Rabu, 13 Mac 2013

KENAPA

 

Assalamualaikum….

 

 

Pasti keputusan bagai sudah dimengerti sesetengah orang. Sudah dijangka. Namun bagi kebanyakan orang mereka lebih gemar bertanya kenapa. Kenapa. Kenapa.

 

Ya, setiap yang berlaku ada sebabnya. Dan sebab itu dijawab dari soalan KENAPA itu tadi. Sering aku mendapat pertanyaan KENAPA KENAPA KENAPA. Tapi bila aku menjelaskan dapatkah kalian MEMAHAMINYA?

 

Bila aku tuturkan jawapan “Bukan rezeki aku…” pasti ada yang akan membidasku. Pasti ada yang akan menuduhku sengaja “melepaskan rezeki itu”. Tapi mereka fahamkah apa yang telah aku alami? Apa yang mereka tidak tahu dan sesungguhnya hanya ALLAH yang Maha Mengetahui?

 

Telah aku beristikharah, berikhtiar dan memohon petunjuk serta jawapan dariNYA. Dan telah aku ditunjukkan dengan jelas di mana jalan aku. Segalanya bukan mudah. Jalan yang harus aku bina kembali. Dengan jerih perih sendiri.

 

 

 

Tidak aku minta semua orang memahaminya. Cukup ada ALLAH tempat aku mengadu, cukup ada ibu bapa dan segelintir rakan-rakan yang memahami dan menyokong. Bagi yang terus-menerus memandang serong akan keputusan aku, aku redha. Biarlah, aku telah bersedia untuknya. Aku yakin, rezeki masing-masing tidak sama dan telah ALLAH tetapkan sebaiknya untuk sesetiap umatNYA. InshaAllah..

 

 

allah best listener

Kini, aku perlu lebih kuat. Lebih berusaha. Lebih berdoa dan meminta hanya padaNYA.

 

 

 

XOXO


3 ulasan:

  1. betul tu... hanya padaNya tempat kita memohon..

    BalasPadam
  2. be strong Miss NK. Those who mind doesn't matter and those who matter doesn't mind. it's ok, He knows the best for us :)

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum. be strong babe :)

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay