Rabu, 30 Januari 2013

Kurung Riana Peplum Layer Fishtail from MEENA BOUTIQUE HOUSE

 

Assalamualaikum..

 

Ramai yang tanya dan suka baju yang aku pakai dalam entry INI. Soo.. entry kali ini aku nak kongsikan dengan korang tentang baju yang aku pakai tu.. So, seperti tajuk entry ni, baju yang aku tempah tu namanya Kurung Riana Peplum Layer Fishtail. Haaa gituuu….

 

P1010900

Baju ini aku tempah dari Meena Boutique House (MBH). Aku tempah warna hijau turqoise untuk baju dan kain, manakala layernye pulak aku pilih warna pink salmon. Haaa gituu.. Saje aku pilih warna ini sebab nak pergi kenduri, dan family belah kami dah decide nak pakai turqoise + hijau.

 

Meena Boutique House terletak di Temerloh, jadi masa aku tempah tu aku dengan adik aku pergi direct ke kedai untuk ukur baju. Yess baju ni ditempah mengikut ukuran kita sendiri, tak ade saiz S ke.. M ke.. L ke.. tarak ye…

 

meena 2

Pandangan dari tepi, nampaklah fishtail nye tuu… Oh ye, aku dan adik aku si Tasya Amin. So sekali pandang memang sama sangat baju kami berdua, warna layer aje lain-lain. Adik aku pilih warna pale pink sebagai layer nye.

 

cats2

Di sebelah kiri adalah warna sebenar baju kami, serupa dengan gambar pertama sekali dalam entry ni.. Gambar belah kiri lak warna baju tu nampak lain sebab dewan majlis perkahwinan sepupu aku tu guna lampu warna oren-oren gituuu…

 

MATERIAL? Baju ni diperbuat menggunakan kain lycra bermutu tinggi sebab tak mudah kedut seribu, tak panas sangat dan tak kasar di bahagian dalam. Pada masa yang sama materialnya lembut dan agak ringan bila dipakai. Dan memandangkan baju ni diperbuat mengikut ukuran badan sendiri, bila pakai memang rasa best dan terletak aje.

 

cats1

HARGA? Haaaa isu harga ni paling banyak ditanya kat aku. Sepasang baju ni harga dia RM189. Kalau korang tinggal di luar kawasan Temerloh, korang boleh order baju ni secara online, dan harga yang aku sebut tadi tak termasuk postage tau…

 

 

74990_438554219550374_652302621_n

Pic from Meena Boutique House. Korang tak semestinye pilih warna yang sepadan saja.. Kalau berani try la order colour block style macam contoh di dalam gambar ni haa.. gabungan biru dan mustard disulami salmon pink gituuu.. tudung boleh la match dengan warna mustard kain nye. Tak gitu?

 

Meena Boutique House cuma ambil masa 10 hari dari tarikh pre-order ditutup untuk menyiapkan tempahan korang. Memang servis yang efficient, pantas dan cekap gitu. And entry ni aku tulis ikhlas sebab I’M A FULLY SATISFIED CUSTOMER. Bukan aku dibayar atau ditaja oleh mana-mana pihak okay?

 

Baju ni mungkin plain aje, tapi kita kena pandai match warna untuk jadikan ia menyerlah. Lebih menawan jika dipadankan dengan tudung yang bercorak. And tunang sepupu aku cakap baju ni lawa walaupun dia plain, sebab baju ni kaya dengan fkare / pleated looks ape tu. Huhuu…

 

393900_238475172891614_2105926016_n

So pada yang nak order Kurung Riana Peplum Layer Fishtail boleh tanya terus kepada pihak Meena Boutique House sendiri okay? Bukan senang aku nak promote barang yang aku betul-betul puas hati ni.. HAHAHA!!! And please jangan tanya aku pasal baju ni okay? Aku hanya membeli, aku tidak menjahitnya, aku tidak menjualnya.. dan aku bukan kaunter pertanyaan. Harharharr.

 

Meena Boutique House

ALAMAT : NO. 9, JALAN SUDIRMAN 3, BANDAR SRI SEMANTAN, 28000 Temerloh

INSTAGRAM : @meenaboutiquehouse

FACEBOOK PAGE : https://www.facebook.com/meenaboutiquehouse

 

 

XOXO


20 ulasan:

  1. mmg cantik sgt baju kat nisa. nk tempah jgk lah

    BalasPadam
  2. cantiknya baju ni ..kalau beli untuk mak ok tak eh ? #EH ?

    BalasPadam
  3. Lawa nyer! nie rasa nak tempah gak nie. :D

    BalasPadam
  4. dah penah beli kat sini memang berbaloi-baloi

    BalasPadam
  5. Nisa! U wear it very well! Cantik giler ni :)

    BalasPadam
  6. waaa.. cumeynya pakai baju 2..

    Nisa.. willi u follow mine blog? blog kedua saya.. dh letak awk dlm bloglist saya..

    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. cntik baju tu,bju tu buat layer ke@smbung jait trus kat bwh ye?

    BalasPadam
  8. yup..ct pun kebetulan baru je ke meena temerloh td terus ukur badan..nk buat kaler ape xpikir lagi..nk survey dulu n tempah..tgk at kedai td jahitannya sgt bagus.. jom tempah sekarang...terpromote plak..hik3

    BalasPadam
  9. ct pon baru g tempah..tggu nk pilih kaler..mmg cantik lah..hik3

    BalasPadam
  10. cantik...kaler dy pun cntik nisa. love it so much... ^__^

    BalasPadam
  11. Boleh tahan gak mahal.. Tapi kalau kualiti & servis yang diberikan bagus, memang berbaloi2.. =)

    BalasPadam
  12. Cantik.. sesuai dengan Nisa yg kurus dan tinggi :D

    BalasPadam
  13. Cantik la beg nisa..
    Kalau xkesah boleh share beli d mana ya.dah lama crik pattern mcm tu..

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay