Jumaat, 8 Oktober 2010

Nak Mata Bulat ? ?

  • ouhhh rindu nya saya pada blog picisan aku nih…!!
  • dah dua tiga hari jugaklah aku tak update blog
  • sekadar buka nak tengok komen aje aku mampu… kesibukan dengan assignment dan final exam yang mendatang membuat aku mengabaikan blog ini
  • uhukkk hukkk… sorry ye blog, sorry ye followers.. sorry ye silent readers, sorry ye kepada sesiapa sahaja yang pernah singgah kat blog ini dengan sengaja atau tidak sengaja hehee..
  • banyak benda jugak lah aku nak update…
  • ade dua tiga perkara yang terjadi pada aku sejak dua menjak ni..
  • update terbaru? mata kian bengkak, dah beberapa minggu tido tak cukup…!! ouhh bila masa saya boleh top up balik tido saya???
  • okeh okeh sebagai tanda saya sangat merindui blog saya, dan surprise untuk semua, dan juga demi menunaikan request seseorang, aku nak bagi something nih.. hek hek hekkk~

 

 

ada yang bertanya : “Ehhh bulat nya mata Nisa.. macam mana nak buat ye? mekap macam mana???”

Picture1723

  • beginilah rupa mata bulat yang beliau maksud kan..
  • ouhh nak dapat effect macam ni??? SENANG SANGAT okehh… sesiapa pun boleh buat…
  • tak percaya??? betul? hahahaa..
  • aku sure ramai yang dah tahu macam mana nak buat effect round eyes ni…
  • tapi dalam entry kali ni aku memang sengaja gedixx nak share dengan semua macam mana cara aku buat effect ni pada mata aku
  • cara aku??? jom tengok video di bawah :

 

 

 

  • heheee.. video ni terhasil dengan tidak sengaja
  • masa ni aku sengaja buka buka webbie kesayangan konon konon nak snap picture
  • tapi aku terrrrr-klik pada “record video”
  • so alang alang aku nak touch up make up sebelum presentation, aku pun rakam je laa terus (my story about my BIGGG presentation in next entry okeh!)
  • heheee~ maaflah kalau kualiti gambar kurang elok, suasana hingar bingar dalam kelas aku mute kan dan ganti dengan lagu yang aku tengah suka sangat sekarang (Impossible by Shontelle)

 

Picture1730

  • okehhh okehhh.. sudah sudah lahhhh dengan muka bajettt chomeylll itew!!
  • nanti tak pasal pasal kena penampor kangg..
  • hehee… aku biasa pakai eyeliner pada bahagian atas kelopak mata sahaja, itu pun pada hari hari biasa
  • kalau ade presentation atau event, aku akan pakai contact lens dan mekap mata macam di atas. simple aje…
  • eyeshadow pun aku guna warna light brown/beige sebab nak bagi nampak dimension sikittt pada mata, so konon konon mata nampak wider lah
  • aku tak pandai mekap pun sebenarnya.. just share suka suka ape yang aku tahu.
  • so thanxxx

p/s : eyeliner yang aku guna jenama Avon aje okehhh. aku beli contact lens tersebut di Mirror Store.. jom terjahhh….!!!!!

 

 

 

 

currently listening to : Impossible by Shontelle

perasaan : impossible…!!!


36 ulasan:

  1. i like this pic...cumel giler..heheh

    BalasPadam
  2. awk nmpk lg ayu lau awk x pakai spek..hee~bru nmpk mata bulat tu..heheh

    BalasPadam
  3. chumeiiiii ar.. cantek mata kamo.. mata kamo mmg cantek biler touch up cikit dah lawa.. ehehe nice infor dear.. nanti XOXO nk try ar.. ahahah.. aik saya perasan ada mamat duk ushar kamo tadi.. ahahaha.. nice info..

    BalasPadam
  4. ok...
    mata bulat..

    -org RTM-

    BalasPadam
  5. sgt kiut!!!
    anyway, nisa..mate u mmg da bulat :)

    BalasPadam
  6. hizami :

    hoooooo
    sepet???
    bagaimanakahhh?
    haha
    :P

    BalasPadam
  7. cik Juju :

    hehe
    thanksss..
    tp sy sbnrnye x reti letak butang like itu. ahhaa~
    tp xpe.
    kalau nk like just saya "i like" at the comment form
    :D
    ngeee~

    BalasPadam
  8. lady XOXO :

    hahaaa..
    tu mekap dah kire tebal doblas inch laa lady
    :P
    hek hek hek~ kalau part mata nisa memang suke eyeliner aje
    :D
    thanxx dear lady.

    BalasPadam
  9. yana :

    hehe
    thanxx
    ouhh i x rasa mata i bulat~

    BalasPadam
  10. mak aih.. sempat wat video makeup dlm klas.. hebat!! :D

    BalasPadam
  11. hifazphat :

    ahaaa
    dah alang2 nak touch up sikit mekap tu..
    so rakam aje la terus :P

    BalasPadam
  12. sis..sanad cumil mata kamu..
    bulat..saya ske..cantik2..
    weee..

    BalasPadam
  13. miss hunnybunny :

    thanks a lot dear :)

    BalasPadam
  14. Kalau pakai eyeliner yg jenis cair cket cam Secret ok ley wat effect camni jgk kan?

    BalasPadam
  15. KILLA :

    kalau guna eyeliner yg liquid / cair xde masalah nak lukis bahagian atas kelopak mata tuh
    kalau nak lukis bhgn bawah mata tu yg prob ckit.
    sebab bhgn mata yg waterline tu lembab n berair, so eyeliner yg jenis liquid x lekat. hehe

    BalasPadam
  16. kao cmey sgt2.. ehehhe.. suke tgk kmao =)) dak masscom ek?? besh oushh kos tu.. uitm shah alam ke?

    BalasPadam
  17. ur are so pretty and stylish :)

    BalasPadam
  18. Agak nye, dlm beg tu, ape yg tade eh? :p

    btw, you look sweet.. keep it up! :)

    BalasPadam
  19. nisa, you look so sweet dear...

    BalasPadam
  20. comelnye akak....mata bulat gile wooo.....gerammmmm... ^_^

    BalasPadam
  21. Akak,, nk tanyer,, cntctlns yg akak pakai tu power xx??

    BalasPadam
  22. akak pakai lens apa ehh?? lace ker?

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay