Memaparkan catatan dengan label Beauty Tips. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Beauty Tips. Papar semua catatan

Selasa, 21 Ogos 2018

Pelancaran rangkaian BLACKMORES Natural Vitamin E Cream dan review produk!



Assalamualaikum...

Wahh sejak dua menjak ni agak aktif juga Nisa menghadiri pelbagai jenis acara (event) dan juga buat beberapa appearance untuk rancangan di TV, cuma mungkin kurang update... dan baru-baru ini Nisa ada cuba skincare baru.. jadi excited jugak lah nak share dengan pembaca semua. Sebab Nisa memang jarang buat review skincare, unless skincare yang Nisa memang guna. Kebetulan pula, Nisa dijemput untuk menghadiri majlis pelancaran produk tersebut.. Wahh bertambah excited lah nak share !

Read More»

Jumaat, 27 April 2018

Kekal bertenaga, sihat dan cantik dengan SISTA STARDUST !!!




Assalamualaikum..


Banyak sebenarnya nak update dekat blog ni. Masa je tidak mengizinkan lantaran ada masalah kesihatan, banyak travel dan banyak meeting Nisa kena lunaskan terlebih dahulu. Tapi memandangkan Nisa ke hulu ke hilir kemain sibuknya Ya Allah.. maka kita perlukan makanan tambahan untuk pastikan badan sentiasa bertenaga, di samping dapat menjaga dalaman dan luaran sekali. Ecewahhh!!!

Read More»

Rabu, 3 Januari 2018

Kebaikan WITCH HAZEL untuk kulit wajah

Photo credit : here

Assalamualaikum...


Haa sebenarnya tiba-tiba je dapat idea nak tulis mengenai "witch hazel" ni.. Rasa-rasa ada lagi tak yang belum familiar dengan nama ni ? Haa Nisa pun dulu tak tahu apa itu "witch hazel". Tapi disebabkan selalu tengok nama "witch hazel" sebagai bahan-bahan dalam produk kecantikan, tu yang rasa nak google kejap..

Read More»

Selasa, 26 Disember 2017

Mitos dan Fakta mengenai penjagaan wajah


Pic credit : here


Assalamualaikum...

Wahh lamanya tak berkongsi apa-apa di laman blog Nisa ni. Tak syok pula rasanya kalau tak update apa-apa kan.. sebab nya nanti blog jadi tak aktif. Bila takda entry baru, orang tak masuk baca blog, seterusnya trafik blog akan merudum. Bila takde trafik dan engagement, macam mana nak jana pendapatan melalui blog kan ? Haa hari ini Nisa nak kongsikan sesuatu dari pembacaan Nisa di laman-laman web.

Read More»

Selasa, 24 Oktober 2017

HUDA BEAUTY #FauxFilter Foundation - pilih kod yang tepat untuk kulit wajah anda !




Assalamualaikum..


Wah wah wah makin hangat dunia mekap zaman sekarang ni kan ? Banyak kemunculan beberapa jenama high-end terbaru di pasaran.. jenama yang sedia ada tak kurang hebatnya menghasilkan produk baru.. malah produk so-called inspired, atau dalam bahasa kita "fake makeup" pun turut menggegarkan industri kosmetik gitu. Tapi hari ni nak cakap pasal produk terbaru di pasaran iaitu HUDA BEAUTY #FauxFilter Foundation.


Read More»

Sabtu, 22 April 2017

TIPS : Cara merawat sunburn



Assalamualaikum..


Ewah ewahhh cukup-cukup lah tu pengambilan vitamin-sea tu yee.. Tak reti-reti nak balik ke cemana ni Nisa Kay ooiii ? Hahaha sejujurnya Nisa bukanlah seorang yang sering ke pantai.. sebab kulit muka yang tak berapa cerah ni akan terbakar dan of kos nampak empat tona lebih gelap. Huwaa! Orang nak empat tona lebih cerah, ini ada pulak lebih gelappp! Tapi kann bila dah terbakor ni.. ramai pulak yang bertanya bagaimana nak atasi sunburn nii.. Haaa...

Read More»

Jumaat, 7 April 2017

Pengalaman rawatan muka di HANNAN MEDISPA AMPANG





Assalamualaikum...


Haa.. bercerita mengenai penjagaan wajah ni memang takkan cukup 40 hari 40 malam tauu ! Macam-macam lah. Ramai yang bertanya, apa produk yang Nisa pakai.. apa tabiat penjagaan kecantikan Nisa.. Well, sejujurnya takde lah strict sangat, cumanya Nisa memang maintain produk yang dirasakan serasi dan juga setiap bulan wajib manjakan wajah di tempat medispa. Kenapa Nisa pilih medispa ???


Sebab MEDISPA dan spa sangat lain tau. Kalau spa tu boleh lah nak urut badan ke kaki ke apa (banyak kepada penjagaan badan juga), kalau medispa ni, apa rawatan yang dilakukan pastinya berlandaskan terma medikal. Analisis wajah, rawatan yang diberikan, hingga kan kepada peralatan yang digunakan semuanya terkawal, di bawah terma MEDIKAL. Gituu. Takdelah main tadah je muka kan?

Read More»

Jumaat, 28 Oktober 2016

Mamonde Flower Day meriah dengan kehadiran Park Shin Hye




Assalamualaikum...

Teruja Nisa nak berkongsi cerita ni.. Baru-baru ni Nisa berpeluang melihat ratu drama Korea iaitu PARK SHIN HYE secara live ! Haa depan mata tuuu. Cantik sangat sangat Park Shin Hye ni. Walaupun Nisa takde lah dapat datang dekat dan berselfie ke apa.. Tapi dapat tengok tuan empunya badan secara depan-depan pun cukup laaa..



Read More»

Rabu, 28 September 2016

VIDEO | Soft Smokey & Glitter Eyes Makeup




Assalamualaikum...

Haa kali ini Nisa nak kongsikan langkah demi langkah bagaimana Nisa dapatkan makeup look "soft smokey" ini. Biasanya kalau orang buat smokey eyes mesti guna warna yang gelap. Tapi hari ni Nisa guna warna soft brown atau tone chocolate camtu untuk buat soft smokey effect. Ecehhh kemain haku ni macam pandai sangat je.



Read More»

Joymix Collagen Tripeptide pilihan Nisa ! Mencerah dan melembap kulit !




Assalamualaikum...


Haa lama sudah Nisa tak berkongsi mengenai penjagaan kulit wajah dan badan kat blog ni rasanya.. Bukan apa, ramai je tanya Nisa makan apa untuk jaga kulit ? Nisa pakai apa,. Haa kalau nak cakap pasal skincare tu rasanya banyak kali dah Nisa menjawab soalan mereka yang bertanya.. Tapi kalau penjagaan dari dalam ? Supplement ? Jarang Nisa kongsikan. Jadi kali ni nak bawak uols berkenalan dengan produk yang Nisa tengah consume ni..




Nisa dah lama sebenarnya tak consume apa-apa supplement ke... Jadi Nisa pun tercari-carilah supplement yang menarik untuk Nisa minum / makan setiap hari. Yang Nisa sentiasa tengok ialah kebaikan yang ditawarkan oleh supplement tersebut.

Melalui seorang rakan, Nisa diperkenalkan pula kepada Joymix Collagen Tripeptide ni.. Haa Nisa sebenarnya ada nampak produk ni dekat laman web Lazada haaa.. Tapi Nisa masa tu tak membelek pun. So bila dah ade depan mata ni, baru la Nisa rasa macam hmm.. nak jugak try ni !






Okay basically rupa Joymix Collagen Tripeptide ni serbuk berwarna oren-oren macam ni.. Bau dia macam oren sikit.. tapi bukan oren ! Hahaha.. sebenarnya kolagen ni mempunyai aroma buah markisa ! Wahhh unik sungguh. Memang lain dari yang lain lah katakan. 





Okay jom Nisa kongsikan serba sedikit isi kandungan dan kebaikan di dalam Joymix Collagen Tripeptide ini.


COLLAGEN TRIPEPTIDE ?
Okay.. bezanya kolagen dari Joymix ini berbanding kolagen yang sangat banyak kat luar sana ialah mereka mengandungi Collagen Tripeptide. Tripeptide merupakan unit yang mengandungi 3 jenis amino acid. Collagen Tripeptide ni kiranya unit yang paling asas, paling kecil.. dan ini bermakna penyerapan kolagen ke dalam tubuh badan dapat berlaku dengan OPTIMUM !


KEBAIKAN JOYMIX COLLAGEN TRIPEPTIDE
# Membantu mengurangkan garis halus dan kedutan.
# Membantu mencerahkan kulit
# Membantu menguatkan tulang dan sendi
# Menguatkan rambut
# Menguatkan kuku
# Membantu mengurangkan rekahan di tumit kaki





BAGAIMANA NAK MINUM ?

Haaa semudah A B C yee semua ! Bancuhkan satu scoop penuh serbuk Collagen Tripeptide ni bersama 150ml air. Nisa suka bancuh dengan air sejuk. Segar je lepas minum tu ! Kacau sampai semua serbuk larut ye. Kalau yang ada shaker tu lebih mudah sebab dekat botol shaker dah siap ada aras sukatan air. Haa boleh beli botol shaker kat mana-mana kedai ye. 

Pengambilan boleh dibuat sekali sehari. Kalau nak kesan yang lebih cepat, boleh cuba minum sebanyak dua kali sehari - di waktu pagi dan juga malam sebelum tidur. Nisa sayang pulak nak habiskan cepat-cepat.. so sekali sehari je lah ! Hehehe..






Setiap pagi masa masuk office mesti Nisa bancuh Joymix Collagen Tripeptide ni.. Haa teruss zass teguk segelas. Bancuh pulak dengan air sejuk.. wah memang kesukaan Nisa ! Dah dua minggu jugak lah Nisa amalkan pengambilan Joymix Collagen Tripeptide ni tau.. Kalau nak tahu kulit Nisa jenis dry sangat.. Nisa pakai skincare dan mosturizer tu semua sebab nak control supaya mekap tak bercapuk je.. Jadi Nisa memang decide nak ambil Joymix Collagen Tripeptide ni sebab nak kulit lebih cerah dan lembap dari dalam.





Ini gambar yang Nisa ambil di luar (di bawah available light) baru-baru ni. Masa ni Nisa ada videoshoot dan Nisa kena pakai mekap yang agak tebal sebab cuaca panas (tak nak bagi mekap cair cepat). Nisa risau jugak mekap cepat bercapuk sebab kulit Nisa kan kering. Tapi Nisa perasan mekap tak bercapuk pun, dan kulit Nisa takde rasa gatal-gatal pun walaupun cuaca panas. Lepas cuci muka pun, di bahagian hidung dah kurang sangat kulit yang mengelupas


Nisa impressed jugak lah dengan produk Joymix Collagen Tripeptide ni sebab dalam masa dua minggu dah tunjuk kesan positif pada kulit Nisa. Walaupun belum keseluruhan, tapi dah nampak dah peningkatan pada kondisi kulit Nisa !




Girllsss kalau nak tahu, bila kulit kita kurang kering dan lebih lembap, mekap takkan bercapuk. Bila nak sapu mekap tu, smooth je.. rata je.. haa terbagi tips pulak. Memanglah kita pakai skincare semua tu, tapi lebih baik kesihatan kulit tu dibina dari dalam jugak. Dan produk ni menunjukkan kesan positif pada Nisa dalam masa dua minggu. Haa jom lah cuba jugak !




MACAM NAK DAPATKAN ??

Kalian boleh beli produk ini di laman web rasmi Joymix
http://www.joypremix.com/

Harga yang sedang ditawarkan ialah harga promo RM128 sahaja untuk satu balang 400g.
Gunakan kod promosi : JOYMIXCTPNISA20 untuk potongan harga lebih lagi !


Pada yang nak beli tu jangan lupakan kod promosi di atas tau ! Berbaloi-baloi sangat !


Byee !



Read More»

Selasa, 7 Jun 2016

MASALAH JERAGAT ??? Cuba try test iSKIN dari iBeauty ni....




Assalamualaikum...


Ya Allah rasa tak bertanggungjawab sungguh diri ini, sebab perkongsian untuk produk ini patutnya lama dahhh Nisa update ! Tapi kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan. Kesibukan Nisa di luar mengurangkan masa untuk Nisa commit kepada blogging dalam sebulan dua ni. Mohon maaf kepada pihak yang berkenaan ya...




Sebelum Nisa berkongsi dengan lebih lanjut mengenai produk iSKIN dari iBeauty ni.. haa sebelum tu sajalah nak kongsi dengan kalian semua... sebelum ni pernah kecoh kejap dunia maya bila founder iBeauty iaitu Puan Ella Danial ada buat giveaway beg tangan jenama Louis Vuitton di facebook beliau. Haa yang tak tahan tu ada jugalah pihak-pihak mulut puaka yang menuduh beliau sengaja menagih share dan likes dari pengguna laman sosial. 

Haa tak baik tau, mana ada palsu nya giveaway tu. Tengok kat atas ni, pemenang bertuah beg tangan berjenama.. Tahniah Puan Syima dari Negeri Sembilan ! Awal lagi dah sampai ke lokasi penyampaian hadiah, disaksikan keluarga yang turut menemani dan juga kami para bloggers. Okay sudah jelas kan semuanya ? Jom kita teruskan membaca...





Baiklah.. haa ini dia produk yang Nisa nak share dengan semua tu... Produk ini diperkenalkan kepada Nisa semasa sesi hi-tea bersama pengasas iBeauty ni lah.. Baru Nisa tahu ada juga produk seumpama iSKIN ini yang fokusnya terhadap masalah jeragat. Ye lah, kebanyakan produk sekarang mesti untuk memutihkan kulit je.. Tapi bukan sekadar membantu masalah jeragat, ada banyak lagi kebaikan lain.




Ini dia pengasas iBeauty, Puan Ella Danial. Maaf lah kualiti gambar macam hape je kan. Boleh pulak terlupa nak bawak kamera! So kamera henpon je la yee... Hehe lawa sangat orang nya. Haa orang kata, kalau nak beli produk kecantikan, kena tengok tuan nya guna tak produk dia sendiri ? Bagaimana hasilnya ? Haa Nisa dah tengok sendiri depan-depan.. memang lawa dan berseri orangnya ! Haa apa lagi, jom berkenalan dengan produknya pulak.








iSKIN Pencuci Muka (diperkaya dengan ekstrak betik) 
  • Mengandungi Vitamin C yang membantu merawat kulit jerawat dan masalah kedutan
  • Memudarkan bintik-bintik hitam pada wajah
  • Menegang serta melembapkan kulit
  • Melicinkan kulit wajah
  • Mengurangkan pengeluaran minyak atau sebum dalam kulit
  • Membantu membersih dan memutihkan kulit


Krim Malam dan Krim Siang untuk set penjagaan wajah iSKIN




iSKIN Krim Siang SPF 50 :
  • Menganjalkan kulit, mengurangkan kedutan & garis halus
  • Membantu mengurangkan keradangan & inflamasi kulit
  • Memperbaiki sel yang rosak akibat sinaran UV matahari
  • Membekalkan nutrien lengkap untuk kulit
  • Menjaga kelembapan kulit dan tampak sekata dengan tona kulit semulajadi anda
  • Membantu menyaman dan menenangkan kulit wajah yang sensitif
  • Memberi kelembapan kulit agar kelihatan segar dan halus
  • Bertindak sebagai Triple Action Whitening





iSKIN Krim Malam :
  • Membantu memudarkan parut dan jeragat pada kulit yang bertindak pada waktu malam
  • Melembapkan wajah serta membekalkan nutrien yang diperlukan oleh wajah ketika tidur
  • Mengurangkan garis halus pada wajah
  • Menjadikan kulit wajah awet muda tanpa cela
  • Memati dan mengecutkan jerawat
  •  Mengawal penghasilan melamin agar kulit sentiasa cerah dan sihat
  • Elemen mikro dalam mutiara serat dengan asid amino dan kalsium mampu merawat kulit wajah
  • Mencegah kulit daripada penuaan dan garis halus





Nak cantik, nak wajah bersih.. kenalah ada usaha sikit dari pihak kita kan ? Produk dah beli, jadi kita kena tahu cara yang betul untuk gunakan produk tersebut agar dapat beri kesan optimum kepada kulit wajah kita kan. Jadi, di bawah ni merupakan langkah-langkah yang dicadangkan untuk menggunakan set iSKIN ini..


Langkah Pertama (Pagi)
  1. Pencuci Muka - Gunakan pencuci muka di waktu pagi. Basuh muka terlebih dahulu sehingga hilang kotoran
  2. Penyegar - Tuangkan penyegar pada kapas muka dan sapukan dengan lembut
  3. Pelembab - Ambil sedikit pelembab di telapak tangan dan ratakan ke seluruh wajah
  4. Krim Siang - Sapukan krim siang ke seluruh wajah. Ia dapat menghalang kulit san sinaran UV


Langkah Kedua (Malam)
  1. Pencuci Muka - Gunakan pencuci muka di waktu pagi. Basuh muka terlebih dahulu sehingga hilang kotoran
  2. Penyegar - Tuangkan penyegar pada kapas muka dan sapukan dengan lembut
  3. Pelembab - Ambil sedikit pelembab di telapak tangan dan ratakan ke seluruh wajah
  4. Pigment Booster - Titiskan pigment booster di kawasan jeragat saja. Untuk kesan yan baik, gunakan pada waktu pagi dan waktu malam
  5. Krim Malam - Sapukan krim malam ke seluruh wajah. Ia membekalkan nutrien yang diperlukan oleh kulit ketika tidur



SET PERCUBAAN iSKIN HANYA RM55 !


Jangan risau ye semua ! Produk iSKIN dari iBeauty ni dihasilkan menggunakan bahan-bahan yang selamat untuk kulit. Semestinya bebas dari bahan merbahaya seperti merkuri yang berlebihan ! Haa gituu.. Produk keluaran iBeauty juga disahkan oleh KKM. Gituu. Jom tengok antara testimoni di bawah :







Untuk lebih info dan testimoni yang sangat meyakinkan rakyat Malaysia (ewahh!) , boleh lah kalian pergi ke website, like facebook page atau follow instagram iBeauty tau ! Link seperti di bawah :







Terima kasih Pn Ella Danial sudi jemput Nisa ke majlis hi-tea !

2x Siang.. 2x Malam.. Teruih Segakk !! Amboi kemain tagline dia !



Terima kasih sudi baca !




Read More»

Selasa, 29 Disember 2015

BEAUTY | VIDEO - Pertama kali mencuba face contouring !



Assalamualaikum...


Hahaa bila Nisa tulis tajuk entry ni, Nisa sendiri pun rasa seram ! Hahaha.... ye lah... FACE CONTOURING kott... seram sejuk je rasa nak berkongsi dengan semua. HAHAH !!! Nisa lihat teknik contouring di dalam proses mekap ni dah macam trend... Semua orang nak belajar, nak cuba, nak buat.. Set-set contouring (baik dalam bentuk krim atau powder) dijual secara meluas dan jenama-jenama kosmetik mula mengeluarkan set contouring masing-masing.


Nisa sebagai orang yang meminati mekap-mekap ni, of course lah taknak lepaskan peluang untuk turut sama join the bandwagon ye dak ! Haha dalam erti kata lain, Nisa pun nak merasa mengikuti trend jugak lah walaupun Nisa sebenarnya tak reti pun !!! Hahaa...






Ahahahaaa comot gilaaa kot !!!! Entah apa lah jadi. By the way... gambar di atas ni diambil semasa Nisa PERTAMA KALI mencuba buat teknik contouring. Ya ampun memang comot sangat kannn ! Hahaha setelah berhari-hari Nisa duk khusyuk mengkaji cara-cara contouring yang paling ringkas dan mudah diikuti di laman Instagram dan YouTube... akhirnya terhasil lah video ini!!




AMARAN : Ini memang PERTAMA KALI Nisa cuba-cuba teknik ini. Agak sukar sebenarnya pada awalnya tapi tu lah mengada nak try jugak kan.. Lagipun, apa yang Nisa buat dalam video ni kurang tepat tekniknya haha... So enjoy my video ya !





Hahahaaa serius masa edit video ni, Nisa duk berfikir kenapalah haaa Nisa buat ni hahahaha.. Hingga ke saat ini, Nisa dah beberapa kali menggunakan set contouring ni.. Nisa buat simple-simple je.. Kat atas dahi, bawah jaw line dan hidung tu tak buat sangat pun, biasa Nisa buat kat pipi laa.. Hahahaa ... Macam gambar di bawah niii... Nampak tak ada sikitttt la nampak acah-acah effect contouring di sittewww ahaks ! Nak jugak tu ! 




Ahaaa Nisa rasa Nisa akan practice lebih lagi kot untuk teknik ni.. Macam menarik pulak kan, Sebab contouring ni akan bagi effect pipi tampak lebih tinggi, ala-ala ada apple cheek ke apa kan.. And boleh buat effect wajah yang lebih slim gitu...





Oh yee... Untuk set contouring dan berus yang Nisa pakai dalam video ni, boleh rujuk instagram di bawah ye... Banyak berus mekap yang cantik-cantik, set contouring dan berus, dan macam-macam lagi lahh... Enjoyyy !





https://www.instagram.com/fsyn.my/








XOXO,

Putewi Hensem

Read More»

Khamis, 10 Disember 2015

BEAUTY | VIDEO – LA Splash Liquid Lipstick Swatches

 

 

Assalamualaikum…

 

A Beautiful Purple Lipstick For Dark Skin/ Marie In Purple Lipstick By Angel Jordany / Purple Lipstick For Dark Skin

 

Sebelum tonton video Nisa.. apa pendapat korang para pembaca mengenai lipstick berwarna PURPLE ? UNGU ? Yes ungu terang.. Mungkin sesuatu yang sukar dibayangkan kerana lipstick berwarna ungu terang begini bukanlah biasa digunapakai oleh rakyat Malaysia.. Kalau ungu gelap tu, rasanya ramai dah berani pakai.

 

Baru-baru ni Nisa ada beli lipstick berwarna UNGU terang ni.. sebab apa ? Sebab macam cantik menarik tertarik kau memang debomm ehh ! Haa gitu. Sajalah nak create kelainan kan, sebabnya kat US dah berleluasa dengan jayanya trend dan kegilaan terhadap lipstick berwarna janggal seperti biru, oren, hijau dan putih ! Haa di Malaysia sukar nak tengok orang pakai. Kalau ada, mesti diberi pandangan pelik oleh orang sekeliling ye dakkk..

 

 

Ini dia video nyaaa.. So girls and guys ! What do you think ?? For me tak salah nak bergaya dengan lipstick berwarna janggal.. Tapi biar kena dengan pemakaian, tempat dan acara. Jangan pulak pergi majlis pengebumian pakai lipstick warna janggal ! Nanti dipandang sini orang sekeliling pulak kann Haaa…

 

So I’m looking forward to try more and more lipsticks especially dari jenama luar seperti Lime Crime, Jeffree Star dan banyak lagii.. Jika ada mana-mana seller lipstick dari US yang nak berkolaborasi dan Nisa feature kan dalam vlog Nisa, jangan malu jangan segan emel Nisa di nisakay2012@gmail.com yaa ! Muahx!

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


Read More»

Selasa, 8 Disember 2015

BEAUTY | VIDEO – Tutorial mekap ala smokey eye

 

 

Assalamualaikum…

 

DSC05426_thumb

 

 

Siapa suka tengok video tutorial mekap kat Youtube ? Sayaaaa !! Ahaa suka sangat sangat ! Lebih suke tengok skill youtuber tu semua sangat bagus, mekap sangat kemas dan lawa !! Jeles sangat tengok youtubers tu semua… agaknya mereka memang purely pandai mekap atau memang join kelas mekap ke macam mana ya ? Hahaha

 

Pernah jugak terfikir nak try ikut cara youtubers ni semua mekap.. Tapi kadang kadang rasa terkandas di tengah jalan sebab produk yang mereka guna kebanyakannya sangat branded, high end dan of course takde kat Malaysia hahaha !!! Maka selepas itu, aku hanya mampu melihat dari skrin komputer sajor lah wakaka.

 

Jadiiiii… sesuai dengan dilema yang aku hadapi, aku pasti ramai juga yang berperasaan seperti ini kan.. Maka aku telah come out dengan satu tutorial untuk mekap mata ala ala smokey eye gitu.. TAPI ! Hanya menggunakan produk yang sangat mudah didapati, seperti brand Elianto, Silkygirl, Maybelline, dan juga jenama korea innisfree (outlet di Sunway Pyramid, Paradigm Mall dan Pavilion KL), serta Bobbi Brown (mudah dapat dari outlet outlet di shopping mall). Jom !!

 

 

 

 

Ahaaa satu nak bagitau, SORRY sangat sangat sebab Nisa tak kemaskan mekap bawah mata dengan bedak, sebabnya bedak tertinggal ! Hahahaaaa !! Maka bawah mata tu comot la sikit huhuhuuu… Actually it’s quite simple, tapi Nisa banyak amik masa untuk explaining things, that’s why video ni quite lengthy huhuu.. Sorry ya !

 

Apa-apa pun, kalau korang rajin try berkali-kali, inshaAllah skill korang akan dipertingkatkan dengan sendirinya. Lagi selalu kita buat, lagi kita tahu teknik atau skill macam mana untuk dapatkan hasil yang diinginkan. Dan jangan lupa banyakkan amik tahu mengenai tips-tips mekap ! Lepas tu cuba dan cuba.  Okay ! Happy trying !

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


Read More»

Sabtu, 5 Disember 2015

BEAUTY EVENT | Innisfree Beauty Picnic 2015

 

Assalamualaikum..

 

Ya Allah lama sangat dah nak share mengenai pengalaman yang sangat best bersama innisfree ni ! Lebih kurang dua bulan lepas kot, innisfree mengadakan sebuah BEAUTY PICNIC bersama blogger-blogger yang bertempat di Bangsar. Pndek kata acara ini merupakan satu aktiviti seumpama sedang berkelah, tetapi dengan makanan berkhasiat dan produk kecantikan terbaru dari innisfree yeayyy !

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (1)

Seronok tak terkata pabila sampai je di lokasi acara berlangsung, kami disambut dengan susunan produk di atas meja. Every girl’s dreams nii !

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (2)

Being extremely sweet as usual, innisfree prepared a name card for each of the picnic’s participants. Awww… they never fail to impress me even with the smallest gesture !

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (3)

Girls bestfriend ! Makeup stuff ! Of course all from the brand itself.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (4)

Uh-oh ! Each girl who came need to come with a bare face ! If any one of them who came with makeup on, they need to clean their face right away using innisfree makeup cleansing products.

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (5)

Oh yes, that include me of courseee..
Forgive my dark skin, I just came back from a trip that time !

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (6)

Chilling out with some of the blogger friends who came.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (7)

“A beauty picnic is a form of inspiration for beauty lovers to meet and dedicate their time to appreciate the wonders of earth’s produce..” – Johnny Nam, innisfree Brand Manager.

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (8)

From Jeju Island in Korea, innisfree products are made form the island’s natural resources. Take the Sanbangsan Mountain as an example for innisfree‘s new range – the Sparkling Mineral..” – Purple Yap, innisfree Assistane Training Manager.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (9)

Taraaa ini dia rangkaian penjagaan wajah terbaru dari innisfree ! Semestinya ia diperbuat daripada bahan-bahan semula jadi yang didapati dari Pulau Jeju Korea. Khususnya untuk rangkaian innisfree JEJU SPARKLING MINERAL ini, bahan-bahan utama diekstrak dari Pergunungan Sanbangsan, Menggunakan air berkarbon dari kolam air panas, rangkaian ini mampu meresap jauh ke dalam kulit wajah, membantu kulit untuk meningkatkan penyerapan oksigen dengan lebih efisyen.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (10)

LANGKAH PERTAMA : innisfree Jeju Sparkling Mineral Powder (RM8.00/30g)

Untuk membersihkan muka, buka paket pertama serbuk mineral (berwarna biru) dan larutkan ke dalam air sebanyak 1 hingga 1.5 liter di dalam sebuah mangkuk. Setelah larut, bukak paket kedua (berwarna putih), tambah ke dalam air dan kacau.

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (11)

Rendam muka selama dua hingga tiga minit dengan mata tertutup ya ! Kita akan rasa seperti fizzy bubbles sensation pada kulit wajah kita, seakan-akan kesan urutan sparkling ! Yang best nya, kita dapat lihat kulit wajah kita mencerah selepas wajah kita dibasuh menggunakan air sparkling mineral ini ! Jangan lupa bilas wajah dengan air suam !

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (12)

LANGKAH KEDUA : innisfree The Green Tea Seed Serum (RM90 / 80ml)

This is a MUST !! Di rumah pun Nisa memang menggunakan innisfree The Green Tea Seed Serum ni sebaik sahaja lepas cuci muka. Memang sangat best ! Memberikan lembapan dan meresap pantas ke kulit. Kulit serta-merta rasa segar sangat !

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (13)

LANGKAH KETIGA : innisfree Jeju Sparkling Mineral Skin (RM79.00 / 200ml)

Ahaa sebenarnya “skin” ni seakan toner juga. Penyegar wajah. Toner ini bebas ethanol tau ! Dalam erti kata lain, ianya bebas alkohol ! Selamat dipakai semua. Sapu ke wajah menggunakan cotton pad dan ia akan meresap jauh ke dalam kulit wajah untuk membantu melicinkan kulit wajah agar produk yang kita pakai pun diserap dengan baik.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (14)

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (15)

LANGKAH KEEMPAT : innisfree Jeju Sparkling Mineral Essence (RM110.00 / 70g)

Ianya mengandungi lebih 70% kandungan sparkling mineral water. Dengan teknologi Micro Sparkling, produk ini dengan mudah akan menyerap masuk ke kulit wajah kerana teksturnya yang sangat ringan dan halus. Membantu kulit agar sentiasa bersih, dan lembap.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (16)Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (17)

LANGKAH KEEMPAT : innisfree Jeju Sparkling Mineral Lotion (RM79.00 / 160ml), or innisfree Jeju Sparkling Mineral Cream ( RM110.00 / 50ml)

Sebenarnya kedua-dua lotion dan cream ini sebenarnya mosturizer. Tapi kalau untuk oily skin, lebih sesuai pakai yang mineral lotion, manakala kalau dry to combination skin boleh pakai yang mineral cream. I use the mineral cream one. Memang mudah serap dan ianya memberikan double-layer of moisture all day long.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (18)

LANGKAH KELIMA : Jeju Sparkling Mineral Mist ( RM52.00 / 80ml)

I loveee this ! Mist ni untuk instant hydration. Memang segar sangat kulit muka bila spray mist ni kat muka. Kalau kulit wajah tu kering memang wajib ada mineral mist ni dalam handbag. Boleh spray ke muka bila-bila rasa muka kering. Boleh jugak digunakan sebelum atau selepas mekap. Haa hari tu kami guna sebelum mengenakan mekap.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (19)

Untuk mekap yang tahan lama, serta coverage yang bagus, jangan lupa innisfree Long Wear Cushion ni ! Harganya sekitar RM80.00 gitu. Boleh beli online atau menerusi outlet-outlet innisfree di sekitar Kuala Lumpur (Sunway Pyramid, Paradigm Mall dan Pavilion KL). Memang best sangat long wear cushion ni, senang nak apply dan ratakan di muka.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (20)

All by innisfree ! Seronok sangat mekap-mekap pakai produk nii hehee.. Sayangnya tak berkesempatan pulak nak ambil gambar full makeup hehe.. Sebab semua tak sabar untuk aktiviti seterusnya di bawah kelolaan owner lokasi acara iaitu Organica Lifestyle.

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (21)Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (22)

Yeayyy our own healthy jar ! Kami diajar bagaimana nak pilih dan mix sayur-sayuran yang mengandungi pelbagai khasiat untuk tubuh badan. Nyumyyy!

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (25)Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (26)

Seterusnya kami DIY sparkling water ! Yeahhh thank you to innisfree we each got ourselves this limited edition sparkling water bottle. Campur bahan-bahan yang disediakan, taraaa siap dah healthy detox drink !

 

 

Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (23)Blog Nisa Kay - Innisfree Beauty Picnic (24)

Yang istimewa mengenai Organica Lifestyle, mereka sediakan kami juadah yang sangat sedap, tapi semuaaanya healthy food ! Yeahhh trust me, semua tu organic, takde perisa tiruan, takdee. Biasa orang fikir healthy food ni tasteless lah apa lah, tapi di sini, tanggapan tu semua bagaikan menjauh pergi. Buktinya, homemade nachos dengan guacamole dip mereka menjadi pilihan utama kami, siap berulang makan haha !

 

 

Terima kasih sekali lagi kepada pihak innisfree untuk event yang santai dan menyeronokkan ni ! Sememangnya sesuatu yang sangat sangat lain dari yang lain ! Ehemmm innisfree Malaysia akan menyambut ulangtahun pertama mereka ! Tak sabar nak menyambut dan meraikannya bersama team innisfree Malaysia !

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


Read More»

Copyright © Nisa Kay