Jumaat, 30 September 2011

[VIDEO] Cara saya mekap dengan Maybelline!

 

Assalamualaikum semua…

 

Wahhh dah lama kot aku tak buat video nih! Nak-nak pula dikala kesibukan event kelas aku yang akan bermula hari ni. Memang tak ada masa sangatlah nak buat video segala nih.

 

Haaa… ingat lagi tak entry Maybelline Workshop for Bloggers yang buat ramai gegadiss dan wanitass makan hati tuh? Mau nye tak makan hati, kitorang kutip barang mekap Maybelline free-free aje! Herherher. Ampun ya semua…

 

Oh yea, bercerita mengenai produk Maybelline, aku ni sebenarnya dah lama menggunakan Maybelline. Boleh kata produk Maybelline NY ni antara produk mekap pertama yang aku beli. SEBAB NYA? Berpatutan dan berkualiti lah! Hoho. Takkan aku beli sebab suka suki aje kot?

 

IMG-20110930-01207

Soo… dengan  menggunakan barang-barang mekap yang telah aku borong dengan jayanya masa bengkel Maybelline NY tuh, aku buat video mekap! Yuhuuu alang-alang aku nak keluar kan, so aku rakamkan sekali part mekap aku.

 

Mekap yang aku gunakan :

1. Maybelline NY Angelfit Flawless Natural Liquid Foundation
2. Maybelline NY Angelfit Perfect Concealer
3. Maybelline NY Clear Smooth All In One Shine Free Cake Powder
4. Maybelline NY Baby Lips Lipbalm in Anti-Oxidant Berry
5. Maybelline NY Diamond Glow by Eyestudio eyeshadow
6. Maybelline NY Hyper Sharp Liner
7. Maybelline NY The Hyper Curl Volume Express mascara
8. Maybelline NY Watershine Pure lipstick (code C11)
9. Maybelline NY Lipgloss (code CB21)

 

DSC05854

Style mekap yang aku nak recreate adalah style Party Princess. Gambar credit to MadamMondoq. Tenkiu madam! Muah muah!!

 

Heee so nak tahu jadi ke tak mekap Party Princess aku tuh? Sila tengok video di bawah sambil menahan ketawa langsuir anda itu. Ahakss…

 

 

Heee jadi tak? Jadi tak? Anggaplah teknik sapuan eyeshadow dengan tangan kayu aku tu menjadi ye, aku akui memang aku kurang mahir dalam bab eyeshadow ni, tapi takpe sebab hari tu pergi workshop Maybelline dia dah ajarkan. So lepas ni kena practice! Hehe…

 

Heee alkisahnye buat video ni, ya Allah bukan main banyaknye halangan! Pertama-tamanya aku ni sedang kejar masa. Aku busy sangat minggu ni sebab nak uruskan pasal event kelas aku di Ulu Kuang. Lepas tu video yang dirakam hampir musnah dimakan virus. Nasiblah dah dapat balik.

 

Lepas tu bila nak save tak lepas-lepas sampai kali ketujuh barulah boleh save. Itu video dengan lagu sahaja! Baru nak dubbing untuk masukkan voice over, laptop cabuk ini sekali lagi buat hal, berapa kali entah dia shut down sendiri. Sehinggalah aku give up sebab dah tak ada masa sangat, so aku upload aje video dengan lagu.

 

 

Thanks for watching! Special thanks to :

 

 

I love Maybelline NY !!!

sign NISA


27 ulasan:

  1. Nice one. Love ur eyes!

    BalasPadam
  2. walapun banyak halangan tapi tak putus asa kan?
    So hasil dia mesti sedikit sebanyak menghilangkan rasa penat.

    BalasPadam
  3. syg ,...ad typing error ... hehe kalau kay pasan la :) n sukeeeee vid ni hahaha smlm ta smpt tgk smpi abes

    BalasPadam
  4. suka tengok mata u.. macam mata i.. ahakss... nice video.. good luck!!

    BalasPadam
  5. wah bestnye dpt free je . btw u look so gorgeous sys :)

    BalasPadam
  6. nice though too much lighting on the video

    BalasPadam
  7. OHH BEZNYA MUKA CANTIK KAN.HE2.
    NANTI DA CANTIK MACAM NISA,BARU BELAJAR PAKAI MAKE UP~OHH KENYATAAN JUJUR SUNGGUH

    BalasPadam
  8. woot woot...santek2..no make up pun cantek tuh..

    color lipstick sgt comel..no so pink, not so red..

    BalasPadam
  9. Googled for this blogging and found your entry..Very nice tutorial you have!

    BalasPadam
  10. suke tgk video nisa ni, lain drpd lain caranyer, hehe~

    neways, sgt chanteq ye :)

    BalasPadam
  11. jalan cerita yg menarik....hype2...

    BalasPadam
  12. Comelnya~ Congratulations btw. XD

    BalasPadam
  13. nisa.....nisa pakai foundtion clour pe?owh ye..mcm mana nk plh wrna fndtion ek?ade tips x??slalu slh plh :(

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay