Sabtu, 5 April 2014

My Worktrip to BARCELONA – PART 1


Assalamualaikum…



Bila aku sebut kerja ke Barcelona, mesti ramai yang tertanya-tanya aku ni kerja apa? Jadi travel agent kah? Ada event kah. Ermm pasal event tu yes, but pasal travel agent tu, NO. Aku kerja sebagai pengacara untuk AMANZ. So if you go the their youtube channel, you can can see some of the videos hosted by me.



Sebagai pengacara di AMANZ, aku bertanggungjawab mengacarakan video mingguan yang mana mengkonklusikan perkembangan duni teknologi sepanjang minggu tersebut. Haa kalau susah sangat nak paham silalah tengok video ni :  https://www.youtube.com/watch?v=l_d2iZgKYAI



Okay okay panjang pulak mukadimah aku. Well, berbalik kepada kisah aku ke Barcelona tu tadi… aku ke sana sebab nak cover event MOBILE WORLD CONGRESS 2014. Haa event MWC ni memang worldwide punye event, and diadakan di Barcelona setiap tahun. Last year bos pergi sorang. Tahun ni kami travel bertiga.



DSC05362

Ini gambar aku semasa di airport ABU DHABI. Oh ye kami transit kat sini selama 9 jam hoii tapi disebabkan kami sampai hampir jam 12am maka sia-sia sahajalah.. kena duduk dalam airport sahajaaa.. kat luar pulak cuaca sejuk kemahennn..




Sebenarnya inilah pertama kali aku pergi jauh dari Malaysia. Paling jauh aku pernah pergi pon Singapura.. dan… ermm.. Sarawak. Kikikikii.. maklumlah belum ada rezeki lagi. Sebenarnya ada plan nak ke Bangkok pada minggu yang sama.. tapi bila dah dapat ke Barcelona of course aku pilh BARCELONA woii !! Hahahaa…





DSC05360

Maka masa dihabiskan dengan mundar-mandir (sebab sejuk sangat).. keluar masuk toilet.. duduk termenung.. baca buku.. lepas tu mundar-mandir balik.. dan begitulah jugak seterusnya.. Daripada airport tu sesak sangat sangat dengan manusia.. sampailah airport tu lengang senyap sunyi bunyi krik krik krikk je.



Okay sepatutnya dari KLIA ke ABU DHABI.. then dari ABU DHABI, transit kami yang seterusnya sepatutnya di Milan. Sepatutnya lah.. Tapi by 6 or 7am gituh kami discovered bahawasanya flight ke Milan akan delay selama lebih kurang 6 jam gituhh ! Ah sudah guaner ni? Kang dari Milan nak ke Barcelona tu kompem la kami akan terlepas flight!! Ohh nightmare.



Maka kami berlari-lari comel ke kaunter Flight Transfer untuk memastikan apakah langkah seterusnya yang perlu kami ambil. Haahaa ayat macam hape. Setelah gitu gini gitu gini.. kenyit mata sikit kat mat arab sana.. maka kami dimaklumkan penerbangan ke Milan telah dibatalkan dan penerbangan baru akan menuju Amsterdam. Memandangkan sepanjang waktu transit tu kami takde bertukar airport ke apa, maka luggage kami semua amik kat Barcelona terus.





DSC05369

Okay dalam kul 8 lebih macam tu kot kami board the flight. Airport kat Abu Dhabi ni besar dan luaskan kuasamu eh!! Luas kawasannya haha. Nak ke kapal terbang ni, kami kena naik bas. Tapi jangan nak sembarangan bas kang lepas ke kapal terbang lain lak kang.



Sorry ler tak banyak gambar pun sepanjang perjalanan banyak berehat. Muka pon sememeh je.. Well.. ni first time fly ke negara 4 musim.. first time naik flight kena transit bagai. First time naik penerbangan lebih 2 jam. Semuanya FIRST TIME lah bagi aku.. sebab tu excited semacam je nak tulis kat blog. (Bukan kononnya aku nak stop blogging ke?)





DSC05371

Ferrari World di Abu Dhabi. Mampu tengok dari atas sajo..





DSC05386

ALLAHUAKBAR cantik sungguh… yang bintik bintik kat tingkat tu kepingan salji… Masa ni suhu kat luar kapal terbang ialah negatif kott..





WELL, aku takde apa sangat nak cerita sebab yang bahagian pertama ni banyak pasal perjalanan nak ke Barcelona tu je.. Transit dua kali yang berjam-jam lamanya tu yang buat perjalanan kami lama gila… tapi syukur selamat sampai, takde sukar sangat.. Apa-apa pun jemput tonton vlog tangkap muat aku ye..








THANKS FOR READING AND WATCHING !

12 ulasan:

  1. bestnya akak dapat pergi Barcelona! Hahah, pramgura dan penumpang yang kacak.. Hahahaha!! tak sabar nak tunggu next entry!

    BalasPadam
  2. eksaited ok tgk u kat upload pic kat ig..bestnya lau kje+jenjalan stress pon kureng barangkali

    BalasPadam
  3. seronoknya kak nisa! all the best for you :)

    BalasPadam
  4. Paling paling sukar untuk dilupakan. Harap Amanz ada peruntukan masa untuk jalan-jalan jangan asyik dera ke kerja. :-)

    BalasPadam
  5. stadium ferrari tu mmg best.. tu stadium bola ke hapa? cantik woo

    BalasPadam
  6. seronok nnyaaa ke Barcelona! :) Nisa hopefully kenai nad agi

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah..
    suka baca pengalaman nisa..

    rindu telatah nisa..

    inshaAllah, nanti kita jumpa lagi tau!

    BalasPadam
  8. Haha..24jam x mandi sah rs x selesa kannnnn

    BalasPadam
  9. Senangnya bisa ke luar negeri kak..

    BalasPadam
  10. Salam.Hee cantik gambar stadium F1 Abu Dhabi itu.

    BalasPadam
  11. Wahh .. bestnya ..
    teqingin nk p sna

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay