Ahad, 29 Jun 2014

My Cats - Ash & Chiky


Assalamualaikum...



Haaa al-kisahnya aku tadi plan nak buat entry lain.. tapi aku end up buat entry lain... Aku duk usha la gambar dalam phone aku.. pastu tatap gambar kucing-kucing aku. Huwaaaa rindu la pulakk.. Maklumlah bila balik kampung ni aku tak bawak balik dorang sebab rumah tengah under construction, so a bit sepah2 sikit.. and tak muat bilik nak letak dorang...







Kisahnya aku dah ada seekor kucing - My Cat Ash - dan aku telah bela Ash dari sebesar tapak tangan lagi.. wuwuwuuuu... kemain tau ayat, macam bela budak je haha... Ash dah makin besar tapi tetap kurus, sangat mengada-ngada.. Hahaha pesen dia, dia suka duduk satu tempat je. Kalau aku lepaskan dia dalam rumah, dia suka duduk je depan pintu bilik adik aku, sebab dia tahu adik aku ade bela sugar glider.. Pernah sekali tu dia panjat atas sangkar sugar glider tu hahaaa...







Ni gambar Ash paling latest. Aku celik je mata tengok si bulus ni ade depan muka aku. Elok je dia landing atas badan aku, seronok la dia gomol-gomol atas comforter, mentang-mentang bilik sejuk yee... Dia ni memang manja sikit, malam mesti tido dengan aku... Dia akan tido atas lantai, atas badan aku, or gulung badan dalam gumpalan comforter. Anyooo so cute anak mama niii!!!







Satu lagi perangai Ash ni, suka sangat lah minum air dari cawan aku... Cawan ni padahal dah kosong dah, saja aku letak atas bangku depan tv.. gigih pulak lah beliau ni panjat bangku and cuba nak minum air dalam cawan tu.. Hahaa aku gelakkan je lah dia, masukkan muka dalam cawan. Nasib lah boleh keluarkan balik muka tu.. Aduhaiii anak mama si bulus aishhh.. Geram pulak ahaha..









Ini pulak kucing baru aku.. Nama dia CHIKY.. Aku memang saja beli Chiky ni sebab nak Ash ade kawan kat rumah... well, aku tahu Ash nanti mesti marah and jadi garang gila bila tengok ade kucing baru kat rumah.. Yelah, selama ni dia membesar seekor aje kan.. So mesti dia jadi perengus sikit bila ade kawan baru masuk "territory" dia kan. Hahaa... 








Ini pulak pesen si Chiky. Dia macam suka je duduk menyempit macam ni.. Hahaa. haritu dalam bilik stor dia tido menyempit kat celah kotak. Lagi satu Chiky ni dah setahun lebih umurnya. So badan dia dua kali ganda besar daripada Ash. Ash pulak garang kemain nak gaduh pulak dengan Chiky. Mungkin sebab Chiky ni membesar ramai-ramai masa dengan tuan asal dia, so dia jenis rilek je bila jumpa kawan baru. Takdak hal punyaa. Hohoo...



Chiky ni dah sampai tempoh matang dia. So dia selalu merengus, selalu menggesel, selalu nak golek-golek atas lantai mintak usap, mintak gosok perut. Bila nak dukung dia kusss semangat, padu betol badan dia.. Tuan asal dia jaga dia dengan baik, bagi makan kaw-kaw punya.. Hehe aku nak besarkan Ash sampai jadi bam bam macam Chiky ni laaa...







After a few days barulah dorang boleh get along sikit.. Barulah boleh lepaskan kedua-duanya dalam bilik kucing tu.. And lepaskan dorang kat dalam rumah. Sekarang dah jarang bergaduh. Baguslah.. lega sikit aku nak buat keje.. Kalau asyik gaduh je, penat aku nak layan, kang keje aku tak terbuat lak kang...



Tapi aku rasa dua tiga hari ni Ash duk marah kat Chiky sebab Chiky tu nak menggesel je kat dia... So Ash marah kot kat dia... Sebab Ash tu kan kecik lagi hew hew heww.... Tapi so far okay lah kot... Tapi yang aku tak tahan nya bulu si bulus berdua ni kemain berterbangan di udara uhuk uhuk.. Melekat pulak atas meja sebab meja aku kaca, hitam lak tu so memang nampak lah kan... So aku decide nak sewa air purifier.. Next entry aku share lah ye..








Okayyyy memandangkan aku balik kampung, maka aku hantar lah kedua-dua bulus aku ni ke Catsville Petshop yang terletak di Subang Jaya.. Ni first time aku hantar kucing-kucing aku pergi boarding. Aku dapat tau pasal petshop ni sebab Hanis Zalikha pernah promote dalam instagram dia.. So aku terus follow and keep update pasal petshop ni. Memandangkan macam cantik menarik je, so aku decide nak try hantar boarding plus grooming sekali.








Heee ini dia Chiky dan Ash masa aku hantar pergi Catsville Petshop hari tu... Kemain mendayu-dayu si Ash ni mengiau.. Aduhh macam tak sampai hati pulak dah nak tinggal kan dia.. Kalau ikutkan hati nak je aku bawak balik Ash, tapi tinggal Chiky kat boarding hahahaa. Tapi kesian lak nanti aku tak terlayan Ash, keperluan lak tak cukup. So sudahnya aku boarding-kan aje dua-dua si bulus nii....



So far masa aku hantar kucing aku, staf dia friendly, kedai lak bersih je.. Boleh follow instagram @catsvillepetshop kalau nak tengok any update mengenai petshop ni.. Ade service grooming, boarding, ada jugak jual barang keperluan haiwan peliharaan... Alamat dan no phone boleh usha kat instagram @catsvillepetshop tadi okayyy.... 




P/S : Sebenarnya rindu si bulus.. sebab tu tulis entry ni. Kbai.








Thank you for your time reading this entry. Xoxo.


5 ulasan:

  1. Ya Allah ya Tuhannnn!!! Kenapa comel sangat!! Gebusnyaaaaaaaaa!!! eee gerammmm

    BalasPadam
  2. Senangnya memiliki hewan peliharaan, sayang belum bisa untuk rutin merawat hewan peliharaan.

    BalasPadam
  3. Sila lihat rekabentuk dan binaan rumah kucing di
    http://bina-rumah-kucing.blogspot.my/p/produk-kami.html

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay