Memaparkan catatan dengan label Blog / Tutorial / IT / Computer. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Blog / Tutorial / IT / Computer. Papar semua catatan

Jumaat, 21 April 2017

Tak update blog pun trafik mencanak-canak ???



Sumber gambar : DI SINI


Assalamualaikum...


Wahhh dah masuk pertengahan bulan April pun, dalam sedar tak sedar kan.. Busy tu memang busy lahh.. Tapi kadang-kadang rasa macam hmmm apa je aku dah buat setakat ini ? Gituu, busy tak semestinya produktif kan ? Busy kat luar je, Nak dapat masa depan laptop punya susah lahaiiii.. Maka dengan itu, update blog ke laut lah cerita nya kann..

Read More»

Rabu, 4 Mac 2015

RESEPI – Aiskrim homemade

 

Assalamualaikum…

 

thermometer-580x386

 

Haaa waktu-waktu panas macam ni, memang kalau sebut ais krim tu perghhh… memang terliur la kann… Jadi petang-petang mesti korang pergi cari benda-benda sejuk macam air batu campur… lai ci kang sejuk.. cendol… dan minuman or makanan yang sewaktu dengannya. Apa kata korang luang sikit masa nak buat sendiri aiskrim atau popsicles ? Haa aku ada usha lah resipi-resipi homemade popsicles yang agak mudah dilakukan di rumah. Jadi joms usha !

 

 

popsicle-mold-cb

Nak buat aiskrim, korang kena ada satu alat yang sangat sangat asas dan wajib ! ACUAN AISKRIM ! Acuan aiskrim ada banyak bentuk dah sekarang ni, fancy-fancy semuanya.. Dan mudah nak beli acuan ni kat kedai-kedai barang rumah, kedai macam Daiso tu ha.. atau kedai Mr.DIY. Murah-murah je acuan ni.. Okay.. dah ada acuannya, jom kita usha apa resipi pilihan aku yang aku nak kongsikan ni.

 

 

#1 NUTELLA POPSICLES

DIY - nutella popsicles

Yang ni amat mudah kot. Selain kita makan Nutella tu dengan roti or biskut, korang boleh putar nutella bersama dengan susu penuh krim, lepas tu masukkan ke dalam acuan, then bekukan untuk aiskrim nutella! Yang ini tak payah tabah gula ke apa.. sebab Nutella tu sendiri dah manis. Baca resipi penuh DI SINI.

 

 

#2 KIWI & CHOCOLATE POPSICLES

DIY - 2

Ahaa… ini bahan-bahannya nye pun mudah dapat. Buah kiwi, coklat masakan, dengan batang aiskrim. Batang aiskrim tu korang boleh dapat kat kedai-kedai art, siap ada yang jual pelbagai warna lagi tu. Cucuk buah kiwi dengan batang aiskrim, masukkan ke dalam peti sejuk, Coklat masakan tu korang cairkan guna teknik double-boiling, lepas tu sejukkan coklat, then celup kiwi beku tadi dalam coklat tu. Lapisan coklat akan segara mengeras. Haa kan dah ready nak makan. Apa kata try guna strawberry atau pisang. Jadi dok ? Baca resipi penuh DI SINI.

 

 

#3 FRESH FRUITS POPSICLES

cats

Nom nom nom.. siapa penggemar buah-buahan boleh try yang cara ni. Memang seronok sebab boleh campur ikut buah kegemaran kita dan ikut kreativiti kita. Aku pernah tengok orang guna air masak je, then masukkan buah-buahan ke dalam acuan aiskrim. Korang boleh juga guna jus buah. Guna je jus yang korang dah siap beli. Jus oren ke, jus limau ke, jus tembikai ke.. kemudian tambah buah-buahan pilihan korang, kemudian bekukan ! Baca resipi penuh DI SINI.

 

 

# TRAFFIC LIGHT POPSICLES

DIY - traffic light fruit popsicles

Ne no ne nooo… Umpama di jalan raya pulak 3 warna aiskrim ni kan. Haa mudah je ha resipinya tadi aku usha… korang cuma perlu buat puree daripada buah-buahan pilihan korang, then masukkan dalam acuan secara berlapis then boleh bekukan. Perghh macam sedap pulak ni haaa… Tak pun boleh cuba guna buah warna lain, selain 3 warna di dalam pic. BACA RESIPI PENUH DI SINI.

 

 

 

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  * 

 

 

Ahaaaa sekian perkongsian Nisa kali ini. Hope ia bermanfaat. Dan aku jugak memang teringin nak cuba buat salah satu homemade popsicles di atas. Lama dah tak ber-kreativiti di dalam dapur ni ! HAAHA MARILAH MARIII.. Musim panas no kompem laris dan laku aiskrim korang. Baru siap ade je dah ngap dulu ! Hahaa… Thanks for reading!

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem.


Read More»

Jumaat, 13 Disember 2013

[TIPS] Penting ke business card ? Nak order BUSINESS CARD / NAME CARD ?

 

Assalamualaikum…

 

Haaa bila sebut BUSINESS CARD ni mesti ramai dah tahu apakah dia business card dan juga apakah fungsi fungsi nya.. Tapi sayangnya masih ramai yang kuranggg ambil berat mengenai kegunaan dan kepentingan bisnes card ni haaa…

 

 

KENAPA NAK KENA ADA BUSINESS CARD ?

biz card

Sebab 1
Lebih exposure untuk sesuatu jenama. Contohnya – Orang datang booth jualan anda, tapi tak beli. Anda bagi bisnes card anda supaya beliau ingat jenama anda & mungkin membeli dengan anda di masa hadapan.

 

 

Sebab 2
Peluang pekerjaan. Contoh – Anda pergi event. Peluang untuk anda dihubungi semula oleh pihak pihak tertentu agak cerah. Mana tau dapat tawaran advertorial ke, review ke apa kan kan ? Haa ini merupakan jawapan kepada “macam mana aku naikkan blog aku dulu”

 

 

Sebab 3
Menekankan / memperkenalkan specialty atau servis yang anda sediakan.
Contoh – Anda seorang blogger yang fokus kepada produk kecantikan wanita.. So kalau anda pergi event / bertemu wakil syarikat produk kecantikan, mereka lebih tertarik untuk menawar anda peluang untuk review / advertorial kerana niche blog anda sememangnya fokus kepada produk kecantikan.

 

 

social_networking

 

Sebab 4
Meluaskan networking / menguatkan network yang sedia ada. Contoh – Anda sememangnya selalu bertemu ramai orang dan menghadiri event, tapi dengan kehadiran namecard / biz card membantu orang lebih mudah ingat kepada anda. Lagi-lagi kalau letak gambar kita kat kad tuh, kompem kalau terserempak kat mana-mana korang akan disapa mesra.

 

So far itu je lah kepentingan biz card / namecard yang aku ingat dan terlintas kat kepala ni.. banyak lagi hujah yang aku nak tekankan.. tapi lupa lak.. Kalau korang ade pendapat, boleh lah komen kat bawah ye… Haa bagi yang tak tahu kat mana nak order namecard / biz card yang best boleh refer kat bawah, aku rekemen sebab aku sendiri pernah berurusan dengan mereka..

 

 

555376_10200545513855660_1064302556_n

HARU ELIE dari Malaya Design & Printing Services.

Servis pantas.. Design lawa, dan makin lama makin kreatif.. Mungkin idea semakin banyak dan banyak inspirasi. Masa dia buat biz card untuk FSYN dulu, aku order sepuluh kotak terus. Harga berbaloi baloi.. Memang puas hati, material berkualiti. Contact beliau untuk info lanjut ok..

 

 

 

1466293_10202753571543219_520912862_n

Hafizzy Aziz dari  Fiz Graphic Dot Com

Ni pon harga berbaloi baloi. Ideanya fresh, designnya tak mengambil masa lama, berpengalaman dan pendek kata memang puas hati jugak lah. Kalau tak puas hati takde lah aku rekemen ye dak??? Sekarang ni nak masuk tahun baru dah kan, so sangat sangat ideal kalau korang nak kembangkan jenama dengan buat CALENDAR CARD. Haa sebab kad kalendar ni orang simpan. Kan? Harganya? Murah nak arwah ! Contact beliau sekarang sebelum terlepas tawaran best !

 

 

So.. amacam? Lawa-lawa kan design depa ni.. Biasalah orang muda zaman sekarang, semua idea fresh, best dan menepati citarasa gituh.. So kalau korang nak buat biz card / namecard sekarang, boleh tempah sekarang kat salah satu orang yang aku cadangkan kat atas ye.

 

 

 

Nisa Kay


Read More»

Khamis, 20 Jun 2013

KAKAOTALK - Aplikasi komunikasi terhangat di pasaran !


 
Assalamualaikum.. hai..
 
 
 

Ahaa baca tajuk kat atas jangan ingat aku ni cuba nak menjual ubat kurs, ubat kuat, atau ubat-ubat yang sewaktu dengannya.. Nak tanya bape ramai readers aku yang dah guna aplikasi yang tengah hot sekarang ni – KAKAOTALK ???
 
 
 
 

Haaa memandangkang smartphones masa kini dilengkapi dengan sokongan aplikasi, maka banyaklah aplikasi untuk komunikasi dibangunkan.. Dalam banyak-banyak aplikasi, KAKAOTALK jugak yang best sebab FREE chat.. FREE group chat.. FREE call… dan banyakkk lagi fungsi lain ! Kalau nak aku senaraikan kat sini tak habis kott… Maka dengan itu..
 
 
 
 


 
Jom ramai-ramai like fanpage rasmi KAKAOTALK untuk lebih banyak info terbaru dan menarik mengenai aplikasi best ni okay ? KLIK LINK INI ---> https://www.facebook.com/kakaotalk.my




cats1

Ehemmm… aku dah pun install aplikasi ni.. So kawan-kawan rapat ku, marilah kita guna KAKAOTALK yaa ! Senang sangat ni haa.. Korang yang belum tu bila lagi yak? Kihkih…
 
 
 
 
 
cats2
 
Omo! Dapat free stickers dari KAKAOTALK lahhh !! Pengsannnn okayyy! Nak nak lagi aku ni peminat Big Bang gituuuu ~ So kawan-kawan kalau aku duk hantar sticker Big Bang tu mohon bersabar ye.. Kekekee...






XOXO

Read More»

Khamis, 14 Februari 2013

[TUTORIAL] Ping entry di BLOGR.MY !

 

Assalamualaikum…

 

Sebagai seorang blogger, kalau korang betul-betul nak up kan blog korang adalah dengan cara menarik trafik ke blog korang. Bila ramai baca blog, trafik masyuk, advertiser pun berkenan.. maka dapatlah anda merasa apa yang dikatakan “buat duit dengan blog” ye. Tapi kalau trafik sendu-sendu macam mana nak promote barang ye dak?

 

Salah satu cara untuk tarik trafik ke blog kita ialah dengan ping entry ke twitter, fanpage facebook atau pun facebook personal. Kalau nak ping satu-satu macam leceh lak kan? So macam mana kalau kita ping sekali aje, terus autopost ke ketiga-tiga platform tersebut?

 

http://blogr.my/

 

Blogr.my merupakan salah satu platform ping entry yang aku guna sekarang. Aku link kan facebook personal aku, fanpage blog aku dan juga twitter aku. Sekali aku ping, dia terus autopost ke ketiga-tiga platform ni. So dah jimat masa aku tak payah nak ping banyak kali.

 

BLOGR 1

#1 Korang pergi kat web Blogr.my. Pastikan dalam masa yang sama korang tengah online facebook tau! Pastu klik kat Log Masuk.

 

 

BLOGR 2

#2 Lepas tu, korang boleh pilih nak Log masuk dengan Facebook atau twitter. Aku pilih Log masuk dengan Facebook aje..

 

 

BLOGR 3

#3 Okay lepas tu klik la apa yang patut. Klik Go to App.

 

 

BLOGR 4

#4 Lepas tu korang tick page mana yang korang nak managekan sekali ke apa. Aku untick bahagian ni, sebab aku nak link kan 1 fanpage sahaja, dan aku buat manual linking.

 

 

BLOGR 5

#5 Okay lepas tu masukkan nama pengguna. And then klik Daftar.

 

 

BLOGR 6

#6 Bila dah sah log masuk tu, korang klik pada butang merah PING! tu yee…

 

 

BLOGR 7

#7 Bila kuar kotak ni, masukkan permalink entry blog anda. Maknanya link entry itu sahaja ye.. bukan link blog anda! Lepas tu klik Teruskan.

 

 

BLOGR 8

#8 Pilih icon yang anda nak ia muncul pada ping entry anda.

 

 

BLOGR 9

#9 Kemudian pilih kategori yang bersesuaian dengan entry yang korang nak ping tu..

 

 

BLOGR 10

#10 Sebelum ping entry tu, korang nampak tak ruangan TAMBAHAN kat bawah tu, klik aje kat situ untuk link kan Twitter anda dan juga Facebook page. Lepas link kan kedua-duanya, korang mungkin perlu ulang langkah ping entry.

 

 

BLOGR 11

#11 Okay sesudah link kan facebook, fanpage dan twitter korang, dah boleh ping entry korang dahhh… Mudah aje.

 

 

So setiap kali korang ping entry, dia akan autopost link tersebut ke page dan twitter yang korang dah gabungkan tadi. Kalau korang ada lebih satu fanpage pun boleh link kan ke page-page yang lain kot? Hoho.

 

So bloggers, apa lagi, jom daftar dengan Blogr.my dan ping entry korang hari ni! Bekerja keraslah untuk naikkan blog korang! Tu pun kalau korang jenis berminat nak promote nama blog dan tak segan nak bagi orang ramai baca hasil penulisan korang. Ihik..

 

XOXO


Read More»

Sabtu, 9 Februari 2013

CELCOM PORTAWIFI – Your wifi on the go !


Assalamualaikum…


As a blogger, I always spend my time outside, meeting people, attending events and many more. And most of the time too, I had to carry my laptop or my other devices such as iPad or iPod to events because sometimes I need to do a live update. But what if the place I go dont even have wifi????


Sometimes I was frustrated because I came with my laptop on the back, or carry around my devices, but then.. no WIFI??? Howw can I work like this? And apparently my old broadband didn’t give much help.. It was so slow when I want to connect with internet and it is totally useless when I’m on the road. I mean when you stuck in traffic jam, what can you do other than singing along with the songs you listen from radio?




120806-CelcomFirstWiFi-main

I was wondering IF there is any broadband that can do more or give more advantage rather than being used at laptop only. And yeah I’ve been reading about this BIGGGG thing from Celcom ! It’s Celcom Portawifi ! A broadband now, not just a plain broadband! It can be your wifi modem at home, in the car or using it with laptop!





portawifi

I think this is the coolest portable wifi device that I ever known! I always, alwaysss wanted to have a wifi device in the car, so that I will not be so boring in a long journey or stuck in the traffic jam! Because I have devices that can only work with wifi only.. So, Celcom Portawifi is the best choice for me !



And this is best for families too. How? Well, children might get tired and boring in the long journey going back to hometown. And when they’re boring, they tend to make noise and fight with each other. To make them behave, one of the way is give them an iPad or any devices, let them play games and online. Ahaaa! This time Celcom Portawifi will become so handy !





With PortaWiFi, you can surf up to speeds of 21Mbps and share the connection with up to 5 friends! So stay online and connected wherever you go ! And GOOD NEWS to all of you ! Get a Celcom Portawifi device with only RM99 by trading in your old broadband with a brand new Portawifi! How cool is that?? And you guys can enjoy rebates of up to RM276 when you sign up with any Celcom First Data plan ! Easy peasy right?

Capture




Ouhhh you dont have any old broadband to trade in but still want to own this super cool Celcom Portawifi ?? No worries, you can still enjoy rebates up to RM216 by signing up with any of our Celcom First Data plans.

Capture2


See? Now everybody can enjoy having your own wifi wherever you go! And please take note everyone, in order to trade in your old broadband with Celcom Portawifi RM99 only, you MUST make sure that your broadband still in good working condition okay? Dont come and give them something that has broken :(



120808-celcom-portawifi-mifi-hotspot


WHERE TO GET Celcom Portawifi ?? Go to your nearest Blue Cube outlet and start networking and connecting using your personal wifi woot woot!! Trade in your old broadband NOW and enjoy fasttttt connection with Celcom Portawifi !






MORE INFO ABOUT CELCOM PORTAWIFI :







XOXO

Read More»

Khamis, 7 Februari 2013

FREE HEADER from Meuz Angelo

 

Assalamualaikum…

 

Ramai betul orang tanya, blog aku ni, siapa design kan? Jawapan aku, header dan background abang aku design kan.. manakala template keseluruhan blog Cik Muyat yang design kan… So ade sentuhan campuran dua designer gituuu..

 

Dan ramai jugakk yang suruh tanyakan abang aku tu, nak ke dia ambil upah design header orang? Tapi maaf ler korang-korang ye.. abang aku ni payah nak mengadap customer yang demanding dan banyak songeh, sebab tu dia rela tak buat duit design header blog orang. Sebab korang kena faham, kerja nak design ni memerlukan fokus, masa dan idea perlu dikerah.

 

Ajaibnya malam ini abang aku MEUZ ANGELO tuuu nak bagi korang FREE HEADER!! Tapi FREE bukan sebarang free ye.. dia dah siap-siap buatkan beberapa design header yang RINGKAS dan mudah, dan tidak memberatkan blog untuk loading. Ye, MEUZ ANGELO tu memang suke someting yang plain and simple. Tengok je la blog dia.

 

Korang yang nak FREE HEADER daripada MEUZ ANGELO mestilah memilih design header yang telah beliau sediakan SAHAJA! Tak boleh request design baru atau custom design ke apa.. Kalau nak jugak, korang kena bayar la kan? Dah orang nak bagi free berani nak demand lelebih? Kekeke..

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

Yang di atas adalah 5 design header yang teramatlah ringkas, memang abang aku suke la buat benda benda ringkas macam ni.. Tak serabut kepala hotak gituuu. Korang cume perlu pilih design mana yang korang berkenan, dan bagi kat abang aku NAMA BLOG dan TAGLINE blog korang okay?

 

JANGAN SUBMIT REQUEST KORANG KAT SINI! Pergi sana komen kat BLOG ABANG AKU tuuu. Kalau korang submit request kat sini, kucing bertanduk lima belas pon korang takkan dapat laa free header ni yekk. Okayy jangan lupe pergi terjah blog abang aku kalau nak header free.

 

Blog abang aku >>> http://meuzangelo.blogspot.com/2013/02/header-blog-percuma.html

 

 

XOXO


Read More»

Amanzers

 

Assalamualaikum..

 

aman

TERHARU aku bila ade jugak orang nak letak muka aku kat cover photo facebook dia. Walaupun gambar hanya dicilok dari Instagram aku.. Walaupun muka aku hanya separuh.. Tapi aku TERHARU giler arrr sebab siapalah aku ni.. Takde sape pernah sudi nak letak muke aku kat cover photo dorang… Dah lah aku ni dibenci ramai. Kofkofkof..

 

Ini AMANZERS bak kata Ikhwan Nazri a.k.a. TEKONG, CEO http://amanz.my/. Hebat tak gelaran? Amanzers ade macam bunyi AVENGERS tak? Kekekeke.. Ni laaa tempat aku mencari rezeki.. walau dibuli sebab aku ni insan yang lemah… dan dirasuah beberapa kali dengan karipap Esso.. Aku tetap happy keje dengan dorang yang tak berapa nak betul ni. Kiki…

 

Aku malas ahh puji kemain pasal bos-bos aku. Hahaha kang masing-masing kembangggg! Bagi aku, semua bos aku.. tak kire la Aman ke.. Tekong ke.. Obefiend yang nampak garang tapi sebenarnye tak, mahupun Ikhwan videographer tu.. sume bos aku. Sebab aku kan paling muda, paling hensem dan paling jelita dalam AMANZ. Kah kah kah! Riak sunggu statement ku ini!

 

Well, nak tahu keje aku dengan AMANZ ni keje apa? Tengoklah video di bawah ini…

 

 

Hik hik aku rasa keje aku dengan AMANZ ni cool la. Sikit sebanyak dapat asah skill hosting aku. Tak gitu? And video di atas ni dirakam masa aku tengah menderita demam dan suara sengauuuu sedikit! Hahhaa. Oke saje saje je entry ni takde motif sangat pon…

 

And jemput semua baca blog teknologi http://amanz.my/ dan jangan lupa subscribe channel Youtube kami di sini : http://www.youtube.com/user/AmanzNetwork?feature=watch

 

XOXO


Read More»

Jumaat, 1 Februari 2013

NINETOLOGY Black Pearl 2

 

Assalamualaikum..

 

Walaupun isu rebat RM200 untuk telefon pintar macam dah kureng diperkatakan, aku tetap nak berkongsi dengan korang mengenainya… Dalam senarai telefon pintar yang boleh dibeli dengan rebat RM200 oleh SKMM, salah satu jenama yang turut tersenarai ialah telefon pintar NINETOLOGY.

 

Mungkin ramai yang belum tahu apakah NINETOLOGY ini?? Haa aku pon belum tahu sangat pasal phone ni. Masa NINETOLOGY buat roadshow kat Low Yatt aku berlalu begitu sahaja tanpa singgah dan tengok apa yang dorang offer untuk pengguna. Amboi mementang jenama belom populer kannn.. So sejak jenama NINETOLOGY dimasukkan ke dalam senarai telefon pintar rebat RM200 ni. aku pon macam berminat nak tahu..

 

ninetology 2

So basically inilah rupa NINETOLOGY Black Pearl 2 tu.. macam Samsung Galaxy Y pon ade, tapi aku yakin pon ni lagi nipis, selain dari skrinnye yang lagi besar.. Well.. mungkin korang sedang mempertimbangkan nak beli smartphone ape dengan rebat RM200 tu kann…

 

ninetology 1

Setelah ku godek-godek Google, aku terjumpa spec phone ni. Not bad lah phone ni. Wajarlah dengan harganya.. Kalau beli dengan rebat RM200 tu, NINETOLOGY akan tambah rebat RM100 pulak. So tolak RM300 lah kan.. Boleh tahan la kan..

 

Mungkin korang pon macam tertanya-tanya.. phone ni dah lah jenama baru di Malaysia, so korang masih belum tahu rupa bila phone ni di-on-kan, performance dalam dia.. antaramuka dia dan bermacam-macam lagi kesangsian lah katakan. Haa aku nak share video mengenai NINETOLOGY Black Pearl 2 ni, hope boleh mengurangkan rasa ingin tahu korang.

 

 

Hope video ni membantu korang mengenali serba sedikit mengenai NINETOLOGY Black Pearl 2.. Mana tahuuuu ada antara korang yang nak beli smartphone dengan rebat RM200 dan mahu try beli NINETOLOGY ni kee…

 

Pada pandangan aku, phone ni not bad lah kalau ikut spesifikasi dia.. Kalau nak pakai smartphone yang murah, mungkin boleh masukkan NINETOLOGY dalam pertimbangan anda… Tapi kalau berangan nak henpon mahal jugak.. kumpul la duit bebanyok ye.. Aku ni jenis panas sikit telinga dengan orang yang cakap gebang nak beli phone cecanggih tapi poket habuk je ada. #Ehh tetibe. Haha kbai.

 

 

XOXO


Read More»

Jumaat, 13 Januari 2012

Undi blog nisamenaip.blogspot.com untuk Social Media Week 2012



Assalamualaikum…


Jom ramai-ramai ke website SOCIAL MEDIA WEEK dan undi blog nisamenaip.blogspot.com ini untuk kategori Best Lifestyle Blog of The Year. Klik link di bawah :




Capture


Lepas pergi ke page calon Best Lifestyle Blog of The Year tu, korang scroll ke bawah, cari blog aku iaitu blog nisamenaip.blogspot.com. Just klik vote! Jangan lupa ajak kawan-kawan semua vote! Sokongan anda semua amat dihargai!





Much love,
Sign PNG NisaKay

Read More»

Isnin, 9 Januari 2012

Wajah baru blog Saya Suka Menaip tahun 2012

 

Assalamualaikum…

 

headernw

Korang ingat tak header blog yang ni??? Aku pernah guna tapi tak lama.. Heee mungkin gambar awek dalam header di atas seksi sangat, berlawanan dengan aku kot? Hahaa…

 

 

header_nisa

Kemudian aku guna header ini. Header yang banyak dapat pujian sebab efek 3D nya. Dan juga beberapa item dalam header ni banyak berkaitan dengan aku, seperti spec mata dan DSLR di atas.

 

Setelah hampir setahun guna header ini, aku decide nak tukar header. Bukan mengada bukan dah menyampah dengan header ni, tapi sebab aku inginkan wajah baru yang lebih kemas dan lembut untuk blog kesayangan aku.

 

Sepanjang bulan Disember aku duk survey designer blog, sebab sejujurnya aku agak cerewet bila nak memilih designer blog. Kang dapat yang tak memahami citarasa kan dah tak best?

 

 

nisakay

Akhirnya setelah aku berputus asa nak survey, abang aku iaitu MEUZ ANGELO offer untuk buat header blog aku. Errr sebenarnya aku yang paksa. HAHA!! Mula-mula header yang dia design macam skema ayam sangat. So aku paksa jugak nak header yang gegurl.

 

Dan taraaaa…. header yang tersergam ayu kat blog aku ni dia pasang petang tadi. Hehehe suke makkkk. Ayu, lembut, gegurl semua adalah! Tak lupa aku suruh dia tepek gambar aku walaupun tak berapa nak ayu.

 

Aku saja suruh dia tempek nama NISA KAY besor-besor sebab mulai tahun 2012 ni aku nak blog ni beridentitikan nama aku! So, “Saya Suka Menaip” tu biarlah menjadi caption, atau pun penerangan diri aku.

 

Aku ada suruh dia edit sikit-sikit blog aku ni. Dan Alhamdulillah blog aku dah kemas sikit berbanding sebelum ni. Jadi.. inilah imej tahun baru blog Nisa Kay ini… Terima kasih along aku MEUZ ANGELO sebab edit blog aku.

 

 

headernisakay1

**UPDATED** Tak sampai sehari pun header yang tadi menghiasi blog ni, baru tadi along aku tukar header aku kepada bentuk yang lebih jelita ahaksss!! Ditambah dengan corak kerawang sangat cantik!! Backgoround pun dah tukar sikit. Ohh hebat along aku si MEUZ ANGELO sebab aku tak payah bagitahu aku nak macam mana.. He already knows. HAHA!!

 

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Jumaat, 9 Disember 2011

Tweetdeck berwajah baru???

 

Assalamualaikum…

 

Hari ni agak teruk bagi aku. Aku bangun pagi terdengar bunyi bising kat bawah, ingatkan perompak, rupanya haousemate aku. Lepas tu aku tak boleh tidur dah. Lepas tu kepala nak pecah. Mengadap skrin lagi, tapi apa aku peduli. Lepas tu tinggal maggi kari aje, errgghh tak suka. Lepas tu ada orang cari pasal okebai.

 

Bila aku bukak Google Chrome aku… Jeng jeng jeng…

tweetdeck1

Logo TweetDeck bukan lagi warna hitam kuning. Tapi hitam biru. Barulah seangkatan dengan twitter ye tak. Warna tema twitter memang biru kan kan kan???

 

 

tweetdeck2

Lepas tu nak masuk kena ada account pulak dahh… Aku sign aje la macam biasa. Tak boleh pulak? Alih-alih kena daftar balik yehh??? Kalau korang kena daftar balik, alaaa.. apa susah, tekan “Create Account” just daftar aje dengan emel twitter and password yang sama.. Senang aje…

 

 

tweetdeck3

Taraaa…. Lagi style aku rasa?Hohohooo…Kalau nak tweet kena tekan icon gambor pensel kat atas sekali tuhh… Ouhh batak sunggoh ku rasakan.

 

 

tweetdeck4

Nak reply senang sikit. Tweet yang kita nak reply tu akan keluar kat bawah kotak putih tu.. Senang sikit sebab kadang-kadang bila aku nak reply tweet orang aku lupa aku nak reply pasal apa. Kekekekeee~

 

 

tweetdeck5

Ini pulak kalau kita nak retweet. Tekan aje butang Retweet kalau korang nak terus RT tanpa sebarang perubahan.

 

 

tweetdeck6

Ini pulak kalau kita tekan Quote Tweet tu… so korang reply laa kat situ, tambah aje ayat korang. Hahahaa…

 

Pendek kata, tweetdeck baru ni best! Tapiiiii… nama korang akan keluar nama sebenar lah kat timeline nanti.. Aku tak reti nak cakap macam mana oii tapi korang kena alaminye sendiri. Cewahhh… Kalau korang nak install tweetdeck, install kat http://www.tweetdeck.com/ see? Website tweetdeck pun dah berwajah baru! Cayalahhh!!!

 

 

 

NEW sign NISA

 

 

 

 

LIKE or TWEET this entry!


Read More»

Copyright © Nisa Kay