Ahad, 29 Jun 2014

Petshop di Seksyen 9, Shah Alam

Assalamualaikum...


amboi amboi kemain tau tulis entry kali ni... actually entry ni tak panjang pun... saja nak share kat mana ada petshop sekitar Shah Alam ni... sebelum ni macam susah je nak jumpa petshop sebab tak banyak (aku dah duduk Shah Alam dalam 5 tahun, so aku gambarkan situasi dua tiga tahun lepas). Kalau ada pun ada satu je...  Sekarang ni aku tengok makin banyak petshop yang dibuka di area Shah Alam.. Baguslah.. senang aku nak beli makanan and pasir kucing..


Sebabnya sebelum ni aku suka pergi kat satu petshop kat Cheras ni.. hahahah kenapa Cheras? Usah ditanya sekarang nanti lah aku cerita okay. Ada sebab aku pergi sampai ke Cheras. Gituhhh. Ok lahh tanpa buang masa aku nak share dua petshop yang aku ade singgah baru-baru ni.







D'HAIWANKU PETSHOP.  Sebenarnya ni aje gambar yang sempat aku ambil masa pergi kedai ni.. aku singgah petshop pun sebab adik aku cari protein untuk sugar glider dia... so masuk je kedai ni, lepas apa yang dicari tu takde, aku terus keluar aje.. lagipun tak selesa nak ambil gambar kedai dia sebab ade pekerja yang asyik ikut sana sini. Tak sempat jugak nak usha harga barang kat sini macam mana..







Okayyy ni lak JINGLES PETFOOD, terletak di baris yang sama dengan petshop yang first tadi, tapi yang ini terletak di hujung belah lagi satu. Haa faham ke idok? Hahahaa.... Kedai ni dioperasikan oleh seorang lelaki India yang agak berumur tapi sangat friendly.. Plus protein sugar glider yang adik aku cari tu ade jual kat sini.. Ahaaa peluang untuk aku snap gambar sementara tokey kedai tu layan adik aku. Hahahaa..






Okay bercakap mengenai pilihan makanan, tak banyak sangat pun tapi kira adalah brand brand yang biasa orang beli atau yang popular tu.. pasal harga pulak tak sempat aku nak usha disebabkan tokey kedai duk layan adik aku nak beli barang.. so aku usha la sorang sorang...





Kat kedai JINGLES PETFOOD ni ada banyak jual sangkar yang tiga empat tingkat tu.. Boleh la untuk mereka yang bela dua tiga ekor kucing. boleh letak dalam satu sangkar je.. tapi bagi aku harga sangkar dia mahal jugak... sebab ade tempat lain lagi murah kot? Sangkar dia ade dua jenis. Yang besi biasa dengan besi berat sikit tu.. harga pun berbeza ikut kualiti and tingkat. Gituh..



Tilam-tilam untuk kucing pun comel comel tapi tu lah nak ke kucing aku duduk tido dalam tilam nih? Si Ash suka tido dekat katil aku.. tak pun dia mengerekot dalam gumpalan comforter aku.. Tak pun suka tido atas badan aku.. takpon atas lantai.. karang take time lak nak biasakan dia tido kat tilam dia... 



Kucing baru aku Chiky pun tak pasti lagi macam mana sleep pattern dia.. yang aku perasan dia suka duduk kat celah-celah barang. Contohnya.. celah sofa, celah kotak, celah beg aku. Hahaha... Tapi kucing baru aku ni memang sangat manja.. nak peluk cium dia pun dia behave je...




Okay lah sekian sudah perkongsian aku.. ada lagi petshop lain kat area Shah Alam.. nanti aku share lah kalau sempat atau kalau ade singgah kat petshop tu ye... sebelum aku lupa, ni alamat untuk kedua-dua petshop di atas. Dua-dua petshop ni terletak di baris yang sama okay :

JALAN TENGKU AMPUAN ZABEDAH A9/A,
SEKSYEN 9, SHAH ALAM


P/S : Siapa tahu restoran Foodsbury, kedai petshop ni dua-dua sama baris dengan restoran ni!








Thanks for your time reading this entry! Xoxo.

10 ulasan:

  1. ooo sebaris dgn foodbury tu ke? tau2, dah pernah makan kat sana...

    BalasPadam
  2. 2 petshop ni memang dah lama dah dekat situ. Ada lagi petshop/vet dkt section 13 and section 6. Dekat TTDI jaya pun ada satu petshop and vet. :)

    BalasPadam
  3. Kalau nak yang lagi murah dan banyak pilihan, try pergi ke pet centro. Bangunan belakang D Haiwanku.

    BalasPadam
  4. Memang tempatnya sangat mengesankan

    BalasPadam
  5. thanks you for info..sy mmg tgh mencari petshop berdekatan di seksyen 13...

    BalasPadam
  6. GUINER PIGS ADE JUAL TAK.. NAK CRI KEDAI HAIWAN BERDEKATAN SHAH ALAM SAJE.. :)

    BalasPadam
  7. Ade provide lab rat pnye pellet x?

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay