tapi aku boleh comfirm laa Tutti Frutti ni sangat sedap. Selalunye, kalau aku makan aiskrim, aku cepat muak. Tapi bila makan frozen yoghurt ni, aku boleh aje habiskan.  Nasib lah kat Shah Alam ade branch Tutti Frutti! Yeayyy boleh laa pergi lepak sana. Lalalaa…

Oh ye, aku tak malu mengaku yang itu lah first time aku makan Tutti Frutti. Buat apa nak malu kan? There’s always a first time for everything. Hehehe..

Website Tutti Frutti Malaysia  |  Fan Page Tutti Frutti Malaysia

 

 

sign NISA


29 ulasan:

  1. sedapnyaaa. tak pernah lagi makan tutti frutti nih.

    BalasPadam
  2. Erm tutti fruitti bg i x brapa..lebih prefer Baskin Robins and Hudgen Daz

    BalasPadam
  3. sedap, tapi tak pernah makan gak.

    baskin robbin pon tak pernah. hahaha

    *muka jakun*

    BalasPadam
  4. wah"kak sedap nye..pas ney boleh la buatkan adex punye ^^,

    BalasPadam
  5. Okla 2 nisa da pernah rasa, kte xpernah lgsung, lg pon mcm mhl je, huhu

    BalasPadam
  6. kte pun tak pernah makn lagi :(

    teringinnnnn :)

    BalasPadam
  7. same la 1st time beli,,gementar betul,,tp mmg sedap :)

    BalasPadam
  8. Yeahhh !!!
    Tutti Frutti memang SEDAP !
    Sedap sangat sangat !
    1st tyme beli RM25++
    HAHAHA :D
    Mula mula memang terkejut :)
    Apa apa pun , memang memuaskan lah ^.^

    BalasPadam
  9. hehe tak perlu malu. fika pun tak pernah rasa lagi tau =)

    BalasPadam
  10. terasa macam nak beli je.. kat mana eh

    BalasPadam
  11. hehe. my pun br skali je makan...

    kire timbang kan?? satu tu je dah bape hengget..-.-'

    BalasPadam
  12. sedap?? xpenah mkn la... sekadar budak kg di pinggiran :(

    BalasPadam
  13. wahh..memang sedap..tapi mahal lor..

    BalasPadam
  14. tak suke tutti. suka buskinnnnnnnnnn

    BalasPadam
  15. wahh..sedapnye..lepas nie nisa ajar yana lah pulak ye..:P

    BalasPadam
  16. sedap kan.heheheh rara suke mkn gak.tp ni knp kena timbang lak?

    BalasPadam
  17. sdpnyer!!!& mahal..huhu..teringin nk mkn gak..bl la leh merasa ni kan..taiping x der ke branchnyer..isk3

    BalasPadam
  18. nampak sedap!!! bole Lawan coolblog x?Hahhaa

    BalasPadam
  19. haha. baru sekali try. lupa harga ikut berat kan main amik macam-macam. haha

    BalasPadam
  20. bestnya...kat tganu xde..haha..xde la ifa merasa lag nie..huhu

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay