Jumaat, 12 September 2014

Cabaran 30 Hari | Hari 10 – Ada apa di dalam beg Nisa Kay ?

 

Assalamualaikum…

 

 

Ahahaa setelah berjaya mengejar entry-entry untuk cabaran 30 hari ni, maka aku kembali out-dated ! Haha kemain busy asyik keluar je.. bila balik dah penat pulak nak mengadap laptop. Kadang-kadang tak boleh tido pon, tapi aku buat research, aku baca buku dan aktiviti-aktiviti lain selain update blog. Takpelah, sekali dah join tu aku berazam nak update jugak semua entry yang lambat pun, taknak lah sekerat jalan je kan. Tak syiok la.

 

DSC09660

So… topiknya untuk cabaran hari kesepuluh ialah apakah harta karun yang berada di dalam beg seorang Nisa Kay ? Hahaa.. Dimaklumkan bahawa aku ni banyak beg.. Tapi once dah jumpa yang berkenan di hati, boleh muat macam-macam barang, maka aku akan stick pakai yang satu tu je. Sudahnya yang lain buat berhabuk je kat rumah !

 

 

 

DSC09662 BENDA-BENDA WAJIB !!! Bekas speck mata, untuk simpan speck la kan bila pakai contact lens. Purse, kunci rumah dan kereta, access card masuk rumah dan juga small pouch untuk variousss membership / discount cards dan juga untuk duit syiling Heheee…

 

 

 

DSC09666 Kalau GADGET pulak.. ini je lah kot yang aku selalu usung ke hulu ke hilir. Kamera Go Pro yang siap-siap attached kat monopod, Go Pro shutter.. henpon.. powerbank (sebab iPhone cepat nau habis bateri!!!!) Dan juga pendrive-pendrive yang mengandungi soft copy logo dan design untuk online shop aku..

 

 

 

DSC09670 Ahaaa… ini MAKEUP KIT aku ! Wajibbb bawak okayy ! Bukan apa, sekarang aku dah malas nak mekap tebal bila keluar rumah. Tapi buatnya tetiba kena jumpa someone ke, ade emergency kena pergi event ke, boleh terus touch up sikit-sikit ye dakk..

 

 

 

DSC09673 Dan lain-lain barang.. namecard… ubat tu ade kat situ sebab masa tu aku selesema.. So ubat memang stand by dalam beg. Dan aku ni jenis WAJIB bawak pen dalam beg. Biasanya ada dua batang pen.. Senang urusan kalau tetiba nak menulis kan. Dan juga shades. Biasanya aku pakai shades bila aku pakai contact lens je..

 

 

DSC09678 So secara keseluruhannya, ini sahajalah yang ada dalam beg aku. Biasanya tetiap hari balik rumah memang aku akan clearkan beg aku dari sebarang resit / tisu / kertas yang tak guna. Aku tak suka semak-semak.

 

Kalau beli beg, aku suka beg yang banyak compartment. Sangat sangat memudahkan aku untuk asingkan barang ikut jenis atau keperluan.. So bila nak cari tu takdelah amik masa selamanya untuk cari barang dalam beg kan. Tapiiii walaupun dah asingkan pon selalu je aku ada masalah nak cari barang yang aku nak. Sobss..

 

 

 

DSC09686

Errrr ini tak termasuk dalam beg aku ye ! Tak muat ler nak sumbat anak-anak bulus ni haa ke dalam beg ! AHAHAHAA.. Kalau dorang ni boleh bawak masuk beg, well-behave, boleh je aku nak bawak dorang teman aku pergi event, pergi jalan-jalan, pergi makan luar kan. Iskkk lonely nye hidup. Kapel dengan kuceng je la camtu. Ehhh!!

 

 

Haaa baiklahh.. sekian sahaja entry kali ini. Tengah cari idea nak update entry travel ni haa.. entry ke Korea hari tu pun sampai Part 4 je kan aku tulis.. Hee nak kena update cepat-cepat, kang aku lupa segala details pulak kangg… Okayyy see you guys di next entry !

 

 

 

 

 

 

Terima kasih sudi baca ! Muahhh !!!


13 ulasan:

  1. banyaknya benda dlm beg nisa. berat tuu.

    BalasPadam
  2. byk jg brg ni .. kompom berat ni hihi

    cam HB aku tak de pe pun .. saje bw ke opis sbb org lain bw ..xbw kang aku plak segan har har ...

    BalasPadam
  3. Kemain banyak dalam beg ni huhu...wow gopro pun adeee

    BalasPadam
  4. haha, comel je kucing ikut sama lepak. :)

    BalasPadam
  5. Samela kite.. Suka beg yang banya compartment supaya senang nak asing2 barang ikut jenis or keperluan.. Psssst! Nisa, cantikla beg Nisa tu.. Macam berkenan pulak.. Beli kat mana ekk? Hehe.. ^^,
    Rosmiza Ali Official Blog™

    BalasPadam
  6. comel lah anak2 bulus nisa! kalau saya pun lebih suka beli hbag yg byk compartment..senang nak sumbat macam2..hihiii

    BalasPadam
  7. comey kucing tue.... hehhe..bulu dieye... deyam plak kite :)

    BalasPadam
  8. please update travel ke korea tuu. tak sabar nak baca :)

    BalasPadam
  9. banyaknya barang nisa. but smuanya penting

    BalasPadam
  10. banyaknya barang nisa. but smuanya penting

    BalasPadam
  11. sama la..ida suka beg yg besar n bnyka tmpt nk letk brg..tmbh ade ank ni..mesti kena ade pmpers ngn tisu bsh...

    BalasPadam
  12. Comelnya anak-anak bulus. Feel free to visit my blog :)

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay