Khamis, 19 Februari 2015

MORA Essential – Minyak argan asli

Assalamualaikum..

 

Lebih kurang dua minggu (lebih sikit) yang lalu, aku telah menghadirkan diri ke satu acara tertutup. Acara ni merupakan acara pelancaran produk oleh seorang selebriti wanita dan seorang photographer populerrr uollss ! Walaupun dalam jemputannya disuruh datang bersama pasangan, tapi sebab pasangan non hado, marilah kita menebalkan muka datang sorang. Wakakaa…!

 

MORA - Nisakay 10[Pic credit to MORA Essential official facebook page.]

Acara tersebut berlangsung di Juempa D’Rampo, yang terletak di Bangsar. Serius aku tak sure ni rumah ke apa. Tapi nampak macam ala banglo dan boleh disewa untuk acara-acara gitu. Tapi serius bangunan dia lawa ! Hiasan dalaman pun lawa.. Ditambah pulak denga deko deko yang suwit kann ~

 

 

MORA - Nisakay 9[Pic credit to MORA Essential official facebook page.]

Nyam nyam ~ Serius dessert table dia best ! Haha aku dah la suka makanan manis-manis ni. Silap haribulan boleh tambah kemanisan dalam seri wajah lantas Zul Ariffin pun jatuh hati. Ah sudah !!

 

 

MORA - Nisakay 11[Pic credit to MORA Essential official facebook page.]

Yaaa.. ini lah dia selebriti popular yang aku katakan ittew…  Wajahnya ayu, perwatakannya lemah lembut, namun tersembunyi sikap yang spontan di balik senyuman manis di bibir AMBOI !!! Ini dia cik MIRA FILZAH yang merupakan bekas wajah rasmi koleksi Jovian Mandagie, model, dan juga pengacara di Hypp TV. Haa sekarang dah jadi usahawan jual MORA Essential uolls !

 

 

MORA - Nisakay 12[Pic credit to MORA Essential official facebook page.]

Dan ini dia photographer hensem, mulut manis dan pandai menyanyi alaf ini. Nama beliau Mohammad Molkhan. Atau lebih mesra di panggil abang Mol. Pffftt ! Beliau merupakan seorang photographer dan kini turut bergelar usahawan setelah bekerjasama dengan Mira Filzah untuk menghasilkan produk minyak argan oil ni ~

 

MORA - Nisakay 1-horz

Dah datang kena lah bergambor dengan tokey tokey yang bakal mencorak lebih warna ke dalam industri keusahawanan ni kan. Kah kah ambui ayat aku ni dah kenapa kemain macam nak buat karangan pulak niii ! P/S : Abaikan reaksi pelik abang Mol korang di dalam gambar di atas okay.[Pic credit to MORA Essential official facebook page.]

 

 

MORA - Nisakay 4

Antara mereka yang menghadiri majlis ini… mommy blogger tercomel alaf ini yakni Yuyu Zulaikha dan juga usahawan produk kecantikan dan fesyen muslimah (diusahakan bersama bini beliau yang amboi lawa nauuu!) iaitu El Azman. Hahaa. Tapi encik El tidak bawak bini, dia usung member je mai event ni. [Pic credit to MORA Essential official facebook page.]

 

 

MORA - Nisakay 2

Ya ampunnn !!! Apa yang sudah berlaku ni ? Hahaha ! Aku dengan tak malunya telah pun bermurah hati nak men-SUMBANG-kan sebuah lagu, diiringi petikan gitar abang sound system yang ada pada hari itu. Lagu yang telah selamat aku SUMBANG-kan ialah lagu Amy Search bertajuk Tiada Lagi. Kah kah ! Mesti bernanah telinga semua orang yang datang hari tu. [Pic credit to MORA Essential official facebook page.]

 

 

MORA - Nisakay 3

Yeayyy dapat goodies ! Ini yang kita mau ! Kekekee… Tenkiu boss boss MORA Essential !! Hehee.. masa ni dah tak sabor nak balik, nak bukak hadiah kekeke.. Macam budak-budak sungguh lahaii…

 

 

MORA - Nisakay 6

Ahhh ini memang something yang rustic, personal and thoughtful.
Tulisan tangan ni wooo…

 

 

MORA - Nisakay 7

Yeahuu ! Dapat minyak argan asli dari MORA Essential  ! Malam tu jugak aku basuh-basuh muka, then terus apply sebelum tidur. Yang bestnya, minyak argan ni.. walaupun nama dia MINYAK, tapi dia takdelah macam minyak masak tu. Korang guna 1 atau 2 titis pun dah boleh gosok satu muka ! Jimat sangat sangat ! So dengan harga RM60 satu botol ni bagi aku memang berbaloi !

 

 

MORA - Nisakay 8

Oppss ! Haha excited punya pasal, aku terjatuhkan botol minyak argan ni masa aku bukak botol. Sebab tu macam ada tumpah sikit huwaaa… Cuai betullah aku ni kann ! Minyak argan ni, takde bau yang kuat. Bau dia ala ala lembut je. And aku bila dah sudah gosok kat muka, mana yang lebih kat tapak tangan, aku lurutkan ke rambut.

 

Antara khasiat MINYAK ARGAN ASLI :

  1. Anti-penuaan yang amat berkesan
  2. Menyelesaikan masalah kulit berjerawat
  3. Menghilangkan masalah parut dan kesan jerawat
  4. Melindungi kulit daripada kedutan akibat penuaan pra-matang
  5. Mengurangkan kedutan dibawah mata
  6. Bertindak sebagai pelembap terbaik untuk kulit. Ia menyegar dan melembut kulit lebih mudah daripada penggunaan krim atau minyak yang lain
  7. Kaya dengan protein yang sangat baik untuk keanjalan kulit yang berfungsi untuk menegangkan kulit dan menjadikan ia kelihatan lebih segar
  8. Mampu mengurangkan kegatalan kulit dan cepat menyembuhkan tanda-tanda yang disebabkan oleh menggaru pada kulit
  9. Sesuai untuk semua jenis kulit
  10. Mampu mencegah stretchmark pada kulit akibat proses kehamilan

 

Yang paling penting minyak argan ni memang betul-betul organik, takde maknanya nak tokok tambah bahan aktif merbahaya dan sebagainya, jadi ianya elok untuk dipakai untuk jangka masa panjang. Tapi kena INGAT, produk organik yang takda bahan kimia tambahan, biasanya ambil masa sikit nak tunjuk kesan. Kena sabar lah sikit kan.. Ada pahammm ?

 

 

  ____________________________________________________________

 

Haaa tadi aku kabor yang aku cuba MORA Essential Pure Argan Oil kan. Yess sejujurnya memang aku cuba. Sebab aku ada parut gelap kat muka. Maklumlah gatal tangan nak picit cik jer kan. Haha Dah lah parut macam tompok gelap, lepas tu ada lagi jerawat naik kat spot yang sama dan kawasan yang sewaktu dengannya. Haihh abes tu bila lah nak hilangnya parut tuh ?

 

mol

 

Ahaa korang jangan salah faham. Nampak je macam pertanyaan tu main-main kan. Serius ini bukan main-main. Topik tu serius tapi aku saja je lemparkan pertanyaan berupa gurauan becoz we sweet liddat. Bahahaha ! Aku memang takde gambar masa jerawat aku tu tengah kembang mekar, sebab aku memang tak suka lah bergambar masa jerawat tengah bermaharajalela ! Haha.. Tapi takpe.. nanti aku dah jumpa gambar sesuai nak buat sebelum dan selepas, aku update sini ye !

 

mmexport1423798006121

Anddd aku guna argan oil ni sebagai base mekap aku. Aku dah tak pakai dah facial toner. Lepas cuci muka, keringkan, aku gosok MORA Essential ni kat tapak tangan then aku dab dab kat muka, kasi ratakan. Lepas dia serap, aku pakai mekap. Takde mekap base, primer apa semua. Alhamdulillah aku sangat berpuas hati sebab mekap tak cepat bercapuk berbanding dulu ! And kulit dah tak cepat kering and mengelupas. Gambar kat atas ni masa aku pergi Port Dickson minggu lepas. Nak bawak jugak MORA Essential ni !

  ____________________________________________________________

 

 

Siapa nak try MORA Essential Pure Argan Oil ni, boleh lah pergi ke :

Facebook page MORA Essential KLIK SINI

Instagram MORA Essential KLIK SINI

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem !


5 ulasan:

  1. Teringin nak dengar nisakay nyanyi..hehe :)

    BalasPadam
  2. untung badan dapat join event-event camni..teringin nyer...

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    BalasPadam
  3. boleh buat video tak macam mana cara nak pakai MORA ni..??

    BalasPadam
  4. Assalam hye. Nk tnya brapa jenis produk dripada mora essential? Selain argan oil ada produk apa lgi?

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay