Assalamualaikum...
Read More»
Assalamualaikum …
Ahaaaa… tengok poster aje mesti ramai dah berdebar nak tengok filem ni kan.. Lagi lagi tengok Shaheizy Sam sador semacam aje kan ? Haaaipp tak baik tipu ! Baik mengaku ? Hahaha !! Okay okay dah lah, duk tengok itu aje memang tak ke mana. Ehh.
Ahaaa beberapa hari yang lepas aku dapat jemputan untuk ke majlis Malam Gala filem POLIS EVO niii…. So, kita bergambar sat dengan pengacara majlis, Hefny Sahad ni ye ! Muehehe..
Ahaaa para pendukung watak dalam filem Polis Evo yang semua nantikan sudahpun tiba… Dalam gambar, antara SHAHEIZY SAM dan Nora Danish…
Okayyyy POLIS EVO ni kisahnya mengenai dua pegawai polis iaitu Inspektor Khai (lakonan Shaheizy Sam) dan Inspektor Sani (lakonan Zizan Razak) yang dipertemukan untuk bergandingan dalam menyelesaikan kes pengedaran dadah. Tapi biasalah, bila orang KL jumpa orang Ganu, memang banyak perbezaan dan pendirian. Jadi ada sikit la konflik dalam menjalankan tugas kan..
Haaa belom apa apa lagi penonton dan disajikan dengan aksi Inspektor Khai yang menumpaskan sekumpulan penjahat gituuu. Haaa memang ternganga lah kan penonton semua termasuklah aku melihat ketangkasan Inspektor Khai yang hensem tu. Dan disebabkan Inspektor Khai ni biasa lone ranger gitu, ia turut menyumbangkan kepada kesukaran untuk beliau bekerja bersama-sama Inspektor Sani tu.
Aksi pertembungan polis dan penjahat makin menjadi-jadi apabila penjahat tu cuba untuk menghapuskan waris kepada mangsa bunuh yang dahulunya seorang pembuat dan pengedar dadah. Antara babak yang buat aku ternganga menontonnya ialah asakan penjahat di hospital ! Haaa macam belum pernah je lagi tengok filem melayu buat aksi tembak menembak di dalam hospital ? Haaa… Nak tengok, kena lah tengok POLIS EVO ye dak !
Ahaaa bila Inspektor Khai mula berkenalan dengan keluarga Inspektor Sani, boleh pulak dia sangkut dekat adik Inspektor Sani, iaitu Anis (lakonan Nora Danish).
Apabila dua inspektor ni ditangkap ketika mengendap markas penjahat, haaa mengamuk sakan penjahat tu, habis porak peranda rumah Inspektor Sani macam kena langgar dek garuda, tak cukup dengan tu dia culik pulak Anis ! Haaaa maka berkobar-kobar lah semangat dorang untuk tumpaskan penjahat dan menyelamatkan Anis tuuu…
Yang best nya, ada scene yang korang takkan nampak kat tempat lain. Hahaa nak tahu scene apa, korang kena tengok sendiri POLIS EVO ni dan jugak kena discover sendiri la apa scene yang aku maksudkan, ye ? Hehehee
Bagi aku filem ni cukup intipatinya. Jalan cerita nya ada sikitttt slow di beberapa bahagian, tapi jujur bagi aku memang ia boleh dimaafkan sebab penonton akan disaji dengan aksi berlawan dan tembak menembak yang mendebarkan dan juga mengujakan ! Memang satu sisi lain bagi Zizan Razak terutamanya, sebab aku rasa ramai di antara kita yang mempunyai imej PELAWAK terhadap Zizan ni. Aku pun tak pernah terfikir Zizan sebagai inspektor polis dan mampu melakonkan watak dalam filem penuh aksi macam POLIS EVO ni !
Sanggup tunggu sampai habis press conference bagai sebab nak bersua muka dengan Shaheizy Sam.. maklumlah lama sungguh tak jumpa, so nak lah bertanya khabar semua kan.. Hahaha gambar dari iPhone sajor, so burok sikit kualitinya disebabkan noise yang sangat tinggi pada imej.
Apa-apa pun, masa habis je tayangan filem ni, perkara pertama yang terlintas di fikiran aku ialah “SHAHEIZY SAM IS BACK!!” I do loveeee the character of Inspektor Khai dan bagaimana akhirnya dua inspektor ni mendapat keserasian dan kesepakatan untuk menumpaskan jenayah pengedaran dadah ni.. Aku suka sinematografinya…... angle dan fokus kepada small gestures. Haa satu kelainan dan peningkatan dalam kualiti gitu ! Tahniah kepada pengarah filem POLIS EVO dan juga krew yang terlibat.
Jadiiii jangan lupa saksikan filem POLIS EVO terbitan Astro Shaw ! 17 September ini ya ! Kasi pecah panggung!
XOXO,
Putewi Hensem
Assalamualaikum..
Bahagian yang lepas aku dah share dengan korang mengenai aktiviti kitorang kat Homestay Banghuris yang terletak di Sepang. Homestay ni best woh.. Tenang je suasana kampung.. Kali ni nak share pulak pasal aktiviti kitorang yang seterusnya..
Gerak je dari Homestay Banghuris Sepang, kami terus menuju ke Negeri Sembilan dan singgah di Muzium Lukut, Port Dickson. Maaf sangat sangat memang tak sempat nak ambik gambar apa pun dalam muzium ni sebab sibuk treasure hunt, selesaikan kuiz dan berlari lari ambil gambar.
Secara ringkasnya, di Muzium Lukut ni korang boleh tengok serba sedikit artifak, tinggalan zaman dahulu dan baca mengenai sejarah daerah Lukut dan Port Dickson. Banyak jugak info yang aku baru tahu mengenai Port Dickson kat sini. So korang pon meh singgah ye !
Selesai aje tugasan di Muzium Lukut, kami terus ke Muzium Tentera Darat Port Dickson. Yang ni best sebab boleh tengok badan keretapi lama, jet pejuang dan macam macam kat sini..
Kita bergambar duluuu *kchakk! kchakk!*
Kemain depa ni suke betul berposing beria tau! Ni geng rakan media dari Filipina lah ni. Hahahaa…
Okay mari semua sapa nak pi ALor Gajah kita naik keretapi ni! *ponn ponnn*
Haaa ni dia jet pejuang tentera. Fuh fuhh..
Jeng jengg kita naik jambatan gantung! Nasib baik tak tinggi sangat, so takde lah gayat benor. Hahaa..
Tak puas hati betol la kamera aku ni tak fokus muka aku. Ehh abaikan je muka aku, tak bermekap pon.
Aku amik gambar dia, dia takmau amik gambar aku. Sobss.
Haaa ini rupanya tugasan yang menanti kami di hujung jambatan ! Kena celoreng muka!!!
Haa celoreng pakcik jangan tak celoreng!!!
Amboiii nampak ja aku celoreng muka baek punyee, Abang Bad dan Abang Hasraf terus menugaskan aku celorengkan muka depa supaya tetap kelihatan macho dan bergaya. Abang Bad kat belakang tu siap touch up lagi hasil seni aku pada muka beliau. Haha.
Kami kumpulan SREEETTTTT !!! Hahahaaa abaikan muka aku yang bajet garang tuhh. Wakakakaa..
Tuan, jom buat SREETTTT bersama kami. Hahaha markah lebih pelis!
Haaa inilahhh barisan kitaa.. yang ikhlasss berjuanggg!! Takde sorang pon yang terlepas daripada tugasan celoreng ni tau !
Hari tu semua pakat balik hotel dengan muka celoreng! Hahaha! Nasib sangat aku ada bawak makeup remover wipe dalam beg, tapi tinggal dua helia ja, mana cukupp! Tapi boleh lah buat bersihkan cat celoreng! Susah betul nak hilangkan cat sebab dia macam berminyak gila. Makin dibasuh makin lekat! Nasib lah korang siapa yang gigih cuci guna air tuu!
Hahaa dah la malam tu kami di bawa ke hotel yang mewah dan grand (paling grand sepanjang 7 hari tourism hunt nih!!) Tapi muka semua comot dengn celoreng. Biasa kalau rombongan sampai dorang bagi tuala sejuk kan.. Haha dorang ni buat lap celoreng tuu!! Hahaa.. Saborr je lah.. Nak tengok hotel apa yang best gila tu boleh tunggu next part !
THANK YOU SO MUCH KERANA SUDI MEMBACA !
Malaysia Tourism Hunt 2013 - PART 1
Malaysia Tourism Hunt 2013 – PART 2
Malaysia Tourism Hunt 2013 – PART 3
Malaysia Tourism Hunt 2013 – Part 4
Nisa Kay
Assalamualaikum..
Part 3 siri MTH2013 aku merupakan antara bahagian yang menjadi kenangan paling paling best dalam hidup aku.. Bukan bermakna pengalaman lain tak best, tapi yang ni memang lain sikit la, sebab aku pergi tempat yang aku tak pernah pergi, aku buat perkara yang tak pernah buat. Hahaa! (Rasanya kebanyakan aktiviti sepanjang MTH2013 ni pengalaman baru kot? LOL)
Pagi pagi lagi kami dah ke bangunan Kementerian Pelancongan di Putrajaya untuk majlis OFFICIAL FLAG OFF ke Sepang oleh Wakil Tourism Malaysia. Cuaca bertukar mendung lalu hujan lebat di luar. Nasib baik aku bawak sweater, sebab air cond dalam bangunan sejuk nye lahaii!!!
Cubaan camwhore oleh Abang Hasraf menggunakan kamera aku SONY NEX-3N. Kamera dengan skrin boleh laras, membolehkan anda camwhore sepuas hati tanpa perlu mempedulikan jika kamera hanya fokus lobang hidung mu. Her her…
Tu diaaa.. THUMBS UP !!! THUMBS UP !!! Hahaaa… Mari tampal pelekat kereta Tahun Melawat Malaysia 2014.
Yeahhh flag off sudah ! Jom kita ke Sepang. Homestay dan beberapa aktiviti perlumbaan antara kumpulan sedang menanti kami. Masa ni cuaca dah elok sikit.. So kitorang sampai kat homestay tu dah nak tengahari jugalah..
Ketibaan rombongan peserta MTH2013 ke BANGHURIS HOMESTAY disambut meriah dengan paluan kompang. Kalau bukan sebab MTH2013, aku takkan tahu kat Sepang ada homestay ! Hahaa.. Kawasan persekitaran kampung tampak bersih dan suasana tenang je..
Penerangan serba sedikit mengenai BANGHURIS HOMESTAY.. Ada bermacam aktiviti yang boleh korang experience kat sini… Antaranya menoreh getah, memancing, persembahan alat muik tradisional dan macam-macam lagi lah..
Bersiar-siar (lah sangat!) di sekitar HOMESTAY BANGHURIS, SEPANG. Kemain lagi abang dalam gambar ni feeling kat Nami Island tapi versi pokok buluh ya bang ! Hahahaa jangan marahh.. Tempat ni memang cool. Semua terpana sebab lawa je pokok-pokok buluh ni tersusun haaa… Boleh shoot video klip lagu ni. Haha !!
Kemain excited jumpa rebung buluh. Motif ???
Ahaa… Kalau nak tahu dalam MTH2013 para peserta dan dibahagikan ke kumpulan-kumpulan yang terdiri daripada 3 hingga 4 orang setiap satunya. Dan tugasan pertama kami akan kami lakukan di sini !! Yeahhh untuk mengumpul mata bagi merebut gelaran juara dan memenangi wang tunai di akhir kembara kami !
Taraaa !! Ini tugasan pertama kami ! Kena tetak pelepah sawit dan buahnya menggunakan alat yang telah disediakan. Pelepah dan buah sawit kena jatuh dalam masa 8 kali tetakan sahaja ! Kalau lebih kena penalti markah wooo !! Pakcik di dalam gambar ni tengah demonstrasi bagaimana nak menetak pelepah dan buah sawit dalam dua tiga kali hentakan sahaja !
Yeahhh ini dia wakil kumpulan 13 iaitu Pakcik Misrom (kami panggil beliau dengan nama manja beliau “pakcik” je) Tengok gaya macam handal je kan kan kan !! Yeahh memang handal pon ! Kurang lima kali hentak pelepah dengan buah sawit dah jatuh bergolek golek ! Yeay !!
Tugasan kedua kena menoreh getah ! Fuhh biarpun arwah aki aku dulu seorang penoreh getah, tapi seumur hidup aku tak pernah pon ikut arwah jejak kaki ke ladang getah, apatah lagi nak pegang batang penoreh tuh ! Fobia lepas kaki abang aku terkopek kena mata penoreh tu ! Sooo… pakcik jualah yang membereskan tugasan ini untuk kumpulan 13. Yeah !
Haa tercengang-cengang semua bila kena raut daun kelapa untuk buat penyapu lidi ! Dah lah tempoh masa kian mengejar, ada pulak yang terluka kena pisau lipat !! Aduhhh demi melaksanakan tugasan !
Kumpulan juga kena hantar wakil untuk perlumbaan mengukur kelapa. Ni bukan ukur berapa sentimeter ke apa.. ni KUKUR KELAPA. Korang tahu ?? Yelah guna alat orang lama parut kelapa, haaa ni dia (dalam gambar) travel blogger dari Filipina EDGAR dari Eazy Traveler mencuba untuk kukur kelapa ni. Haa looking good yeah !
Haa ini pulak tugasan memetik buah koko yang dah masak, tapi takleh kutip banyak-banyak or sikit sangat ! Kena kutip dalam jumlah berat yang dah ditetapkan ! Adoiii susah nak agak tahu??? Tapi okay lahh, aku punya result cuma kurang 10 gram dari berat yang diperlukan.. Tapi markah kureng sikit la ;(
Selesai saja semua tugasan, semua kumpulan pergi ke tapak yang disediakan untuk menanam pokok !! Yeayy.. Anak ibu plis membesar sihat dan kuat. Minum milo banyak banyak okay. Barulah bersemangat juara. LOL. Nanti dah besar ibu boleh menikmati buah-buahan kat sini lagi yek !
Oh yeah, semua dah lapar LOL. Makanan tengahari ni memang terbaik lah aku cakap ! Lagipun aku memang dah lama tak merasa home-cooked dish. (Rindu mak serta merta T_T ) Lauk kegemaran aku pulak tu !! Ada kari dan ikan goreng ! MEMANG THORBAEKKKK !!!!
Sambil makan tengahari kami dihiburkan dengan persembahan dari penduduk kampung HOMESTAY BANGHURIS ni haaa… Kalau pelancong luar ni mesti seronok giler tengok persembahan guna alat muzik tradisional ni.. Aku yang penduduk tempatan ni pon kagum !
Selesai makan, dah kenyang, senang hati maka yang sporting tu pon berlari-larilah naik ke pentas untuk menari mengikut alunan muzik tradisional. Kemain sungguh ye korang.. kemainnn sungguh ! Tergelak-gelak aku tengok gelagat korang atas pentas ni ! Sporting habis !!
What a day ! Kami bergerak pula ke destinasi seterusnya.. Tapiiii sambung next entry lah yek ! Aku rasa banyak dah benda yang aku kongsi berkenaan BANGHURIS HOMESTAY, SEPANG ni.. Nak apa apa info mengenai homestay ni, boleh usha LINK ini atau pun LINK yang ini okay??
Terima kasih kepada warga BANGHURIS HOMESTAY !! Terima kasih Tourism Malaysia, terima kasih GAYA TRAVEL !
THANK YOU SO MUCH KERANA SUDI MEMBACA !
Malaysia Tourism Hunt 2013 - PART 1
Malaysia Tourism Hunt 2013 – PART 2
Malaysia Tourism Hunt 2013 – PART 3
Nisa Kay
Copyright © Nisa Kay