Memaparkan catatan dengan label Internet : Dunia Tanpa Batasan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Internet : Dunia Tanpa Batasan. Papar semua catatan

Isnin, 12 Januari 2015

NOKIA 215 - Bateri tahan hampir sebulan !

 

Assalamualaikum..

 

Bencana banjir yang melanda negara kita baru-baru ni agak membuka mata aku, bahawasanya kita rakyat Malaysia SEHARUSNYA mempunya sebuah telefon bimbit Nokia yang lama tu. KENAPA ? Sebabnya bila banjir, ada kawasan yang terputus bekalan elektrik. Lepas tu, telefon tak boleh charge, kemudian telefon mati, selepas daripada itu tak boleh call / contact sesiapa sebab bateri tarakk ! Jadi bila takde bateri ni, memang boleh bikin kita susah hati ! Lebih-lebih lagi bila kita ada kawan atau saudara mara yang terlibat dengan banjir ni. Allah je tahu betapa hati tu susah sangat bila tak dapat contact orang yang tersayang.

 

nisakay - nokia 215

TETAPI !!! Sekiranya telefon Nokia yang jenis lampu-lampu suluh tu or yang 3310 tu dah susah nak cari, mungkin korang boleh beli phone NOKIA 215 ni bila dah masuk Malaysia nanti. Ye bebeh.. phone ni masih belum available untuk pasaran Malaysia (kalau tak silap aku, buat masa entry ini ditaip). Harganya pun dalam USD…

 

Yang best nya, phone NOKIA 215 ni datang dengan slot 1 sim dan juga slot 2 sim ! Haa ye lah.. macam situasi banjir hari tu kan, ada sesetengah telco mengalami gangguan, so nak call sesiapa yang terlibat dengan banjir pun agak sukar… Untuk single-sim punya phone, bateri dia boleh bertahan sehingga 29 hari ! Kalau pakai yang dual-sim pulak boleh tahan sehingga 21 hari. Haa lama gila kan.

 

Kalau nak tahu, NOKIA 215 ni menyokong jugak apps Facebook, Facebook Messenger dan jugak Twitter. Haaa kire boleh la tuuu, daripada takde langsung kan. Kot la nak update status mengenai suasana semasa ke apa kan.. Tapi sayangnya, WhatsApp lak takdok! Tapi takpelah.. bagi aku, for the sake of communication, call dan sms pun dan mencukupi kan. Janji kekal berhubung gituu..

 

nisakay - nokia 215 (3)

 

Haaa LAMPU SULUH ! Ni kire henpon Nokia lampu suluh yang upgrade version la kan.. sebab ada jugak pemain MP3 dan radio FM. Haa best best. Memang sesuai lah untuk telefon bimbit kedua. Bukan takat masa banjir je ni boleh guna, tapi masa-masa kecemasan. Contoh lah kau urgent nak call orang, sekali phone habis bateri, powerbank pulak lupa charge. Tak ke boleh buat mengamuk tu ? Time letrik takde pun berguna phone ni, sebab ada lampu suluh.

 

 

nisakay - nokia 215 (2)

 

Bagi aku, kalau lepas ni kerajaan nak bagi powerbank untuk persediaan berikutan bencana banjir yang melanda negara kita, aku rasa baiklah bagi phone ni haa.. Powerbank tu akan habis jugak. Kalau seminggu takde letrik? Boleh tahan ke powerbank tu. Janji phone ni fully charged. InshaAllah boleh bertahan sampai sebulan kalau memang guna untuk call and mesej je..

 

Macam abang aku yang number dua.. dia memang ada phone kedua, phone Nokia lama yang ada lampu suluh tu.. memang khas untuk emergency call & SMS.. Sebab smartphone kan cepat je habis bateri.. dia pulak malas angkut powerbank. Gitu lah. So.. nanti kalau dah start jual, mungkin harganya sekitar $29 gitu.. lebih kurang RM102 gitu lah.

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem.


Read More»

Jumaat, 27 Disember 2013

Beli domain dot my dengan harga best dari iChooseMY dan berpeluang menang RM10,000 !!!

 

Assalamualaikum..

 

Wah wahh hari ni tak buat entry pasal health and beauty ye.. hari ni nak war warkan benda best kat korang !! Ahaa macam yang korang dah baca kat tajuk, yess aku nak cerita mengenai pembelian domain dot my dengan harga best best pasti best hanya dari iChooseMY ! Hahaa over ke idokk.

 

300x250-guy-BM

 

Haaa terkejut ke idokk tengok gambar bergerak-gerak di atas !! Sebelum aku bercerita lebih lanjut mengenai domain dot my harga best ni, aku nak cerita serba sikit la mengenai domain dot my. Padiaaa la domain dot my ni? CONTOH – Link blog aku yang sekarang ialah www.nisakay.com , then kalau aku beli domain dot my ni, link blog aku akan bertukar ke http://nisakay.my/ Haaa smart ke idok??

 

JELASNYA, dengan domain dot my ni, link blog korang akan menjadi lebih pendek, lebih ringkas, yang yang paling paling penting ialah MUDAH DIINGATI !! Amat penting bagi seorang blogger untuk memiliki link blog yang ringkas dan mudah diingati. Bila senang ingat, ramai la yang akan singgah ke blog.

 

 

pening

Kalau URL blog atau website korang macam ni : hunnybunnyloveylovepinkie.com agak agak ade tak orang nak hempuk korang dengan papan? Ape lah yang suka sangat letak URL panjang lebar lagi payah nak sebut malah jauh sekali nak ingat??? Apa kata beli je domain dot my yang murah dari iChooseMY haa ! Tak payah pening pening !

 

 

instagram 03

Ehem ehemm mai sini rapat rapat, aku nak cerita bahawasanya iChooseMY sedang melancarkan promosi best harga murah murah untuk domain dot my !! Kan bagus kalau semua orang create URL blog menggunakan nama / nickname sendiri ? Contohnya : noradanish.my atau emmamaembong.my (link ini hanya rekaan semata-mata ! Contoh sahaja)

 

 

offer

Selain dari domain dot my, laman iChooseMY juga menawarkan domain dot com dot my dan juga dot org dot my dengan harga yang berbaloi-baloi !! Tapi aku nak tekankan kat sini, domain dot my lah kan, lebih sesuai untuk kegunaan para blogger.

 

 

instagram 02

Ehemmm ade lagi satu berita best best nak bagitahu niii !! Dengan pembelian domain dot my, korang berpeluang menang RM10,000 !!! Wohooo siapa nak bagi free free woi duit banyak cengginiii !!! Haaa!! Hanya beli domain dot my, tulis entry dan hantar penyertaan ! Mana tahu rezeki korang ke kan???

 

 

 

10k

Untuk keterangan yang lebih lanjut lagi cerah, boleh ke laman web iChooseMY . Haaa belum cuba belum tahu kan? Dah cuba mana tahu menang kan ? Tak cuba kang rasa rugi pulak kan, sebab dah mengalah sebelum bertanding haa ! Dah lah harga domain tengah promosi kaw kaw dari iChooseMY ni haa !!

 

 

Apa apa pun, jangan lupa ke laman web iChooseMY  untuk maklumat lanjut mengenai pembelian domain dot my. Kadang-kadang pasal URL blog pun kita anggap benda kecik, tapi aku yakin dengan penggunaan domain, yang ringkas dan mudah sebut, lebih ramai orang akan kenal laman web atau blog kita.. Kalau guna nama sendiri untuk domain juga membantu kita membina nama dalam arena blogging. Nama disebut-sebut gituu!

 

 

LAYARI :

http://www.ichoose.my/index.php

DAN JUGA INI UNTUK MAKLUMAT MENGENAI PERTANDINGAN ;

http://www.ichoose.my/contest.php

 

 

 

 

Nisa Kay


Read More»

Rabu, 24 Julai 2013

Berpeluang menemuramah duta LINE Malaysia–Nazim Othman dan Neelofa

 

Assalamualaikum…

 

Baru-baru ni aku dan team AMANZ dijemput ke majlis berbuka puasa bersama jenama messaging app yang tengah naik kat Malaysia ni, iaitu LINE. LINE ni asalnye dari Korea dan apa yang menariknya LINE app ni ada sticker yang comel comel sangat sesuai untuk korang ekspresikan perasaan korang Ahaa gituu.

 

DSC06400

Sebelum majlis berbuka puasa berlangsung, para hadirin turut diperkenalkan kepada 3 orang artis Malaysia yang dipilih menjadi duta LINE Malaysia. Tak lain tak bukan para pelakon Nazim Othman, Fizo Omar dan Neelofa.

 

 

cats

Ahaaa dah namanya datang buat keje kan.. So kena lah interview orang kan.. Aku sangat berbesar hati dapat interview selebriti dan duta LINE Malaysia ni haaa.. Pada asalnya aku interview ketiga-tiga duta ni.. tapi too bad video interview Fizo Omar got problem and cannot be uploaded :(

 

 

DSC06403

Selebriti dan duta LINE Malaysia yang pertama aku interview adalah Nazim Othman.. It was just a quick interview.. memandangkan kami AMANZ hanya cover berita teknologi, tapi nak jugak kita tahu mengenai penggunaan aplikasi oleh para artis kan? So just a quick interview with Nazim Othman :

 

 

DSC06406

Alaaa takde gambar berdua dengan Neelofa pulakk! Tapi ade gak gambar ni haaa. Asalnya nak bergambar dengan Melakaboy (tengah) then Lofa dengan kiut nye nak fit into frame jugaakk. Hehehe. Nasib ade jugaklah gambar. Nak tengok gambar mesra aku dengan Lofa boleh follow instagram aku amboi promote ! Watch this quick interview with Lofa :

 

 

Ahaaa kalau nak tau ini lah pertama-tama kalinyaa.. buat julung-julung kalinyaa… AMANZ menampilkan artis dalam video-video terbitan mereka tau! Sekali dapat lak Lofa dengan Nazim Othman para duta LINE Malaysia lagii.. Curlass.

 

Tak dinafikan dunia teknologi memberi manfaat kepada semua.. So inshaAllah kalau boss approve akan ada lagi video selingan macam ni, menanyakan pendapat para selebriti Malaysia mengenai perkembangan dunia teknologi, dan kegunaan teknologi dalam kehidupan seharian mereka. Till then, YOSHHH !!!

 

 

 

XOXO


Read More»

Ahad, 21 Julai 2013

VIDEO : Ringkasan perkembangan dunia IT sepanjang minggu lepas

 

Assalamualaikum..

 

Sekali lagi aku nak share video aku dengan AMANZ kat blog ni.. Mulai sekarang mungkin tiap-tiap minggu korang akan dihidangkan dengan video-video yang aku buat dengan AMANZ okayh? Jemput-jemput lah tengok videonye sambil-sambil dapat ilmu pasal dunia IT kat Malaysia dan luar negara. Tak gitu?

 

 

Terima kasih kerana mengabaikan tudung yang senget ditiup angin. Bye bye !

 

 

 

THANK YOU SO MUCH.


Read More»

Sabtu, 13 Julai 2013

VIDEO : Rangkuman perkembangan dunia teknologi JUN 2013

 

Assalamualaikum…

 

Berkali-kali nak bagitahu.. aku ni hos part time untuk team AMANZ. Soo nak kongsilah dengan korang video berita ringkasan mengenai perkembangan dunia teknologi sepanjang bulan JUN 2013. Heee malu nak share tapi kalau orang tak tengok, camne dorang nak point out kan kelemahan kita dan macam mana kita nak improve kan?

 

 

 

Thank you so much kepada yang menonton ! Hak hak hak !

 

 

 

Okaylah thanks ! Bye love love !


Read More»

Sabtu, 9 Februari 2013

CELCOM PORTAWIFI – Your wifi on the go !


Assalamualaikum…


As a blogger, I always spend my time outside, meeting people, attending events and many more. And most of the time too, I had to carry my laptop or my other devices such as iPad or iPod to events because sometimes I need to do a live update. But what if the place I go dont even have wifi????


Sometimes I was frustrated because I came with my laptop on the back, or carry around my devices, but then.. no WIFI??? Howw can I work like this? And apparently my old broadband didn’t give much help.. It was so slow when I want to connect with internet and it is totally useless when I’m on the road. I mean when you stuck in traffic jam, what can you do other than singing along with the songs you listen from radio?




120806-CelcomFirstWiFi-main

I was wondering IF there is any broadband that can do more or give more advantage rather than being used at laptop only. And yeah I’ve been reading about this BIGGGG thing from Celcom ! It’s Celcom Portawifi ! A broadband now, not just a plain broadband! It can be your wifi modem at home, in the car or using it with laptop!





portawifi

I think this is the coolest portable wifi device that I ever known! I always, alwaysss wanted to have a wifi device in the car, so that I will not be so boring in a long journey or stuck in the traffic jam! Because I have devices that can only work with wifi only.. So, Celcom Portawifi is the best choice for me !



And this is best for families too. How? Well, children might get tired and boring in the long journey going back to hometown. And when they’re boring, they tend to make noise and fight with each other. To make them behave, one of the way is give them an iPad or any devices, let them play games and online. Ahaaa! This time Celcom Portawifi will become so handy !





With PortaWiFi, you can surf up to speeds of 21Mbps and share the connection with up to 5 friends! So stay online and connected wherever you go ! And GOOD NEWS to all of you ! Get a Celcom Portawifi device with only RM99 by trading in your old broadband with a brand new Portawifi! How cool is that?? And you guys can enjoy rebates of up to RM276 when you sign up with any Celcom First Data plan ! Easy peasy right?

Capture




Ouhhh you dont have any old broadband to trade in but still want to own this super cool Celcom Portawifi ?? No worries, you can still enjoy rebates up to RM216 by signing up with any of our Celcom First Data plans.

Capture2


See? Now everybody can enjoy having your own wifi wherever you go! And please take note everyone, in order to trade in your old broadband with Celcom Portawifi RM99 only, you MUST make sure that your broadband still in good working condition okay? Dont come and give them something that has broken :(



120808-celcom-portawifi-mifi-hotspot


WHERE TO GET Celcom Portawifi ?? Go to your nearest Blue Cube outlet and start networking and connecting using your personal wifi woot woot!! Trade in your old broadband NOW and enjoy fasttttt connection with Celcom Portawifi !






MORE INFO ABOUT CELCOM PORTAWIFI :







XOXO

Read More»

Ahad, 5 Ogos 2012

VIDEO TERAKHIR

 

Assalamualaikum…

 

Huuu jarang sekali aku nak share video ini kat blog aku. Video yang aku maksudkan ialah video aku sepanjang aku bergelar intern di bawah blog IT paling best kat Malaysia iaitu AMANZ.MY. Seriously girls, di era globalisasi yang kian berkembang pesat ni (ayat karangan SPM sunggoh) kita kena lengkapkan diri dengan pengetahuan mengenai IT jugak. So mohon hari-hari baca blog AMANZ.MY sebab dia update lebih 5 kali sehari okayh!

 

Baiklah kembali kepada tajuk entry. Kenapa VIDEO TERAKHIR? Video apakah yang terakhir sangat tu? Sepanjang 5 hingga 6 bulan aku bergelar wartawan pelatih untuk AMANZ.MY, kerja aku memang mudah (pada pandangan mata masyarakat) iaitu duduk, dan bercakap depan kamera untuk video Google Zeitgeist (carian terhangat Google).

 

Seriously selama ni ingat macam mudah giler jeee nak buat video kan? Apa yang korang nampak dalam video sesungguhnya perkara yang jadi dan telah diedit. Apa jadi bila kena rakam video berkali-kali semata-mata nak dapatkan shot yang baik? Tak caya tengok ni :

 

 

Ohhh boss! Tenkiu for the birthday surprise! Aku sangat lah terkezut dek kerana bos dengan rajinnya telah mengumpul shot yang tak jadi tu semua dan buat blooper untuk aku. Terharu ni wehh bossss!! Hahahaha.. So siapa kata buat video tu mudah???!!

 

Baiklah. Berbalik lagi ke tajuk entry. VIDEO TERAKHIR. Setelah 5 hingga 6 bulan menjadi gila sedikit kerana aku masuk ke satu dunia yang sungguh lain, akhirnya tamat sudah internship aku dengan AMANZ.MY. Koh koh koh… Sedih jugak LOL. Sebab dengan AMANZ.MY aku boleh pergi events berkaitan IT yang blogger biasa tak pergi LULZ. And I got a lot more new experience with them.

 

Anddd (jujur nih!) bos-bos dekat AMANZ.MY memang giler dan best walaupun aku amat poyo. Ehh kenapa macam mengarang surat pulak aku ni? Poyo nye aku. Lalalalaa.. Baiklah.. sebelum aku menyambung pelajaran, aku ada buat video terakhir untuk Google Zeitgeist.

 

 

So.. uhuk uhuk. Mungkinkah dah takde video Google Zeitgeist dari aku? Muahaha. Kalau hostel aku nanti ade Unifi aku sanggup rakam video dan hantar ke bos AMANZ.MY. Hahaha tak tahuuu. Tak tahuuu :p Baiklah akhir kata terima kasih kepada semua yang pernah tonton video Google Zeitgeist aku.

 

And girls, do read AMANZ.MY okay :) You will be super awesome.

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Isnin, 18 Jun 2012

NESCAFÉ UHT Milk Coffee baru yang best best best!

 

Assalamualaikum..

 

Bagi seorang yang kurang menggemari sebarang minuman kopi, memang aku ni susah lah nak minum kopi. Tapi kadang-kadang aku teringin jugak minum kopi atau Nescafe. Sebab aku tengok Nescafe banyak jugak variasi kopi yang sedap-sedap.

 

Aku rasa aku ni macam budak-budak yang baru nak membesar dan baru nak membiasakan diri dengan minuman berkafein macam ni. I’ve been wondering for quite some times, ada tak minuman kopi yang sesuai untuk golongan yang masih baru terhadap minuman berkopi macam ni???

 

P1010439

Dan yeahhhh Nasib baik dengan adanya NESCAFÉ UHT Milk Coffee yang baru ni kompem ubati kekecewaan aku yang susah nak menikmati kopi woot woot! Nak tahu kenapa?? Sebab NESCAFÉ UHT Milk Coffee ni ialah minuman kopi berperisa sederhana, dengan rasa yang lebih bersusu.

 

 

NESCAFE 13

HAKHAKHAK!! Comel tak aku? Tu kawan aku tu nama dia Elfiandri. Sorry ye El, dah macam Justin Bieber lak rambut kau. Ahaksss… Macam mana nak buat gambar macam ni? Jom weh ramai ramai ke facebook fanpage NESCAFE LIGHT LIGHT niii!! Korang pon boleh kembangkan muka korang macam aku buat!

 

Tengok video ni betul-betul macam mana nak main application kembangkan muka tuh. Kekekeke… Kalau tak faham jugak mari sini semua mari rapat aku tunjukkan step by step macam mana nak main application ni.

 

 

NESCAFE 1

STEP 1 – Pergi ke link https://www.facebook.com/NescafeLightLight dan klik LIKE pada page Nescafe Light Light ni (kalau belum like)

 

 

NESCAFE 2

STEP 2 – Klik pada kotak aplikasi NESCAFE UHT Dare U Slurp

 

 

NESCAFE 3

STEP 3 – Bila paparan macam ni keluar, korang klik PLAY NOW

 

 

NESCAFE 4

STEP 4 – Klik Go To App

 

 

NESCAFE 5

STEP 5 – Klik Allow

 

 

NESCAFE 6

STEP 6 – Klik Play Now sekali lagi.

 

 

NESCAFE 8

STEP 7 – Pilih gambar dari folder Facebook atau Desktop atau webcam.

 

 

NESCAFE 9

STEP 8 – So bila dah pilih gambar tu korang boleh adjust posisi dan saiz muka. Baju dan rambut pun boleh pilih..

 

 

NESCAFE 10

STEP 9 – Tarik gambar Nescafe UHT Milk Coffee tu kat tangan.

 

 

NESCAFE 11

STEP 10 – Lepas tu korang kena klik banyak banyak banyak kali pada kotak tu. Klik selaju mungkin tau! Makin laju korang klik, makin kembang la kepala korang. Kekekee…

 

 

NESCAFE 12

STEP 11 – Haaa bila dah kembang kepala korang tu, boleh lah pilih background yang korang suka. Lepas tu post gambar kat facebook! Hahaa..

 

 

NESCAFE 14

Haaa satu lagi gambar! Kihkihkihh… Comel tak?? Comel tak?? Korang pun try la application ni. Kelakar pulak! Jangan lupa pergi kat facebook fanpage NESCAFE LIGHT LIGHT lepas tu try application ni tau! Lalalaa…

 

 

Picture2830

Okay aku rasa kalau in real life macam ni kot muka aku kalau kembang! Kekekee… Personally aku sukakan rasa bersusu Nescafe UHT Milk Coffee ni. Rasa kopinya tak berat, so aku boleh minum yeayyy! Best best best! Jangan lupa dapatkan Nescafe UHT Milk Coffee  kat kedai berhampiran okayh! RM1.50 jeee sekotak!

 

Psstttt! Jom tengok video aku dengan kawan-kawan enjoy Nescafe UHT ni.

 

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Ahad, 26 Februari 2012

Love to dress up and keep up to date with fashion? SHARE YOUR LOOK now!!

 

Assalamualaikum..

 

Wah wahhh kemain tau tajuk english. Haaa tu lah pentingnya English education (tangan ala Usop Wilcha dahhh..) Ehh lari topik pulak.. Jom jom mari rapatkan muka kat skrin baca entry aku elok-elok dari atas sampai bawah okay! Entry dituju khas untuk lelaki dan perempuan yang suka berfesyen, suka bergaya, suka ambil gambar!

 

Pernah dengar pasal website SHARE YOUR LOOK tak?? Kalau tak pernah dengan jom lah kita dengar-dengarkan. Ehh meh lah baca entry aku lah. Semudah dan seringkas namanya, website SHARE YOUR LOOK ni lebih kurang macam website LookBook, tempat korang nak share gambar korang tengah dress up tuu.

 

 

 

(1) Mula-mula bukak lah URL http://shareyourlook.net/ ni. Muka depan laman web ni simple aje. Takde pening kepala tengoknye. Tengok gambar di bawah. Okay kat situ korang boleh pilih nak Sign in with Twitter atau pun Sign in with Facebook.

Mudah okayh! Tak payah nak daftar account banyak-banyak. Okay, aku register SHARE YOUR LOOK ni hari tu aku guna Sign in with Facebook.

share1

 

 

 

(2) Bila dah pilih Sign in with Facebook tu, dia akan keluar paparan macam dalam gambar di bawah. Okay lepas tu klik butang Go to App tuh.

share2

 

 

 

(3) Lepas tu just allow lah fungsi Post to Facebook ni. Bukan apa pun, kire macam kalau korang post gambar kat website SHARE YOUR LOOK ni, dia akan keluar update kat facebook kita lah kot.

share3

Okay actually aku ada terlupa nak print screen satu step tadi. Lepas step ni, dia akan keluar paparan yang akaun SHARE YOUR LOOK korang dah pun siap didaftarkan melalui Facebook. Nama dengan profile picture akan keluar sama macam akaun Facebook punya.

 

 

 

(4) Lepas tu dia akan keluar senarai orang yang ada akaun dengan SHARE YOUR LOOK  ni. Korang pilih lah nak view sesiapa. Sebagai contoh dalam gambar kat bawah, aku tengah view akaun SHARE YOUR LOOK milik Akmal Hilmi. Kalau korang ada minat gaya / style sesiapa, korang boleh follow akaun SHARE YOUR LOOK beliau.

share5

 

 

 

(5) Heee dibawah merupakan akaun SHARE YOUR LOOK  aku. Hik hik hikkk.. Malunye makk.. Aku bukan fashionista, aku selekehnistas aje. Ade hati nak share my look?? Kihkihkih…

 

Okay untuk upload gambar korang klik kat DASHBORARD, lepas tu boleh Create Album (sebelah kanan dekat dropdown menu Select Album tu) dan upload gambar korang. Lepas tu sebelum klik Submit jangan lupa letak caption best-best untuk gambar anda.

share6

 

 

 

(6) Okay ini paparan HOME korang.

share7

  • Yang nombor 1 tu menunjukkan siapa yang follow akaun SHARE YOUR LOOK korang.
  • Yang nombor 2 pulak siapa yang kau follow.
  • Nombor 3 menunjukkan cadangan (suggestion) akaun SHARE YOUR LOOK untuk korang follow.
  • Nombor 4 menunjukkan tag untuk brands. Contohnya kalau baju korang tu ada yang brand Cotton On, korang letak tag #COTTONON kat caption gambar korang.
  • Nombor 5 tu ruangan komen. Macam fungsi Facebook, korang komen then tekan Enter untuk hantar komen.

 

 

Okayyyy aku rasa aku dah explain panjang lebar pasal website SHARE YOUR LOOK ni. Bagi korang korang yang suka bergaya, berfesyen, atau fesyen ikut suka hati sendiri pun boleh, ambil gambar outfit anda dan upload di website SHARE YOUR LOOK sekarang!!!

 

Ingat, website ini untuk SHARE YOUR LOOK  ye, bukan untuk upload gambar-gambar percutian, jalan-jalan cari pakwe.. dan sewaktu dengannya. Apa lagi tunggu, SHARE YOUR LOOK sekarangggg!!!

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Jumaat, 10 Februari 2012

Hari bekerja

 

Assalamualaikum…

 

Picture2810

Hari ni seharian kat PWTC. Seawal jam 8.30 pagi aku dan boss aku, Tekong bertolak dari Shah Alam.. Lepas tu jalan jammed pulak dahhh…. Maka sampailah kami di PWTC.

 

Hari ni Amanz Network bukak booth kat NEF-AWANI ICT Fair 2011, PWTC. Korang datanglah ramai-ramai eh. Dapat jumpa aku ehhh tetibe! Boleh beli t-shirt Amanz Network dengan harga diskaun. Harga asal RM50, korang boleh beli RM40 je. Hekhekk…

 

Okay aku tak tahu mana pergi ilmu berkomunikasi aku sebab aku sangat sangat sangat pemalu la pulak. Sorry boss! Practice dulu boleh? Hahaa…. Okebai.

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Rabu, 25 Januari 2012

Kongsi artikel di kartikel.com !

 

Assalamualaikum…

 

Hari ni kita bercerita pasal satu website ye readers sekalian. Ohhh entry geek? Homaiiiii makin berubah dah blog aku ni. Kuikuikui~ Semalam berjimba dengan rerakan blogger, bergosip tak hingat dan menghayati kecomelan kucing. Tengahari tadi pon I really enjoy the press conference of Pilih Kasih 3. Tu cerita kemudian boleh?

 

Okay jom straight to the point. Aku nak kenalkan dengan korang satu lagi laman ping yang baru iaitu KARTIKEL.COM. Kartikel stands for “kongsi artikel” okay. Nama kartikel ni pon senang nak ingat. Cuba korang sebut kartikel kartikel kartikel banyak kali. Kekekee… So, macam mana nak kongsi artikel korang kat website ni???

 

kartikel1

1) First, pergi kat KARTIKEL.COM, lepas tu nampak tak button “Sign in with Facebook” tu? Korang tekan situ.. And then ada lah tu korang kena macam register. Ala just simple registration. Takdenya nak details peribadi ape sume..

 

 

kartikel2

2) Lepas tu sign in lah masuk akaun ada di KARTIKEL.COM tuuu. Nama anda akan terpapar seperti dalam facebook anda (tengok kotak kuning di penjuru atas kanan gambar). Okay nak kongsi artikel? Nampak tak butang “Kongsi Artikel” tu? Just klik kat situ.

 

 

kartikel3

3) Okay then, akan keluar page macam ni. Isikan permalink untuk artikel atau blog post anda di ruangan “Alamat URL” lepas tu klik “Seterusnya”.

 

 

kartikel4

4) Lepas tu letak sikit deskripsi pasal blog post / artikel anda. Kalau nak biarkan auto text yang ada kat situ pun tak kisah. Dalam print screen kat atas tu aku dah tukar description kepada ayat sendiri. Lepas tu pilih Kategori yang sesuai dengan blog post / artikel. Last sekali klik “Hantar” senang je kan?

 

*          *          *          *          *

 

Heee aku suka website KARTIKEL.COM ni sebab dia sangat simple, mesra pengguna dan, mudah difahami dan kemas! Website ni masih baru, semoga lebih banyak penambahbaikan pada masa akan datang. Jad korang tunggu apa lagi, kongsi artikel menarik atau artikel tulisan anda yang anda rasa best!

 

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Copyright © Nisa Kay