Rabu, 23 April 2014

Gila Buku – PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2014

 

Assalamualaikum…

 

Yeazzaaa!! Pesta buku merupakan antara event yang aku sangat sangat sangat sangat nantikan ! Hahaha bagi yang tak tahu, aku ni seorang yang bukan setakat ulat buku, tapi GILA BUKU !! Hahahaa

 

Bahan bacaan aku tak terhad kepada buku novel tangkap leleh semata-mata, tapi aku sukakan idea idea baru, idea idea yang dikategorikan sebagai indie, mind-blown punya type. Haaa ada paham ka? Kalau tak faham sila lah usha buku-buku terbitan BUKU FIXI okeh??

 

 

fixi

Okay lari topik kejap, ni aku nak tunjuk website BUKU FIXI pada yang masih berjinak-jinak nak baca buku terbitan mereka (macam aku lah). Aku pun baru je nak mengumpul buku-buku dorang. Semua best ! Setakat ni semua lah best.. aku ingat lagi BUKU FIXI pertama yang aku baca tajuk dia HILANG. Aku ni sukakan kisah penyiasatan, misteri gituh. Tapi sekarang buku tu pon dah hilang.. maybe ade kat kawan, maybe ade kat kampung.. aku pun tak tahu.

 

 

Apa-apa pun membaca bagi aku ketenangan dan kepuasan. Aku ni memang suka membaca dari kecik lagi, minat yang terpupuk sendiri lah kot, since takde siapa yang encourage aku pun dulu. Sejak sekolah rendah lagi aku suka pergi library, bau buku lama yang klasik dan damai. Pelik dowh aku rasa HAHA. Waktu rehat aku tak melekat dengan “geng” atau “puak” , aku just lepak baca buku kat library.

 

Masuk sekolah menengah aku jadi librarian, so memang mostttt of my time well spent kat library HAHA. Aku lebih suka macam tu. Aku berkawan dengan semua orang sama rata, so takde geng , takde puak, masa rehat aku tak cling to anyone or any group, just spend masa kat library.

 

 

DSC05360

And this pic was taken when I was at Abu Dhabi airport, transit selama beberapa jam. Aku ni ade perangai suka bawak buku bila travel. Aku akan letak dalam beg galas. Takpun bawak jugak lah campak dalam luggage. Aku memang akan bawak. MEMANG.

 

Aku baca banyak jenis buku. Ada yang buku puisi-puisi je, ada yang fiksyen, novel melayu, novel bahasa inggeris. Semua lahh.. Tapi err buku-buku fakta aku kureng la sikit HAHAHA.. Masa kekecik dulu sukalah kot buku yang berkaitan dengan fakta dan sains. Aku duk baca buku eksperimen ringkas, balik rumah try buat sendiri LOL.

 

 

pesta 2

Sooooo sebagai seorang yang gila buku, aku kompem kompem akan pergi this pesta buku. Ehhh korang jangan salah faham lak, aku takde dibayar sesen pun untuk promote event ni.. Just nak share dengan korang..

 

Walaupun kat rumah aku masih banyak buku yang belum aku baca, tapi aku akan sentiasa tambah stok buku aku untuk pastikan aku sentiasa ada buku yang hendak dibaca bila aku free, bila aku takleh tido dan bila-bila yang sewaktu dengannya.

 

Last time aku ke Bookerville by MPH kat Putrajaya, habis beberapa ratus jugak, buku sahaja okay.. and I don’t regret it even a bit. Sooo masa untuk tambahkan lagi buku-buku di rumah ! Muehehee… Jom lah korang !

 

 

XOXO


10 ulasan:

  1. Yay! Sama lah kak nisa hehe. Tak nyesal langsung berhabis duit kat buku rasa puas lg ada. :)

    BalasPadam
  2. saya pun duk tunggu yang ini...moga dapat hadirkan diri.

    BalasPadam
  3. Kita nak gi pesta buku sebab nak beli buku fixi ngan lejen je haha :D

    BalasPadam
  4. Seronoknya pegi pesta buku. Aimi suka poetry books. Macam bibir ceri melati, seksi ovari, langit vanila, puisi tepi jalan etc. Novel2 indie pun best2. Cerita dia ringan but ade deep meaning ^^

    BalasPadam
  5. Sama la dgn saya nisa , saya pn GILA buku ..

    BalasPadam
  6. Sama la dgn saya nisa , saya pn GILA buku ..

    BalasPadam
  7. Nampaknya Pesta Buku dah tamat smlm - banyak beli buku? Saya & keluarga pun semua gemar buku...

    BalasPadam
  8. Hebat nih akak, pinjem bolehlah saya bukunya.hehehe

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay