Memaparkan catatan dengan label Nisa Kay. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Nisa Kay. Papar semua catatan

Isnin, 17 Januari 2022

NISA KAY - I'm still here.

 


Assalamualaikum semua!


Fuhhh...!!! It has been a great while. Hampir dua tahun tak menaip. Kekok rasanya. I never wanted to leave from blogging. I have always wanted to keep writing. Tak tahulah apa sebabnya tiba-tiba terus tak menulis apa-apa. So much things happened within these 2 years. The good, and bad ones too. So many things nak diluahkan. But maybe not all. Not on this platform really. 


I AM STILL HERE.

Yes. Masih di sini. Blog dan domain ini pun masih sangat Nisa sayang. Sebab tu Nisa keep renew domain ni. Bayar je setiap tahun walaupun tak berupdate. I want people to still find this blog, benefit from it in any way. 


ASSALAMUALAIKUM, TV Al-Hijrah, siaran 5 Februari 2021.

Ups, downs. Happy, sad. Relationships, heartbreaks. Gain, loss. Semuanya. Terlalu banyak nak diluah tapi I made peace with most part of it. Ada perkara yang tak perlu diceritakan malah dihebahkan lagi dah. I'm moving on with life and will only tolerate with things that will make me gain nothing but peace and happiness. 


SO WHY AM I HERE?

Rindu sangat nak menulis. Nak mencurah idea dan isi hati. I wanna move further. Aku harus melangkah lebih jauh lagi. Nak share banyak lagi experience dekat sini. Baru-baru ni ramai screenshot satu video tiktok oleh Elia Jejari Runcing. Ada video mengenai throwback rakan-rakan blogger satu zaman rupanya. Awwwhh malu kita haha. Terus terkenang jatuh bangun dengan blog ni. Bermacam nama, bersilih-ganti URL, bertukar design blog entah berapa puluh kali dah. Dari design gelap ala jiwa emo, kepada warna barbie pink. Semua pernah haha!


Thanks to that Tiktok video. I realized I still wanna do this. I still wanna be an active blogger, or at least blog ni masih hidup dengan update from time to time. I still wanna make time to write something here. Maybe this time around, my approach will be a lil bit different. HOW? I don't know, yet. Kita tengok lah nanti macam mana.


SO BLOG, I AM HOME.




xoxo, 
NK.





Read More»

Rabu, 13 Mac 2019

Sarung lengan selesa dan berpatutan - KULSOCS !



Assalamualaikum...


Haaa lama dah tak share dengan you guys kan.. Alhamdulillah masih banyak lagiii orang orang yang baik hati nak baca blog Nisa ni.. Hikss. doakan Nisa dikurniakan banyakk waktu lapang dan kesempatan untuk berkongsi banyak lagi benda lain di blog ni ya.. Ada satu benda yang Nisa nak sangat share dengan korang, lama dah.. haa pasal sarung lengan.

Read More»

Khamis, 13 September 2018

OMBAK KITCHEN - Hidangan seafood mewah bak di hotel terkemuka, tetapi harga mampu milik !



Assalamualaikum...

Wahh bukan main ya bulan ni cuti panjang-panjang je hampir setiap minggu sebab banyak cuti umum jatuh pada Isnin dan Selasa. Seronok je tengok kawan-kawan berjalan sana-sini dengan keluarga, pakwe makwe, best friend.. Hahaa tapi bagi mereka yang tidak ke mana-mana di musim cuti ni, atau tengah mencari port baekkk nak isi perut, ini haa Nisa nak kongsi tempat best nak makan seafood segar dan sedap, macam makan dekat hotel tapi harga sangat berpatutan!

Read More»

Isnin, 6 Ogos 2018

Malam Gala Pulang The Movie - Menitiskah air mata ???



Assalamualaikum...

Rindunya nak menaip di blog... tapi kekangan masa tak mengizinkan untuk Nisa berkongsi dengan lebih banyak di blog.. Banyak je event yang pernah Nisa hadiri.. ada yang memang Nisa nak kongsikan di sini, tapi tu lah kejap ke sana kejap ke sini, bila entah nak ada masa menaip blog ye dak. Haa ini ada lah waktu me time sikit, so boleh la taip blog. Nisa nak throwback sikit acara malam gala filem yang khabarnya telah mencecah kutipan RM1juta !! Haaa onz tak onz ???

Read More»

Isnin, 2 Julai 2018

Meningkatkan tahap keyakinan - mekap adalah salah satu caranya !




Assalamualaikum...


Ramai sebenarnya yang mengutarakan soalan kepada Nisa - "Bagaimana hendak menjadi lebih yakin / konfiden ?" Konfiden dalam banyak aspek lah kan... terutama sekali bagaimana nak jadi yakin bila nak berhadapan dan bercakap dengan orang ramai.. ada juga yang berminat nak tahu bagaimana nak tampak konfiden bila berhadapan dengan kamera. Haa sebagai host, ini soalan yang paling banyak Nisa ditanya.

Read More»

Khamis, 15 Februari 2018

MY OWN BAKES CAFE @ 8 Kinrara pilihan Nisa !




Assalamualaikum...

Hujung minggu yang panjang bakal menghampiri kita dan semestinya rata-rata dari kita sudahpun merancang untuk melakukan pelbagai jenis aktiviti termasuklah bercuti atau pulang ke kampung masing-masing, ada yang nak pergi picnic, hiking dan sebagainya. Bagi warga kota yang tidak ke mana-mana, kafe yang ingin Nisa kongsikan ini mungkin boleh menjadi salah satu destinasi santai untuk korang !


Read More»

Selasa, 6 Februari 2018

AirAsia Open Doors Contest - Alang-alang menyeluk pekasam !




Assalamualaikum...


Haa meriah sana sini berkejaran mencari pintu-pintu AirAsia demi sebuah penyertaan untuk contest AirAsia Open Doors. Peserta dari seluruh Malaysia meneyrtainya dengan menjejaki pintu-pintu yang telah AirAsia letakkan di beberapa lokasi seluruh Malaysia dan mengambil gambar bersama pintu tersebut serta upload di Instagram. 

Read More»

Isnin, 1 Januari 2018

My current go-to makeup tutorial + foundation review !




Assalamualaikum...


Lama dah rasanya tak berkongsi makeup tutorial dengan pengikut di Youtube channel mahupun di laman blog Nisa. I'm getting busier as 2018 is coming, dan inshaAllah I'm up to new challenge to improve myself in terms of my job. Nervous. Takut tak tergenggam semua yang dijanji, tapi I will try my best to do it inshaAllah...


Read More»

Selasa, 26 Disember 2017

Mitos dan Fakta mengenai penjagaan wajah


Pic credit : here


Assalamualaikum...

Wahh lamanya tak berkongsi apa-apa di laman blog Nisa ni. Tak syok pula rasanya kalau tak update apa-apa kan.. sebab nya nanti blog jadi tak aktif. Bila takda entry baru, orang tak masuk baca blog, seterusnya trafik blog akan merudum. Bila takde trafik dan engagement, macam mana nak jana pendapatan melalui blog kan ? Haa hari ini Nisa nak kongsikan sesuatu dari pembacaan Nisa di laman-laman web.

Read More»

Selasa, 14 November 2017

REVIEW - NRC Treatment Foundation & Breena Beauty Blending Pearl




Assalamualaikum...


Wahh teruja tau nak berkongsi dengan semua. Memang kalau Nisa buat review, agak lama Nisa ambil masa sebab Nisa sebolehnya nak berkongsi produk yang bagus, Nisa nak review yang jujur. Jadi Nisa mesti akan gunakan sesuatu produk tu untuk beberapa lama sebelum betul-betul berkongsi dengan followers sama ada Nisa menyukainya atau tidak. Untuk review kali ini, Nisa nak kongsikan dua produk yang telah beberapa lama Nisa gunakan iaitu NR Cosmetics Perfection Treatment Foundation dan juga Breena Beauty Blending Pearl.

Read More»

Isnin, 13 November 2017

Majlis Meet & Greet duta selebriti jenama MAYDAN



Assalamualaikum...


Haaa pernah dengar tak jenama MAYDAN ni ? Sejujurnya Nisa tahu mengenai jenama ini menerusi akaun Instagram selebriti popular di Malaysia iaitu Elfira Loy. Nisa duk perhati je Elfira promote produk Maydan yang beliau gunakan. Haa macam menarik je ? Baru-baru ini Nisa berpeluang mengikuti acara Meet & Greet Maydan bersama duta-duta selebriti mereka.

Read More»

Selasa, 7 November 2017

SALIMA SKIN SOLUTIONS - Formulasi dari Kanada kini tiba di Malaysia !




Assalamualaikum...

Wah wahh sebenarnya Nisa excited nak kongsikan dengan pembaca semua. Ada antara rakan blogger yang turut sama ada di majlis pelancaran produk ini dah pun kongsikan kisah mereka. Okay kali ini Nisa pula baru ada masa nak kongsikan cerita dari majlis pelancaran produk penjagaan kulit wajah iaitu SALIMA SKIN SOLUTIONS.


Read More»

Selasa, 24 Oktober 2017

HUDA BEAUTY #FauxFilter Foundation - pilih kod yang tepat untuk kulit wajah anda !




Assalamualaikum..


Wah wah wah makin hangat dunia mekap zaman sekarang ni kan ? Banyak kemunculan beberapa jenama high-end terbaru di pasaran.. jenama yang sedia ada tak kurang hebatnya menghasilkan produk baru.. malah produk so-called inspired, atau dalam bahasa kita "fake makeup" pun turut menggegarkan industri kosmetik gitu. Tapi hari ni nak cakap pasal produk terbaru di pasaran iaitu HUDA BEAUTY #FauxFilter Foundation.


Read More»

Ahad, 22 Oktober 2017

ANUGERAH PLANET MUZIK 2017



Assalamualaikum...


Walaupun blog nampak macam sendu syahdu je kan.. tapi sebenarnya lately Nisa sempat juga menghadiri beberapa event. Antara kenangan bermakna dalam hidup Nisa ialah Nisa berkesempatan menghadiri acara berprestij iaitu Anugerah Planet Muzik 2017 yang berlangsung di Singapura ! Alhamdulillah terima kasih sahabat Sufi Rashid kerana sudi menjemput Nisa.


Read More»

Sabtu, 21 Oktober 2017

Malam Gala Filem DUBAI MY LOVE



Assalamualaikum...

Rasanya dah lama jugak tak luang masa untuk menghadiri majlis tayangan perdana atau malam gala bagi mana-mana filem. Sebabnya ? Muka tengah break out teruk dan perasaan ada sedikit down dengan banyak perkara. So Nisa terpaksa tolak banyak undangan. I do feel really bad about it. But I'm coming back.. gitu...

Read More»

Selasa, 19 September 2017

Pengalaman mengacara Khabar Haji 2017 secara langsung di Astro Oasis




Assalamualaikum, salam sejahtera....


Syukur syukur syukur. Tiada perasaan lain yang terlahirn dari hari apabila Nisa dihubungi semula oleh produser Pesona Muslimah (Astro Oasis) untuk menghadiri ujibakat tertutup di Astro. Pada mulanya Nisa tak tahu tentang rancangan ini. Beberapa hari sebelum ujibakat, Nisa diberitahu ujibakat ini untuk mencari co-host untuk rancangan Khabar Haji 2017.

Read More»

Selasa, 1 Ogos 2017

Bawa lebih dari satu lipstick bila keluar !




Assalamualaikum...


Hai gurllss.. hari ini seronok sikit nak menaip sebab Nisa akan menulis mengenai perkara yang most girls suka iaitu barang mekappp !!! Nisa macam lost sikit nak mula dari mana ni. Haha okay macam ni lah. Ada masa kita selalu keluar sampai malam, or dalam sehari tu ada dua event atau dua hal yang perlu kita laksanakan. Tapi takkan nak nampak sama je kan ? Mesti nak nampak lain sikit. Makanya, ini antara tips yang mudah la kot bagi semua ? Hehee..


Read More»

Rabu, 19 Julai 2017

Family




It has been tough for me for the past few weeks. There are problems, terasa hati, stress.. yang I simpan dalam hati. Dan menaip segalanya di sini bukanlah dengan niat membuka pekung di dada pun. This blog started initially as my diary, then turned into a commercial space where I share more about products, tutorial and so much more.


I am grateful that I am here today, that I'm doing what I'm doing now. But, as a normal human being, Nisa tak terlepas dari permasalahan dunia. Dari segala salah silap, dari segala nasib tidak baik dan bermacam lagi lah.


Read More»

Isnin, 17 Julai 2017

Jaga Instagram feed - perlu ke ?




Assalamualaikum....

Instagram bukan lah lagi asing dalam kehidupan masa kini yang serba serbi menggunakan telefon pintar. Banyak benda dah di hujung jari je, memandangkan kemudahan internet pun makin mudah didapati kan. Haa bercakap mengenai Instagram ni, semua sedia maklum dekat Instagram ni lah kita upload gambar-gambar. Macam-macam jenis gambar la kan. Ada yang suka upload selfie, wefie, gambar tak nampak muka lah, gambar kucing lah, makanan lah dan macam-macam lagi lah..


Ada yang menjadikan galeri, siap susun feed Instagram tu cantik-cantik.. Gambar pulak kena ada tema bila nak edit.. supaya nampak identical camtu.. Ada yang jenis main upload je gambar, lantak lah. Ada yang rajin menyusun feed Instagram agar nampak kemas. Haa ramai yang bertanyakan Nisa mengenai feed Instagram Nisa. Tak penat ke nak susun ?


Read More»

Jumaat, 7 Julai 2017

My TV Host Journey : Fasa permulaan bersama Pesona Muslimah





Assalamualaikum...

Rasanya sudah agak lewat untuk Nisa throwback kembali kepada detik-detik Nisa mula-mula jadi pengacara TV, di Astro Oasis khususnya. Boleh baca Nisa ceritakan kembali mengenai minat untuk mengacara dan bagaimana Nisa menghadiri ujibakat dan terpilih di link di atas ya.. sebenarnya, Pesona Muslimah sudah pun melabuhkan tirainya, setelah tamat satu musim sebanyak 16 episod. 


Jadi.. Nisa sengaja nak throwback jauh sikit ke belakang, sekitar awal Mac 2017, di mana bermulanya perjalanan sebenar menjadi hos kepada rancanan Pesona Muslimah ni. Biasalah rancangan baru kan, so kami melalui proses mempromosi rancangan tersebut, antaranya bersiaran secara langsung di Hlive (11 Mac 2017). 

Read More»

Copyright © Nisa Kay