Memaparkan catatan dengan label Diriku dan Kawan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Diriku dan Kawan. Papar semua catatan

Sabtu, 9 Februari 2013

Yeayy nak pergi gathering di MELAKA ! Siapa nak join?

 

Assalamualaikum..

 

BERKAWAN BIAR BERIBU. Ye dak? Berkawan biar di mana-mana.. Berkawan biar dengan sesiapa sahaja.. Asalkan kita tahu batas-batas pergaulan, persahabatan, menjaga perasaan satu sama lain.. ye dak?

 

page1

So, last year aku telah dijemput oleh Qarl Haiqal untuk join gathering kawan-kawan dia. Takde sebab spesifik lain gathering ni, selain daripada berkenal-kenalan dengan rakan baru dan mengeratkan ukhuwah sesama insan. Mulanya aku segan gila nak join sebab gathering tu dilakukan pada bulan puasa, so dia buat majlis berbuka puasa, dan aku tak kenal semua orang.

 

 

page2

Tapi aku pergi jugak. Masa tu aku pergi dengan Syafiq Rosli, dan adik aku yang kebetulan datang Shah Alam pun aku angkut sekali. Masa Gathering Iftar tu, kami ada buat games. Yang paling best game hias kek.. Takde hadiah pon, sekadar suka-suka.. Isi masa sebelum berbuka puasa. Ada juga sesi solat terawikh berjemaah dan tazkirah oleh Imam Muda Omar..

 

Alhamdulillah.. terjalin satu pertalian baru dengan kawan-kawan baru.. Mula-mula je macam malu-malu gituuu.. Dah main game gelak tak hengat ape sume, sume jadi baik dan mesra aje.. Dorang sume best walaupun baru lagi kenal!

 

 

GATHERING KAWAN-KAWAN TAHUN 2013 – MELAKA !!

friends

 

Sebenarnye dorang buat gathering kawan-kawan ni dah 5 tahun berturut-turut okeh! Aku je baru join dorang tahun lepas.. So tahun ni akan menjadi tahun kedua aku join gathering kawan-kawan ni.. InshaAllah akan kenal lebih banyak kawan baru yeah yeahhh!! Dan tahun ni… Dorang siap banner curlass dan akan diadakan di MELAKA!!!

 

 

Bagi menjalin ukhuwah baru dengan readers atau followers blog ni, aku nak ajak kalian yang berada di MELAKA khasnya untuk join gathering ini ! Hanya beberapa orang sahaja yang akan aku pilih okay? So baca details kat bawah ni betul-betul :

1. Pastikan anda orang MELAKA, supaya senang nak pergi dan balik. Kalau korang duk KL and sanggup travel ke Melaka, pon boleh jee.. Sesungguhnya gathering ini PERBELANJAAN SENDIRIAN BERHAD okay?

2. Tak kisahlah anda blogger atau tidak, kalau nak berkenal-kenalan dengan rakan baru, mengeratkan silaturahim sesama insan jom la join ye dak?

3. Pastikan anda FREE sepanjang hari apda 11 Februari 2013, Isnin.

4. Details penuh gathering ini HANYA akan diberitahu jika anda benar-benar FREE untuk join gathering ni okay? Sekali je korang bagitau jawapan “tak pasti” atau “tengok la dulu” atau apa-apa jawapan seumpama dengannya, anda akan diabaikan dalam kadar segera!

5. Details yang korang perlu tahu hanyalah :

- Lokasi : Melaka (lokasi sebenar masih dirahsiakan oleh AJK Lokasi dan Permainan)

- Beberapa games dan sesi bertukar hadiah akan dijalankan

- Konsep potluck

 

 

Jelas ye semua?? Pastikan korang CONFIRM SEMEMANG-MEMANGNYE CONFIRM nak join, nak buat kawan baru, nak enjoy-enjoy, barulah korang PM aku kat facebook okay? Klik sini –> Nisa Kay II

 

Ingatttt !!! Details penuh event ni HANYA akan aku reveal kepada yang memang KOMPEM KOMPEM nak join gathering ni.. Sebab kami buat benda ni terancang, ada flow activities and all that, so tak boleh reveal all details, kang ada yang main terjah je ye dak?

 

 

Okay cau cin cai. Nak join, PM facebook aku Nisa Kay II thankss!!

XOXO


Read More»

Sabtu, 2 Februari 2013

[EVENT] Sepetang Bersama Blogger 2013 anjuran DenaiHati

 

Assalamualaikum..

 

Baru-baru ni aku ade menyebut dalam entry aku, lepas majlis resepsi sepupu aku di KL, aku berkejar pula naik LRT pergi ke Petaling Jaya untuk menghadiri event blogger yang aku rasa memang aku taknak lepaskan peluang. Biarlah lambat sekalipun, janji jangan tak datang langsung ye dak..

 

Event Sepetang Bersama Blogger 2013 anjuran DenaiHati telah aku hadiri jugak walaupun lewat dalam sejam gitu… Nak wat camne, dah lah ade majlis keluarga, pergi ke PJ pun naik public transport aje.. Tapi takpe, aku tetap gembira sebab berjaya jugak menghadirkan diri ke event ini. Acara ini dihadiri oleh blogger-blogger dari Malaysia, turut serta jemputan dari Brunei, Indonesia dan Kemboja. Wahhh salam 1Dunia gituu!

 

P1011067

Sampai-sampai aje terus duduk kat sebelah hakak omeyy omeyy Yuyu Zulaikha. Turut duduk semeja dengan beliau ialah Deqnoor dan Pen Merah yang tak merah pulak on that day. Majlis dah pun bermula dan dorang semua dah sudah makan dah kot. Aku ni haa masih kekenyangan makan kat kenduri sepupu aku memang tak makan dah la kan.

 

 

P1011075

Beberapa sesi mini forum telah diadakan, membincangkan mengenai dunia blog semasa, serta beberapa isu berkaitan.. Masa sesi yang ini, akak kecik omey omey yakni Yuyu Zulaikha telah menjadi ahli panel bersama-sama bos aku yang tengah pegang microphone tu Tekong mewakili Amanz Network dan yang kanan sekali tu Bang Iwan, blogger dari Indonesia. Manakala Bro Framestone yang berbaju merah tu moderator untuk sesi ini.

 

 

P1011080

Para hadirin untuk SBB2013. Meriahnye sebab ramaiii yang hadir! Semua taknak lepaskan peluang untuk pengalaman yang best ni. Selain mini forum, SBB2013 pun ada lucky draw yang mana hadiahnya sangat sangat lah best seperti iPad Mini, basikal, pakej percutian dan umrah, dan barang kemas.

 

 

P1011104

Official bloggers – Rebuild GAZA.

 

 

P1011107

Camwhore kejap with akak kecik omey omey yakni Yuyu Zulaikha.

 

 

P1011111

Bersama ZARUL UMBRELLA, the singing blogger! Akhirnya bertemu jugak face to face yee.. Beliau nampak muda sangat.. Agaknye.. berapa umur abang Zarul ni ye.. Kekeke…

 

 

P1011112

Dengan blogger hebat Malaysia si kacak ARIFF SHAH. Depan depan lagi hensem wohh. Nasib aku single lagi, so boleh lah cakap macam ni en? Hahah Ape aku mengarut tak memasal je ni? Haha!!

 

 

P1011116

Muka masam yang tak menjadi bersama UNCLE GEDEK bukan gedik. Hhahaa!!!

 

 

P1011118

Jejari iolss tak berapa nak runcing ler.. so mari bergambar dengan si jejari runcing ELIA JEJARI RUNCING gituuu~ Curlass tak? Hahaa~

 

 

P1011121

Lama dah tak bertemu dengan cik NAMIA CINTA kite niii… Last jumpe masa MSMW 2012 kan? Kat PWTC? Hahaaa tak berapa nak ingat lak :p

 

 

P1011125

With HAZWAN HAIRY. Ni kali kedua bertemu dengan beliau… First jumpa masa event PETRONAS…

 

 

P1011128

Ni pulak BONI KACAK (kacak ke ko??) Hakhakhakkk…

 

 

P1011133

Yeayyy tahniah CIK NURUL sebab menang pakej percutian ke Kemboja dan Vietnam! Wowww best nyeee ! Bolehlah buat berbulan madu ye Cik Nurullll… Ehemmm :P

 

 

P1011144

Dari kanan : BRO FRAMESTONE, his wife kak Iera, me and Leeza dari blog SANTAI LEEZA.

 

 

P1011149

Mamat yang sepet macam Cina ni bukan anak Cina tapi anak melayu ye… Huahuaa.. with SYUKRI TAHIR.

 

 

P1011154

Tak perlu diperkenalkan lagi.. Mesti korang kenal dengan personaliti TV ni kan… Karl Shafek yang kacak host untuk SBB 2013… Hikss pujaan hatiku. Ehhh! Kbai!

 

 

P1011165

Ini lak Kpop style dari ABANG ENSEM SANGAT SANGAT herherherrr…. Thanks sebab menjemput aku ke event niii! Best!

 

 

P1011117

With ABANG EYRIQAZZ yang memenangi sebuah iPhone 5 ! Tahniah Bang Eyriqazz!!

 

 

P1011167

Dan akhirrrr sekaliiii… Inilah dia orangnya di sebalik blog DenaiHati. Kalau nak menang hadiah-hadiah best, pergilah follow blog DenaiHati ye… Blog DenaiHati sentiasa menganjurkan contest gadget idaman.. yang memberi peluang untuk kita memenangi gadget hebat!

 

Terima kasih DenaiHati dan wakil beliau yang menjemput aku ke event ni iaitu Abang Ensem.. Great event! Semoga di tahun-tahun berikutnya, acara SBB ini akan terus berlangsung dan lebih ramai blogger Malaysia nak join. Berkongsi ilmu dan membincangkan topik yang menarik.. Apa yang baik kita ambil buat iktibar bersama-sama…

 

 

XOXO


Read More»

Sabtu, 27 Oktober 2012

PHOTOSHOOT – Pre Konvokesyen UNISEL 2012

 

Assalamualaikum…

 

Alhamdulillah lebih kurang dua minggu lalu aku telah selamat menjalani upacara konvokesyen untuk diploma aku. Walaupun aku berada atas pentas dan menerima sijil diploma aku hanya untuk beberapa saat cuma, namun aku harap momen itu menjadi kenangan indah buat mak abah aku, insan-insan yang telah menyokong aku dan berjasa besar kepada aku.

 

Entry kali ni aku nak share pasal photoshoot pre-konvo kami.. Mungkin bagi sesetengah orang, photoshoot pre-konvo ni tak perlu.. Tapi bagi aku, dah alang-alang akan berkumpul dengan kawan-kawan, so aku nak adakan photoshoot dengan kawan-kawan supaya memori ini kekal selamanya.. cewahhh…

 

IMGP1420

Ohh ye. photoshoot ini turut dijayakan oleh sahabat aku yang sangat baik iaitu Syam dari CREATIVEHEART PHOTOGRAPHY dan rakannya Admal dari KUGAIRAH PHOTOGRAPHY. Thank weh koranggg!! Heheheee…. Dan dalam gambar inilah kawan-kawan aku yang ber-photoshoot bersama-sama aku. Ada dua orang rakan yang tak dapat join shoot :(

 

 

IMGP1473

So kami telah bergambar di sekitar UNISEL kampus Shah Alam, tempat kami menimba ilmu sehingga tamat diploma. Mulanya aku plan nak shoot kat beberapa tempat kami selalu lepak masa zaman study siploma dulu, macam kat UNISEL, kat dataran, iCity dan tasik Shah Alam.. Tapi hujan pulak. So kami decide nak shoot dalam area UNISEL aje..

 

 

IMGP1477

So… bila dah dalam UNISEL Shah Alam, tema pre-konvo photoshoot kami bertukar kepada tema “Mengimbau Zaman Belajar”. Maka kami duk la snap snap picture kat dalam kelas. Ye, memang kelas kami tak gah dan canggih macam kelas universiti lain, tapi yang penting kat sini kami MENIMBA ILMU..

 

 

IMGP1482

Heee gambor lens fish eye from Admal.

 

IMGP1530

Jom bergaya dengan jubah! Depan fakulti kami.. FACULTY OF COMMUNICATION AND MEDIA !!

 

IMGP1535

Le gegurlsss..

 

IMGP1659

Mulanya berangan nak bergolek kat padang, tapi hujan pulak.. maka bergolek dalam lecture hall pon bolehhh. Hahahahahaa….

 

IMGP1646

One more fish eye lens picture by KUGAIRAH PHOTOGRAPHY.

 

 

IMGP1581

Le friends. You guys are my strength sepanjang 3 tahun study diploma.. Gaduh baik, jalan-jalan, makan-makan, buat assignment.. semua dengan korang. Banyak kot kenangan manis *sebak* Aku akan merindui sangat sangat zaman study diploma. Zaman yang sangat best!

 

Kalau aku taip kat sini kenangan dengan korang, mesti sampai esok pun tak habis kot.. Jatuh bangun aku, suka duka aku, korang tetap dengan aku.. and SAHABAT (you know who you are), aku susah nak start over tanpa ko sebab ko banyak gila bagi semangat and tolong aku selama ni. Tapi ada hikmah di sebalik perpisahan ni… Allah Maha Mengasihi hamba-hambaNYA.. moga kita sama-sama dapat berjaya di tempat baru pula.

 

Dan I will miss UNISEL so much.. Lantaklah story apa nak keluar pasal universiti ni… But let me tell ya students.. Walau kat mana pun korang, korang nak gagal atau berjaya semua terletak pada diri korang! Korang yang decide. Kalau lecturer dah mengajar bersungguh-sungguh pun tapi kalau kita sendiri yang tak berusaha, macam mana nak success ye dak? So renung-renungkan… Jumpa di entry konvokesyen aku nanti. Kbai.

 

Special thanks to Syam dari CREATIVEHEART PHOTOGRAPHY dan rakannya Admal dari KUGAIRAH PHOTOGRAPHY.

 

 

~NisaKay~


Read More»

Khamis, 9 Ogos 2012

Iftar di Pizza Hut dan STEP UP Revolution

 

Assalamualaikum…

 

Sebelum aku biarkan entry ni bersawang lalu basi, lebih baik kiranya aku update kat blog dulu.. Walaupun gambar-gambar makanan yang akan menyusul tiba bakal mengundang kemarahan bagi individu berpuasa, tapi hey itulah dugaan bulan puasa right? Itulah yang kita kena tahan kan, right?

 

Tanggal 1 Ogos yang lalu, aku berkesempatan berbuka dengan ex-classmates aku semasa diploma dulu. Walaupun ade dua orang cuma, tapi mereka inilah yang sangat aku rindui. Turut menyertai berbuka puasa ialah Arip, senior gadang aku dan Syafiq Rosli, rakan blogger aku.

 

P1016531

With Ana yang kini berkerja di TM Klang dan sangat semangat pakai jersi Team Malaysia itu. Mentang-mentang kau keje TM kan, so kau dapat free je lah kan jersey tu? Ehh aku pun dapat free jugak? Hohoho..

 

P1016534

With my dear Shiema! Nun jauh datangnye dari Taiping kan.. So memang aku takkan lepaskan peluang untuk bertemu dan berbuka puasa dengan beliau. Hee Shiema ni tanyelah apepun pasal Kpop inshaAllah dia boleh jawab :p

 

P1016535

Yang berbaju hijau dan malu-malu kucing nak bergambar tu lah Arip, senior aku. Ehh pemalulah sangat kan kau ni Arip! Makan sambil tersengih-sengih, ambik gambar pun sambil sengih tutup mulut…

 

 

cats

So this is what we ate on that day.. Garlic bread, deli chicken wings, pepsi, cheese-baked meatball, and two regular pizzas. Kenyang aihh makan, tu belum masuk borak-borak lagi, padahal hakikatnye aku terpaksa berkejar pulak ke The Curve untuk premiere screening STEP UP REVOLUTION bersama Nuffnang.

 

P1016544

So inilah antara rakan-rakan blogger yang turut sama dalam premiere screening itu. DARI KIRI : Syafiq Rosli, Ikeen, Nisa Kay, Koqin Karemo dan Akmal Hilmi yang sekarang dah tak ber-blogging. Motif sangat kan kitorang bergambar depan poster Dark Knight Rises.

 

P1016547

Okay ini baru betul bergambar depan poster dan skrin yang menayangkan trailer filem STEP UP REVOLUTION. Oh lighting kat Cineleisure tu amatlah tak lawa nak ambil gambar tapi aki taram aje lahhh!

 

P1016550

With my partner on the screening day, AKMAL HILMI. Woi Kemal bila lah kau nak kembali ke zaman kegemilangan kau blogging hah? Hahahaa motif sangat aku kan!

 

P1016554

With Koqin Karemo yang sungguh berbangga dapat CD Soundtrack Step Up Revolution.

 

P1016556

Ouhhh yang ni feeling-feeling kat stesen bas lama. Kat e@Curve sekarang ni ade props ala-ala stesen bas gitu.. Feeling balik kampung nak beraya kan? Hua huaa…

 

P1016560

Sementara abang-abang yang lain decide nak lepak mana lepas tengok wayang, aku mintak tolong Ikeen amik gambar aku dekat props yang ada kat situ. Kemain tau…

 

Maka lepas kami tengok wayang tu kami decide nak lepak kat kedai mamak area situ-situ. Maka aku penuhkanlah perut aku dengan roti canai untuk sahur. Dalam pukul 2 jugaklah kami balik. Hehehe pendek kata, berbuka puasa dengan kawan-kawan best.. Filem STEP UP Revolution pun best! Tengok jangan tak tengok!

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Khamis, 12 April 2012

Anugerah Bintang Popular with Yana Super Friends

 

Assalamualaikum…

 

Lambat pulak update pasal ABPBH ni.. maklumlah, kamera sendiri cikai aje, so gambar banyak dalam kamera orang, tu yang lambat update. Gambar baru dapat ni.. Hehehee… Tapi takpe, masih tak berkarat lagi entry ni sebab ABPBH baru je beberapa hari berlalu.

 

Tahun ni artis yang aku minat dan truly support iaitu puteri Yana Samsudin tercalon untuk Anugerah Pelakon Filem Wanita Popular. Sebagai ahli Yana Super Friends (kelab peminat dan penyokong Yana), aku turut join ahli YSF yang lain naik ke Genting Highlands untuk support Yana.

 

IMG_4274

Kami adalah kumpulan fan club yang pertama melangkah di karpet merah ABPBH dan masuk ke Arena of Stars, maka kami dapatlah memilih port yang baekkk punya untuk tempat duduk kami. Hikhik.. Betul-betul sebelah kami ialah tangga di mana para retis akan lalu untuk turun ke tempat duduk mereka di hadapan pentas.

 

 

cats

Yeahhh tu dia, acara red carpet dah bermula… Panas bontot makkk nak tunggu retis semua turun hotel dan melangkah ke karpet merah uolls! Lepas karpet merah, retis sekalian akan lalu di tangga sebelah seat kami YSF untuk turun ke bawah, menuju ke tempat duduk mereka. Memang best lah kan sebab boleh bersalam and ambil gambar retis!

 

 

IMG_4953

Yang ditunggu semestinya puteri Yana Samsudin yang sangat kiut miut, dengan busana oleh AZURA COUTOURE yang sangat kebabomm uolls! Walaupun nampak simple, tapi aku suka sangat sebab tak terlalu sarat dan sesuai dengan imej Yana yang kawaii kawaii itewww..

 

 

IMG_5049

Untuk persembahan pembukaan, jujur aku katakan, aku teruja dengan persembahan diva Malaysia tak lain tak bukan Datuk Siti Nurhaliza. Dah namanye diva, semestinya vokal mantap dan persembahan memukau. Aku tak payah bagitahu semua pun tahu kan…

 

 

IMG_5170

Dan semacam tak percaya bila aku dapat tengok persembahan seorang lagi penyanyi tersohor iaitu Sheila Majid secara live. Memang best. Paling best bila Sheila Majid nyanyi lagu Sinaran.. memang aku teringat masa join koir, sebab kitorang ada jugak nyanyi lagu tu masa koir untuk konvo UNISEL.

 

 

IMG_5202

Gabungan pengacara yang best dan semestinya mencuit hati. Nak nak pulak letak Zizan Raja Lawak dengan Sharifah Shahira, Raja Azura dan juga Didi Alias. Memang gamat dan menjadi ye. Baguslah BH letak pengacara berpengalaman untuk ABPBH ni, takdelah suram je majlis.. ye dakk???

 

 

IMG_5208

Sketsa Ombak Rindu yang membuat peminat di dalam Arena Of Stars, Aaronators terutamanya, menjerit bersorak menggamatkan suasana. Pergghhh menonton aksi dalam filem secara live depan mata siapa tak excited kan kan kan.

 

 

IMG_5287

Persembahan bertenaga dan memukau oleh Ziana Zain dan Lan daripada Azlan and The Typewriter. Memang gempak kebabom debabom okayh! Memang menjadi, dengan paduan vokal mantap dari kedua-kedua penyanyi. Memang best dan aku suka sangat!!

 

 

IMG_5369

Lepas habis majlis ABPBH, kami terus gerak ke gate terakhir untuk keluar dari arena dan bertemu puteri kesayangan YSF iaitu Yana Samsudin lerrr… Puas bergambor dengan puteri, Shaheizy Sam yang lalu kat situ pun kami hangkut paksa rela dia bergambar dengan kami. Ahakss…

 

 

IMG_4985

Yeahhh ini YanaSuperFriend (YSF) sekalian yang begitu bersemangat memberikan sokongan moral untuk puteri kami Yana Samsudin . Semua pun menggunakan segala tenaga yang ada untuk bersorak dan bergumbira dengan persembahan semua.

 

 

IMG_5377

Ahli-ahli Yana SuperFriends yang sudah kepenatan, mengantuk dan juga kesejukan dek cuaca di Genting Highlands yang hujan dan angin agak kencang. Kami minum-minum dan makan alas perut dulu sebelum turun dari Arena Of Stars dan pulang ke apartment kami.

 

Semua dah lesu tapi tetap ceria. Aku lagi ler bertambah-tambah ceria sebab bertemu kenalan ku. Memang kebetulan gila nun jauh di puncak Genting jugak bersua muka. Hikhikhik. Walaupun puteri kami Yana Samsudin tidak menang award malam tu tapi kami YSF takkan pernah berhenti support beliau.

 

Aku memilih untuk support Yana 200% sebab dia selayaknya disokong. Aku dah beberapa kali jumpa Yana dan ternyata Yana tetap seorang yang humble, ceria, sporting dan sangat comel. Dan terharu aku bila Yana nyatakan dia taknak hubungan dia dgn YSF sekadar artis dan peminat, malah dia berhasrat nak bersahabat dengan semua orang kalau boleh. Sayang Yana dan YSF! Kbai.

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Copyright © Nisa Kay