Jumaat, 28 Januari 2011

Video Blogging! Best ke?

  • Whaaa macam trend pulak kan sekarang, update blog dengan video…
  • dan bila hal ini terjadi, ia dikenali sebagai video blogging.. atau nama manjanya VLOG

 

A vlog is a video blog post. The term can also refer to a blog made up entirely of video blog posts.

Vlog posts are created by creating a video of yourself or an event, uploading it to the Internet and publishing it within a post on your blog.

In the early days of blogging, vlogs were called podcasts, a term that was used to refer to both audio and video blog posts. Today the two have adopted their own distinct nomenclature.

Source : About.com 

 
  • Haaaa amacam? Dah tahu apa itu vlog? Kalau korang dah lama follow blog aku, korang mesti tahu aku suka buat video cakap cakap cakap then aku post.
  • Ya, it’s what we called vlogging.. tapi aku malas nak declare VLOG ke hape.. hehe boleyh?
  • Tapi sekarang aku makin suka pulak rakam rakam video ni. Bukan rakaman 3GP ke atau yang seangkatan dengannya! Haiyarrkkk!!
  • Sebenarnya aku nak korang lebih mengenali aku melalui video aku, lihat cara aku act, bercakap, dan buat mimik muka.

sayaBuat muka macam ni haa.. macam ni haa…

 

  • Burok? Tidak mengapa.. wajahku itu pemberian Allah SWT… aku tetap bersyukur…
  • Ouhh ye, aku ada satu idea mengenai video blogging (vlogging) ni… idea bernas lagi mantop datangnya ketika aku di dalam kelas semalam…
  • Oke dalam kelas aku ni banyak je gadis gadis comel, hot, cun dan gorgeous, terutamanya yang bertudung..
  • So, aku decide nak buat session meng-interview mereka yang berkenaan, tanya lah soalan apa yang patut. Pasal shawl styling ke… pasal isu semasa ke..
  • Apa apa je la… eh kalau korang nak request vlog dari aku, bagi je tau… InsyaAllah kalau tak ada kekangan masa aku akan usahakan..
  • Aku buat macam ni supaya vlog yang bakal aku hasilkan tidaklah merapu semata mata… Oke??
  • So aku berharap, aku blogging ni mendatangkan manfaat pada diri aku, dan juga pada korang yang membaca…
  • Oke… cheers! :D

 

 

Jerawat seketol atas pipi. Gatal! Bye bye.


16 ulasan:

  1. vblog? wuwuu...seyes ta pandai na bervideo2..lgpun tak cun takut org muntah plak tgk maera T_T

    BalasPadam
  2. @Khumaera Ismail

    heeeee
    mane ade x cantik meyh..
    semua org cantik :D

    BalasPadam
  3. p/s :

    haa.same la..ade seketul atas pipi ni ha.. :P

    BalasPadam
  4. alamak, malulah nak buat vlog..xtau nak ckap pe..hehe..

    Jom Lawat Blog Bardboo

    BalasPadam
  5. oh! ni ke vlogging...!
    New style maa... Msuk kn bnyk2 video ko!

    BalasPadam
  6. @bardboo

    ehhehe
    sebab tu kena cri idea dulu baru buat vlog :D

    BalasPadam
  7. @ofcuz

    ahahhaha
    kalau byk sgt video kang jd SAYA SUKA RAKAM VIDEO lak. ahahha

    BalasPadam
  8. saya tak setuju..nanti makin byk lelaki minat kamu..kita dah takda peuang..hu =(

    BalasPadam
  9. hoho~
    dah maju dah, dari blogger ke vlogger~ =D

    BalasPadam
  10. @Eel

    ehhehe
    tp sy bukan vlogger sepenuh masa :D

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay