Sabtu, 30 April 2011

Blogger in Draft berwajah baru?

Assalamualaikum semua…..

Pagi-pagi saya dah terjaga gara-gara perut mula buat hal. Nak kata rasa nak membuang, jauh sekali.. cuma senak perut biasa. Tapi buat aku tak selesa untuk terus menikmati tidur dengan comforter best aku tu.

Bila dah bangun tu, aku pun mandi-mandi dan terus online. Apa lagi, check blog la kan… Sekali aku log in blogspot aku, alamakkkkkk!!! Aku rasa macam aku masuk ke web page yang sangat asing!!!

 

wajah baru 1GAMBAR 1 : Klik untuk tumbesaran padu.

 

Haaa tu dia!!! Bagi sesiapa yang dah bertukar ke Blogger in Draft (blogger.com versi terbaru), aku rasa mesti homepage blogger dia bertukar macam ni. Ke aku aje? Adoi makkk…

Tapi bagi aku ia bukanlah satu masalah pun. Kita dah sedia maklum dengan perkembangan teknologi zaman sekarang. Hampir setiap hari mesti ada aje penemuan baru, atau penambahbaikan dalam teknologi. Teknologi adalah sesuatu yang merebak/membesar/tumbuh dengan pantas.

 

wajah baru 2GAMBAR 2 : Klik untuk tumbesaran padu.

 

Bagi yang telah set kan Comment Moderation (setting yang kalau orang komen kena approve dulu), korang boleh check komen yang baru masuk kat tempat aku letak anak panah tu. Kat kotak di sidebar kiri ni jugak ada overview blog, so boleh tengok bilangan terkini pageviews blog anda.

Kalau kamu nak bertukar ke homepage blogger yang paling latest, sila cari ayat macan dalam kotak merah tu. Just klik aje. Dengan blogger versi Blogger in Draft ni, kita boleh post dan edit entry dengan lebih mudah. Macam gambar di bawah ni.

 

wajah baru 4GAMBAR 3 : Klik untuk tumbesaran padu.

 

Haaaa kan lebih senang mata memandang tu, dengan ruang yang minimal warnanya, dan lebih luas. Aku rasa, nak menulis entry pun puas hati. Tak macam blogger.com yang lama, ruang nak update entry nye terlalu sempit dan tak best mata memandang, sebab tu sekarang aku guna Windows Live Writer aje kalau nak update blog.

 

wajah baru 3GAMBAR 4 : Klik untuk tumbesaran padu.

 

Rujuk semula GAMBAR 2, kalau anda klik pada Dashboard tu, dia akan keluar page macam dalam gambar 4 di atas. Tab yang pertama memaparkan overview blog kita. Kira macam statistik blog kita la… berapa komen, berapa visits.. menda-menda camtu laaa kiranye. Haaa.. kalau nak tahu yang lain, sila explore sendiri. Kahkahkah!!! Aku ponnnn belum habis menelaah lagi benda nih.

SUSAH KE NAK GUNA???? Alah bisa tegal biasa laaa…. Adatlah kita belajar benda baru kan…. There’s always a first time for everything. Kalau tak mula belajar, kita takkan tahu lah kan??? Hehehe oke selamat meng-explore!!!

 

 

 

 

sign NISA


24 ulasan:

  1. eh?? kenapa i nye blog tak jadi macam tu lagi.. hehehe..

    My Recent Post : contest blog, hadiah untuk mama!

    BalasPadam
  2. macam best je..hehe..lagi puas nak tulis new post bile space die besar gedabak mcm tu..

    BalasPadam
  3. EYHEYH.KENAPA YAN PUNYA SAMA LAGI?WUWUWU.TACING LAHH MACAM NI T_T

    FIRST RANDOM GIVEAWAY : GRANDPRIZE RM100,CHOCOLATE BROWNIES,REVIEW BLOG :D

    BalasPadam
  4. alaa.saya punya masih yg lama. macam best jer yg baru ni. :)

    BalasPadam
  5. ho ho ho..nak cube jugak lahh luas kut nak tulis ape2 jer :))

    BalasPadam
  6. apsal dashboard ak tak jadi camtuh?

    BalasPadam
  7. macam mana nak buat jadi macam tu ?? "_"

    BalasPadam
  8. ala knpe tak jadi cam nisa pun?huk2

    BalasPadam
  9. wahh wahhhh..
    ak nk try gakkk ahhhh
    sumpah jeles..
    ahaha

    BalasPadam
  10. yang aku puna mcm yang biasa lagi.. tak tukar lagi.

    BalasPadam
  11. blog kte pun jadik camtu dashboard nye.. hehe :)

    BalasPadam
  12. mcm best jugak kan! nk tukar jugak r!

    BalasPadam
  13. woww!!! nk gak!!! cam semartt...jer....

    BalasPadam
  14. ooo..xperasan benda ni...

    tq sayang...haha

    -org RTM-

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay