Ahad, 10 Mac 2013

[FILEM] Oz the Great and Powerful

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera…

 

Beberapa hari lepas aku berpeluang join premiere screening filem yang “mungkin” dinanti ramai.. Melihat poster dan trailernya jugak buat aku macam “oh wow ohh woww”. Cehhh lebih kurang macam tu lah…

 

Masa premiere screening tu, dekat US pun belum premiere.. Maka staff GSC Mid Valley sibuk lah mengutip any electronic devices yang boleh digunakan untuk merakam gambar atau apa-apa visual dari filem tu… Tapi sebab aku ni jenis tak percaya simpan-simpan barang aku kat entah sapa-sapa, aku decide nak letak semua barang aku dalam kereta aje.

 

 

OZ-Keyart-B

 

Poster cantik kemain. Tapi heronye aku tak kenal pun lahaiii. Aku pergi pon sebab aku “expect” filem ni bakal menggegar pawagam dan meletop-letop gitu. Ahaaa… And aku nak tengok Mila Kunis yang jelita itu saja. Boleh? AHahaha…

 

 

 

Okay dah tengok trailer nye? Macam gempak kan?? “Maaaacammmm” gempak kannn?? Grrr! Do you get what I mean?????

 

 

oz1

Too bad to say here that I dont really like the movie though :( Tak bermaksud movie ni sangat sangat tak best. Mungkin pada korang yang menontonnye macam best gempak-gempak je enn.. tapi malangnya citarasa aku berlainan. Ewahhh!!

 

Pada awal cerita lagi aku dah merasakan jalan ceritanya yang slow semacam aje.. Duk sibuk menceritakan perihal si Oz yang kaki perempuan dan gitu gini gitu gini. Aku dah mula bosan pada permulaan cerita. Nak tweet-tweet atau usha instagram tak boleh lak sebab phone sume simpan dalam kereta.

 

 

oz2

Lepas tu aku rasa some part of the stories macam best and gempak je kesan khas and animasi dia tu.. Tapi some part of the film macam acah-acah aje kesan grafik dia tu.. Macam tak sync pulak aku tengok. Aku tak reti nak guna terma apa, tapi macam tak masuk lakkk. Hadehh nak explain macam mana hehh..

 

Pastu watak Glinda (dalam gambar) macam terlalu baikkk. Guna kuasa kabus-kabus aje… Tapi bila kena tangkap dengan tapir terbang konco-konco adiknya yang jahat tu, elok je lemah longlai sikit pun tak meronta. Macam sangat tak realistik. Well, sume citer macam ni pun tak realistik. Tapi yang ni macam.. er… Hahaha

 

Okaylah aku tak reti nak cerita lebih-lebih. Kalau korang nak tengok, tengoklah… aku bagi 1/5 bintang aje. Citer ni dibikin dengan kos terlalu mahal untuk buat aku rasa not worth it to watch it. Nasib baik dapat tengok free. EHHHHH!!!!!!!!! Hahahaa….

 

 

READ : Review by Tony Teh from Colourless Opinions and Yen Ling from Miss Burung Hantu.

 

 

XOXO


10 ulasan:

  1. la xbest ke..trailer cm gempak..
    arfa suka cte fiction cmni..

    BalasPadam
  2. teringin pula nak tengok cerita ni! tapi, masa cuti sekolah lah.. hehehe
    Untunglah akak dpt free XD

    BalasPadam
  3. Memang tak patut realistic, tapi ia tak ikut peraturan cerita mereka sendiri pun haha. memang buduhhh

    BalasPadam
  4. hehehe...budak2 tengok boleh la nak over2 cenggitu kan...=D

    BalasPadam
  5. mmm..menurut kawan saya, dia dah tertidur di permulaan cerita...

    BalasPadam
  6. Ha'ah lah selalu Trailer gempak abes
    konon nak pikat penonton. Last2 kita yg kecewa. hoho

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay