Khamis, 29 Mac 2012

Kisah aku dan Melaka (PART 1)

 

Assalamualaikum..

 

AKu tak tahu dah berapa lama aku biar kisah ni terperap, jadi pekasam. Aku pergi bercuti ke Melaka ni memang tak dirancang langsung. Dan aku pergi ke sana lepas aku habis exam final semester. Memang kelegaan jelas terasa bila beban exam terlepas dari bahu. So masa tu aku just fikir nak stay dulu kat Shah Alam and settle apa yang patut.

 

Lepas tu aku ajak adik aku datang Shah Alam, memandangkan dia pun tengah cuti sekolah. Pada hari adik aku nak datang tu, housemate aku Kak Wawa cakap “jomlah pergi Melaka”. And aku pun macam blur. Biar betul? Namun aku menyetujui untuk join. Apa lagi, dah adik aku dah sampai kat Shah Alam, maka dengan dia sekali aku angkut ke Melaka.

 

IMG_9195

Okay ini memang muke aku yang huduh ye. Maklumlah masa tu baru lepas exam. Bayangkanlah berapa minggu pulak aku bersengkang mata siapkan final project, study lagi.. Memang hilang kejap seri di wajah uhuk uhukk.. Yang tudung biru tu adik aku, Tasya. Yang hujung sekali tu Kak Wawa yang sangat cun.

 

 

IMG_9190

Kitorang tak terus ke Melaka. Kitorang singgah di Bangi amik Kak Wan, kawan Kak Wawa. Ohh ye, yang drive kami ke Melaka ialah Kak Kila yang sangat sangat baik hati. Dia pun jenis yang rajin berborak.

 

Memandangkan kami akan singgah di rumah Kak Kila di Seremban, maka bonet kereta pun penuh dengan segala macam makhluk sebab Kak Kila bawak barang-barang yang nak dibawa pulang ke rumah.

 

 

IMG_9204

Dari Bangi perjalanan diteruskan dengan penuh eksaited ke Seremban pulak. Singgah di rumah Kak Kila untuk dia letak semua barang dan makan tengahari. Kebetulan masa tu sedara mara Kak Kila ada pulak kat rumah beliau, dan kami dijamu pulak dengan durian. Pergghh terbaikk!!!

 

 

IMG_9219

Orang kata dunia ni kecik. Pusing-pusing tang situ jugak. Memang betullah kata orang. Memang kebetulan sangat sangat jiran Kak Kila tu ialah Datin Wowhh de bomm, kawan baik Fatin Liyana blogger selebriti itewww!

 

 

IMG_9227

Yang bestnye kat luar rumah Kak Kila tu ada macam mini library. Mata aku naik berpinar tengok buku yang banyak. Tambah mengujakan bila aku dapat tahu yang Kak Kila pun meminati novel-novel bahasa Inggeris! Atas budi baik Kak Kila, dia bagi aku pinjam novel-novel beliau.

 

Fuhh memang kami rehat secukupnya dan refill energy kat rumah Kak Kila. Yang part durian tu memang terbaiklah kot.. Kak Wawa dengan Kak Wan entah berapa kali duk mengulang makan durian. Kekekeke… Dah puas berehat, masa untuk ke Melaka pula! Hehehee.. jumpa di part yang seterusnya. Kbai.

 

 

Sign PNG NisaKay


12 ulasan:

  1. Biasa dalam bonet kereta gua ada Barang2. Tapi dalam bonet kereta Kak Nisa ada makhluk. Makhluk apa tu?

    BalasPadam
  2. whaha! muka kak Nisa tetap cantek lar ! >,<

    BalasPadam
  3. 1st sekali, euww, durian tak suka tak suka...
    hikhikhik.. bestnya dapat jalan2.. :)

    BalasPadam
  4. seronok nye pegi melaka............

    BalasPadam
  5. muka korang serupa. ye la kan nama pun adik beradik. hehe

    BalasPadam
  6. waa, mmg enjoy habis lah u. (:

    BalasPadam
  7. lama sungguh x melaka..yahoo petang ni balik n9 leh jumpa anak yahoo

    BalasPadam
  8. da lama xke melaka...bestnya....

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay