Isnin, 24 Oktober 2011

My Nuffnang Story

 

Assalamualaikum semuaa…

 

Wahhh bukan main hari ni nak berkongsi dengan korang semua kisah aku dengan Nuffnang. Kisah aku bukanlah calang-calang kisah. Kerana aku rasa entry ni bakal menjadi entry yang panjanggggg. Sila relakan diri anda baca sampai habis!

 

20090303-Nuffnang-logo

Aku kenal Nuffnang dah lama dah, sebelum aku betul-betul blogging pun. Dulu aku blogging untuk diri sendiri aje. Tapi lepas diperkenalkan oleh abang aku, aku terus jatuh hati nak mencuba nasib dengan Nuffnang.

 

Dengan gigih, aku blogging serajin yang mungkin. Iklan yang aku tepek bukan setakat di sidebar, tapi di bawah header, juga di celah-celah entry. Maklumlah, darah muda, dulu aku fikir kalau rajin blogging senang dapat duit! Tapi ternyata dengan Nuffnang, you can get more if you do more!

 

Kemudian, aku belajar maintain kan trafik blog. Aku rajinkan diri join group blogger di facebook, laman-laman web. Kemudian aku mula buat kawan baru, selalu join aktiviti bersama kelab blogger dan juga Nuffnang.

 

IMG_2416

Kerana semangat seorang blogger yang membara-bara, aku try jugak join event Nuffnang. Gambar ni diambil masa aku pertama kali dapat invitation daripada Nuffnang untuk  event Lancôme Maqui Miracle Natural Brightening Creator Workshop. Wahh memang pengalaman sangat best! Kenal rakan blogger, dapat barang free pulak tuh!

 

 

SAM_1181

Ini merupakan ganjaran kedua yang aku dapat dari Nuffnang setelah aku dok merajinkan diri join mini contest kat website Nuffnang. Masa ni aku dapat tiket wayang free, premiere screening movie Hoodwinked Too. (gambor credit to CIK EPAL)

 

 

IMG-20110724-00764_thumb[1]

Aku masih tak putus asa join contest Nuffnang. Sehinggalah aku berjaya menang tiket ke MTV WORLD STAGE 2011 di i-City Shah Alam. Wahhh!!! Memang karajinan aku tak sia-sia…!!!

 

 

take-me-home-tonight-poster-horz

Kemudian, aku rajinkan lagi diri aku join mini contest kat website Nuffnang. And yeahhh I got two free tickets of premiere screening Take Me Home Tobight dan juga Fright Night movie. Memang tak sia-sia aku perah otak demi merangka komen paling kreatif untuk dapatkan tiket nih.

 

Lepas tu aku agak berehat seketika daripada join mini-mini contest untuk dapat tiket premiere screening nih. Bukan sebab dah tak nak join tapi sebagai student kadang-kadang aku busy meyh… Tapi Alhamdulillah.. rezeki dengan Nuffnang tetap tak putus, buffered earnings terus berjalan dalam blog.

 

294457_258168544228102_138747446170213_816639_1803120880_n

And yeahhh another invitation for a big event from Nuffnang!!! Love you more and more Nuffnang!! Dekat event SUARA KAMI 2011 ni jugak aku bertemu dengan rakan-rakan blogger.

 

 

IMG_6736_thumb

Ini antara event paling baru yang aku join bersama Nuffnang. Tak sangka aku dapat invitation untuk join Maybelline Workshop for Bloggers. Dah tu, ramai pulak blogger otai dan ngetop yang ada! Dan berikutan bengkel ni jugak aku ada join contest dengan Maybelline. Kalau nak tahu, tunggu lahhh. Herherherrr….

 

Pendek kata, kalau kita rajin, tak mustahil semua rezeki tu milik kita ye tak??? Siapa yang berusaha, dialah akan menonjol, dialah akan dapat. Kalau kita duduk goyang kaki aje, macam mana nak dapat macam-macam ye dakk?

 

DSC01314

 

Semestinya perjalanan aku bersama Nuffnang tidak akan berakhir di sini! Aku rasa aku masih perlu belajar banyak benda. Ohhh ye, sebelum aku akhiri entry aku, ada mesej cinta untuk korang semua herherherr… :

 

header.1

 

Come 16 December 2011, 500 bloggers from around the Asia-Pacific region will flock to Kuala Lumpur, Malaysia for the Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011 in Putrajaya Marriott. The Awards aims to not only honour the region's best bloggers, but also to bring together blogger communities from across Asia-Pacific. The Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards is brought to you by Volkswagen Malaysia and Putrajaya Marriott.

 

 

Apa itu Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011 ??? Klik http://awards.nuffnang.com/2011 untuk maklumat lanjut

 

 

 

sign NISA


37 ulasan:

  1. wow bestnya.!

    mcm mana letak advert kat bawah tu.. dah buat tapi tak jadi

    BalasPadam
  2. wah syoknya . tapi macam mana nak pergi event Nuffnang itu ? jemputan pun tak pernah dapat . huhu

    BalasPadam
  3. Usaha selama ini berhasil.. tahniah

    BalasPadam
  4. OKAY FINE.JELESNYA.MCM NI KENA RAJIN JUGAKLAH XD

    BalasPadam
  5. gambor credit to siapa hoiii? haha

    BalasPadam
  6. Adoiiiiyaiii..lajunyer nisa menaip...cehh takleh jadik nie...hehe..gud luck

    BalasPadam
  7. nak kipas pon beragak la jgn sampai obvious sangat cik nisa..

    BalasPadam
  8. sori saya seorang noobies, selain benda free boleh dapat duit tak dgn nuffnang ni?

    BalasPadam
  9. @Anonymous

    kipas x kipassss
    INI ENTRY UNTUK CONTEST LAAAA...

    nampak sgt awk n tak tahu menahu psl nuffnang dan aktiviti2 nye. lagi nak kutuk org? haha kelakar.

    BalasPadam
  10. serius nyesal tukar innity :(

    tp dah cash out xnyesal plak. hahaha. dasar mata duitan.

    nuffnang best, pergi event astro nanti pon sbb nuffnang :)

    BalasPadam
  11. readers x bodoh cik nisa..sekali pandang dah tau kipas..=D

    BalasPadam
  12. Betul tu cik nisa.. lagi banyak usaha lagi banyak dapat hasil. Teruskan usaha, moga jadi bloger yang setanding dgn redmummy, beautiulnara dll satu hari nanti.

    BalasPadam
  13. baru tgk smlm bout awards tuh...senarai calon dah ade..koh3~

    BalasPadam
  14. untung la nisa...wuuu nak juga tapi xtau cara nak join mini contest kat nuffnang tu..;p

    BalasPadam
  15. @Anonymous

    readers memang tak bodoh (kecuali awk la kot?) hahaha!!!!!

    sy dah ckp, this entry is for contest dgn nuffnang. x nampak ke org wish sy gudluck?(or u dont have eyes??)o.O

    so kalau sy nak kipas ke, nak libas ke, itu sy punya pasal. blog sy. kalau x suka xpayah baca, as simple as that.

    THANK YOU SO MUCH!
    *muahhhh* nah flying kick. ehh kiss. haha!!

    BalasPadam
  16. @=naBieLa sHahRin=

    heee itu bukan saje2 dapat...
    itu join mini contest kot..

    BalasPadam
  17. kalau berusaha ada lah buahnya :)

    BalasPadam
  18. @Myza Sam

    biasanya, kat website nuffnang ada iklan.. utk dpt tiket / invitation biasanay kena masuk mini contest. contohnya, hantar komen kreatif ke...

    BalasPadam
  19. @AMMAR YASIR

    ALHAMDULILLAH..
    semua ni rezeki Allah
    :)
    terima kasih.

    BalasPadam
  20. @Izyan Masri

    huuu sy dapat semua ni pun bukan sekelip mata...
    nak dekat setengah tahun kot saya rajin blogging n join contest sume, barulah dapat hasil.

    BalasPadam
  21. @JAI

    ahaaa
    sy buat entry laju2 sebab sy skrg tgh bz..
    takut lepas ni xde masa kang terlepas lak deadline contest.
    huhu

    BalasPadam
  22. @Apecha Apom

    boleh..
    melalui click iklan, advert dan juga buffered earnings.
    tapi kena rajin maintain trafik.

    BalasPadam
  23. @joegrimjow

    heee
    mula2 sy pun pikir duit jugak..
    tp bila dah lama2 mula enjoy dengan event semua tuh. untuk BE lak sy just maintain kan trafik je..

    xpelah, mana2 pun ada rezeki kan.
    hehehe

    BalasPadam
  24. @Ibnumusa El-Muhammady

    yuppp..
    bukan kejap sy nak capai apa yg sy ada sekarang..
    setahun setengah kot.
    juhuhu

    redmummy? beautifulnara? huuuu x mampu sy nak jd hebat mcm dorg.

    apa2 pun, thanks :D

    BalasPadam
  25. @coklatberapi

    hehehee check aje kat website nuffnang tuh...

    BalasPadam
  26. keep on.... ak dh xleh nk join dh... leh jd silent reader je skang. tu pun curi2 tm ofis hr.. ;(

    BalasPadam
  27. bestnye dik.. x penah lg dapat join program nuffnang. huhuhu...

    BalasPadam
  28. setia btul Nisa KAy ngan nuffnang ye.. siap join sumer conetst n attend event2.. congrats ye.. owh ye, nnti sy vote blog awk ye, hehe..

    BalasPadam
  29. @farra8979

    nuffnang byk offer tiket free utk premiere screening..
    biasanya kalau nak dpt tiket free join la mini contest dia... komen kreatif or buat entry kat blog.

    BalasPadam
  30. @Nisa Greennnpanda

    hheeeee
    lama kot sy usaha nak sampai ke tahap ni...
    kalau setia insyaAllah ada rezekinya...

    vote blog sy?
    heee sy x join calon untuk blogger award ni... he cuma nak dtg aje

    BalasPadam
  31. kawan2 sye ckp awk retiss.hiohoho pestime masuk belog awk..sy terus folow...retisss lol kate kan hihi...kalo xkeberatan jom lpk blog acu..acu new bie..hopes nysa sudi sapport acu keh...tenks..

    BalasPadam
  32. cuba duduk kat area Perlis,Kedah..rasanya tak merasa semua tu kan?heheehe

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay