Khamis, 5 Mei 2016

VIDEO | My Makeup Look #2 - Brownish Bronze with Nude Lips





Assalamualaikum...


Sekarang ni bukan main Nisa rajin sangat cuba-cuba makeup look, lepas tu Nisa selalu kongsikan di akaun Twitter Nisa... Alhamdulillah ada yang menerima baik perkongsian Nisa. Nisa pun masih belajar. Ada yang minta video tutorial.. Hee segan pulak ! Bukan apa, Nisa punya teknik dan turutan dalam bermekap pun masih tunggang langgang, sebab tu segan sangat nak share !





Tapi last two weeks, ada satu hari tu Nisa stay di rumah sebab tak sihat sangat rasa badan ni... Tapi bila duduk di rumah saja memang boring sangat-sangat. Kalau dilayan sakit kepala memang tak ke mana lah kan ? So Nisa ended up main-main dengan barang mekap dan tadahhh dapat satu look ! Haha. Nisa suka sangat makeup look yang nampak coklat-coklat.. nude colour.. bronze finish.. hehe so Nisa cuba buat kat muka sendiri.. and yesh ! Nisa rakam video sekalii...


Diingatkan sekali lagi Nisa TAK PANDAI KEMASKAN KENING.. Please dont judge haha.. So dalam video ni memang nampak Nisa lukis kening gitu-gitu je lah yee.. hehe bahagian kening tu Nisa masih belajar ! InshaAllah ada masa Nisa kongsikan apa yang Nisa dah belajar. Sebab baru-baru ni ade kawan yang sudi tunjuk ajar kat Nisa hehe... Okay lah taknak buang masa, jom kita tengok video nya !





Hehehe okay dahh ! Terima kasih semua sudi tonton video kita yang tak seberapa. Hopefully bermanfaat jugaklah kepada mereka yang baru belajar macam Nisa kat luar sana. Nisa masih belajar dan terus belajar untuk meningkatkan skill dan mengemaskan lagi hasil mekap di muka... Dan seperti yang Nisa janjikan, di bawah ni senarai produk yang Nisa gunakan (ikut turutan dalam video okay).


1. LT PRO : Smooth Correction Cream Foundation (kod : Yellow Orange)

2. Innisfree Canola Honey Jelly Mist

3. The Original Beauty Blender (black)

4. LA Girl Pro Conceal High Definition Concealer (kod : Natural)

5. Revlon Loose Powder

6. LT PRO : Blush Powder Palette

7. La Tulipe Eyeshadow Base

8. ZawaraGlam Automatic Brow Pencil (kod : 02)

9. Morphe Brushes 35O Palette

10. H&M Crease Blending Brush

11. Breena Beauty Basic Eyeshadow Brush

12. ZawaraGlam Eyeliner

13. MAC Eyeliner Pencil

14. Elianto Fairy Mascara

15. DAISO Hanataka Powder : Powder of Pearl

16. Jeffree Star Velour Liquid Lipstick (kod : Celebrity Skin)








Fuhhh selesai sudah senarai produk yang Nisa gunakan ! Nisa ada masukkan jugak senarai makeup tools (berus, sponge.. etc..) yang Nisa gunakan. Tapi ada yang Nisa tak letak (contoh : blusher brush) sebab nya Nisa beli berus ni kadang-kadang beli secara rambang je. Berkenan je, terus beli. Hehe... Bukan taknak share, tapi tu lah.. kang bagitau beli kat uptown kang tak percaya pulak. For me, I'm okay with cheap brands or unbranded products.. Tapi selagi bukan FAKE PRODUCTS.. I'm totally okay.





Okay lahh.. akhir kata, terima kasih kerana sudi tonton video Nisa dan spend time untuk baca blog Nisa.. Hehehe sekarang ni macam rajin buat video pulak kan ? Well.. I enjoy doing videos ! Hehe.. dan InshaAllah.. dalam masa terdekat ni Nisa akan collaborate dengan seorang abam insta-viner yang agak femes jugak.. dan jugak collab dengan adik manis insta-famous dan jugak Youtubers yang mempunya subscriber berpuluh ribu ! Tak sangka hee sudi jugak orang nak collab dengan Nisa yang biasa-biasa niii.. 


Apa-apa pun nantikan yaa ! Siapa yang ada Google atau Youtube account tu dijemput subscribe channel YouTube Nisa Kay yee.. Hehehe.. video-video kita tak seberapa tapi kira bolehhh laaa.. ada la jugakk hehehe.. Terima kasih kepada semua yang menyokong, I really appreciate that ! And kalau ada cadangan untuk buat video apa, dialu-alukan komen di bawah ye.. Thanks !







6 ulasan:

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay