Ahad, 26 Februari 2012

Love to dress up and keep up to date with fashion? SHARE YOUR LOOK now!!

 

Assalamualaikum..

 

Wah wahhh kemain tau tajuk english. Haaa tu lah pentingnya English education (tangan ala Usop Wilcha dahhh..) Ehh lari topik pulak.. Jom jom mari rapatkan muka kat skrin baca entry aku elok-elok dari atas sampai bawah okay! Entry dituju khas untuk lelaki dan perempuan yang suka berfesyen, suka bergaya, suka ambil gambar!

 

Pernah dengar pasal website SHARE YOUR LOOK tak?? Kalau tak pernah dengan jom lah kita dengar-dengarkan. Ehh meh lah baca entry aku lah. Semudah dan seringkas namanya, website SHARE YOUR LOOK ni lebih kurang macam website LookBook, tempat korang nak share gambar korang tengah dress up tuu.

 

 

 

(1) Mula-mula bukak lah URL http://shareyourlook.net/ ni. Muka depan laman web ni simple aje. Takde pening kepala tengoknye. Tengok gambar di bawah. Okay kat situ korang boleh pilih nak Sign in with Twitter atau pun Sign in with Facebook.

Mudah okayh! Tak payah nak daftar account banyak-banyak. Okay, aku register SHARE YOUR LOOK ni hari tu aku guna Sign in with Facebook.

share1

 

 

 

(2) Bila dah pilih Sign in with Facebook tu, dia akan keluar paparan macam dalam gambar di bawah. Okay lepas tu klik butang Go to App tuh.

share2

 

 

 

(3) Lepas tu just allow lah fungsi Post to Facebook ni. Bukan apa pun, kire macam kalau korang post gambar kat website SHARE YOUR LOOK ni, dia akan keluar update kat facebook kita lah kot.

share3

Okay actually aku ada terlupa nak print screen satu step tadi. Lepas step ni, dia akan keluar paparan yang akaun SHARE YOUR LOOK korang dah pun siap didaftarkan melalui Facebook. Nama dengan profile picture akan keluar sama macam akaun Facebook punya.

 

 

 

(4) Lepas tu dia akan keluar senarai orang yang ada akaun dengan SHARE YOUR LOOK  ni. Korang pilih lah nak view sesiapa. Sebagai contoh dalam gambar kat bawah, aku tengah view akaun SHARE YOUR LOOK milik Akmal Hilmi. Kalau korang ada minat gaya / style sesiapa, korang boleh follow akaun SHARE YOUR LOOK beliau.

share5

 

 

 

(5) Heee dibawah merupakan akaun SHARE YOUR LOOK  aku. Hik hik hikkk.. Malunye makk.. Aku bukan fashionista, aku selekehnistas aje. Ade hati nak share my look?? Kihkihkih…

 

Okay untuk upload gambar korang klik kat DASHBORARD, lepas tu boleh Create Album (sebelah kanan dekat dropdown menu Select Album tu) dan upload gambar korang. Lepas tu sebelum klik Submit jangan lupa letak caption best-best untuk gambar anda.

share6

 

 

 

(6) Okay ini paparan HOME korang.

share7

  • Yang nombor 1 tu menunjukkan siapa yang follow akaun SHARE YOUR LOOK korang.
  • Yang nombor 2 pulak siapa yang kau follow.
  • Nombor 3 menunjukkan cadangan (suggestion) akaun SHARE YOUR LOOK untuk korang follow.
  • Nombor 4 menunjukkan tag untuk brands. Contohnya kalau baju korang tu ada yang brand Cotton On, korang letak tag #COTTONON kat caption gambar korang.
  • Nombor 5 tu ruangan komen. Macam fungsi Facebook, korang komen then tekan Enter untuk hantar komen.

 

 

Okayyyy aku rasa aku dah explain panjang lebar pasal website SHARE YOUR LOOK ni. Bagi korang korang yang suka bergaya, berfesyen, atau fesyen ikut suka hati sendiri pun boleh, ambil gambar outfit anda dan upload di website SHARE YOUR LOOK sekarang!!!

 

Ingat, website ini untuk SHARE YOUR LOOK  ye, bukan untuk upload gambar-gambar percutian, jalan-jalan cari pakwe.. dan sewaktu dengannya. Apa lagi tunggu, SHARE YOUR LOOK sekarangggg!!!

 

 

Sign PNG NisaKay


10 ulasan:

  1. tq dear.. nice entry lorhh

    jom ke sini pulak
    http://luahanhatiseoarangperempuan.blogspot.com/2012/02/kusangka-hari-ni-ahad-tapiii-errr.html

    BalasPadam
  2. ooooo... tapi tkde gamba lawo2 hahaha.

    BalasPadam
  3. TQ for sharing.. wawa nak pergi terjah.. :)

    BalasPadam
  4. kalau nisa tak bgtau Iyka taktau pon wujud mende ni. hahaha :D

    BalasPadam
  5. huhu tq nisa for nice review, happy (^_^)

    BalasPadam
  6. oo. mcm tu share ur look (: best juga. nanti2 la try.

    BalasPadam
  7. nisa, u r the best le.. setiap hr update blog, n saya jd x sabar nk tau pe entry berikutnya. sbnrnya saya baru jd readers nisa pon. so, gud luck n keep up date blog k.. everything nisa inform n taip btul2 berguna utk saya ni n pembaca semua. terutama online shop. thank you so much..

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay