Memaparkan catatan dengan label Advertorial. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Advertorial. Papar semua catatan

Ahad, 4 Mac 2018

SAMYEANG SHOWDOWN oleh Domino's Pizza ! Pizza berperisa Korea kini melanda Malaysia !


Shamsul Amree, Senior General Manager, Operations, Domino’s Pizza Malaysia and Singapore and Linda Hassan, General Manager, Marketing, Domino's Pizza Malaysia and Singapore showcasing Domino's Pizza's latest Samyeang Pizzas layered with uniquely developed Samyeang sauce.

Assalamualaikum...

Lebih kurang seminggu yang lalu Domino's Malaysia telah melancarkan rangkaian produk yang berasaskan perisa popular dari Korea iaitu PIZZA SAMYEANG yang terdiri daripada 3 pizza berperisa Samyeang : Piza Tuna Samyeang, Piza Ayam Samyeang dan Piza Daging Samyeang. Melengkapi trio pizza berperisa samyeang ini ialah kepak ayam yang sangat diminati ramai iaitu Kepak Ayam-haseyo.

Read More»

Khamis, 22 Disember 2016

Kain sequin meriahhh dari LBRSMY ! Lace, beads dan macam-macam lagi...




Assalamualaikum...


Haa bila bercakap mengenai kain SEQUIN.. Pasti kita dah boleh membayangkan kain yang sangat cantik, berkilau memantulkan cahaya, tampak sangat sarat dan glamorous.. kalau buat baju atau skirt tu, perghhh konfirm kalau pergi kenduri kawen satu dewan akan menatapmu. Wahaha.. bukan main ye ! Sequin jugak banyak digunakan sebagai dekorasi di majlis perkahwinan, bilik tidur, sekitar rumah dan jugak dijadikan sebagai backdrop untuk mengambil gambar atau video !


Read More»

Jumaat, 11 Disember 2015

Power betul sale kat Lazada Malaysia ni !



Assalamualaikum…






SIAPA TAK SUKA SALE ???!!! Haaa memang mengujakan jugak lah bila bukak je laman sosial sejak dua tiga hari lepas kemain meriah seluruh alam maya dengan jualan besar-besaran yang dijalankan oleh laman web online market place terkemuka di Malaysia tak lain tak bukan Lazada Malaysia !







Macam biasalah, bila hujung tahun kan, semua nak turunkan harga, semua nak buat sale gila-gila ! Haaa Lazada Malaysia pun taknak lepaskan peluang tau ! Banyak sungguh promosi menarik dan juga tawaran eksklusif yang akan berlangsung selama TIGA HARI jeee bermula 10 Disember sehingga 12 Disember 2015 !! Jadi anda semua apa tunggu lagiii !! Kena cepattt ! Tak payah risau nak serbu shopping mall, minyak lagi, tol lagi, nak cari parking lagi ! Shopping secara online di  Lazada Malaysia lagi senang ! Banyak sangat pilihan produk !






Kalau nak tahuu haaa anda boleh menikmati tawaran harga menarik sewaktu “Flash Sales” atau Jualan-Jualan Kilat yang akan berlangsung setiap satu jam. Ia akan bermula dari 8 pagi hinggalah 11.59 malam selama 3 hari berturut-turut! Selain daripada itu, terdapat juga permainan “Spin The Wheel” yang menawarkan para pengguna bertuah dengan baucar-baucar yang menarik! Nak tahu dengan lebih lanjut klik banner di atas !
 


 
Ada tak di antara pembaca blog Nisa ni penggemar tegar Domino’s Pizza??? Haaa tawaran best untuk korang ! Setiap kali anda membeli-belah di Lazada, anda akan menerima baucar “Buy 1 Get 1 Free” Domino’s Pizza! Klik banner di bawah laju-laju untuk info lanjut okay !


 
 



Berbalik kepada jualan hebat oleh Lazada Malaysia tadi.. serius lah rambang mata sungguh sebab banyak sangat produk di laman web Lazada Malaysia yang diturunkan harga gila-gila punyaaa ! Memang berbaloi-baloi ! Ini lah masa nak dapatkan gajet atau peralatan elektronik idaman, koleksi fesyen kegemaran, produk mekap dengan harga berpatutan dan banyak lagi lah ! Sempat jugak Nisa usha beberapa produk yang menarik perhatian.. antaranya :


 

Haaa memandangkan ramai yang tanya Nisa, Nisa pakai kamera apa kalau nak ambil gambar.. Ini lah kameranya ! Sony Alpha A6000 ni selain di outlet rasmi Sony, kalian boleh beli di laman web Lazada Malaysia, dengan harga sale lagi tu ! Murah dah niii, gambar pun cantik, video berkualiti ! Nak tengok spesifikasi lanjut atau nak beli, boleh KLIK SINI LAJU-LAJU okay !







Wahhh produk mekap dari Korea yang tengah hangat di pasaran ni pun anda boleh beli di Lazada Malaysia ! Dengan potongan harga yang memang menarik ! Haaa tergugar kejap sesambil menaip ni hahaha.. Nak beli ? KLIK KAT SINI PULA okayyy ?






Ahaaa ini mungkin membuatkan para gigirl di luar sana tidak keruan ! Set correcting dan contouring ! Alalalaa Nisa pun rasa gerammm nak order ni ! Potongan harga sehingga 50% pulak tu ! Set concealer pallete ni sekali dengan berus mekap sebatang ! Haaa berbaloi sangat tu harga RM25.01 sahaja !! Alahaiii geram pulak nak klik “add to cart” hahaha.. Usha dengan lebih lanjut DI SINI OKAY !





ANDA BLOGGER ? SUKA TRAVEL ?



Istimewa buat para blogger, Lazada Malaysia juga turut manganjurkan pertandingan dan hadiah berupa AirAsia BIG Points dan wang tunai sehingga RM600! Kalau anda ingin tahu lebih lanjut, anda boleh klik link ni secepat mungkin yaaa  http://goo.gl/KtivN7 !! Pssstt kalau menang AirAsia BIG Points tu memang sakan la melancong lepas ni ! Seronoknya !




Jadi apa yang dimenungkan tu lagi ? Segeralah ke laman web Lazada Malaysia untuk jualan kaw-kaw best nyaaa ! Harga junam ! Tak payah keluar rumah yeayy hahaha !!! Jangan lepaskan peluang, last day untuk shopping dengan harga runtuh ialah pada 12 DISEMBER 2015 !!!











XOXO,
Putewi Hensem



Read More»

Sabtu, 2 Mei 2015

Nasi + Kicap

 

Assalamualaikum…

 

Woargghhh penatnyaaaa lahai travel !! Memang tak dinafikan seronok travel, boleh tengok tempat orang dan jalan-jalan kan… Tapi, penatnya bila aku terpaksa travel back to back ! Ahaa landing aje penerbangan selama 7 jam dari Melbourne, kurang 3 jam lepas tu naik pulak flight ke Korea selama 6 jam ! Haaa penat tak penat ??? Satu minggu ni, duk makan makanan segera je kat Melbourne.. Ada sekali dua la makan masakan melayu.. kat Korea toksah cakap la… duk makan makanan Korea je. Sikit lagi lidah ni nak fasih bahasa Korea ! Bahahaa…

 

DSC00202

Bila dah seminggu lebih tekak tak merasa makanan Malaysia, haa mula lah rindu makanan kat Malaysia ! Baru lah nak menghargai.. tak gitu ? Paling aku teringin sekali.. haaa KICAP !! Iyeee kicappp !! Makanan paling lejen sepanjang zaman ! Hahaah.. Masa aku kecik kecik, nasi dengan kicap lah makanan paling sedap yang aku selalu makan.

 

 

DSC00204

Dah alang-alang bercerita pasal nasi kicap tu, jom lah kita berkenal-kenalan dengan kicap jenama terbaru di pasaran ni.. Nama dia TIRANA.. Aduh aduh manis sungguh namaa beliau ye. Hehehee… Kicap Tirana ni kicap terbaru di pasaran.. Mesti korang perasan kan iklan Kicap TIRANA kat tv haa…

 

 

DSC00211

Kicap TIRANA ada dua perisa… satu yang Lemak Manis.. satu lagi Lemak Masin.. Bagi aku, dua-dua pun sedap !! Kalau yang Lemak Manis tu aku suka makan dengan ikan masin.. atau nasi kosong dengan sayur goreng.. Kalau yang Lemak Masin sedap di makan dengan ayam goreng.. tempe goreng. Hahaa sebenarnya sama je pun.. dua dua pun sama sedap ! Lemak lemak je rasanya…

 

 

DSC00216

Hahaa ambil gambar tangan je la ye.. Dah duduk rumah je, maka muka sangat lah tak semenggah. Hahaa.. Tapi sedapnya lahaii… sampai licinnn pinggan tu ! Nasi dah habis, aku cubit-cubit pulak isi ayam goreng cicah dengan kicap ! Kalau ada mangga muda ni, lama dah aku cicah dengan kicap TIRANA niii ! Hahahaa…

 

Oh ye.. memandangkan kicap TIRANA ni agak baru di pasaran, why not korang semua cuba kicap TIRANA ni… Alhamduillah kicap Tirana ni memang kena dengan selera aku.. kicap jugak boleh digunakan untuk makan dengan pelbagai jenis makanan.. Buah ke, ikan goreng ke.. ayam goreng ke.. sayur ke.. Campur dalam masakan kompem ummpphh !! Hahaa.. So, nampak kat kedai satgi beli lah ye !

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem !


Read More»

Khamis, 9 April 2015

Macam mana nak melegakan senggugut ?

 

Assalamualaikum..

 

Ehemm… Ternyata entry kali ini aku fokuskan kepada golongan remaja dan wanita di luar sana. Sebab perkara yang aku nak terangkan dengan panjang lebar lepas ni HANYA dialami oleh mereka yang bergelar perempuan sahaja yaa.. Ekekeke…

 

DSC00253

Mesti ramai di antara pembaca blog aku yang sering mengalami sakit senggugut atau PERIOD CRAMP kan kan kan… Bezanya cramp yang teruk dengan kurang teruk sahaja kan.. Macam aku pulak, aku bila alami period cramp, alhamdulillah tak teruk sangat, tak lah sampai tak boleh bangun.. TAPI kalau dah namanya senggugut tu kan, confirm confirm lah tak selesa nak buat kerja, nak keluar dan buat aktiviti lain kannn?

 

 

DSC00254

Seriously korang buat lah posisi macam mana pun, tergolek, baring terlentang, aksi kuak lentang, mesti tak kena je kan ? Nak tidur pun tak senang. Nak bangun duduk pun lagi lah tak senang. Bila dah menahan sakit je, mood pun lari.. Haa ini merupakan antara cabaran kita orang perempuan. Biasanya mesti korang bergantung kepada ubat (sama ada pil atau cecair), tak pun cuba segala macam cara tradisional kan ?

 

 

DSC00256

NEEE NOOO NEEE NOOO !! Berita baik bagi mereka yang tak suka ambil ubat atau ambil segala jenis makanan kesihatan untuk kurangkan senggugut tuuu (macam aku lah hehe)… aku jumpa dahh dengan satu produk yang dapat MEMBANTU MENGURANGKAN KETIDAKSELESAAN SENGGUGUT dengan pantas dan sangat sangat mudah haaa !!!

 

 

DSC00370

Hari tu aku ada share dah kat instagram aku mengenai produk ni. Wahh ramai lagi yang masih belum tahu dan belum cuba produk ni ya.. Haa berita baik sungguh, sebab hari ni aku suka sangat nak share produk ni dengan korang. Kalau benda ni bermanfaat kepada semua, alhamdulillah.. so jom baca !

 

 

DSC00372

Produk AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni dikeluarkan oleh syarikat farmaseutikal yang tidak asing lagi kat Malaysia, iaitu Kobayashi Pharmaceutical. Produk AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni mampu membantu mengurangkan menstrual pain dengan cara terapi haba (non-medical),  di mana ia akan menghasilkan haba yang stabil dan selamat dengan suhu mencapai 40°C dan masa bertahan mencapai 8 jam.

 

Haa haba yang dikeluarkan ni pulak akan membantu peredaran darah dan ianya berkesan untuk mengurangkan rasa sakit. Seriously produk ni sangat mudah dibawa dan boleh digunakan pada bila bila masa. Korang prepare je dalam beg korang okay. Mana tahu period cramp datang pada waktu waktu yang tidak diduga ke kan ?

 

 

DSC00374

Haa saiznya juga tak besar sangat pun, hampir bersaiz tapak tangan aku je ni… Dan bila dibuka, boleh terus tampal di bahagian yang rasa sakit tu. Biasanya kalau period cramp ni, aku tampal bawah sikit daripada perut. Heat patch ini mempunyai fungsi “air-activated”. Ini bermakna ia akan mula mengeluarkan haba apabila dikeluarkan darpada bungkusan dan terdedah kepada udara.

 

 

DSC00252

Haaaa aku mulanya hampir nak cancel pergi event sebab rasa nak demam… ditambah pulak dengan menstrual pain, memang nak pitam rasa. Nasibbbb ada AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni haaa ! Tampal je, pap pap dalam masa 5 ke 10 minit macam tu, dah lega alhamdulillah. Kurang dah sakit tu.

 

MACAM MANA NAK GUNA :

  • Buka bungkusan, keluarkan heat patch ni dan tanggalkan pelekat belakang.
  • Pastikan kulit bersih dan kering, kemudian tampalkan di bahagian yang rasa sakit tu.
  • Selepas menggunakannya, tanggal perlahan-lahan. Jangan gunakan lebih 8 jam ya !
  • Setiap keping heat patch ni untuk SEKALI penggunaan sahaja ya !

 

DSC00307

Taraaa bila dah lega sikit dari mestrual pain, maka dapatlah aku pergi event.. dan enjoy aktiviti-aktiviti semuaa.. sakit senggugut pun tak mengganggu sangat haa… memang mudah lah dengan AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain  ni.. So why not korang semua try ? Harga cuma RM10.90 sekotak (dalam satu kotak ada dua keping), boleh didapati di kedai-kedai seperti Watsons, Guardian dan sebagainya.

 

 

DSC00377

Oh ya… nak share sekali lah… AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch juga datang dalam variasi lain, iaitu khas untuk NECK & SHOULDER PAIN. Jadi bagi mereka yang ada sakit-sakit bahu atau pinggang tu, boleh lah cuba ya.. Yang ini pun  menggunakan fungsi terapi haba untuk mengurangkan rasa sakit. Jadi boleh cuba ya ? Harga pun RM10.90 (dua keping dalam satu kotak) dan boleh dibeli kat kedai-kedai seperti Watsons, Guardian, Caring dan lain-lain.

 

 

++++++++++++++++++++++++++++++++

AMELTZ YOKO YOKO GIVEAWAY !!!

 

LIMA PEMBACA BERTUAH akan dipilih untuk memenangi satu pek AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain  okayy ! Kalau lelaki pun boleh join, mana tahu nak bagi kat makwe ke.. mak ke.. adik or kakak ke kannn ? Jawab soalan mudah di bawah :

 

1) What is the safe temperature of AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain and how long does it last?

2) How does AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch help for Menstrual Pain?

3) Share with us, why do you want to try AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain?

 

Wah wahh mudah sangat ni ! Jawab di bahagian komen di bawah yaaa ! Dalam masa seminggu, lima pemenang akan dipilih. Goodluck semua !!!

 

++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem.


Read More»

Sabtu, 7 Mac 2015

Cenderahati terbaik adalah cenderahati yang….

 

Assalamualaikum..

 

 

Haa.. cerita pasal cenderahati / buah tangan ni, bukanlah mengenai buah tangan yang kita beli semasa melancong tu.. Itu kira ole-ole lah kan, tanda ingatan kita kepada rakan-rakan rapat, serta keluarga. Buah tangan yang aku nak cerita ni ialah buah tangan yang selalu kita dapat masa event atau pun majlis perkahwinan.

 

Selalunya kalau pergi event atau majlis kahwin mesti kita akan dapat buah tangan atau goodies bag dari tuan rumah kan. Aku suka dapat goodies bag ni.. haa siapa tak suka barang percuma kan ? Haha..  ini kali lah aku nak share mengenai teknik atau strategi memberi goodies bag atau buah tangan yang berkesan dalam “menjaja” jenama korang untuk satu tempoh yang lebih panjang. Wahh dah macam marketing atau brand analyst ni ! Takut makk !

 

DSC00575

Haaa kalau event, antara barang biasa yang dapat dalam goodies bag ialah kalendar .. pen .. buku nota… kipas tangan, dan barangan yang sewaktu dengannya… Manakala kalau majlis kahwin pulak mesti dapat bunga telur, gula-gula.. dan trend yang terbaru, dapat kekacang dalam botol kaca. Sedap woi siapa tak suka !

 

T A P I … !!! Suka aku nak cadangkan bahawasanya buah tangan yang TERBAIK.. adalah buah tangan yang tahan lama dan mempunyai kegunaan untuk jangka masa panjang. SETUJU KE IDOKK ??? Tipulah kalau aku tak tertarik dengan kedai barangan pengantin yang jual bermacam jenis barang atau bunga telur tu kan. Tapi aku selalu cakap kat mak aku,”Kalau kakde nak kahwin, kakde nak bagi doorgift yang orang boleh guna, boleh pakai. Bukan dapat kejap lepas tu buang.” Sama jugak halnya bila aku berangan menganjurkan event sendiri… Mesti aku berkira-kira nak pilih barang apakah yang sesuai dijadikan doorgift, dan memenuhi ciri-ciri yang aku sebut di atas !

 

 

website

Jeng jeng jengg ! Dalam pada berfikir-fikir nak cari produk apa untuk dijadikan buah tangan pada orang, aku jumpa satu website ni yang mana memang kena dengan apa yang aku cari ! GIFTMUGS.COM.MY ! After I go through this website that I stumbled upon, I learned that GIFTMUGS.COM.MY  is one of Malaysian mug supplier !

 

And the best part is, the do not only have MUG to offer, they have lots of choices for you to choose – various shapes and colours too ! Haa aku speaking orang putih ni dah kenapa kannn.. ! Pendek kata, kalau korang ada idea nak bagi doorgift atau goodies guna produk sebegini, GIFTMUGS.COM.MY bukan saja membekalkan produk secara pukal, tetapi boleh print logo atau jenama kita di atas produk ! Haa best kenzz..

 

 

promotional-mug-1

Okay.. contoh lah kalau anda bekerja untuk sebuah syarikat besar, dan anda tengah mencari produk yang sesuai untuk diberikan kepada pekerja syarikat, atau dijadikan premium goodies bag untuk acara anjuran syarikat, apa kata anda semua tinjau-tinjau website GIFTMUGS.COM.MY  ni ? Bukan sahaja mug, ada jugak thermos air macam dalam gambar di atas ni haa. Boleh lah print logo dan nama syarikat di atas produk ni !

 

 

promotional-mug-2

Okay.. ini pulak contoh kedua… anda nak kahwin tahun depan. Jadi anda tengah mencari-cari produk yang sesuai nak dijadikan goodies kepada tetamu istimewa. Contohnya nak bagi goodies pada kumpulan marhaban, pasukan kompang, atau mak ayah korang nak kasi doorgift special sikit kepada kawan rapat dorang atau korang punya majlis ada tetamu VIP.. Haa boleh lah tempah gelas macam dalam di atas untuk diberikan kepada tetamu istimewa ! Boleh print nama anda dan pasangan, lepas tu tarikh majlis kahwin ke.. Haa faham tak ?

 

Contoh ketiga pulak… anda nak bukak sebuah kedai, jadi anda tengah cari barang yang sesuai untuk diberikan kepada 100 pelanggan pertama (contohnya) atau pun hadiah khas kepada pembeli yang mencapai sesuatu amaun bila berbelanja. Haa boleh lah tengok kat website GIFTMUGS.COM.MY ni barang apa yang ada. Yang penting boleh PRINT LOGO atau JENAMA anda di atas produk ni !

 

 

3-in-1-multipurpose-container-LB3176-tile

Hadiah yang sesuai untuk acara seperti hari keluarga ? Haaa aku rasa kalau bagi bekas plastik macam ni, golongan mak mak mesti suka kannn. Boleh buat simpan makanan.. atau buat bekas makanan untuk bekal anak-anak ke sekolah. Kalau ada yang tengah membaca ni cikgu sekolah, bekas makanan atau botol air antara produk terbaik yang aku rasa sesuai dijadikan untuk hadiah atau cenderahati acara seperti Hari Sukan, Hari Guru, Hari Kecemerlangan dan lain-lain.

 

 

Travel-Cutlery-set-CS0011-tile

Ahaaa produk mana yang menjadi pilihan hati aku untuk dijadikan doorgift ? Salah satunya ada di atas. Empat pilihan kat atas ni merupakan antara produk yang aku sangat berkenan untuk dijadikan doorgift. Puas dah aku belek satu persatu produk kat website GIFTMUGS.COM.MY  ni, yang empat di atas ni paling aku suka.. Tapi mana satu keputusan akhir ? Hahaaa rahsiaa lahh.. :P

 

Pendek kata.. kalau nak cari produk yang sesuai dan tepat dengan tema majlis atau acara korang, baiklah korang tengok website GIFTMUGS.COM.MY ni okay… dorang ni memang Malaysia mug supplier. Jadi mungkin korang akan jumpa barang yang korang nak. Haa aku cuma mencadangkan saja.. tak salah untuk tengok-tengok dulu kann..

 

 

 

Layari laman web untuk katalog penuh mereka
http://giftmugs.com.my

Jangan lupa like beramai-ramai page ini juga !
https://www.facebook.com/doorgiftsmalaysia

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem !


Read More»

Ahad, 18 Januari 2015

Jualan ulangtahun Courts Megastore berbaloi-baloi !!!

 

Assalamualaikum…

 

Haa kalau sebut pasal SALE je lajuuu je orang kita ni kan ? Hahaha bukan nak kata orang lain lah, aku sendiri pun suka sangat sangat haa kalau sebut pasal sale sana.. sale sini kann !! Waktu sale macam ni lah kita dapat jimat duit and beli barang dengan harga yang lebih murah ! Silap-silap hari bulan, daripada target nak beli dua barang je.. nampak harga murah teruss beli lima barang ! Haa amacam, memang mengundang kan ?

 

Lagi-lagi kalau sale berkaitan dengan perabot dan peralatan rumah ! Haaa seperti kita sedia maklum, perabot dan peralatan rumah serta peralatan elektrik dan elektronik bukanlah murah.. Lebih-lebih lagi kalau kita nak cari produk yang berjenama dan juga berkualiti, harga dia semestinya sepadan dengan kualitinya. Ada satu tempat di mana kita boleh shopping perabot, peralatan rumah, serta peralatan elektrik dan elektronik dengan jaminan ianya berkualiti ! Jeng jenggg…

 

Subang Megastore

 

Haaa aku rasa kita semua sedia maklum bahawasanya COURTS MEGASTORE merupakan antara one-stop-centre pilihan ramai when it comes to buying furniture and electrical appliances ! Hahaa amboii kan dan speaking omputih dah akuu ! Korang langkah je masuk COURTS MEGASTORE ni, segala macam perabot and peralatan letrik ada ! Yang paling penting banyak pilihan ! Haa tak payah pening-pening nak survey banyak tempat dah !

 

Gambar di atas merupakan outlet Courts Megastore di Subang ! Ahaaa kalau nak tahu sekarang ni Courts tengah menjalankan jualan besar-besaran sempena ulangtahun Courts ! Haa harga yang ditawarkan kompem menarik perhatian minda dan kalbu korang yang sememangnya tengah plan nak beli perabot untuk rumah !

 

mega1

 

Antara tawaran menarik di jualan ulangtahun Courts Megastore ni…

 

# Ada 1000 produk yang akan dijual hanya pada harga RM1 !!! Huiii mana nak cari !! Sekarang ni pergi pasar malam pun burger RM2 dah kot ! Haha!

# Ini lagiii lah tak boleh dipercayai – anniversary deal harga serendah RM0.10 !!! Argghhh SEPOSEN !! Kau biar betul kan ? Kalau tak percaya, pergi singgah Courts Megastore Subang atau Sri Damansara, pi tengok sana backpack harga SEPULUS SEN sahaja !!!!

# Ada giveaway ! Yeayyy satu lagi kegemaran rakyat Malaysia !! Haa cash voucher bernilai RM10 akan diberikan ! Haaa ada 1000 keping pulak tuuu !!! Cepat cepat, siapa cepat dia dapat !

# Ada tawaran istimewa RM100 ! Haa nak tahu tawaran apa, kenalah uolss shopping kat Courts Megastore dulu ! Hik hik..

# Adaa 1000 biji cupcakes untuk giveaway ! Ahaa ini memang aku puji Courts Megastore.. Ye lah kadang-kadang nak memilih barang tu lama, so boleh alas perut ! Tak pun para suami nak tunggu bini yang shopping boleh buat kudapan kann.

 

 

Sri Damansara Megasotre (1)

 

Ini pulak COURTS MEGASTORE SRI DAMANSARA… So korang boleh pilih nak pergi shopping kat outlet sini atau di Subang sana… yang pasti tawaran ni hanya sah hingga hari ini !! Yes people, you read me… HARI NI HARI TERAKHIR untuk korang shopping puas-puas di Courts Megastore ! Pastinya tawaran hebat dan berbaloi-baloi…

 

Haa kalau korang baru berpindah rumah ke, ini masanya korang beli barang-barang rumah kat Courts ni ! Tengok flyers pon boleh juling mata akuuu… sebabnya harga semua jatuh menjunam-junam.. sampai separuh harga tu yang aku tak menahann ! Hahahaa… Makanya marilah kita bersama-sama terjah COURTS MEGASTORE SUBANG dan SRI DAMANSARA yaa !

 

 

http://www.courts.com.my/

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem.


Read More»

Khamis, 25 September 2014

Jadi ketua kepada diri sendiri – Veni Vidi Vici !

 

Assalamualaikum..

 

Haa jarang sekali Nisa nak berkongsi mengenai penjagaan keintiman wanita kat blog kan. Bila nak share dengan pembaca semua, maknanya ada sesuatu yang bagus yang Nisa nak share lah tu ! Ahaaa you guys kena teruskan membaca hingga ke perkataan yang terakhir dalam entry ini tau !!

 

222222

Berapa ramai daripada kita para wanita yang betul-betul menitikberatkan kebersihan intim wanita dan menggunakan produk pencucian Miss-V ??? Nisa kompem ramai yang je yang beli produk pencucian Miss-V, tapi tak betul-betul guna. Kadang-kadang cuci, kadang-kadang tidak. Mana sempat la kan ?? Tapi kita tak sedar kepentingan membersihkan Miss-V kita. Ahaaa…

 

Amalan membersihkan Miss-V bukan sahaja membersih dan menyegarkan, malah ia mampu melindungi bahagian intim wanita daripada bakteria yang menyebabkan penyakit dan bau yang tidak menyenangkan, mengurangkan iritasi dan kegatalan. Menggunakan sabun biasa jugak tak sesuai ye kawan-kawan, sebab kandungan pH yang tak sesuai untuk bahagian Miss-V kita.  

 

 

 

sanofi 

Alang-alang sebut pasal produk tu, meh Nisa nak share sekali lah produk apa yang bagus untuk kebersihan Miss-V kita. Produk ni mudah nak kita dapatkan sebab banyak dijual di seluruh Malaysia ni. Lactacyd ! Ada beberapa pilihan jenis produk, untuk disesuaikan dengan kondisi dan kegunaan harian kita.

 

 

KENAPA PILIH LACTACYD ??

Nisa ni jenis suka search info mengenai produk dulu sebelum nak share. Melalui pencarian Nisa, produk Sanofi Lactacyd ni semestinya DERMATOLOGICALLY TESTED, dan diperbuat daripada bahan-bahan yang semulajadi dan lembut untuk bahagian keintiman wanita tanpa ada risiko iritasi tau ! Antara manfaat Sanofi Lactacyd ni, produk dia lembut, bagi kesegaran sepanjang hari, mencerahkan dan mengandungi vitamin E dan colagen ! Haa bagus betul untuk kesegaran dan kebersihan berpanjangan Miss-V kita !

 

 

1

BE YOUR OWN BOSS !

Haa dah terlanjur berkongsi kisah ni, mari marilah semua nak bagitahu, kat facebook page Lactacyd Love Your V ada contest !! Contest yang menawarkan hadiah sehingga RM30,000 untuk mereka yang bertuah yang ingin memulakan atau memajukan perniagaan sendiri. Contest yang tepat bagi mereka yang bercita-cita ingin menjadi ketua untuk diri sendiri ! Haahaa ! Macam aku jugak lah. Kerja sendiri ni best sebab kita tak terikat dengan kontrak syarikat atau waktu kerja yang ketat. Jadi bos kepada diri sendiri ni buat kita ada lebih waktu untuk melakukan aktiviti lain sebab jadual fleksibel.

 

Tapi satu nasihat Nisa, nak jadi bos kepada diri sendiri ni, dalam erti kata lain mempunyai perniagaan sendiri ni memerlukan FOKUS tahap 200% dan SEMANGAT yang membara-bara sampai ke akhirnya ! Jangan sekerat jalan je buat kerja, lepas tu dah malas. Oh no no no ! Jika ada di antara pembaca blog Nisa yang mempunyai minat mendalam terhadap melaksanakan pekerjaan sendiri (tak semestinya perniagaan kan), korang boleh join VENI VIDI VICI contest ! Kongsikan aspirasi korang dan ajak kawan-kawan undi. Mana tahu boleh menang start-up package RM30,000 tu kann ??

 

 

sanofi advert

Ahaaa jadi, gunalah pencuci keintiman wanita untuk kesegaran dan berasa yakin dalam segala urusan harian kita. Nisa syorkan Lactacyd untuk kebaikan optimum Miss-V kita ! Haa as for me, keyakinan tu penting sebab setiap hari Nisa akan berjumpa orang yang berbeza setiap hari untuk urusan perniagaan dan juga event yang berkaitan dengan blog. Tambahan pula, Nisa ni ramai kawan-kawan lelaki, jadi bila dengan kawan-kawan memang kena sentiasa yakin, bolehlah join dorang buat aktiviti lasak pun kan..

 

 

 

sanofi 2

Jadi jangan lupa join CONTEST VENI VIDI VICI. Klik sini :
https://www.facebook.com/lactacydloveyourv

 

 

Jangan lupa klik website :

Malaysia http://www.lactacyd.com.my/

Singapura http://www.lactacyd.com.sg/

 

 

 

 

 

 

 

Terima kasih sudi baca ! Muahhh !!!


Read More»

Selasa, 29 Oktober 2013

NESTLE DRUMSTICK Most Adventurous Challenge !

 

Assalamualaikum..

 

Amboi amboi tajuk nye kemain lagu adventurous bagai. Haaa ni nak cerita kat korang. Minggu lepas Nestle ada bukak booth Most Adventurous Challenge kat depan pintu masuk Sunway Lagoon. Aku sampai kat sana konon-konon awal dah, sekali dah ramai rupenye kat sana. Hahahaa..

 

DSC01674

Me and my best friend arrived at 10.30am I think, but the weather was freaking hot that day. Thanks to Nestle they were giving away FREE ICE CREAMS ! All we did just flashed our LINE apps in our device to the staff, and here we go, enjoying the cold and delicious Nestle ice cream in the hot weather !

 

 

DSC01687

Bloggers friends who came that day. They all tried this challenge! I was veryyy hesitate at first. Actually I was scared. Because through the screen outside the booth, I can see the situation inside. Have you watched WIPE OUT at AXN Channel? Yeah the challenge was something similar like the one in Wipe Out. So I was scared that I will be wiped out and fail the challenge! HAHA.

 

 

DSC01695

A blogger who was very eager to enter the challenge booth, take the ice cream from the ice box inside and come out within 5 seconds. Yeah man, if you manage to escape within 5 seconds, you will win FREE ALL-PARK PASSES to Sunway Lagoon and RM50 cash ! Woww thanks to Nestle for that ! But if you fail to get out within 5 seconds, you can still win the free passes.

 

 

bloggers

The brave blogger friends who tried and won themselves FREE PASSES to Sunway Lagoon upon completing the challenge ! Woww.. Even the cutest blogger on earth, Yuyu Zulaikha, tried and managed to get through, so why can’t I ?

 

 

DSC01707

So yeah I took the challenge and get ready as fast as I could, because I actually had a meeting to attend after this event and I really dont want to leave before I tried this most adventurous challenge ! Even though I was scared, I still want to overcome my fear though. LOL.

 

 

DSC01709

PLEASE DONT TRY THIS AT HOME LOL !!! I dont know what kind of pose was thatttt. I just realize I have this picture in my camera after I got back home. Haha just cannot stop laugh at myself. I think I was doing a waka waka dance to make myself less nervous. LOL !!

 

 

DSC01717

I entered the dark booth and start looking for the ice box. I grabbed an ice cream and ran through the obstacles and…

 

 

DSC01718

YEAHHH !! I DID IT !!! I managed to escape within 5 seconds and won RM50 cash together with Free All-Park passes to Sunway Lagoon !! Yeayy I did it !! I did it !! Never thought I could beat the time though, guess I was veryy lucky ! THANK YOU NESTLE !

 

 

1

And those who missed the challenge booth you still can participate in NESTLE DRUMSTICK Most Adventurous Challenge and win cool prizes ! All you have to do is like Nestle Drumstick fanpage and go to DST Most Adventurous Apps for more info of how to join and so on okayh !

 

 

2

Sooo many prizes to be won ! Could it be YOU? Or youuu?? Or youuu ?? Haaa we wouldnt know that unless you join the challenge ! Dont forget go to DST Most Adventurous Apps for more info ya ! Good luck !

 

 

 

# This is a sponsored post by Nestle #


Read More»

Jumaat, 3 Mei 2013

Hidup anda diwarnai lagu? Install Deezer laahh !

 

Assalamualaikum..

 

Minggu lepas aku dijemput untuk majlis pelancaran aplikasi Deezer oleh Digi. Tak ada apa nak cakap sangat sebab last week sangat busy (ala this week pun berganda-ganda busy nye), so ada je jemputan aku terus confirm kan. So boleh release tension dari kerja kejap. Elehhh.

 

DSC00222

Sesampainya aku di DiGi HQ, Shah Alam, aku dibawa masuk ke tempat khas untuk para hadirin berkenal-kenalan dengan aplikasi Deezer, dan mencuba mendengar lagu dari aplikasi ni. Akak comel di atas dengan gigih dan telitinye menunjukkan aku aplikasi Deezer ni..

 

Lepas aku dengar penjelasan oleh akak comel tadi, aku terus install aplikasi Deezer.. Haaa mesti korang tertanya-tanya apa benda lah aplikasi Deezer ni kan kan kan? Haaaa sebelum aku share dengan korang apa aplikasi Deezer ni, meh aku nak tanya satu soalan..

  • ADAKAH KORANG PENGGEMAR LAGU?
  • Adakah hidup korang diwarnai lagu-lagu?
  • Adakah korang suka buat kerja atau online sambil dengar lagu?
  • Adakah banyak lagu dapat disamakan dengan perasaan atau hidup anda?

 

DSC00234

Kalau jawapan anda YA untuk semua soalan di atas, maka DEEZER adalah aplikasi yang tepat untuk korang! Errr aplikasi tepat untuk aku juga sebab jawapan aku untuk semua soalan di atas ialah YA. Muahahaha…

 

DEEZER adalah aplikasi music streaming yang boleh berfungsi kedua-dua semasa ONLINE dan OFFLINE ! Menjanjikan pemain muzik yang bebas iklan, kualiti bunyi yang tinggi dan bermacam lagi !

 

Screenshot_2013-04-24-23-12-14

So para pengguna iOS, Windows Phone 8, Blackberry dan Android.. apabila anda install aplikasi Deezer ni, anda akan diberi langganan percuma selama 15 hari ya ! Dan bagi pengguna Android (aku guna Galaxy Note 2), macam ni lah rupa home page aplikasi Deezer di telefon anda.

 

 

Apps 2

Di bahagian Search tu korang boleh cari lagu yang korang nak dengan masukkan kata kunci yang korang cari lah kan. Lepas tu carian ni boleh korang narrow kan kepada carian track, artist atau album. See.. mudah je kan?

 

 

Apps 3

So bila dah jumpa lagu yang korang berkenan tu, korang boleh klik dan lagu akan mula dimainkan.. Tekan butang menu dan satu option bar (seperti gambar kiri) akan keluar. So just klik Add to playlist…

 

 

Apps 4

Kalau korang tak ada playlist lagi, just create satu Playlist baru. Mudah je.. Masukkan nama playlist korang dan wallah dah siap.. So lepas ni kalau korang search lagu lain, korang boleh masukkan lagu tu ke dalam mana-mana playlist yang dah sedia ada.

 

 

Apps 5

So dekat homepage tu, bila korang klik Playlist, korang akan boleh lihat senarai playlist yang korang dah save. Lagu-lagu yang korang save dalam playlist tu turut boleh didengar semasa offline ! Maknanya kalau korang takde data atau internet connection pun boleh dengar woot woot ! Ohhh ye, gambar belah kanan tu menunjukkan senarai lagu artis tempatan, iaitu AIZAT AMDAN !

 

 

Jom tengok apa lagi ciri best yang ditawarkan oleh Deezer !

  • Melalui Deezer, korang boleh mengakses katalog lagu mereka yang terkandung 20 juta lagu untuk dimuat turun dan save dalam playlist !
  • Membina playlist sendiri dan berkongsi dengan kawan-kawan di Facebook atau Twitter.
  • Kawan-kawan korang di Twitter dan Facebook boleh  follow playlist anda !
  • Langganan hanya RM8 sebulan untuk pengguna DiGi ! (Manakala bagi pengguna khidmat telco lain langganan berharga RM18)

 

 

DSC00312

Bercakap mengenai Aizat Amdan, Aizat turut muncul di majlis DiGi Deezer Media Launch dan menghiburkan hadirin dengan dua tiga buah lagu. Yang best nye, single terbaru Aizat boleh didapati dalam katalog Deezer ni sebelum pelancaran album beliau Mei ini ! Jom ramai-ramai install Deezer dan dengar lagu baru Aizat !

 

 

DSC00226

Ohh yee.. Aku ada main game teka lagu masa event ni, dapat pulak hadiah langganan percuma Deezer selama sebulan. Yahuuuu!!!!!!!!!!!! Tenkiu DiGi !

 

 

DSC00236

Ohhh yaa.. ingat lagi tak playlist Kpop yang aku tunjukkan dalam Deezer aku tadi? Aku dapat playlist ni masa scan QR Code kat wall ni. Muehehehe…

 

 

cats

Dua rakan blogger yang ku temui semasa event DiGi Deezer ni.. Mohd Zaid (kanan) dan Uzair Othman (kiri).

 

 

Well.. apa-apa pun aku rasa aplikasi Deezer ni best lah. Sebab aku tak payah susah-susah nak mintak copy lagu kat kawan, or pergi download kat mana-mana website. Nak free download punye pasal, sekali pernah jugaklah aku ter-download virus ! Argghhhh!!! Bila dah banyak lagu, makan ruang kat memory card pulakkk.

 

So? Solusi untuk masalah seumpama ini adalah install aplikasi Deezer ! Tak makan banyak ruang sebab lagu korang browse and save playlist haaa gituuu… Senang sangat aplikasi ni untuk korang yang penggemar lagu. Bagi aku tak rugi pun langgan sebab kita sokong karya seni dan artis-artis !

 

And last but not least, dapatkan pakej DEEZER PREMIUM secara percuma dengan melanggan pelan-pelan tertentu dengan DiGi! Untuk maklumat lanjut korang usha habis-habis kat sini oke > KLIK DI SINI

 

 

 

XOXO


Read More»

Copyright © Nisa Kay