Sabtu, 29 Januari 2011

Ni boleh pakai ke tak boleh pakai punye orang???

  • Hari Jumaat hari tu jalan jalan kat blog blog orang.. macam biasa aku ni jenis jadi silent reader la pulak…
  • Sekali aku singgah kat blog budak comel macam bidadari iaitu Cik Yuyu Zulaikha.

DSCI0085

  • Alamakkkk… ter-cilok pulak gambor chumeyl beliau.. Oke meyh aku letak watermark kat gambor beliau, menunjukkan aku cilok gambor ni secara aman. haha~
  • Ouhh nak cite yang aku tertarik dengan entry Cik Yuyu bidadari kita ni… Pssstttt… Cik Yuyu, Nisa reblog ye entry tu :D

 

TAK BERGUNA LAH KAMU KALAU . . .

kamu di hormati
tetapi tidak pandai mengahormati orang lain

bermakan dengan lahap la si yang di hormati tadi, tiba tiba si tua tertumpah kan air sirap campur barli kat peha si yang di hormati tu. lantas "wehh si tua kerepot! ko nak kena lepuk ke ha!?"

 

kamu menasihati
tetapi sebenarnya kamulah yang perlu dinasihati

Leha: ko ni Aminah Binti Sidek, ko tak ingat tuhan ke? asal la ko suka cakap macam guna speaker sekolah? aurat tu! 

Aminah : suara kuat aku ko kate aurat, ko g dating dengan kassim pakai baju nampak pusat ok pulak.

 

kamu menyayangi seseorang sepenuh jiwa raga
tetapi kamu tidak menyayangi apa yang sepatut di sayangi

Karim: owhh sayang ku Jenab! aku sanggup terjun mencari ko dalam lava gunung berapi , merentas patbelas lautan, demi cari ko Jenab!
Jenab: abang Karim, jom g solat dulu jom
Karim: haishh.. potong setim betoi! waktu ni la nak solat! waktu lambat lagi nak habeh!

 

kamu berjimat
tetapi kamu berjimat dengan kepentingan yang membazir

Murad: Leman, jom tolong munah. kita beli kerepek keladi kat dia. kesiannn dia. miskinnn T_T

Leman : uishhh! ko ni bazir je Murad Bin Tapa! aku kena berjimat! aku nak g konsert Rahannu la!

 

kamu selalu ingat sesuatu benda
tetapi kamu lupa apa yang penting

hari Rabu
Derus: aku kena pangkah seksiap kat kelender aku ni! hari jumaat ni, aku ada dating dengan Jeton


Hari Kamis
Derus: okay, esok aku ada dating dengan jeton!


Hari Jumaat
Derus: yesss! aku nak g dating dengan Jeton!
Harun: wehh.. hari ni Jumaat, ko tak g semayang jumaat ke?
Derus: homaigoddd! aku lupa laa! aku dah janji dengan Jeton ni!! Dosa mungkir janji woi…!

 

 

 

Have a nice day. Bye bye.


24 ulasan:

  1. wuuuuuu T_T yuyu tersimpul malu :P


    nisaa! nnt gathering! kita met berdua je

    BalasPadam
  2. salam,
    cantik lah akak Nisa A punya blog...

    BalasPadam
  3. kelakar je bila guna term reblog.
    cam kat tumblr je :)

    nway, its good to read :)

    BalasPadam
  4. hahhaha... cantek menarik tertarik ko memang tembam... hahaha... best dowh entry nieh...

    BalasPadam
  5. @Liya Laa

    ehhehe
    reblog means = di blog kan semula...
    So ia dpt mngelak plagiarism...
    ehhehe
    term tu leh je guna dlm blog??

    :)

    BalasPadam
  6. @yad'z

    ehhe
    thanks!
    credit to yuyu for this entry :D

    BalasPadam
  7. wahhh... baru perasan yad'z top commentator lah... aalahhhh... kalah dengan guyz next door pulok... huhu

    BalasPadam
  8. haa,semalam view blog yuyu,nampak nisa coment..^^

    BalasPadam
  9. wah,congrats dah 2k followers!
    x)

    BalasPadam
  10. Heyy kenape awak tulis pasal awek saye ha? HAHA.

    Takdelah gurau je. :D

    Btw suka blog ni sebab tuan die comel HAHAHA eh bukan sebab blog ni comel lagipun kalau komen automatik dpt gelaran comel. YES! :P

    BalasPadam
  11. @yad'z

    ahahah tu lahhhh..
    :D
    tahniah yadz..
    and thanks sudi komen :)

    BalasPadam
  12. @Mr. Swift

    heheheh
    wahhh boiprennye cik yuyu yekkk.
    hehehe
    :P

    tenkiu2
    :D

    BalasPadam
  13. oo betul gak kate2 dlm artikel ni
    da lama gak x smayang

    BalasPadam
  14. aww. sys nisa . cantiklah cik yuyu zulaika ni ^_^

    BalasPadam
  15. pandai kay ubah entrynye ek..
    gud3 ^^

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay