Ahad, 19 Januari 2014

DIARI KARAT #2

Aku manusia biasa.

Nak berubah sejauh ini sudah cukup besar dan payah.
Nak buat sebanyak ini sudah cukup buat aku fikir panjang.

Aku manusia biasa.

Perubahan yang aku buat secara BERPERINGKAT.
Siapa yang pernah berada di tempat aku pasti faham.
Yang boleh paksa diri aku, hanyalah diri ku sendiri.

Aku manusia biasa.

Aku taknak buat jika manusia yang suruh.
Aku taknak paksa diri aku jika manusia yang menunjuk.
Aku taknak buat keputusan ni jika manusia yang suruh.

Aku manusia biasa.

Dalam mencari IKHLAS, aku menapak perlahan.
Aku bertatih, biasakan diri sebelum aku ke fasa seterusnya.
Aku bergelut dengan perasaan. 
Apa yang aku nak buktikan sebenarnya?

Aku manusia biasa.

Ketahuilah bahawa apa yang aku buat ini pon sudah cukup besar dan jauh.
Tak perlu kau nak judge aku bahawa aku tidak menutup dengan sempurna.
Aku masih dalam PERINGKAT PERCUBAAN. 
Aku masih dalam peringkat disiplinkan diri.
Aku masih dalam peringkat biasakan diri.

Aku manusia biasa

AKU BUKAN ROBOT. 
JANGAN KAU MENUDING.
JANGAN KAU JANGKA AKU BERUBAH SEKELIP MATA.




.

12 ulasan:

  1. klu brubh kpd kebaikn ap slhnyer..kita smua sptotnya cuba utk brubh kpd yg lbih baek seiring dgn usia kita yg brtmbh n mtang.. ;)

    BalasPadam
  2. xper nisa..pelan2 kayuh..jnji hati kita ikhlas utk berubah..keep it up ok (y)

    BalasPadam
  3. saya pun rakan blogger yg biasa2 sahaja..terima kasih sudi berkongsi suara hati..itu juga yg sy rasakan selama ni.. byk konflik berlaku disebabkan orang cuba mengubah orang lain..padahal yg perlu berubah adalah diri sndiri..

    BalasPadam
  4. Salam sis. I feel you. I used to cover up to please others and I end up being unhappy and bitter. Biar lah orang lain judge, yg penting apa yg kita buat tu consisten dan ikhlas biarpun sikit.

    BalasPadam
  5. :)
    betul jgn lah kau judge sesukahati haih hihihi

    BalasPadam
  6. Salam kak nisa,
    jangan berkecil hati dengan teguran manusia..
    tabah yew.. :)
    teguran itu jadikan sebagai pembimbing kita.. :)

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay