Memaparkan catatan dengan label Kecantikan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Kecantikan. Papar semua catatan

Isnin, 8 April 2019

Makin segar, bertenaga & cantik dengan FGWALET Bird's Nest by Fouziah Gous!




Assalamualaikum !!!

Haaa suaru ketika dulu, ketika Nisa sibuk scroll timeline Twitter Nisa, ternampak pulak satu tweet yang dapat beribu-ribu lemon retweet! Haaa apakah ini? Kenapa ramai sungguh netizen retweet tweet beliau? Baca punya baca, rupanya pengguna twitter di atas berkongsi mengenai kebaikan mengamalkan minuman sarang burung. Wahhh terus berkobar semangat nak cantik! Haha! Terus google jenama minuman sarang burung yang bagus kat Malaysia ni.



Setelah melalui proses meng-google dan membaca fakta menarik mengenai pelbagai jenis minuman sarang burung kat Malaysia ni, Nisa memilih untuk try consume minuman sarang burung FGWALET by Fouziah Gous! Haa jangan tak tahu, jenama FGWALET by Fouziah Gous ni merupakan jenama yang diasaskan oleh selebriti jelita Fouziah Gous ! Teringat pula dalam salah satu episod Pesona Muslimah masa tahun 2017, kami ada menemuramah Fouziah Gous, berkongsi mengenai pengalaman beliau mengurus bisnes dan keluarga. Haa akhirnya berpeluang jugak try produk dia!


Ambil tiga-tiga perisa terus! Sebab nak tahu mana paling sedap! Hehee...

Masa duk scroll info mengenai minuman sarang burung FGWALET by Fouziah Gous ni, confuse jugak nak try yang mana.. rupanya mereka ada 3 perisa yang berbeza, dan ketiga-tiganya ada khasiat masing-masing! Haaa so macam lebih personalized gitu. Korang nak improve bahagian yang mana, boleh consume minuman sarang burung perisa yang sesuai. Oh yaaa.. untuk pengetahuan korang, Nisa ambil satu kotak terus yang mengandungi 24 botol, untuk pengambilan hampir sebulan (kalau sebotol sehari) Jimat banyak!! Okay sekarang... jom Nisa kongsikan apa khasiat ketiga-tiga jenis ni.



FGWALET BIRD'S NEST : ALOE VERA + ROCK SUGAR  
  • Membantu menyihat & mencantikkan kulit (glow booster)
  • Membantu mencegah kedutan di wajah
  • Membantu melambatkkan proses penuaan
  • Membantu mengurangkan simptom alahan
  • Membantu melancarkan penghadaman
  • Membantu meningkatkan daya tahan badan
  • Membantu menyingkirkan kafein
  • Membekal mineral, vitamin & enzim yang tidak dihasilkan badan
  • Mengandungi anti-oksida & anti-bakteria
  • Membantu mempercepat pemulihan dan penyembuhan luka pada kulit.


   FGWALET BIRD'S NEST : LONGAN + HONEY   
  • Membantu menenangkan fikiran.
  • Membantu mengurangkan masalah insomnia.
  • Membantu membantu mengurangkan stress & keletihan
  • Membantu mencegah kerosakan sel dalam badan
  • Membantu melancarkan peredaran darah
  • Baik untuk diet - kadar lemak & kalori yang rendah
  • Sumber tenaga
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi
  • Baik untuk kesihatan kulit
  • Membantu mengurangkan kedutan di kulit.


  FGWALET BIRD'S NEST : RED DATES + WOLD BERRY  
  • Membantu meningkatkan sistem pencernaan - penyerapan lebih baik
  • Badan menjadi lebih segar dan sejuk
  • Membantu meningkatkan daya imun badan
  • Membantu mengurangkan paras kolestrol dalam darah
  • Membantu menukarkan kolestrol berlebihan ke dalam asid hempedu
  • Membantu mengatasi masalah insomnia
  • Membantu memberikan tenaga dan kekuatan - sesuai untuk mereka yang selalu work out!
  • Milk booster
  • Power anti-oxidants
  • Membantu mengekalkan awet muda
  • Membantu mencantikkan kulit
  • Membantu melancarkan perjalanan darah



   PENGALAMAN MENGAMALKAN MINUMAN SARANG 
BURUNG FGWALET   

Kalau produk yang kena consume macam ni, memang Nisa ambil masa betul-betul untuk consume, lihat efek atau hasilnya, baruuuu Nisa akan share dekat pembaca semua. Kalau Nisa tak yakin dengan produk ni, tak adalah tulis mengenainya di blog kan ? Sooo apa yang best sepanjang hampir sebulan Nisa consume minuman sarang burung ni???

➤ LEBIH SEGAR
Bila bangun pagi lebih segar. Kurang rasa liat nak bangun Subuh... pendek kata memang kurang rasa lesu lah! Haaa kalau sambung consume secara konsisten dua ke tiga bulan, mesti lagi senang nak bangun pagi! Cerah je biji mata! Hahaa.

LEBIH BERTENAGA
Ada masanya memang kurang jugak waktu tidur tu, sebab kadangkala balik event dah lewat malam, esoknya nak kena bangun pagi-pagi pulak. Tapi bila consume minuman sarang burung FGWALET by Fouziah Gous ni, agak ketara rasa bertenaga tu. Aktif je sepanjang hari.

MUDAH TIDUR MALAM
Nisa memang ada masalah nak lelap. Penat sangat pun jadi tak boleh tidur, bila tak penat lagilah segar je biji mata ni walaupun dah jam 3 pagi! Selepas lebih kurang dua minggu consume FGWALET by Fouziah Gous, Nisa perasan Nisa lebih relax dan mudah nak lelap! Yahooo! Ini bermakna more rest for me !



➤ ISI KANDUNGAN YANG BANYAK!
Haaaa Nisa rasa memang sesuailah dengan harga yang ditetapkan, isi kandungan dalam setiap botol memang banyak, kalau consume waktu pagi time perut kosong tu, boleh terasa kenyang sekejap! Puas hati betul!! Setiap flavor ada isi masing-masing, memang banyak and nampak penuh je dari luar botol.

➤ ISI SARANG BURUNG TIDAK HANYIR, RASA TIDAK TERLALU MANIS!
Ramai yang tanya "Eh tak manis sangat ke sarang burung FGWALET ni??" Jujur eh Nisa cakap, memang tak manis sangat!! Rasa dia just niceee je! Sedappp! Lepas tu isi sarang burung memang takde bau hanyir langsung! Kadang kadang rasa nak minum lebih dari sebotol setiap hari! Lagi-lagi bila dah keluar dari peti sejuk tu. Fuhhh segar!!

➤ MASALAH KULIT BERKURANGAN
Kalau duk tenyeh produk kat muka, duk buat facial.. tapi dalaman tak jaga susah juga kan? Kena lah balance juga.. Haaaa dengan pengambilan air masak yang banyak, ditambah pula dengan khasiat minuman sarang burung FGWALET by Fouziah Gous ni, alhamdulillah kulit wajah dah semakin bersih dan kurang kedutan (Nisa ada smile line yang sangat obvious sebelum ni). Haa ini baru sebulan consume, kalau berbulan konsisten? Wahhh gebu macam bayi kot muka ni? Hahahah!!!



Ada banyak sangat info dan testimoni yang korang boleh baca dekat laman Instagram rasmi FGWALET tauu.. So dah baca kebaikan setiap perisa minuman sarang burung ni, boleh dah decide nak consume yang mana satu.. Beli sekali banyak la lebih jimat! Nisa pun lepas ni tengah pilih-pilih nak beli perisa apa.. nak grab satu box terus! Mungkin nak ambil yang Aloe Vera?? Makin lawa laaa sis lepas ni.. Haha!


Kalau nak tahu, Nisa dapatkan minuman sarang burung FGWALET by Fouziah Gous ni melalui ejen rasmi mereka :

Instagram @putrarejab
Instagram @fgwalet_
Instagram @fgwaletsingaporeofficial_

Selamat mencuba!



NISA KAY.


Read More»

Selasa, 9 Oktober 2018

UFORA SKINCARE - Baru di pasaran ! Langkah mudah penjagaan wajah !



Assalamualaikum...

Hai semua! Ambui busy buat apa lah tu ya sampai liat sangat nak update blog. Hehe.. minat dan sayang pada blog ini masih menebal, tidak ada tanda-tanda nak meninggalkan bidang penulisan di laman ini.. Cumanya, kekangan masa kurang mengizinkan Nisa betul-betul duduk tulis entry. Tapi alhamdulillah ada masa sikit ni, boleh la share dengan you guys what's new. 



Jadi baru-baru ini Nisa berkesempatan menghadiri majlis pelancaran produk terbaru dari dua usahawan muda di atas iaitu Encik Nik Mohd Hilman dan Puan Supia Saupi di bawah jenama UFORA Skincare. Sebelum ini syarikat naungan pasangan ini telah berjaya menambat hati orang ramai menerusi produk yang berasaskan kolagen. Haa seiring dengan keperluan orang ramai untuk menjaga wajah, kedua-dua mereka menghasilkan produk penjagaan wajah yang ringkas dan mudah.



UFORA Skincare melancarkan set penjagaan wajah 3 dalam 1 di dalam sebuah majlis yang meriah. Terima kasih tau jemput Nisa! Haa sekarang Nisa nak bercerita sedikit mengenai produk-produk yang ada di dalam set UFORA Skincare ni.



Jadi dengan pembelian set ini, korang akan dapat 3 produk penjagaan wajah dan juga 1 makeup sponge! Wahhh ada barang extra pulak ya dalam set ni. Dah jaga muka cantik-cantik, mesti mekap pu letoppp nanti! Dah menjadi trend kan sekarang orang aplikasikan mekap di wajah menggunakan span mekap macam ni. Haa beli je set UFORA Skincare ni, dapat percuma makeup sponge !




Menerusi Facebook Page rasmi UFORA Skincare, di atas merupakan kelebihan-kelebihan produk yang terkandung di dalam set penjagaan wajah ini. Haa mudah je kan ? Takde krim pelik pelik siang malam pagi petang yang perlu anda tepek di wajah. Yang penting, cuci muka pastikan bersih, pakai sunscreen untuk melindungi wajah di siang hari, dan juga serum rawatan sebelum tidur! Mudahnyaaa!!




UFORA SKINCARE FACIAL FOAM - Pencuci wajah ini didatangkan di dalam botol berbentuk pump macam ni. Saiz dia pun sedang-sedang sahaja, mudah sangat kalau nak bawak ke mana-mana, letak dalam handbag. Diperbuat daripada ekstrak kranberi, ekstrak betik dan turut mengandungi Vitamin C. Lepas cuci konfem kulit rasa segar je.. liang pori semua dan bersih dan untuk penggunaan berterusan, membantu mencerahkan kulit wajah.




UFORA SKINCARE DAY-LIGHT PROTECTION SUNSCREEN - Masih ramai tidak menitik beratkan penggunaan sunscreen. Haa kalau dah pakai macam-macam skincare di wajah, tak guna juga kalau tak lindungi kulit daripada sinaran UV ! Bila kulit terlindung, barulah produk yang kita gunakan tu boleh bertindak untuk kesan optimum! UFORA Skincare Sunscreen ni sangat lightweight, mudah je sapu seluruh wajah.




UFORA SKINCARE NIGHT SERUM - Sebelum tidur jangan lupa oleskan night serum ke wajah. Esok bangun je fuhhh jelita terus! Hahaa.. Night serum ni mengandungi ekstrak aloe vera dan sesuai digunakan oleh semua jenis kulit dan lapisan umur. Membantu untuk mengurangkan parut, jerawat, melembap dan mencerahkan kulit jika digunakan secara berterusan.




UFORA 3D BLEND PUFF - Di dalam set ini juga, pembeli akan mendapat sebiji span mekap seperti di atas. Nisa dah test, memang lembut.. tak sabar nak guna untuk apply makeup pulak nanti! Haa rasanya memang berbaloi kan beli satu set tu, dapat free makeup sponge lagi hehe.. makin semangat la nak bermekap lepas ni.




Mudah sangat kan guna set UFORA Skincare ni kan ? haa... Sewaktu pelancaran minggu lalu juga, pihak UFORA Skincare ada menjemput pengguna setia produk mereka untuk berkongsi mengenai kesan positif yang mereka alami selepas menggunakan set UFORA Skincare ini. Walaupun agak baru di pasaran, produk mereka dah pun ada pengguna setia dan ejen serta stokis yang mencapai sasaran tinggi turut diberi insentif! Wahhh hebat lah!




Harga satu set UFORA Skincare ini adalah RM139 untuk Semenanjung Malaysia dan pembeli dari Sabah Sarawak boleh mendapatkannya pada harga RM149. Jangan lupa ke laman Facebook UFORA Skincare untuk melihat lebih banyak info mengenai produk serta testimoni pengguna.






NISA KAY.


Read More»

Selasa, 26 Disember 2017

Mitos dan Fakta mengenai penjagaan wajah


Pic credit : here


Assalamualaikum...

Wahh lamanya tak berkongsi apa-apa di laman blog Nisa ni. Tak syok pula rasanya kalau tak update apa-apa kan.. sebab nya nanti blog jadi tak aktif. Bila takda entry baru, orang tak masuk baca blog, seterusnya trafik blog akan merudum. Bila takde trafik dan engagement, macam mana nak jana pendapatan melalui blog kan ? Haa hari ini Nisa nak kongsikan sesuatu dari pembacaan Nisa di laman-laman web.

Read More»

Isnin, 13 November 2017

Majlis Meet & Greet duta selebriti jenama MAYDAN



Assalamualaikum...


Haaa pernah dengar tak jenama MAYDAN ni ? Sejujurnya Nisa tahu mengenai jenama ini menerusi akaun Instagram selebriti popular di Malaysia iaitu Elfira Loy. Nisa duk perhati je Elfira promote produk Maydan yang beliau gunakan. Haa macam menarik je ? Baru-baru ini Nisa berpeluang mengikuti acara Meet & Greet Maydan bersama duta-duta selebriti mereka.

Read More»

Jumaat, 7 April 2017

Pengalaman rawatan muka di HANNAN MEDISPA AMPANG





Assalamualaikum...


Haa.. bercerita mengenai penjagaan wajah ni memang takkan cukup 40 hari 40 malam tauu ! Macam-macam lah. Ramai yang bertanya, apa produk yang Nisa pakai.. apa tabiat penjagaan kecantikan Nisa.. Well, sejujurnya takde lah strict sangat, cumanya Nisa memang maintain produk yang dirasakan serasi dan juga setiap bulan wajib manjakan wajah di tempat medispa. Kenapa Nisa pilih medispa ???


Sebab MEDISPA dan spa sangat lain tau. Kalau spa tu boleh lah nak urut badan ke kaki ke apa (banyak kepada penjagaan badan juga), kalau medispa ni, apa rawatan yang dilakukan pastinya berlandaskan terma medikal. Analisis wajah, rawatan yang diberikan, hingga kan kepada peralatan yang digunakan semuanya terkawal, di bawah terma MEDIKAL. Gituu. Takdelah main tadah je muka kan?

Read More»

Isnin, 10 Oktober 2016

Jadilah wanita BERTENAGA, CERIA dan MANTAP dengan Mama Muda Juice !





Assalamualaikum...


Haa ini dia isu besarrr yang Nisa nak bincangkan ! Sangat besar isu ini dalam kalangan wanita sendiri! Dah macam mana tak besar, asyik segan je nak berbicara mengenainya ? Asyik malu-malu je.. Orang kata malu bertanya sesat jalan. Tak mencari penyelesaian boleh mengundang masalah ! Gituuu... Semestinya isu mengenai kewanitaan lah yang Nisa nak ketengahkan dalam blogpost kali ni...


Read More»

Rabu, 28 September 2016

Joymix Collagen Tripeptide pilihan Nisa ! Mencerah dan melembap kulit !




Assalamualaikum...


Haa lama sudah Nisa tak berkongsi mengenai penjagaan kulit wajah dan badan kat blog ni rasanya.. Bukan apa, ramai je tanya Nisa makan apa untuk jaga kulit ? Nisa pakai apa,. Haa kalau nak cakap pasal skincare tu rasanya banyak kali dah Nisa menjawab soalan mereka yang bertanya.. Tapi kalau penjagaan dari dalam ? Supplement ? Jarang Nisa kongsikan. Jadi kali ni nak bawak uols berkenalan dengan produk yang Nisa tengah consume ni..




Nisa dah lama sebenarnya tak consume apa-apa supplement ke... Jadi Nisa pun tercari-carilah supplement yang menarik untuk Nisa minum / makan setiap hari. Yang Nisa sentiasa tengok ialah kebaikan yang ditawarkan oleh supplement tersebut.

Melalui seorang rakan, Nisa diperkenalkan pula kepada Joymix Collagen Tripeptide ni.. Haa Nisa sebenarnya ada nampak produk ni dekat laman web Lazada haaa.. Tapi Nisa masa tu tak membelek pun. So bila dah ade depan mata ni, baru la Nisa rasa macam hmm.. nak jugak try ni !






Okay basically rupa Joymix Collagen Tripeptide ni serbuk berwarna oren-oren macam ni.. Bau dia macam oren sikit.. tapi bukan oren ! Hahaha.. sebenarnya kolagen ni mempunyai aroma buah markisa ! Wahhh unik sungguh. Memang lain dari yang lain lah katakan. 





Okay jom Nisa kongsikan serba sedikit isi kandungan dan kebaikan di dalam Joymix Collagen Tripeptide ini.


COLLAGEN TRIPEPTIDE ?
Okay.. bezanya kolagen dari Joymix ini berbanding kolagen yang sangat banyak kat luar sana ialah mereka mengandungi Collagen Tripeptide. Tripeptide merupakan unit yang mengandungi 3 jenis amino acid. Collagen Tripeptide ni kiranya unit yang paling asas, paling kecil.. dan ini bermakna penyerapan kolagen ke dalam tubuh badan dapat berlaku dengan OPTIMUM !


KEBAIKAN JOYMIX COLLAGEN TRIPEPTIDE
# Membantu mengurangkan garis halus dan kedutan.
# Membantu mencerahkan kulit
# Membantu menguatkan tulang dan sendi
# Menguatkan rambut
# Menguatkan kuku
# Membantu mengurangkan rekahan di tumit kaki





BAGAIMANA NAK MINUM ?

Haaa semudah A B C yee semua ! Bancuhkan satu scoop penuh serbuk Collagen Tripeptide ni bersama 150ml air. Nisa suka bancuh dengan air sejuk. Segar je lepas minum tu ! Kacau sampai semua serbuk larut ye. Kalau yang ada shaker tu lebih mudah sebab dekat botol shaker dah siap ada aras sukatan air. Haa boleh beli botol shaker kat mana-mana kedai ye. 

Pengambilan boleh dibuat sekali sehari. Kalau nak kesan yang lebih cepat, boleh cuba minum sebanyak dua kali sehari - di waktu pagi dan juga malam sebelum tidur. Nisa sayang pulak nak habiskan cepat-cepat.. so sekali sehari je lah ! Hehehe..






Setiap pagi masa masuk office mesti Nisa bancuh Joymix Collagen Tripeptide ni.. Haa teruss zass teguk segelas. Bancuh pulak dengan air sejuk.. wah memang kesukaan Nisa ! Dah dua minggu jugak lah Nisa amalkan pengambilan Joymix Collagen Tripeptide ni tau.. Kalau nak tahu kulit Nisa jenis dry sangat.. Nisa pakai skincare dan mosturizer tu semua sebab nak control supaya mekap tak bercapuk je.. Jadi Nisa memang decide nak ambil Joymix Collagen Tripeptide ni sebab nak kulit lebih cerah dan lembap dari dalam.





Ini gambar yang Nisa ambil di luar (di bawah available light) baru-baru ni. Masa ni Nisa ada videoshoot dan Nisa kena pakai mekap yang agak tebal sebab cuaca panas (tak nak bagi mekap cair cepat). Nisa risau jugak mekap cepat bercapuk sebab kulit Nisa kan kering. Tapi Nisa perasan mekap tak bercapuk pun, dan kulit Nisa takde rasa gatal-gatal pun walaupun cuaca panas. Lepas cuci muka pun, di bahagian hidung dah kurang sangat kulit yang mengelupas


Nisa impressed jugak lah dengan produk Joymix Collagen Tripeptide ni sebab dalam masa dua minggu dah tunjuk kesan positif pada kulit Nisa. Walaupun belum keseluruhan, tapi dah nampak dah peningkatan pada kondisi kulit Nisa !




Girllsss kalau nak tahu, bila kulit kita kurang kering dan lebih lembap, mekap takkan bercapuk. Bila nak sapu mekap tu, smooth je.. rata je.. haa terbagi tips pulak. Memanglah kita pakai skincare semua tu, tapi lebih baik kesihatan kulit tu dibina dari dalam jugak. Dan produk ni menunjukkan kesan positif pada Nisa dalam masa dua minggu. Haa jom lah cuba jugak !




MACAM NAK DAPATKAN ??

Kalian boleh beli produk ini di laman web rasmi Joymix
http://www.joypremix.com/

Harga yang sedang ditawarkan ialah harga promo RM128 sahaja untuk satu balang 400g.
Gunakan kod promosi : JOYMIXCTPNISA20 untuk potongan harga lebih lagi !


Pada yang nak beli tu jangan lupakan kod promosi di atas tau ! Berbaloi-baloi sangat !


Byee !



Read More»

Rabu, 20 Julai 2016

VIDEO | My Makeup Look #3 - Rocking Red Lips !





Assalamualaikum..


Ya ampun segannya nak share ! Hahaha... Nisa ni takde lah pandai sangat pakai mekap. Tapi Nisa memang minat tengok tutorial mekap di Youtube dan juga video-video di facebook dan Instagram. Memang tak jemu tengok. Bila dah selalu tengok tu, macam-macam la Nisa belajar dan cuba di muka sendiri.


Dan pada satu hari yang hening (heh?!), Nisa mengenakan mekap dengan lipstick berwarna MERAH. Ye uolss.. merah nau nau ! Hahaha. Bila Nisa upload gambar tersebut (tak ingat lah di Twitter atau Instagram), ada jugak yang bertanya Nisa, macam mana nak achieve this look tanpa nampak pelik. Haa Nisa paham perasaan tu. Ada masa bila dah tepek-tepek eyeshadow dan blusher, kita rasa macam eh tak kena pulak nak pakai lipstick merah. Haa.





Nisa akui, kalau tengok lah gambar dulu-dulu.. kemain berbibir merah uols! Tapi eyeshadow, blusher.. semua tak balance. So memang nampak pelik.. Hopefully mekap Nisa kali ni tak pelik la ye. Hehe. Nisa dah banyak kali try and error ni. So finally.. I'm down to this equation - soft smokey-like brown eye shadow and not too pinkish blusher colour. Eceh macam pro jek. Ppfftt ! Okay lah... nak membebel lebih-lebih pun tak guna.. Baiklah kiranya kita tengok saja video di bawah !









Selesai sudah ! Neves kitee nak publish video ni tau ! Hahaha... maafkan Nisa ye kalau mekap comot dan tak mengikut tata tertib mekap yang sepatutnya (eh ade ke??). Haa dalam bermekap ni, ikut kreativiti masing-masing. Yang penting hasil akhir. Haha.


Nisa takde lah nak kata hasil mekap Nisa lawa sangat pun.. Nisa pun masih lagi belajar dan juga masih berlatih agar teknik dan hasil mekap Nisa makin improve dari hari ke hari. I really love makeup and I really really want to do well in makeup. There's so much more you can do with makeup! And I cant wait to try a lot of different looks bila dah betul-betul pandai nanti.. Hik. InshaAllah.





Nisa rasa bahagian yang paling Nisa kena improve adalah bahagian EYE SHADOW ! Haaa rasa macam ya aulohh susah nya lahai nak blend ! Nak kasi nampak transition apa kejadah semua tuu. Hhahaa.. Sabor je la yee... Ni masih sempat lagi kalau nak beraya dengan makeup look red lips ni ! Hahaha. Barulah menyerlah gitu.






SENARAI PRODUK ? Haa kat dalam video Nisa dah nyatakan produk-produk yang Nisa guna... Gituuu.. So far macam takde apa sangat.. Haa gitu lah. Hik hik.. Doakan urusan Nisa berjalan lancar yeee... Banyak video dan blogpost nak kena buat niii.. 


Apa-apa pun thanks for watching my video ! Share this video and subscribe to my YouTube channel ye.. Hehehe.. Nisa baru check, subscriber di YouTube Nisa dah pun mencecah 10,000 !! Alhamdulillah syukur sangat sangat... InshaAllah giveaway coming soon ! Ada produk yang Nisa nak kongsikan dengan viewers semua.. Soo nantikan ya !







Read More»

Jumaat, 2 Oktober 2015

Rawatan muka di MBH Medispa Bangi

 

Assalamualaikum..

 

Woahhh semalam merupakan hari yang sangat memenatkan buat Nisa, penat mental dan juga penat fizikal. Payah nak kongsi di sini, memang tak mau share pun hehe.. Tak mengapa, yang penting hari ni Nisa nak kongsikan dengan semua pembaca mengenai pengalaman best Nisa buat facial ! Ahaaa…

 

Wanita dan kecantikan memang tak boleh dipisahkan.. Ada yang suka buat rawatan DIY di rumah.. ada yang suka amalkan jamu dan juga supplement kesihatan yang lain, ada yang suka amalkan memakan buah dan sayur.. serta macam macam cara lagi lah untuk maintain kecantikan dan kesihatan kulit. Dan salah satu cara yang sangat mudah dan juga nak tengok hasil yang ketara iala dengan RAWATAN MUKA !

 

MBH Medispa Bangi - 2

Semalam Nisa sempatkan jugak diri untuk hadir ke sebuah klinik aestetik untuk rawatan muka. Jeng jeng jengg… Nisa ke MBH Medispa Aesthetic ClinicMBH Medispa ni ada banyak cawangan di seluruh negara.. dan cawangan yang Nisa pilih ialah cawangan Bangi sebab hampir dengan rumah. Gituuu… Appoinment Nisa patutnya jam 5.30pm tapi agak lewat sikit sebab kesesakan lalu lintas. Maklumlah timing orang balik kerja kan.

 

 

MBH Medispa Bangi - 3

Deko dalaman yang sangat simple, atmosphere yang sangat rilex dan juga bersih. So I have a very good feeling once I stepped in this premise. Memandangkan Nisa punya appoinment merupakan slot yang terakhir, jadi tak berapa ada orang sangat. Hehe saja pilih slot terakhir sebabnya lepas lunch meeting, Nisa kena masuk office kejap then baru boleh balik. Gituuu..

 

 

MBH Medispa Bangi - 5

Baiklah, tanpa membuang masa, Nisa berjumpa dengan beautician untuk mengenalpasti kulit Nisa. Menggunakan mesin di atas meja tu, struktur kulit wajah Nisa boleh secara dekat. Jadi dari situ kita boleh tengok dengan dekat lapisan kulit kita macam mana.. Kalau kulit kering macam mana rupa dia, kalau kulit berminyak macam mana… Kulit Nisa basically agak dry dan ada juga bahagian yang okay, jadi boleh dikatakan combination juga. Jadi selepas kondisi kulit dikenalpasti, beautician akan merujuk pula fail yang ada atas meja tu, untk tunjukkan pada pelanggan jenis rawatan yang bersesuaian dengan mereka.

 

Di MBH Medispa ni ada pelbagai jenis rawatan yang boleh kita buat, bersesuaian dengan keperluan kulit kita. Kalau nak tahu, ada juga rawatan untuk slimming… Memang syok tau, macam macam ada. Sebabnya keperluan badan dan kulit wajah setiap individu tu lain lain, jadi mereka ada banyak jenis perkhidmatan untuk cater segala jenis keperluan ituu.

 

 

MBH Medispa Bangi - 6

Rawatan wajah yang dijalankan ke atas pelanggan menggunakan produk yang berkualiti, dan juga mesin yang canggih. Tidak perlu rasa takut sebabnya mereka tidak menggunakan peralatan yang ada jarum jarum besar tu, kalau ada pun, jarum yang digunakan tu halusss sangat dan tidak menyakitkan. Jadi tidak perlu gusar ya ! Dengan menggunakan mesin dan peralatan canggih, rawatan boleh dilakukan ke atas lapisan kulit dengan lebih dalam dan kesan rawatan semestinya lebih efektif !

 

Pujian harus diberikan kepada beautician serta staff di MBH Medispa cawangan Bangi ini khususnya kerana mereka sangat mesra pelanggan, berpengetahuan dan juga ramah melayan pelanggan yang bertanya. Staff yang merawat muka Nisa pun sangat lemah lembut dan berhalus bila buat kerja. Nisa rasa sangat selesa lantas terlelap kejap masa rawatan dijalankan. Ni mesti sebab dah sedap sangat muka dibersihkan ! Hahaha…

 

 

MBH Medispa Bangi - 7

Ahahaa eksklusif ni Nisa share gambar ni !! Memang cooling betul masker yang diletakkan. Sangat sejuk dan segar ! Tersedar kejap dari lelap bila mask muka ni diletakkan haha. Tapi memang rileks sangat. Tu tengah tido kot tu.. Terima kasih kepada staff yang ambilkan gambar ! Hehe sporting sangat !

 

 

MBH Medispa Bangi - 8

Ini pula antara langkah yang dilakukan semasa rawatan. Oh lupa pula Nisa nak share mengenai rawatan yang Nisa jalani. Mengikut nasihat beautician setelah kondisi kulit dikenalpasti, Nisa jalani LUMINOUS SKIN TREATMENT. Melalui rawatan ini, kulit akan dirawat agar tampak lebih segar, lebih glowing dan bermaya. Memang sesuai untuk mereka dengan kulit kusam, liang pori besar dan juga kulit kering.

 

Melalui Luminous Skin Treatment ni, wajah kita akan dibersihkan secara deep cleansing, dan whitehead serta blackhead akan diekstrak keluar dari kulit. Masa proses vakum kulit wajah dilakukan, memang rasa keluar semua whitehead tu.. Whitehead tu kalau tak dibersihkan dari lapisan kulit, boleh membawa kepada pembentukan jerawat. Oh nooo ! Kalau picit sendiri kat rumah tak semua kita dapat bersihkan, lagi lagi yang kita tak nampak tu. So baik lah kita pergi ke klinik aestetik klinik macam MBH Medispa ni tau !

 

 

MBH Medispa Bangi - 4

Jangan kecantikan luaran je kita jaga, kecantikan dalaman pun nak kena titikberatkan jugak kan… MBH Medispa  juga ada menjual produk makanan tambahan untuk kesihatan dari dalam. Jadi jangan lupa untuk klik –> MBH Medispa untuk maklumat lanjut ! Gituu.

 

 

 

MBH Medispa Bangi - 9

Yaaa selepas dua jam yang sangat best dan selesa, selesai sudah rawatan muka bersama MBH Medispa … Terima kasih tidak terhingga kepada staff dan beautician di MBH Medispa cawangan Bangi ini diatas layanan mesra dan perkhidmatan yang memuaskan. Personally I love this place ! I think we all should change to conventional facial method to aesthetic one. Sebab apa ? Sebab dengan penggunaan mesin berteknologi tinggi ni, rawatan boleh dilakukan terus terhadap lapisan-lapisan kulit, seterusnya membawa kepada kesan yang lebih efektif.

 

Bukanlah spa biasa tu tak bagus.. Yang tu okay juga, ikut kemampuan masing masing kan.. Cuma bila ada masa dan rezeki tu, marilah mari Nisa nak ajak semua mencuba rawatan di MBH Medispa  ni.. Sangat best dan selesa ! Ada banyak cawangan, boleh lah pilih cawangan mana yang berdekatan dengan anda ya !

 

 

MBH Medispa Bangi - 11

Nak share lah keadaan kulit wajah Nisa sehari selepas rawatan dijalankan. Kulit muka rasa segar sangat. Liang pori tidak kelihatan jelas. Mekap sangat senang apply. In fact, disebabkan kondisi kulit wajah yang sudah improve selepas Luminous Skrin Treatment semalam, hari ni Nisa tak pakai heavy makeup pun ! Sekadar sapu Sephora CC cream, finishing powder, eyeliner dan lipstick ! Keluar rumah dan rakam video pun konfiden je !

 

 

MBH Medispa Bangi - 12

Jangan lupa ramai ramai follow instagram MBH Medispa ya ! Dengar dengar mereka selalu buat promosi ! Setiap bulanada je promosi yang sangat sangat menarik ! Haa inshaAllah semua mampu merawat wajah dan memiliki kulit wajah yang sihat dan cantikk !!! Kalau nak tahu kat mana lagi cawangan klinik aestetik MBH Medispa, boleh lah folow rapat rapat ye insta ni !

 

 

MBH Medispa Bangi - 13

Khass untuk orang Bangi atau kawasan kawasan yang berhampiran, kalau ada sebarang pertanyaan, atau nak cuba rawatan di sini, boleh follow dan hubungi MBH Medispa cawangan Bangi melalui laman instagram, nombor telefon mereka di atas atau boleh datang terus ke sana mengikut alamat yang tertera di atas.

 

 

 

Terima kasih kerana sudi baca review Nisa ni hingga ke akhir entry !
Akhir kata.. cuba tau MBH Medispa niii… inshaAllah puas hati !

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


Read More»

Copyright © Nisa Kay