Khamis, 19 April 2012

Transform jadi kanak-kanak riang di Pusat Sains Negara

 

Assalamualaikum…

 

Beberapa minggu lepas aku dan team AMANZ ke Pusat Sains Negara untuk menghadiri Hack Weekend. Di sana para-para geek semua present application dan segala benda yang dorang ada. Errr entah betul entah tak penjelasan aku nih. Dushhh!!!

 

P4013071

Tahukah anda selepas habis acara Hack Weekend tu aku dan bos-bos aku telah berlegar-legar di sekitar Pusat Sains Negara. Yelah dah masuk free kan so takkan nak blah macam tu aje. Maka bos aku sekalian serta merta jadi pengunjung yang sesangat excited dengan segala macam benda yang dipamerkan di situ.

 

 

P4013075

Mulanya just mencuba permainan susun-susun block kayu yang sekadar menguji minda aje. Lepas tu try test alatan yang dipamerkan. Lepas tu masuk ke ruangan cermin. Lepas tu dorang semua try basikal ni. Errr lupa pulak aku apa fungsi benda alah ni. Yang pasti dorang kena kayuh dengan menggunakan segala tenaga yang ada.

 

 

P4013082

Ohhh inilah aku yang selebet dan ala kadar aje menghadiri Hack Weekend. Beria sangat kang aku yang malu. Yelah event tu semua geeks je yang datang. Ehh tapi awas ye! Geek pun ada yang jambu! Muahahahaa *cuci mata*

 

 

P4013090

Excited tengok ikan dalam terowong akuarium dekat dengan entrance Pusat Sains Negara ni. Nak jugok bergambor. Huhuhuu…

 

 

P4013091

Okay last picture, my boss Aman Firdaus yang excited sangat tengok ikan-ikan, Obefiend yang menunjukkan iPad 2 nya yang baru dibeli dan Tekong yang sangat excited bersuka ria di Pusat Sains Negara sampai tak sempat tutup mulut. Kbai.

 

Berjalan-jalan di Pusat Sains Negara buat aku sedar yang aku dah ke tempat itu 3 kali dengan rombongan sekolah! Dulu masa zaman sekolah, asal ada rombongan je mesti nak ke Pusat Sains Negara! Huuu tak kreatif lah. Sudahnye 3 kali aku pergi tempat tuh. Kalau pergi dengan kengkawan sekolah dulu bapak bangganya gantung kamera yang pakai kodak tu kat leher, pastu amik gambar sana sini. Kbai.

 

 

Sign PNG NisaKay


24 ulasan:

  1. bestnya......kak sha tapernah p petrosains...huhuhu

    BalasPadam
  2. bestnye part ikan tu..paling suka..haha pdahal kat aquaria pon byk

    BalasPadam
  3. cantik la bj nisa kay :D

    suka tgk nisa pakai skirt cantik ...

    BalasPadam
  4. best la dpt pegi sana..nak pegi juga la :)

    BalasPadam
  5. aish teringin nak g pusat sains !!! bestnye

    BalasPadam
  6. jaket pink nisa tu cantik..tertarik !

    BalasPadam
  7. bestnyeee..dah lme dah tgglkn bnd ni..huhu

    BalasPadam
  8. pgi sini best :D kekeek, especially part amek gmbr, adoi.. suka bawa kodak gantung kat leher .

    BalasPadam
  9. simple n nice!nisa bli mn dress 2???cntik!

    BalasPadam
  10. haritu baru pergi. memang excited je rasa. :)

    BalasPadam
  11. pusat sains negara wilayah utara lagi best!!!!!

    BalasPadam
  12. bestnya.. bl la blh pi lg kan.. dah lm x pi..

    BalasPadam
  13. Just love your outfit!!

    Especially the blazer..

    BalasPadam
  14. last pegi tahun 2003 kot.. rombongan sekola hihihi rindu time tu

    BalasPadam
  15. nisaaaaaaaa...adore la kat cardigan nisa tuuuuuuuuu <3

    BalasPadam
  16. haahaaaa..ingat!!!kamera kodak tu lerr doh usung sana sini dulu lol!

    BalasPadam
  17. akak pun baru jer bawak anak2 g Pusat Sains Negara yang cawangan utara punya. not bad la, ada dinasour lagi kat dalam tu:)

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay