Selasa, 31 Disember 2013

Malaysia Tourism Hunt 2013 (MTH2013) – Part 4

 

Assalamualaikum..

 

 

Bahagian yang lepas aku dah share dengan korang mengenai aktiviti kitorang kat Homestay Banghuris yang terletak di Sepang. Homestay ni best woh.. Tenang je suasana kampung.. Kali ni nak share pulak pasal aktiviti kitorang yang seterusnya..

 

 

DSC00280

Gerak je dari Homestay Banghuris Sepang, kami terus menuju ke Negeri Sembilan dan singgah di Muzium Lukut, Port Dickson. Maaf sangat sangat memang tak sempat nak ambik gambar apa pun dalam muzium ni sebab sibuk treasure hunt, selesaikan kuiz dan berlari lari ambil gambar.

 

Secara ringkasnya, di Muzium Lukut ni korang boleh tengok serba sedikit artifak, tinggalan zaman dahulu dan baca mengenai sejarah daerah Lukut dan Port Dickson. Banyak jugak info yang aku baru tahu mengenai Port Dickson kat sini. So korang pon meh singgah ye !

 

 

DSC00296

Selesai aje tugasan di Muzium Lukut, kami terus ke Muzium Tentera Darat Port Dickson. Yang ni best sebab boleh tengok badan keretapi lama, jet pejuang dan macam macam kat sini..

 

 

 

DSC00304

Kita bergambar duluuu *kchakk! kchakk!*

 

 

DSC00308

Kemain depa ni suke betul berposing beria tau! Ni geng rakan media dari Filipina lah ni. Hahahaa…

 

 

DSC00312

Okay mari semua sapa nak pi ALor Gajah kita naik keretapi ni! *ponn ponnn*

 

 

DSC00315

Haaa ni dia jet pejuang tentera. Fuh fuhh..

 

 

DSC00317

Jeng jengg kita naik jambatan gantung! Nasib baik tak tinggi sangat, so takde lah gayat benor. Hahaa..

 

 

DSC00322

Tak puas hati betol la kamera aku ni tak fokus muka aku. Ehh abaikan je muka aku, tak bermekap pon.

 

 

DSC00323

Aku amik gambar dia, dia takmau amik gambar aku. Sobss.

 

 

DSC00326

Haaa ini rupanya tugasan yang menanti kami di hujung jambatan ! Kena celoreng muka!!!

 

 

DSC00328

Haa celoreng pakcik jangan tak celoreng!!!

 

 

DSC00331

Amboiii nampak ja aku celoreng muka baek punyee, Abang Bad dan Abang Hasraf terus menugaskan aku celorengkan muka depa supaya tetap kelihatan macho dan bergaya. Abang Bad kat belakang tu siap touch up lagi hasil seni aku pada muka beliau. Haha.

 

 

DSC00332

Kami kumpulan SREEETTTTT !!! Hahahaaa abaikan muka aku yang bajet garang tuhh. Wakakakaa..

 

 

DSC00347

Tuan, jom buat SREETTTT bersama kami. Hahaha markah lebih pelis!

 

 

DSC00358

Haaa inilahhh barisan kitaa.. yang ikhlasss berjuanggg!! Takde sorang pon yang terlepas daripada tugasan celoreng ni tau !

 

 

 

Hari tu semua pakat balik hotel dengan muka celoreng! Hahaha! Nasib sangat aku ada bawak makeup remover wipe dalam beg, tapi tinggal dua helia ja, mana cukupp! Tapi boleh lah buat bersihkan cat celoreng! Susah betul nak hilangkan cat sebab dia macam berminyak gila. Makin dibasuh makin lekat! Nasib lah korang siapa yang gigih cuci guna air tuu!

 

Hahaa dah la malam tu kami di bawa ke hotel yang mewah dan grand (paling grand sepanjang 7 hari tourism hunt nih!!) Tapi muka semua comot dengn celoreng. Biasa kalau rombongan sampai dorang bagi tuala sejuk kan.. Haha dorang ni buat lap celoreng tuu!! Hahaa.. Saborr je lah.. Nak tengok hotel apa yang best gila tu boleh tunggu next part !

 

 

 

THANK YOU SO MUCH KERANA SUDI MEMBACA !

Malaysia Tourism Hunt 2013 - PART 1
Malaysia Tourism Hunt 2013 – PART 2
Malaysia Tourism Hunt 2013 – PART 3
Malaysia Tourism Hunt 2013 – Part 4

 

 

 

 

Nisa Kay


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay