Khamis, 26 April 2012

Nuffnang Trip to Awana Kijal Terengganu - PART 1

PART 1 | PART 2 | PART 3 | PART 4 | PART 5

Assalamualaikum..

Pergghh perghhh keterujaan bercuti pada hujung minggu lalu masih bersisa dalam diri. Malah masih segar kenangan yang tak mungkin aku lupakan tu! Hahaha ayat nak sastera je kan.. Susah aku nak cerita macam mana aku boleh ter-join trip ni. Tapi syukur yang tidak terhingga kerana rezeki aku dipilih oleh Nuffnang untuk menggantikan tempat seorang blogger yang tidak dapat hadir.

Lebih kurang 10 ke 15 orang blogger yang dapat invitation untuk menyertai Nuffnang trip dengan kerjasama Resorts World Genting ke Awana Kijal, Terengganu. Ada blogger yang dapat single invitation, ada juga beberapa blogger yang dah berkeluarga datang bersama keluarga masing-masing.

Pepagi lagi dah kena berkumpul di perkarangan Wisma Genting di Jalan Raja Chulan KL. Aku terbangun lewat so aku gerak dari rumah pukul 8 pagi. Ohh nooo!! Dalam jadual mengatakan aku harus sampai selewatnya 9.30 pagi. Tapi jalan jammed ya amat pulakk. Wuwuwuu dugaan…

Tapi nasib baik masa aku sampai tu bas pun belum sampai. Maybe sebab jalan jammed kot. Yelahh.. pagi Jumaat kan mesti sesak sikit… Dalam gambar di atas merupakan sebahagian rakan-rakan blogger yang turut join trip ni. Dari kiri : DD Fabulous, Uzair Othman, aku dan Rabiatul Adawiyah a.k.a. Ruby.

Akhirnyaaa bas pun sampai. Tapi masih belum jalan ye. Kami mengambil tempat dan bersenang lenang dulu. Dan aktiviti wajib adalahhh… bergambar!! Haruslahhh. Haha!! Kami dijamu minuman dari Coffee Bean.. Tak lama lepas tu bas pon jalan hoyehh hoyehh. (Dalam gambar memakai baju Nuffnang : Cik Lily Putih)

Apabila perjalanan menuju Terengganu bermula, wakil dari Resorts World Genting iaitu Suzie pun mulakan briefing mengenai trip ke Awana Kijal ni. Perjalanan tak akan terus ke Terengganu tapi akan singgah makan tengahari di Cherating dulu.

Disebabkan malam tu aku plan taknak tido, tapi terlelap jugak pukul 4 pagi, maka aku sangat mengantoks! Lepas briefing je aku dah krohh krohh. Sedar-sedar dah kat highway. Bila sambung tido, sedar balik dah kat RnR Lanchang. Oh mak bape jam dah aku tido neh? Hahaha..

Alhamdulillah selamat sampai di Cherating. Lepas RnR Lanchang tadi aku tido sampailah bas ni stop depan restoran ni, baru aku sedar. Hakhakhak tak senonoh betul tabiat tido aku. Hukhuk…

Sotong Celup Tepung.

Tauhu goreng dan kuah lada.

Ikan kerapu stim dengan kuah kicap.

Nasi goreng.

Bihun goreng dengan lala.

Sayur goreng.

Ketam berlada.

Sesudahnya masing-masing mengenyangkan perut, haruslah menjalankan sesi yang harus dijalankan. Ehh apa aku mengarut nih. Bergambar laa itu harus okay! Nak nak pulak restoran Pak Su ni berada di tepi pantai. Memang menghayati betullah angin yang bertiup.

Okay ini cubaan berani mati. Muka pejam mata bajet tido ahh nih. Betapalah aku nak menunjukkan yang aku ni dalam bas kuat tido aje. Badan penat kemain sebab satu malam tak tido. Padan muka diri sendiri. Wuwuwuuu… Okay muka burok ye aku tahu. No need make up much sebab nak bercuti kan.

Okay.. hari pertama memang best gila. Tapi ini baru entry perjalanan pergi ke destinasi iaitu Awana Kijal Hotel yang sangat vass debaboom kat Terengganu. Nanti cerita dah sampai Awana Kijal tu aku story mory lain pulak ye. Kbai.

Undi blog NISA KAY di Digi WWWow Awards. KLIK SINI !!!

Sign PNG NisaKay

16 ulasan:

1. amboi..bestnye nisa..teringin juga nk join event2 dgn blogger2 lain.tapi Jay hnya mampu memandang keran terlalu jauh..:)

BalasPadam
  2. saya pun duduk dkt kijal.hehe..bestnya akak pergi Awana Kijal..

3. bestnya dapat bercuti... :) jeles sangat2...

4. Sedapnya menu :) Lapaq pulak :)

5. pernah gi awana kijal masa kecik2 dlu,, kih3

6. meleleh air liur nengok menu2 tuh :D

7. kunjungan gan.,.
    bagi" motivasi.,.
    Sukses besar esok hari dimulai dari tindakan-tindakan kecil hari ini .,..
    di tunggu kunjungan balik.na gan.,.,

BalasPadam
  8. dah lama kak sha x naik bus...huhuhu....

9. wah bestnya dapat bercuti.terliur saya tgk makanan.. hehe

10. pergh, syok dapat pergi bercuti

BalasPadam
  11. nisa nak tnye ape perubahan bile pakai miracle tab tu.. nak cube... tpi tkut...

12. bestnyer dpt invatation fr Nuffnang :) saya baru dlm dunia blogging ni..mintak tunjuk ajar..

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!