Jumaat, 25 April 2014

[REVIEW FILEM] SNIPER – Bunuh atau dibunuh ?

 

Assalamualaikum..

 

Amboi amboi kemain ganaihnyaaa tajuk haih. Hahaha jangan risau, entry ini tak ganas, cuma nak review filem yang agak ganaihh. Gituh. Haha kalau ganaih tapi ada mamat hensem mau tengok dak? Hahah WAJIB TENGOK OKEH !! Hahaha over betul aku ni. Okay okay sekarang nak share dengan korang filem melayu terbaru yang tengah hangat di pawagam !

 

 

sniper 1

Pic credit to MiG Online facebook page

Wah wah wah kemain tau poster ! Memberi impak aksi yang sarat dalam filem ni ! Haa sebelum aku mulakan mukadimah, aku nak tanya, apa korang akan buat kalau korang ditangkap oleh seorang yang psiko dan misteri, lepas tu dia ajak kau main siapa bunuh siapa dulu? Hoihhh seramm okeh. (Bukan seram macam tengok citer hantu tuh).

 

 

sniper 2

Pic credit to MiG Online facebook page

 

Alkisahnya Rafi (lakonan Fadlan Hazim) yang menjalani kehidupan sehariannya seperti biasa, sibuk dengan urusan seharian dan majlis perkahwinannya yang bakal berlangsung tak lama lagi. Tapi pada suatu hari beliau telah dipukul sehingga pengsan, apabila terjaga, beliau berada di tempat asing namun dibekalkan dengan telefon bimbit dan selaras sniper.

 

Beliau bertemu dengan Ahmad, dan seorang lagi “pemain” dalam permainan gila yang dirancang oleh seseorang yang misteri dan tidak diketahui identitinya. Mereka yang diculik diarahkan untuk membunuh sesama mereka jika mereka ingin selamat. Rafi juga diugut untuk diapa-apakan tunangnya, Harlina (lakonan Nina Iskandar) jika tidak menjalankan “misi bunuh” tersebut.

 

 

Namun pada saat saat akhir, Harlina diculik dan kebenaran terbongkar. Siapa sebenarnya Ahmad dan Jo ? Berjayakah Rafi menyelamatkan tunangnya ? Haaa jeng jeng jengg.. ada sesiapa yang akan mati ke? Wuuu tu semua korang kena tengok sendiri okayh !

 

Hayati sikit babak-babak tembak menembak, full with action betul ! Sebab ketiga-tiga “pemain” dalam misi gila ni ada latar belakang berkaitan menembak jugak. Haa gituh.. And for me, aku suka lakonan Mikael Andre. Hew hew. Pablo Amirul kontrol macho je.. mati-mati aku ingat dialah yang… tutttt ! Korang kena tengok filem ni okay! Haha!!

 

sniper 3

Pic credit to MiG Online facebook page

Barisan pelakon filem SNIPER.

 

 

sniper 1

Big Boss DAVID TEO bersama pelakon Nina Iskandar dan Pablo Amirul.

 

 

sniper 2

Bakat baru MiG Talents : Iskandar.

 

 

sniper 3

With mamat-perasan-korea Ard Donivia dan pelakon MiG Talents Atikah Suhaime yang sentiasaaa cute !

 

 

sniper 4

With Pablo Amirul yang gila-gila. Dalam filem kemain bersungguh benau berlakon. Keep it up bro !

 

 

sniper 5

MiG Talents Azwan Kombos turun padang beri sokongan untuk filem SNIPER. Cubaan Ard mengheret Fadlan untuk photobomb kurang berjaya nampaknya. Tapi Fadlan nampak cute. KBAI.

 

 

sniper 6

Okay last but not least, FADLAN HAZIM teraju utama filem SNIPER. Tahniah untuk filem pertama anda ! Keep it up for future projects bro ! Dalam movie nampak sador kemain ni dedepan kuruih pulak haih. Take care of your health too ! (Acah-acah caring macam makwe mithali BAHAHA!!)

 

 

 

Okay korang semuaaa.. Nora bagi 3.5 bintang!! Ehh bukan Nora, Nisa lah ! NISAAA ! Hahahaaa… jangan lupa tengok filem SNIPER okay, bertempur di pawagam bermula 24 April sudah ! Soo cecepat ke panggung berhampiran !!

 

 

XOXO


14 ulasan:

  1. Hey, fana duduk sebelah nisa je hari tu tapi segan la nak tegur. Hahaha. Sniper memang best gilaa !

    BalasPadam
  2. macam nk tgk tapi xde peluang lg huhu

    BalasPadam
  3. jelesnyeee i...luv fadlan hazim ^_~

    BalasPadam
  4. Abis Semua pic buat peace yo...hihihi..

    BalasPadam
  5. bestnya dpt photo photo ngan fadlan.. (jeles) tibe2...hahahah

    BalasPadam
  6. menarik..macam ala ala filem saw je,,cuma saw lagi ganas..

    BalasPadam
  7. Macam menarik cerita ni...hehe

    BalasPadam
  8. Bestnye gamba ngan artis comel..

    BalasPadam
  9. Comel2, termasuk tuan punya skali comel...

    BalasPadam
  10. KAT MANA BOLEH DAPATKAN LINK NK TNGOK CITA NI?

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay