Rabu, 27 Mei 2015

My Worktrip to Barcelona 2015 – Sekitar Mobile World Congress 2015

 

 

Assalamualaikum..

 

DSC04043

 

Okay marilah kita sambung lagi kisah pasal Barcelona sebelum hari berganti hari, bulan berganti bulan.. maka sampailah tahun depan. HAHA !! Ramai jugak yang tanya macam macam masa first time aku ke sana dengan team AMANZ ni…. Hahaa biasanya I will just answer when I feel like to. Kejam dak ? Hohoo.. so marilah kita rungkai soalan-soalan lazim yang biasa aku terima :

 

S : Nisa pergi Barcelona ni berjalan ke bercuti ?
J : Kan sama tu ? Dua-dua pun tak. BEKERJA. Hehe.

 

S : Nisa ni kerja apa eh ? Berjalan je. Best nya.
J : Kerja ? Mana satu ? I do lots of work. Blogging, meniaga, social media influencer, pengacara video. Hehe.

 

S : Nisa pergi Barcelona buat apa ?
J : Cover event Mobile World Congress dengan team AMANZ haa..

 

S : Apa benda Mobile World Congress ni ye ?
J : Aaaa.. sukar jugak nak menjawabnya HAHA ! Yang Nisa tahu, MWC ni merupakan himpunan jenama tekno terkenal (peranti / aplikasi / semua yang berkaitan mobile) untuk lancarkan dan pertontonkan kepada semua pengunjung.

 

S : Nisa keje apa eh ? (Soalan ulangan.)
J : Nisa jadi pengacara video dengan team AMANZ ni, sebab tu Nisa iut dorang cover event.. Ada yang kat luar negara, ada yang dalam Malaysia jer.

 

DSC04046

So dalam entry ni aku saja nak imbas balik kenangan dalam dewan konvensyen Fira Barcelona dan bawakkan sikit mood kat sana. Gituuu.. Huuu maaf ye, sejujurnya aku takde idea nak tulis apa ni..

 

 

DSC04047

Ni nama dia Faiz. Wartawan dari TV3 kalau tak silap aku. Haha aku lupa woi ! Aku kenal dia masa trip media ke Cambodia. Masa pertama kali aku dan team AMANZ ke Barcelona, memang susah nak jumpa wartawan / pengunjung dari negara sendiri. Paling dekat pun ada wartawan Indonesia duduk sebelah aku dekat booth Windows haha ! Tapi kali ni ramai juga media dari Malaysia yang datang cover event ni.

 

 

DSC04066

Huii apa pasal kereta aku parking dalam dewan ni ? Hahaha !!

 

 

DSC04083

Halo halo testing one two three… Yoshh !!

 

 

DSC04086

Selain cover event, aku juga mengambil kesempatan ini untuk bergambar dengan maskot maskot Android. Haha ada lagi maskot android dengan kostum berbeza, tapi tak sempat nak kejar lah. Haha !!

 

 

DSC04136

Pusat konvensyen Fira Barcelona ni ada beberapa buah dewan, dan laluan di antara dewan dewan tu,kat bahagian luarnya ada macam kafe-kafe. So kalau nak makan dalam suasana angin sejuk-sejuk boleh lah duduk luar. Tapi depa kan dah biasa cuaca macam ni. Apedehal.. Aku je yang duduk luar tu pakai sampai lima enam lapis baju ! Haha..

 

 

DSC04159

Inilah dia media village.. hanya pemegang kad media sahaja yang boleh masuk ke sini. Masa nak masuk tu dia akan scan kad kita. Kalau keluar bebola hijau kat skrin peranti dia, so boleh lah kita masuk Hahaa..

 

Dalam media village ni disediakan meja-meja yang banyak, siap ada dua plug point lagi tu. Senang nak cas komputer dan cas kamera atau phone dalam masa yang sama. Hehehe tapi kena bawak dua adapter plug lah kalau macam tu kann… Kat media village ni ada free flow air kosong, the dan kopi. Ada masa dia hidang biskut. Sedap weyh. Haha !

 

 

 

DSC04181

Dan… itulah dia serba sedikit mengenai Mobile World Congress, kenapa aku ke sana dan basically apa yang ada kat sana lah. Well… aku menaip entry ni dengan rindu yang sarat di dada terhadap Barcelona ! Kalau ditakdirkan aku takde rezeki jadi pengacara kat tempat lain (well I’ve been participating in many auditions) … inshaAllah aku akan terus bekerja sebagai pengacara video untuk AMANZ je.. Because I’m the only yosh girl kan ? HAHAHA!!

 

 

Okay lah.. bertemu lagi dalam next entry !

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem.


2 ulasan:

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay