Khamis, 3 Oktober 2019

Perayaan "The Day of The Dead" di Lost World Of Tambun sempena bulan Halloween!


It's the month of Halloween again!!! Bersempena perayaan global ini, semestinya taman-taman tema berlumba-lumba untuk hadir dengan tema yang bersesuaian dengan Halloween, sekaligus menarik lebih ramai pengunjung. Kalau bulan Halloween, tema dia mesti hantu-hantu yang biasa kita tengok dalam filem-filem orang putih kan? Haa kali ni Sunway Lost World of Tambun, Perak telah datang dengan tema baru yang sangat meriah - THE DAY OF THE DEAD !!




Dia de Los Muertos

Apa tu The Day of The Dead? Ianya merupakan perayaan yang diraikan oleh warga Mexico terutamanya, dalam meraikan dan mengingati mereka yang telah mati. Mereka percaya semua yang telah mati hidup di alam lain, dan penting untuk mereka sentiasa mengingati si mati agar si mati terus "hidup" di alam satu lagi. Pernah tengok filem animasi The Book of Life (2014) tak? Atau yang agak latest filem animasi Coco (2017) ? Haa ini adalah antara filem-filem yang menggunakan The Day of The Dead sebagai intipati filem. Perayaan ini dikenali dengan festival melukis wajah dengan motif tengkorak dan pakaian yang berwarna-warni.



DAY OF THE DEAD di Lost World of Tambun akan berlangsung sepanjang bulan Oktober ini. Lebih menarik lagi, tarikan utama mereka bersempena tema ini adalah Luminous Forest yang pasti tidak boleh dilepaskan oleh semua pengunjung! Ada bermacam jenis aktiviti yang akan dijalankan sepanjang bulan Oktober ini dan ada tawaran menarik untuk tiket masuk. Boleh check semua info di laman web Sunway Lost World of Tambun (klik : Day Of The Dead LWOT).



Baru-baru ini, Nisa berserta rakan-rakan blogger dan pihak media dijemput ke Lost World Of Tambun untuk menghadiri majlis pelancaran "Day Of The Dead". Excited sungguh sebab kami bakal menjadi antara pengunjung pertama yang akan melihat tarikan utama perayaan ini iaitu Luminous Forest! Majlis dilancarkan oleh Mr Nurul Nuzairi, General Manager of LWOT dan dihadiri oleh YB Tan Kar Hing, EXCO Tourism, Arts & Cultures Committee, serta YB Howard Lee Chuan How, EXCO Youth, Sports & Human Development. 



Blood Beverage Bag. Haaa  sebenarnya minuman istimewa ini akan diberikan kepada para pengunjung yang akan hadir ke Party Of The Dead, iaitu acara kemuncak untuk sambutan The Day of The Dead di penghujung Oktober nanti. Yang istimewanya, sekiranya anda hadir ke acara kemuncak ini berpakaian mengikut tema, anda akan dapat tiket masuk ke Party of The Dead dengan diskaun 50% !! Wowowww... Okay baiklah, Nisa nak bawa anda semua ke Luminous Forest....




Kami semua dibawa menaiki kenderaan menuju ke pintu masuk Luminous Forest. Ada jambatan di atas air dan hanya beberapa pengunjung dibenarkan melewatinya pada satu-satu masa. Woww kena jalan sorang-sorang ke ni? Haha tidak lah... Boleh jalan berdua ke bertiga ke sekali masuk, supaya semua dapat menikmati Luminous Forest tanpa bersesak-sesak di dalamnya nanti sebab kena jalan kaki naik turun tangga sikit kat dalam tu.



Ini antara gambar yang Nisa ambil ketika berjalan-jalan di dalam Luminous Forest. Ini kalau tengok sendiri depan mata, memang kurang ingat nak ambil gambar sebab cantik sangat! So mesmerizing! Memang terpana lah orang kata ! Kat dalam ni ada pit stop untuk bergambar dengan jurukamera yang disediakan. Nisa tak ingat pulak berapa minit Nisa kat dalam ni. Tapi Nisa memang jalan-jalan tu Nisa take time tak rushing. Dan sesekali ada terserempak beberapa karakter Day of The Dead tengah berkeliaran dalam tu hehee..




Meh Nisa belanja sikit lagi gambar-gambar sekitar Luminous Forest di Lost World of Tambun. Memang cantik betul! Lebih-lebih lagi kalau tengok sendiri ! Ini bermakna, anda harus ke sana sendiri dan alami pengalaman Luminous Forest yang pertama kali diadakan di Malaysia ni! Sedikit trick : Pakai pakaian berwarna putih agar anda pun turut sama "glow in the dark" ! Haa menarik bukan!



Majlis pelancaran DAY OF THE DEAD telah diadakan dengan penuh meriah! Terdapat persembahan istimewa dan ramai yang berpakaian mengikut tema. Awesome betul! Rugi rasa tak join ikut tema dia! Haaa tapi masih ada peluang untuk sama-sama memeriahkan tema ini pada penghujung Oktober depan!



Tarikan Day of The Dead kini sedia menerima pengunjung sepanjang bulan Oktober ini dan acara kemuncak istimewa yang dipanggil PARTY OF THE DEAD akan diadakan pada 31 Oktober 2019 nanti, dan sekiranya anda datang dengan mengenakan pakaian / mekap mengikut kostum Halloween, anda layak menerima diskaun sebanyak 50% untuk tiket walk-in !


Kunjungi laman web dan laman sosial Lost World of Tambun untuk pelbagai promosi lain serta info lanjut :

WEB PAGE :

INSTAGRAM :

FACEBOOK PAGE :

TWITTER :

YOUTUBE CHANNEL :




NISA KAY.

40 ulasan:

  1. Seramnye..xbrani la nad nk masuk sni..tapi tengok mcm best je kn..xpela..org yg nerani je boleh masuk sni..btw thanks sharing this artikel nisa kay..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak seram pun sebenarnya! best. cubalah pergii

      Padam
  2. erk..air tu buat akak geli la Nisa..hehehe...meriah giler Halloween party kat Tambun tu erk..bestnya kalau dapat join...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahahaha air tu sebenarnya air sirap sajorrr... saja gempak2 letak dalam beg darah

      Padam
  3. OMG! Lawanya gambar-gambar Nisa! Lamanya tak Sunway Lost World of Tambun ni. Macam kena datang je dan experience sendiri Day of the Dead ni! Meriah betul sambutannya ya! Bawa famili atau kawan-kawan sekali mesti happening!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan best kalau Hasif ada sekali! Boleh ambil gambar banyak-banyak sama-sama!

      Padam
  4. Wow, looks like Lost World of Tambun is all out to excite visitors with the coming Halloween celebration.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Definitely! Dont forget to visit LWOT to experience it too!

      Padam
  5. Rugi plak rasa tak join ke LWOT tempoh hari. Tapi apa kan daya ada urusan nak kena setelkan. Best sangat ni kalau dapat pergi malam halloween nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alaaaa yekeee.. kalau tak, dah jumpa dah madiii

      Padam
  6. nampak macam best dia punya interior. and kalau ikut tema memang seronok lah tngkap gambar. bab makan makan tu pun macam okei. kelainan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye betul tu memang terpana lah bila tengok depan mata nii hehee...

      Padam
  7. Wah mood halloween pun dah dtang ni. Murah je entrance masuk dia. Boleh lah pergi dekat je dengan penang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye betul! pakai kostum dah boleh dapat half price tau!

      Padam
  8. Rawlins adalah orang yang paling bahagia kalau dijemput sekali untuk menyertai fiesta sebegini - boleh make up dan dress up segila yang mungkin. Nisa please ajak Rawlins next time.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kannn!! nisa pun lupa nak bawak dress yang masuk dengan temaaa

      Padam
  9. baru tahu ada perayaan camni, scary jugak tengok kalau malam2 kan. hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha mula2 mcm takut jugak, rupanya tak lah takut pun..

      Padam
  10. Best pulak tengok semua tu. Meriah dan cantik dengan macam-macam hiasan. Hantu tu pun cantik je haha.

    www.maisarahsidi.com

    BalasPadam
  11. wah. macam menarik event ni. baru nak kata macam cerita coco tadi. best layan movie tu. tak tau sempat ke tak singgah sana. tak pernah sampai2 lagi tambun ni. hopefully one fine day

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.. tema the day of the dead ni boleh tengok dalam filem coco

      Padam
  12. Mula2 ingat seram tapi tengok landskap luminous forest tu mcm best plak cantik. Haha. Tengok cite coco je nisa. Terkejut tgk beg darah tu. Rupanya air ye.

    BalasPadam
  13. Nampak real ooo... saya ni dah la selalu terkejut-terkejut... pastu mula terbayang-bayang pulak... hehehehe... berani ke idok nak pergi ni?... tapi dalam hati rasa macam nak pergi tengok dengan mata kepala sendiri... apabila seorang yang acah-acah berani tapi tengok cerita hantu melalui lubang di kertas yang dah dipunch berkata-kata... hihihihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe tak takut pun wakkk. lawa haa Luminous Forest diaaa

      Padam
  14. seronok hari tu bila dapat rasai pengalaman ni. hehe. yg lukis2 dimuka tu memang best and forest of the dead tu mmg cantik & magical.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang rasa macam dalam dunia khayalan dunia impian.. gituu

      Padam
  15. Wow bestnya hehehe kita tak pernah lagi pergi event hantu macam ni wakakaka nak juga sekali sekala pakai costume yang seram-seram wakaka apa watak sesuai dengan kita yer...

    BalasPadam
  16. bestnyaa...Tak pernh pergi tambun lagi..banyaknya akticiti untu halloween..dekorasi semua cantik..air darah tu..hehee

    BalasPadam
  17. Konsep dia sama macam Night of Fright dekat sunway lagoon ke cane ni Nisa? Macam best je, tapi jauh la nak ke sana. Musim halloween ni paling best kalau pergi tempat2 macam ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. NOF memang konsep rumah hantu, memang agak takut dan seram. dekat LWOT ni tak takut pun..

      Padam
  18. kita pon dah pergi, memang best lah Luminous Forest tu. rasa bercahaya di dalam kegelapan. gituhh !

    BalasPadam
  19. Blood beverage bag itu nampak geli sangat, macam darah. Tak berani I nak minumnya.

    JustUnique

    BalasPadam
  20. rindu kat ko .. ko rindu aku tak? tiberrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. rindulahh wehhh. bila la nak ada rezeki travel sekali niii

      Padam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay