Jumaat, 21 November 2014

Nak cantik tapi malas ?

 

Assalamualaikum…

 

Ini satu isu yang agak besar untuk diperkatakan. Cewah cewahhh. Serupa macam kau nak petik buah rambutan kat pokok, tapi apa yang kau buat hanyalah duduk termenung kat bawah pokok. Ko rasa? Sampai ke tua la takkan dapat.

 

Serupa macam tu lah kalau nak cantik, kena ada usaha. Kena buat sesuatu. Lagi lagi zaman sekarang ni, dengan cuaca pun tak menentu, tak cukup tidur, kerja penat penat sampai takde masa nak manjakan diri at leasttt sebulan sekali pun ! (Apesal macam cakap pasal diri sendiri je ni hah! Okay nangis). Kadang kadang malas nak makan supplement kan ? Tapi tu lah… tak amik supplement camne nak boost kan tahap mencantikkan diri tu ? Kekekee..

 

beautyoat garden1

 

Okay senang cerita, aku pun tergolong dalam spesis malas, tapi berangan nak cantik. Hari-hari scroll instagram boleh jadi stress tau tak sebab duk tengok yang seratus kali lagi lawa, lagi gebu lagi putih dari kita. Iskkk lepas tu meroyan la sengsorang duk stalk gambar orang. Haha siapa buat ni sila mengaku !!

 

Nak share pulak lah dengan korang satu supplement + makanan yang diperkenalkan oleh kawan aku.. Benda macam best je.. sebab dia macam 2 in 1 punya produk tau. Nama produk ni BEAUTYOAT. Hah oat yang cantik, acanorr tu oat pun cantik uols ! Kau hado ? HAHA !! Okay setelah ku usha website BEAUTYOAT ni, maka ketahuilah aku bahawasanya BEAUTYOAT ni minuman oat yang mengandungi kolagen ! Canggih wohh !

 

Beauty Oat - Nisakay 1

 

Okay so far, BEAUTYOAT ni merupakan produk Kolagen yang pertama dan satu-satunya kat Malaysia ni yang mengandungi OAT, kolagen marin, ekstrak sakura dan ekstrak buah delima ! Fuhh semua ingredient best ni sebab semuanya ada khasiat yang power-power. Antara khasiat dia mencegah penuaan dan melegakan keradangan kulit. Wahh best best.. So, dia bukan je jadi sumber nutrien yang bagus untuk badan, tapi boleh buat kulit glowing-glowing gituu, Muehehe..

 

 

Beauty Oat - Nisakay 2

 


Yang best nya… bila kolagen dan bercampur dengan oat, maka lepas ni memang takde alasan la nak skip minum Beautyoat. Sebab aku amik BEAUTYOAT ni as sarapan. Kan sarapan tu wajib diambil setiap pagi. Penting untuk badan kita cargasss bekerja gituu ! So sesambil sarapan tu, korang dah pun ambil supplement penting untuk badan. So jimat dah kan, takyah nak telan banyak-banyak supplement. Beautyoat ni saja dah cukup dah. 2 in 1 la katakann..


 


 


 


Beauty Oat - Nisakay 4


Nak buat pon mudah je.. Alah macam budak-budak je la kan 1 2 3 gituu.. Tuang, bancuh, kacau then siapp ! Takkan ini pun malas lahaiii.. Nak cantik ke idak ? Ini kira untung tau sebab jimat dahhh beli satu je supplemet + makanan untuk sarapan. Percayalah, minum oat ni aku kenyang sampai tengahari jugak. After lunch period, aku biasa alas-alas perut je.. selalunya makan sandwich dah boleh cover kenyang tu. Haaa amacam, boleh maintain kurus lagi hah !


 


 


Beauty Oat - Nisakay 6





TENGOK !! Aku sebut je pasal “MAINTAIN KURUS" terus adik aku menyibuk nak jugak merasa BEAUTYOAT aku ni ha ! Amboiiii. Nak jugak tuuu.


 


Beauty Oat - Nisakay 5


Okay dah takyah gaduh sangat lah kan. Jom lah sama-sama cantik. Tak gituuu !


 


 


Beauty Oat - Nisakay 3


Honestly, aku dah ambik produk BEAUTYOAT ni dah dua minggu lebih jugaklah... Mulanya susah nak maintain minum setiap pagi sebab aku jenis tak sarapan. Tapi dalam dua minggu aku maintain minum BEAUTYOAT ni, memang terasa perubahannya. Mula-mula aku stop pakai serum muka, aku cuci muka sahaja. Memang krim apa takde pakai. Cuma bila nak mekap je aku apply mosturizer…


 


Lepas tu minggu lepas, masa aku jumpa makeup artist aku, dia tegur kondisi kulit aku dah semakin pulit. Parut jerawat pun dah nampak pudar dia kata. Aku mula-mula pelik jugak, sebab aku memang takde pakai serum ke apa dah nak sebulan.. Beautyoat je aku maintain minum. Alhamdulillah syukur produk ni sesuai untuk aku. So aku sekarang mekap pun light je.. Sudahnya memang tak guna pon concealer yang berlambak-lambak aku beli tu. Aku dab dab dab foundation or CC cream je sekarang.


 


 


BeautyOat Info Malay



 


So uolss? Bila lagi nak try ? Mudah dan jimat je.. dua dalam satu ! Malas cakap banyak dah, ase macam banyak dah je aku taip ni ? Klik je lah link kat bawah :


WEBSITE http://www.beautyoat.com/


FACEBOOK PAGE https://www.facebook.com/BeautyOATOfficial


 


 


 


 


 


 


XOXO. Terima kasih sudi baca !


4 ulasan:

  1. Salam ziarah Nisa,

    Macam sedap jer, macam nak try jer Beautyoat ni apa lagi lps tgk skin tone Nisa flawless gitu..

    BalasPadam
  2. Produk yang bagus..queenpink nak cubalah :)

    BalasPadam
  3. Natural. Lawanyaa Kulit muka:* (Y) Anyway, design blog lawaaaa jugak. Heee.

    BalasPadam
  4. Assalammualaikum. Done follow nisa

    macam sedap je beautyoat tu. Macam nak cuba

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay