Jumaat, 31 Mei 2013

ASTRO On-The-Go Explorer Contest – Blogger mana bawa pulang gajet idaman kalbu???

 

Assalamualaikum…

 

Haaaa… GAJET IDAMAN KALBU… Highlight sikit di situ yee… Baru-baru ni aku berpeluang untuk mengikuti acara anjuran Astro iaitu On-The-Go Explorer Contest yang diadakan di pusat membeli-belah terkenal iaitu Sunway Pyramid. Ahaaaa apa yang berlaku ketika acara ini ye? Contest apakah ni?

 

ON-THE-GO itu sendiri melambangkan sesuatu yang mudah, yang boleh dibawa ke mana-mana dan boleh live update pada masa tu jugak. Heyyy I’m talking about social media here !

 

DSC02082

Seawal jam 10 pagi para peserta dah datang dan masing-masing menerima tshirt khas untuk perlumbaan ini yeargghh ! Tengoklah masing-masing cukup bersemangat ! Ahaaa kenapa? Mestilah bersemangat ! Dengan mencari jawapan untuk beberapa klu, berhubung menggunakan social media setiap masa dan menyelesaikan tugasan di setiap check point akan memberi mereka peluang memenangi gajet-gajet yang super best !

 

 

DSC02106

Untuk berhubung di laman media sosial, mestilah kena melengkapkan diri dengan gajet ye dakk.. Yeahhh Astro turut melengkapkan para peserta dengan iPad untuk mereka guna untuk menerima klu dan melaksanakan tugasan di setiap check point nanti.

 

 

DSC02123

Setelah menerima gajet, setiap peserta diberi taklimat untuk menggunakan aplikasi khas untuk mereka menerima klu dan upload gambar atau tweet mengenai tugasan mereka di checkpoint tertentu nanti. Haaa apa yang sampai terbeliak biji mata tuuu hihii..

 

DSC02128

It’s Jin from Jinnyboy TV ! He’s one of the host on that day. Lets start the raceeee !!! So semasa race itu berlangsung ada 5 stations plus 5 detours untuk para peserta lalui. Mereka kena teka klu yang akan bawa mereka ke stesen-stesen ni dan lakukan tugasan. Aku pulak ditugaskan untuk membuat liputan di salah satu stesen. Jom tengok apa peserta kena buat..

 

 

DSC02143

STESEN RAJA LAWAK ! Hahahaa… Mula-mula para peserta kena bergaya ala-ala nak berlawan dengan abang gladiator yang kacak ni. Haa nampak tak blogger di atas berlawan pedang dengan penuh perasaan ! Demi nak melaksanakan tugasan lah katakan..

 

 

DSC02175

Lepas dah beraksi bagai tu, setelah diluluskan oleh petugas Astro, mereka kena ambil gambar dengan abang gladiator kacak tu…

 

 

DSC02171

Haaa gambar tadi buat simpanan peribadi ke? Semestinya TIDAK ! Para peserta kena upload atau share gambar tersebut di laman sosial (Facebook / Twitter / Instagram). Haaa itulah tugasan mereka di stesen tempat aku menunggu ni. Seronok lihat galagat peserta beraksi bak seorang pahlawan !

 

 

DSC02230

Perlumbaan tamat sekitar jam 1 petang. Penat tak hilang, para peserta dibawa ke restoran untuk menjamu selera ! Nyummmss semua makanan sangat sedap okayyy. Lupa kejap debaran untuk mengetahui siapa yang berjaya menyelesaikan semua tugasan di semua stesen dan sekaligus memenangi perlumbaan ni.

 

 

cats

Ahaaa sebelum para pemenang Astro On-The-Go Explorer contest ni diumumkan, para peserta dan orang ramai dihiburkan dengan persembahan ala teater oleh Astro. Dah macam teater muzikal aku tengok.. Pelbagai genre dan diselang-seli dengan lagu dan tarian..

 

Haaa sebenarnya setiap babak yang dilakonkan di atas pentas ni sebenarnya melambangkan isi kandungan rancangan yang anda boleh dapati jika anda subcscribe Astro ON-THE-GO ! Banyak rancangan best seperti rancangan Korea, filem Hollywood, Oh My English dan banyak lagi !

 

DSC02361

Ahaaaaa…. jangan jeles akak abang… Johan sendiri pilih akuuuuu untuk naik ke pentas ! Wahahahaha !! Menyesal pulak tak melanggan Astro On-The-Go awal-awal… kalau tak mesti ada games atau kuiz, and then dapat hadiah. Sebenarnya aku nak lama-lama atas pentas tu dengan Johan dan Ajak dari kumpulan Shiro. Muehehehe…

 

 

DSC02437

Taraaaaa… Cikgu Malik in da houseeee…. Ramai akak-akak menanti abang Aaron Aziz kita ni kat depan pentas. Turut hadir di atas pentas ialah beberapa pelakon Oh My English musim kedua. Setelah selesai semua persembahan artis dan ala teater.. kini tiba masa untuk mengumumkan pemenang On-The-Go Explorer Contest tadi !

 

 

DSC02516

Wowww she won an iPad Mini ! So jealoussss !

 

 

DSC02520

And he won an iPad Mini too as the top tweeting supporter ! Waahhhh !! Kalau aku tahu macam ni aku tweet banyak-banyak sampai jari lebam ! Huwaaa I want an iPad Mini too !

 

 

DSC02524

Team yang paling banyak tweet pun dapat hadiah wang tunai RM500 ! Wahhh…

 

 

DSC02533

Tahniahhhh Mira Cikcit dan partner beliau Mahamahu diumumkan pemenang tempat ketiga.. Sekaligus dorang akan bawak balik gajet Nexus 7 ! Wowww tahniah !

 

 

DSC02552

Team Pena Berkala dan ByRawlins menang iPad Mini setiap seorang untuk tempat kedua. Wah wahh tak sangka korang pemenang nya ! Jeles sungguh iollss !

 

 

DSC02565

Jeng jengggg !! Tahniah kepada team juara yang memenangi gajet yang paling latest di pasaran iaitu Galaxy S4 ! Wahhh seronok lah Joel Wong dan Atikah menang gajet terbaru ! Mesti tido pon senyum kann..

 

Tahniah tahniah tahniah kepada para pemenang ! Dan terima kasih Astro kerana mengadakan acara dan pertandingan yang adventurous ni ! Hampir satu Sunway Pyramid agaknye para peserta kena berlari-lari pergi ke stesen-stesen. Hohoo…

 

Kalau nak tahu dengan lebih lanjut mengenai Astro ON-THE-GO boleh KLIK LINK NI okayy? There’s so much great content you can get with Astro ON-THE-GO.. Semuanya mudah, tonton rancangan kegemaran anda menerusi gajet kesayangan anda !

 

XOXO


12 ulasan:

  1. wah!!! bestnya nisa!!! tahniah buat semua yang menang,, :D

    BalasPadam
  2. wah!!! bestnya nisa!!! tahniah buat semua yang menang,, :D

    BalasPadam
  3. bestnyaaa.. jelesss nihh.. hee >.<

    BalasPadam
  4. Memang terbaiklah aktiviti ni..Asyik pergi dh lewat masa ni..xsempat nk jumpa Nisa Kay..Masa diaorg dh umumkan pemenang baru sampai kat sana..huhu..

    *http://asyikmaiburogu.blogspot.com/2013/05/astro-on-go-live-explorer-event.html

    BalasPadam
  5. Waaa, gambaq I xde pom... It's okeyy.. Tapi dapat jumpa Nisa arituh pom dh hokey! Siap bergambaq lagik. Then boleh plak jumpa kat seminar Denaihati plak :P

    BalasPadam
  6. Bestnyaaaaaaaaaa ! Tak tidur malam blogger blogger tu bertemankan gadget baru. hahaha

    BalasPadam
  7. Bestnye.....rietta guna astro on da go....sebab astro biasa psg dikmpung aje...l

    BalasPadam
  8. Salam perkenalan...baru pertama kali pergi blog yang hebat ini..

    happening majlis tu..

    BalasPadam
  9. assalamualaikum nisa. bestnyaaaa. gempak2 hadiah dia... taniah semuaaaa :)

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay