Selasa, 1 Oktober 2013

Selamat hari jadi, sahabat !

 

Assalamualaikum..

 

485736_453799157991501_684320928_n

 

Entry aku malam ni aku taip khas untuk Iejam Hosen. Kalau korang follow blog aku dari zaman hingusan aku baru nak up (baru masuk uni masa tuu) mesti korang tahu yang Iejam ni adalah one of my besfrennnn. Lebih layak kot aku gelar dia SAHABAT.

 

cats

 

First time kenal si Iejam ni tak suke aku, siap kutuk lagi ada laa.. sebab aku ni dulu penghuluwati minggu orientasi yang teramat annoying bagi beliau dan geng beliau. Kah kah kah. Habis je minggu orientasi eh molek pulak kami berkawan. Kami start jumpa chemistry dalam persahabatan. Dulu batch kami terbahagi kepada dua group. Iejam masuk group A, aku lak tercampak kat group B. Tapi sikit pon tak halang kitorang berkawan.

 

Kitorang selalu lepak sama-sama. Makan, jalan-jalan.. semualah. Dia kelas lain pun, kami pakat lepak bikin assignment sama-sama. Masuk semester 2, jumlah student batch kami makin berkurang so kelas jadi satu group je. Maka start dari situ lah aku join satu group dengan Iejam untuk hampir semua subjek. Alhamdulillah kami ada chemistry dalam bekerja sama dan buat assignment.

 

Aku suka Iejam ni sebab dia open minded. Ya mungkin some people tak selesa sebab Iejam memang jenis jujur and cakap direct. Mula-mula aku sentap gila lah jugak kan. Lama-lama dah lalu. Malah aku bersyukur dia jujur sebab bila aku buat salah or takde orang berani tegur attitude aku, at least ada jugak sorang kawan ni nak jujur and berterus-terang dengan aku.

 

Dari zaman aku comot-comot, fashion victim, baru nak up, batak dengan tudung kaler-kaler, dan segala jenis benda lagi lah, si Iejam ni tetap kawan dengan aku. Paling best bila buat assignment dia ni mesti nak perfect je. Mungkin ramai yang mengeluh kalau jumpa orang macam ni.. but hey look at the bright side la. Orang yang perfectionist ni mencari yang terbaik dalam melakukan tugas. Dan sepanjang pengalaman aku group dengan dia, alhamdulillah sebab assignment baguslah banyak dapat carry mark yang banyak gila bantu untuk maintain pointer. Alhamdulillah.

 

 

P2231050

 

Satu lagi Iejam ni suke gelak kuat-kuat. Tu yang unik nye sahabat aku yang sorang ni. Tapi gelak dia boleh bikin orang gelak sama. Pendek kata dalam banyak hal Iejam lah selalu bawak keceriaan. Cewah.

 

Iejam ni dulu class rep. Semua Iejam boleh buat. Semua budak kelas banyak jugak kutuk Iejam ni belakang-belakang. Tapi Iejam cool je. Sebab apa? Sebab, balik-balik budak kelas nanti cari dia jugak kalau ada apa-apa. Iejam tetap orang penting bagi dorang. Kan? Hahaa. Iejam selalu motivate diri. Selalu jugak motivate aku. Sebab aku ni sebenar-benarnya rendah diri teramat.

 

Weh Iejam aku sebenarnya segan nak tulis panjang-panjang pasal kau kat sini. Tapi aku tulis kat sini sebab aku nak abadikan penghargaan aku kepada kau, sahabat. Cewah. Abadikan tuh. You have been a great friend all this while bro. You always, always be there for me. Apa pun masalah aku kau selalu tahu apa yang tepat nak cakap pada aku.

 

Thanks weyh untuk everything. Saat jatuh bangun aku kau ada. Susah weh nak cari member macam kau zaman sekarang ni. Ahh nangis lak aku taip entry ni haha. Aku nak ko tau aku hargai sangat-sangat semua benda yang ko tolong aku selama kita berkawan sejak first aku masuk UNISEL. Hope our friendship last till jannah. Jadi sahabat dunia akhirat okay.

 

DSC05784

 

Selamat hari jadi yang ke-22 sahabat ! You are a great person and you will be greater one day ! You always make me believe in myself and I’m asking you to greatly believe in yourself too, okay ! Segala apa aku usahakan kau sokong. You always have my back ! Such a great friend ! GREAT GREAT FRIEND !

 

Aku bersyukur sangat-sangat weh berjumpa, berkenalan dan berkawan dengan kau, Iejam. Susah senang aku kau tolong, kau bagi semangat. Kau tahu masalah aku, kau tau jerih perit aku. Thanks a lot for being there. Walaupun kita dah tak belajar tempat yang sama aku doakan sangat-sangat kau berjaya suatu hari nanti.

 

Thanks for everything ! Aku banyak bergantung pada kau sepanjang kita sama-sama satu group assignment masa diploma dulu. Aku tak tahu nak cakap macam mana. Hanya ALLAH je mampu balas semua kebaikan kau pada aku. Selamat hari jadi ke-22 sahabat! Semoga kita berkawan sampai bila-bila inshaAllah. Aku doakan kau maju jaya and berjaya dunia akhirat. Amin.

 

 

553553_4816426893871_88673217_n

KHAIRUN NIZAM BIN HOSEN. 01 OKTOBER 2013. 22 TAHUN.

YOSH !!!


9 ulasan:

  1. selamat hari lahir iejam! heee.. Nisaaaa.. bila nak umum pemenang ni.. huk3.. kematu teman nunggunya.. kikiki

    BalasPadam
  2. happy birthday to ur friend! ^^,

    Nisa, nak tanya sikit.. Apa cerita pasal GA ni ekk? --> http://www.nisakay.com/2013/07/i-love-giveaway-by-wwwnisakaycom.html

    Rasanya dah lama dah tamat.. Huhu..

    BalasPadam
  3. Lelaki perempuan kalau jadi bestfrinds selalu orang akan salah sangka...tapi kisah apa..kita je yang tahu macam mana persahabatan kita tu kan :)

    Nisa like page kita ye

    https://www.facebook.com/pages/Sunday-Closet/180749238753402?fref=ts

    BalasPadam
  4. tertiba akak teringat kat akaknya BFF masa sekolah dulu. huhuhu... bila memasing ada rumahtangga, akak bataskan pergaulan dan lelama renggang... hati suami kena la jaga kan..kan..

    happy b'day to your BFF iejam. wish him luck!

    BalasPadam
  5. waaaa...
    rasa nisa appreciate sgt ijam ni..
    belated bday ijam :)

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay