Sabtu, 7 Mac 2015

Cenderahati terbaik adalah cenderahati yang….

 

Assalamualaikum..

 

 

Haa.. cerita pasal cenderahati / buah tangan ni, bukanlah mengenai buah tangan yang kita beli semasa melancong tu.. Itu kira ole-ole lah kan, tanda ingatan kita kepada rakan-rakan rapat, serta keluarga. Buah tangan yang aku nak cerita ni ialah buah tangan yang selalu kita dapat masa event atau pun majlis perkahwinan.

 

Selalunya kalau pergi event atau majlis kahwin mesti kita akan dapat buah tangan atau goodies bag dari tuan rumah kan. Aku suka dapat goodies bag ni.. haa siapa tak suka barang percuma kan ? Haha..  ini kali lah aku nak share mengenai teknik atau strategi memberi goodies bag atau buah tangan yang berkesan dalam “menjaja” jenama korang untuk satu tempoh yang lebih panjang. Wahh dah macam marketing atau brand analyst ni ! Takut makk !

 

DSC00575

Haaa kalau event, antara barang biasa yang dapat dalam goodies bag ialah kalendar .. pen .. buku nota… kipas tangan, dan barangan yang sewaktu dengannya… Manakala kalau majlis kahwin pulak mesti dapat bunga telur, gula-gula.. dan trend yang terbaru, dapat kekacang dalam botol kaca. Sedap woi siapa tak suka !

 

T A P I … !!! Suka aku nak cadangkan bahawasanya buah tangan yang TERBAIK.. adalah buah tangan yang tahan lama dan mempunyai kegunaan untuk jangka masa panjang. SETUJU KE IDOKK ??? Tipulah kalau aku tak tertarik dengan kedai barangan pengantin yang jual bermacam jenis barang atau bunga telur tu kan. Tapi aku selalu cakap kat mak aku,”Kalau kakde nak kahwin, kakde nak bagi doorgift yang orang boleh guna, boleh pakai. Bukan dapat kejap lepas tu buang.” Sama jugak halnya bila aku berangan menganjurkan event sendiri… Mesti aku berkira-kira nak pilih barang apakah yang sesuai dijadikan doorgift, dan memenuhi ciri-ciri yang aku sebut di atas !

 

 

website

Jeng jeng jengg ! Dalam pada berfikir-fikir nak cari produk apa untuk dijadikan buah tangan pada orang, aku jumpa satu website ni yang mana memang kena dengan apa yang aku cari ! GIFTMUGS.COM.MY ! After I go through this website that I stumbled upon, I learned that GIFTMUGS.COM.MY  is one of Malaysian mug supplier !

 

And the best part is, the do not only have MUG to offer, they have lots of choices for you to choose – various shapes and colours too ! Haa aku speaking orang putih ni dah kenapa kannn.. ! Pendek kata, kalau korang ada idea nak bagi doorgift atau goodies guna produk sebegini, GIFTMUGS.COM.MY bukan saja membekalkan produk secara pukal, tetapi boleh print logo atau jenama kita di atas produk ! Haa best kenzz..

 

 

promotional-mug-1

Okay.. contoh lah kalau anda bekerja untuk sebuah syarikat besar, dan anda tengah mencari produk yang sesuai untuk diberikan kepada pekerja syarikat, atau dijadikan premium goodies bag untuk acara anjuran syarikat, apa kata anda semua tinjau-tinjau website GIFTMUGS.COM.MY  ni ? Bukan sahaja mug, ada jugak thermos air macam dalam gambar di atas ni haa. Boleh lah print logo dan nama syarikat di atas produk ni !

 

 

promotional-mug-2

Okay.. ini pulak contoh kedua… anda nak kahwin tahun depan. Jadi anda tengah mencari-cari produk yang sesuai nak dijadikan goodies kepada tetamu istimewa. Contohnya nak bagi goodies pada kumpulan marhaban, pasukan kompang, atau mak ayah korang nak kasi doorgift special sikit kepada kawan rapat dorang atau korang punya majlis ada tetamu VIP.. Haa boleh lah tempah gelas macam dalam di atas untuk diberikan kepada tetamu istimewa ! Boleh print nama anda dan pasangan, lepas tu tarikh majlis kahwin ke.. Haa faham tak ?

 

Contoh ketiga pulak… anda nak bukak sebuah kedai, jadi anda tengah cari barang yang sesuai untuk diberikan kepada 100 pelanggan pertama (contohnya) atau pun hadiah khas kepada pembeli yang mencapai sesuatu amaun bila berbelanja. Haa boleh lah tengok kat website GIFTMUGS.COM.MY ni barang apa yang ada. Yang penting boleh PRINT LOGO atau JENAMA anda di atas produk ni !

 

 

3-in-1-multipurpose-container-LB3176-tile

Hadiah yang sesuai untuk acara seperti hari keluarga ? Haaa aku rasa kalau bagi bekas plastik macam ni, golongan mak mak mesti suka kannn. Boleh buat simpan makanan.. atau buat bekas makanan untuk bekal anak-anak ke sekolah. Kalau ada yang tengah membaca ni cikgu sekolah, bekas makanan atau botol air antara produk terbaik yang aku rasa sesuai dijadikan untuk hadiah atau cenderahati acara seperti Hari Sukan, Hari Guru, Hari Kecemerlangan dan lain-lain.

 

 

Travel-Cutlery-set-CS0011-tile

Ahaaa produk mana yang menjadi pilihan hati aku untuk dijadikan doorgift ? Salah satunya ada di atas. Empat pilihan kat atas ni merupakan antara produk yang aku sangat berkenan untuk dijadikan doorgift. Puas dah aku belek satu persatu produk kat website GIFTMUGS.COM.MY  ni, yang empat di atas ni paling aku suka.. Tapi mana satu keputusan akhir ? Hahaaa rahsiaa lahh.. :P

 

Pendek kata.. kalau nak cari produk yang sesuai dan tepat dengan tema majlis atau acara korang, baiklah korang tengok website GIFTMUGS.COM.MY ni okay… dorang ni memang Malaysia mug supplier. Jadi mungkin korang akan jumpa barang yang korang nak. Haa aku cuma mencadangkan saja.. tak salah untuk tengok-tengok dulu kann..

 

 

 

Layari laman web untuk katalog penuh mereka
http://giftmugs.com.my

Jangan lupa like beramai-ramai page ini juga !
https://www.facebook.com/doorgiftsmalaysia

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem !


7 ulasan:

  1. sekarang ni kita kena bagi doorgift yang boleh guna everyday..tapi ikut bajet jugak..hihi :)

    BalasPadam
  2. tak rase cam makcik-makcik ke bagi doorgift camtu? hehehehe

    BalasPadam
  3. Yes, saya setuju! Door gift yang ada kegunaan akan jadi door gift yang paling lama disimpan dan digunakan. Nak pakat bgtau kawan2 yg kawen nanti

    BalasPadam
  4. kalau saya lah, saya akan bagi set 'meal set with pouch'...sbbnya sgt2 berguna, dan org jarang bagi..kalo bagi pon org slalu bg garfu hiasan yg kecik2 utk buat anak2 main2...lgpun ringan sng nak bwk kalo org yg kawin kat dewan....senang nak simpan...kalau gift yg kaca2 ni risoko sikit...meal set with porch ni sgt berguna utk travel dan org yg bekerja dan bwk bekal kat office(sempena gst ni ramai bwk bekal dah hehe)...mmg gift ni paling ohsem!saya suka sgt :)
    thanks sharing..saya pon mmg tgh mencarik doorgift meal set with porch ni utk birthday anak...saya dah ada satu set mcm ni kat rumah, itupun gift dari shoping mall...and bila saya bwk office, ramai kwn2 suka set mcm ni, dorang kata comel dan hygien sbb simpan dlm bekas kan...dan siap ada plastik dlm tu...

    BalasPadam
  5. Semua org nk bg benda bagus sbg doorgift hr kahwin tp utk kurangkan kos..perlu fikir semula budget.yelah nk beli byk..tp kalau mampu apa salahnya👍

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay