Sabtu, 24 Mac 2012

Full House

 

Assalamualaikum…

 

Seriously aku tak tahu nak letak tajuk apa untuk entry kali ni. Memandangkan aku nak bercerita mengenai pengalaman pertama kali makan di restoran Full House, maka tajuk entry ni pun simple – FULL HOUSE. Korang tahu kan restoran tu? Maklumlah aku tak mampu makan mahal-mahal, maka bila ada rezeki barulah dapat menjejakkan kaki ke sana…

 

P3202615

Lupa pulak nak ambil gambar kat pintu masuk, and gambar dari luar pun takde. Excited sangat nak makan kat sini, tu yang terlupa tu kot. Bila dah duduk nak order makanan barulah aku teringat pasal tu.

 

Aku tengok dari luar, aku rasa macam nak feeling korea lah kan, makan makanan korea. Sebab apa? Sebab “Full House” kan tajuk drama korea yang fofuler amat?? Tapi ketahuilah bahawa restoran ni tak berapa nak korea sebab makanan banyak western pulak aku tengok???

 

 

P3202613

Berborak punya borak, maka air penghilang dahaga pun sampai. Comel je dia letak dalam mini jug macam ni. Air dia pun banyak. Aku just order iced lemon tea. Dan crime partner untuk mengenyangkan perut aku hari tu order lime juice.

 

 

P3202617

Melihatkan ruangan menu pilihan makan western buat aku kecur air liur. Aku dahlah peminat tegar pasta! Oh my… pasta ni memanggil-manggil aku suruh order beliau, maka aku pun order lah. Maaf ler tak ingat pulak nama dan exact price makanan ni. Bagi peminat pasta macam aku, sah-sahlah aku akan cakap sedap! Hahaa…

 

 

P3202622

Haaa ini pulak makanan yang crime partner order. Aaaa yang ni pun aku tak tahu apa nama dan harganya.. Tapi aku boleh assure yang makan kat Full House lagi murah berbanding makan kat Theobroma Chocolate Lounge.

 

 

P3202620

Halamak!! Nak posing punye pasal tudung keronyok kat depan pun aku lupa nak betulkan. Aduhh pedulilah, kesah pulak hakuu.

 

 

P3202643

Set hiasan ni ada dekat dengan entrance restoran Full House ni. Ohh ye, lupa pulak nak bagitahu, aku pergi restoran Full House cawangan Sunway Pyramid ye…

 

 

P3202633

P3202649

Okay, dua patung ni macam “duta” restoran Full House pun ada. Thomas dan Tracy. Kartun dua patung ni ada di mana-mana dan bagaikan imej restoran ni. Tengok kartun ni macam korea sikit, tapi range makanan yang dijual takdelah korea mana pun? Hukhukk..

 

Tapi seriously makanan kat sini memang sedap, dan takdelah mahal sangat. Mulanya target, dalam RM100 untung dua orang makan, tapi total untuk kami berdua makan cuma RM50.20. Siapa kata Full House mahal? Takdelah mahal mana, sebab berlambak lagi restoran yang mahal ya amat. Sekali sekala nak makan sedap bolehlah singgah Full House ye.

 

 

Sign PNG NisaKay


33 ulasan:

  1. pernah tengok dalam saffiya last week
    kalau x silap

    BalasPadam
  2. standard hrga mkn berdua kat nando's.rin tkut nak mkn kat fullhouse sbb ingt mhal yg teramat.hihi.pasni bleh la mkn kat fullhouse without any worries. :)

    BalasPadam
  3. kereta kuning yg comel xde ke dpn kedai tu? last time pergi ada...aaaa...terliurrrrr

    BalasPadam
  4. eh kak nisa template dah bru hewhew.. full house ni cantik kan.. hohoho

    BalasPadam
  5. sweett !! oh, lawa cara pemakaian tdung.. *komen gambar je ni. HAHAHAHA

    BalasPadam
  6. cambest jek restoran tu.. ape agaknya yg spesel kat situ?

    BalasPadam
  7. salam kak nisa...wah sonoknyer dpt mkn kt c2!nk jugak!!!

    BalasPadam
  8. Favorite place DN gak ni... xmahal kan! :)

    BalasPadam
  9. wahhhh.. nampak best, insyaAllah akan jejak kan kaki ke sini. huhuu :)

    BalasPadam
  10. RM50 untuk menu2 di atas ke?? nampak cam sedap!!

    BalasPadam
  11. nampak sedap... suka style k.nisa :)

    BalasPadam
  12. dekorasi dia...sgt sedap mata memandang..

    BalasPadam
  13. selalu gak dgr kawan2 duk gi mkn kat full house nih..tp diri sndr tak berkesempatan lg..huhu

    BalasPadam
  14. wah sonoknyer nisa....best sgt2..:)

    BalasPadam
  15. wa..fav place!jd fav sbb dye shantek je...:P

    #done follow kamoo pretty...

    BalasPadam
  16. x penah try lagi makan kat Full House. nanti nak try laa.. =)

    BalasPadam
  17. ahaa. yaa. video clip lagu lufya buat kat sini kan? kalau tak salah. nice tempat ni.

    member pernah gak suggest. tapi belum berkesempatan. :)

    BalasPadam
  18. kurusnya nisaa..

    BalasPadam
  19. dekorasi nya macam rumah....lawa..

    http://voyagetodestiny-ns2.blogspot.com/2012/03/khasiat-melulur-badan.html

    BalasPadam
  20. Hi nisa kay, i saw u yesterday dkt Digi Wwwow launching, tp mcm xsure sebab u pakai spec kannn!

    Anyway, full house mmg best sebab die letak deco cntk2 kan, one of my fav restaurant! :)

    Nxt time kalau jumpa nk tangkap gambar hehe

    BalasPadam
  21. nampak mewah tempat dya..cantik!!..

    BalasPadam
  22. Betul... Full house tak mahal pun... Lagi2 kalau ambik yg set... RM 17 je... cuma service dengan gov. tax je mahal sikit kat sini... :)

    BalasPadam
  23. nak sikit.... Sedaaaapnyerrr... :-)

    BalasPadam
  24. Wah. Bestnyer~. Saya adE pLan nak ajaK kwn makan situ.. dlU first jumpe fuLL hOuse yg kaT kL. x sangka sUnway piramid pun ade. Leh kasi tau x tingkat brape?

    BalasPadam
  25. uh..carbonara mushroom spaghetti..nyam!baru makan tadi, masak sendiri je.

    BalasPadam
  26. Haaa, inilah yang ku cari. Tak sabar nak pergi Full House :D

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay