Sabtu, 4 Jun 2011

Response to : Mengaku Khilaf Amatlah Suci by Muhammad Nur Aizuddin

 

IMG_3732

Assalmualaikum semua….

 

Dalam pada aku membelek note Communication Ethics and Law ni, aku bukak jugak facebook dan blogwalking sikit. Errr terserlah pulak kemalasan aku nak study. Kahkahkah. Lantas aku terbaca entry Mengaku Khilaf Amatlah Suci by vlogger hebat di 1tube.my iaitu Muhammad Nur Aizuddin.

 

Response aku kepada entry beliau?

 

Aku amat bersetuju dengan entry beliau yang sarat dengan kata-kata puitis tu. Manusia takkan lari daripada buat silap. Tapi kalau dah sedar dan ditegur pulak atas kesilapan tu, kita ni manusia patut lah ambil inisiatif untuk mengakuinya dan berubah. Tak perlu lah berkeras dan berdegil kalau dah terang-terang buat silap.

 

Aku pun pernah sangat buat silap. Terutamanya terhadap orang yang aku sayang. Aku sedar memang salah aku, so aku mengaku dan berjanji yang aku akan berusaha untuk tak mengulanginya. Sakitkan hati orang yang kita sayang, nanti hati kita jugak yang sakit. Ye tak?

 

Tapi tak semestinya bila kita buat silap pada orang yang kita sayang je. Apa pun silap atau kesalahan yang kita lakukan, baiklah kita mengaku aje. Tak perlu berdolak-dalih lagi. Lagipun Apa salahnya berterus-terang, macam yang Darkbatman kata, kan?  InsyaAllah keadaan boleh dibaiki. Lagipun, baiklah kita saling memaafi. Tapi kalau dah mintak maaf tu jangan pulak buat balik ye?

 

Hehe kalau nak baca entry penuh Muhammad Nur Aizuddin, jom ramai-ramai KLIK DI SINI.

 

 

sign NISA


9 ulasan:

  1. betul2. manusia takkan lari drpd buat silap. tp perlulah ambil iktibar drpd kesilapan yg dilakukan dn jngn ulang. kan?

    BalasPadam
  2. Rasa bersalah sentiasa menggunung tinggi dalam setiap perbuatan. Entah mengapa, terlalu melebihkan orang lain dari diri sendiri.. Sigh~

    Kerana itu, sukar untuk menyalahkan orang lain..Namun, bagi mereka yg suka menyalahlan orang lain dari diri sendiri, pergi muhasabah diri anda~

    BalasPadam
  3. ye.
    ego yang terlalu tinggi membuatkan seseorang enggan mengakui kesilapan yg dilakukan.
    :)

    BalasPadam
  4. Benda yang berlaku diabik sbg pgajaran dalam hidup dan kena agap ia sbg positif..

    BalasPadam
  5. itu la yg dinamakan manusia..klu tak wat sala, bukan la manusia.. heee :D no body perfect.. :)

    BalasPadam
  6. Betul! tade manusia perfect pun.. Dah buat silap,minta maaf. Lepastu kalau boleh jangan laa wat lagi. Tu guna perkataan minta maaf tu.

    Kan?

    BalasPadam
  7. dengan kesilapan ia mengajar kita tuk menjadi lebih baik...selagi kita jdkan kesilapan itu sebagai pengajaran dan sempadan...bukannya satu penyesalan...:D....

    erkkk study2...ehhh bestnya cuti semmmmmmmmmm hahaha

    BalasPadam
  8. manusia tak lari dari kesilapan..

    i like your entry...ihihih

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay