Selasa, 29 Disember 2015

BEAUTY | VIDEO - Pertama kali mencuba face contouring !



Assalamualaikum...


Hahaa bila Nisa tulis tajuk entry ni, Nisa sendiri pun rasa seram ! Hahaha.... ye lah... FACE CONTOURING kott... seram sejuk je rasa nak berkongsi dengan semua. HAHAH !!! Nisa lihat teknik contouring di dalam proses mekap ni dah macam trend... Semua orang nak belajar, nak cuba, nak buat.. Set-set contouring (baik dalam bentuk krim atau powder) dijual secara meluas dan jenama-jenama kosmetik mula mengeluarkan set contouring masing-masing.


Nisa sebagai orang yang meminati mekap-mekap ni, of course lah taknak lepaskan peluang untuk turut sama join the bandwagon ye dak ! Haha dalam erti kata lain, Nisa pun nak merasa mengikuti trend jugak lah walaupun Nisa sebenarnya tak reti pun !!! Hahaa...






Ahahahaaa comot gilaaa kot !!!! Entah apa lah jadi. By the way... gambar di atas ni diambil semasa Nisa PERTAMA KALI mencuba buat teknik contouring. Ya ampun memang comot sangat kannn ! Hahaha setelah berhari-hari Nisa duk khusyuk mengkaji cara-cara contouring yang paling ringkas dan mudah diikuti di laman Instagram dan YouTube... akhirnya terhasil lah video ini!!




AMARAN : Ini memang PERTAMA KALI Nisa cuba-cuba teknik ini. Agak sukar sebenarnya pada awalnya tapi tu lah mengada nak try jugak kan.. Lagipun, apa yang Nisa buat dalam video ni kurang tepat tekniknya haha... So enjoy my video ya !





Hahahaaa serius masa edit video ni, Nisa duk berfikir kenapalah haaa Nisa buat ni hahahaha.. Hingga ke saat ini, Nisa dah beberapa kali menggunakan set contouring ni.. Nisa buat simple-simple je.. Kat atas dahi, bawah jaw line dan hidung tu tak buat sangat pun, biasa Nisa buat kat pipi laa.. Hahahaa ... Macam gambar di bawah niii... Nampak tak ada sikitttt la nampak acah-acah effect contouring di sittewww ahaks ! Nak jugak tu ! 




Ahaaa Nisa rasa Nisa akan practice lebih lagi kot untuk teknik ni.. Macam menarik pulak kan, Sebab contouring ni akan bagi effect pipi tampak lebih tinggi, ala-ala ada apple cheek ke apa kan.. And boleh buat effect wajah yang lebih slim gitu...





Oh yee... Untuk set contouring dan berus yang Nisa pakai dalam video ni, boleh rujuk instagram di bawah ye... Banyak berus mekap yang cantik-cantik, set contouring dan berus, dan macam-macam lagi lahh... Enjoyyy !





https://www.instagram.com/fsyn.my/








XOXO,

Putewi Hensem

7 ulasan:

  1. menarik je set contouring dan berus ni awopppp weh..hiiiii,mek onie datang ni haaaa,hahahhaa

    BalasPadam
  2. paling suka tengok tuto makeup dari kak nisa ^^
    Ok ape makeup tu. Cun je!

    BalasPadam
  3. haha..dah macam zombi mula2 tu ^^

    BalasPadam
  4. ur voice suit to be a tv host wohooo

    BalasPadam
  5. Okey gak hasilnye, for first timer..hehe..never try it yet. Teringin juga nak try.

    BalasPadam
  6. wahhhh hebatnyaaa! akk byk kali nk try, tapi takuttt.hahaha. kalau buat ni mst leh sorok pipi yg bambam ni kan.haha

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay