Khamis, 9 April 2015

Macam mana nak melegakan senggugut ?

 

Assalamualaikum..

 

Ehemm… Ternyata entry kali ini aku fokuskan kepada golongan remaja dan wanita di luar sana. Sebab perkara yang aku nak terangkan dengan panjang lebar lepas ni HANYA dialami oleh mereka yang bergelar perempuan sahaja yaa.. Ekekeke…

 

DSC00253

Mesti ramai di antara pembaca blog aku yang sering mengalami sakit senggugut atau PERIOD CRAMP kan kan kan… Bezanya cramp yang teruk dengan kurang teruk sahaja kan.. Macam aku pulak, aku bila alami period cramp, alhamdulillah tak teruk sangat, tak lah sampai tak boleh bangun.. TAPI kalau dah namanya senggugut tu kan, confirm confirm lah tak selesa nak buat kerja, nak keluar dan buat aktiviti lain kannn?

 

 

DSC00254

Seriously korang buat lah posisi macam mana pun, tergolek, baring terlentang, aksi kuak lentang, mesti tak kena je kan ? Nak tidur pun tak senang. Nak bangun duduk pun lagi lah tak senang. Bila dah menahan sakit je, mood pun lari.. Haa ini merupakan antara cabaran kita orang perempuan. Biasanya mesti korang bergantung kepada ubat (sama ada pil atau cecair), tak pun cuba segala macam cara tradisional kan ?

 

 

DSC00256

NEEE NOOO NEEE NOOO !! Berita baik bagi mereka yang tak suka ambil ubat atau ambil segala jenis makanan kesihatan untuk kurangkan senggugut tuuu (macam aku lah hehe)… aku jumpa dahh dengan satu produk yang dapat MEMBANTU MENGURANGKAN KETIDAKSELESAAN SENGGUGUT dengan pantas dan sangat sangat mudah haaa !!!

 

 

DSC00370

Hari tu aku ada share dah kat instagram aku mengenai produk ni. Wahh ramai lagi yang masih belum tahu dan belum cuba produk ni ya.. Haa berita baik sungguh, sebab hari ni aku suka sangat nak share produk ni dengan korang. Kalau benda ni bermanfaat kepada semua, alhamdulillah.. so jom baca !

 

 

DSC00372

Produk AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni dikeluarkan oleh syarikat farmaseutikal yang tidak asing lagi kat Malaysia, iaitu Kobayashi Pharmaceutical. Produk AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni mampu membantu mengurangkan menstrual pain dengan cara terapi haba (non-medical),  di mana ia akan menghasilkan haba yang stabil dan selamat dengan suhu mencapai 40°C dan masa bertahan mencapai 8 jam.

 

Haa haba yang dikeluarkan ni pulak akan membantu peredaran darah dan ianya berkesan untuk mengurangkan rasa sakit. Seriously produk ni sangat mudah dibawa dan boleh digunakan pada bila bila masa. Korang prepare je dalam beg korang okay. Mana tahu period cramp datang pada waktu waktu yang tidak diduga ke kan ?

 

 

DSC00374

Haa saiznya juga tak besar sangat pun, hampir bersaiz tapak tangan aku je ni… Dan bila dibuka, boleh terus tampal di bahagian yang rasa sakit tu. Biasanya kalau period cramp ni, aku tampal bawah sikit daripada perut. Heat patch ini mempunyai fungsi “air-activated”. Ini bermakna ia akan mula mengeluarkan haba apabila dikeluarkan darpada bungkusan dan terdedah kepada udara.

 

 

DSC00252

Haaaa aku mulanya hampir nak cancel pergi event sebab rasa nak demam… ditambah pulak dengan menstrual pain, memang nak pitam rasa. Nasibbbb ada AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni haaa ! Tampal je, pap pap dalam masa 5 ke 10 minit macam tu, dah lega alhamdulillah. Kurang dah sakit tu.

 

MACAM MANA NAK GUNA :

  • Buka bungkusan, keluarkan heat patch ni dan tanggalkan pelekat belakang.
  • Pastikan kulit bersih dan kering, kemudian tampalkan di bahagian yang rasa sakit tu.
  • Selepas menggunakannya, tanggal perlahan-lahan. Jangan gunakan lebih 8 jam ya !
  • Setiap keping heat patch ni untuk SEKALI penggunaan sahaja ya !

 

DSC00307

Taraaa bila dah lega sikit dari mestrual pain, maka dapatlah aku pergi event.. dan enjoy aktiviti-aktiviti semuaa.. sakit senggugut pun tak mengganggu sangat haa… memang mudah lah dengan AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain  ni.. So why not korang semua try ? Harga cuma RM10.90 sekotak (dalam satu kotak ada dua keping), boleh didapati di kedai-kedai seperti Watsons, Guardian dan sebagainya.

 

 

DSC00377

Oh ya… nak share sekali lah… AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch juga datang dalam variasi lain, iaitu khas untuk NECK & SHOULDER PAIN. Jadi bagi mereka yang ada sakit-sakit bahu atau pinggang tu, boleh lah cuba ya.. Yang ini pun  menggunakan fungsi terapi haba untuk mengurangkan rasa sakit. Jadi boleh cuba ya ? Harga pun RM10.90 (dua keping dalam satu kotak) dan boleh dibeli kat kedai-kedai seperti Watsons, Guardian, Caring dan lain-lain.

 

 

++++++++++++++++++++++++++++++++

AMELTZ YOKO YOKO GIVEAWAY !!!

 

LIMA PEMBACA BERTUAH akan dipilih untuk memenangi satu pek AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain  okayy ! Kalau lelaki pun boleh join, mana tahu nak bagi kat makwe ke.. mak ke.. adik or kakak ke kannn ? Jawab soalan mudah di bawah :

 

1) What is the safe temperature of AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain and how long does it last?

2) How does AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch help for Menstrual Pain?

3) Share with us, why do you want to try AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain?

 

Wah wahh mudah sangat ni ! Jawab di bahagian komen di bawah yaaa ! Dalam masa seminggu, lima pemenang akan dipilih. Goodluck semua !!!

 

++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem.


16 ulasan:

  1. kita kalau period suka betul tdo. hahaha, boleh menghilangkan sakit kot :p

    tp boleh try yoko2 ni, ingt lg yoko2 ni dlm bentuk bulat gelek2 pun ada (macam deadorant), sbb dlu abah pernah guna kalau sakit kaki and belakang...

    BalasPadam
  2. SOALAN 1:
    Produk AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni mampu membantu mengurangkan menstrual pain dengan cara terapi haba (non-medical), di mana ia akan menghasilkan haba yang stabil dan selamat dengan SUHU mencapai 40°C dan MASA BERTAHAN 8 jam. (yg di BESARKAN TU, JWPN UTAMA KPD SOALAN )

    SOALAN 2:
    Heat patch ini mempunyai fungsi “air-activated”. Ini bermakna ia akan mula mengeluarkan haba apabila dikeluarkan darpada bungkusan dan terdedah kepada udara.

    Haba yang dikeluarkan ni pulak akan membantu peredaran darah dan ianya berkesan untuk mengurangkan rasa sakit.

    SOALAN 3 :

    I WANT AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for menstrual Pain. Because :
    1. My period pain will make me stress and become moody. I dont want other to feel sad with me especially my family and friends

    2. I need to go work everyday, so i need to reduce or release my period pain to focus on my work ~

    3. Because.. i love free things especially its good for health then i will buy them next day~~~~ inshaALLAH :)

    4. Bcoz im a blogger too...i love to review things which is good for health..and my day...winkk**

    5. I HOPE FOR THE BEST ! hehehe~

    BalasPadam
  3. terima kasih berkongsi nisa!
    memang PG alami simptom-simptom yang nisa sebut tu semua :)
    harus beli dengan segera :D

    BalasPadam
  4. NAKKKKKK!!!

    1) safe temperature is 40C and last up to 8 hours.

    2) AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch membantu mengurangkan menstrual pain dgn cara terapi haba(non-medical.

    3) Saya nak sangat cuba sbb mmg period pain teruk giler smpai kene mc xboleh keje... =( (this menstrual pain really reallyyyy drives me crazy)

    BalasPadam
  5. 1. menghasilkan haba yang stabil dan selamat dengan suhu mencapai 40°C dan masa bertahan mencapai 8 jam

    2. haba yang dikeluarkan ni pulak akan membantu peredaran darah dan ianya berkesan untuk mengurangkan rasa sakit

    3. I want to try AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain because I have menstrual pain monthly, hoping this will work on me. :D

    BalasPadam
  6. SOALAN 1:
    Produk AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain ni mampu membantu mengurangkan menstrual pain dengan cara terapi haba (non-medical), ia akan menghasilkan haba yang stabil dan selamat dengan suhu mencapai 40°C dan masa bertahan 8 jam.

    SOALAN 2:
    Heat patch ini mempunyai fungsi membantu peredaran darah dan ianya berkesan untuk mengurangkan rasa sakit.

    Heat patch ini mempunyai fungsi “air-activated”. Ini bermakna ia akan mula mengeluarkan haba

    SOALAN 3 :
    saya nak cuba AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch spaya dapat melegakan kesakitan apabila senggugut dan boleh kongsikan pengalaman ini kepada orang lain jika mereka mengalami masalah yang sama.

    BalasPadam
  7. 1) What is the safe temperature of AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain and how long does it last?

    Answer : Temperature achieve up to 40 degree celcius and can last until 8 hours

    2) How does AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch help for Menstrual Pain?

    Answer : The patches help from the heat production from the patches itself. The heat will help in blood circulation and effectively reduce the menstrual pain


    3) Share with us, why do you want to try AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain?

    Answer: I want to try AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch for Menstrual Pain because currently my period pain is totally bad. It also cramp in first day of my period cycle. The blood clot is big for me :O

    BalasPadam
  8. @bb_nona

    HAIII !!

    Tahniah anda terpilih sebagai pemenang giveaway ! Sila emailkan details di bawah ke alamat emel Nisa nisakay2012@gmail.com


    Name : Full Name
    Email address :
    Mailing Address :  
    Mobile Number :


    TAHNIAH !!

    BalasPadam
  9. @Alyaa zainal abidin

    HAIII !!

    Tahniah anda terpilih sebagai pemenang giveaway ! Sila emailkan details di bawah ke alamat emel Nisa nisakay2012@gmail.com


    Name : Full Name
    Email address :
    Mailing Address :
    Mobile Number :


    TAHNIAH !!

    BalasPadam
  10. @Sherry

    HAIII !!

    Tahniah anda terpilih sebagai pemenang giveaway ! Sila emailkan details di bawah ke alamat emel Nisa nisakay2012@gmail.com


    Name : Full Name
    Email address :
    Mailing Address :
    Mobile Number :


    TAHNIAH !!

    BalasPadam
  11. @iuzira


    HAIII !!

    Tahniah anda terpilih sebagai pemenang giveaway ! Sila emailkan details di bawah ke alamat emel Nisa nisakay2012@gmail.com


    Name : Full Name
    Email address :
    Mailing Address :
    Mobile Number :


    TAHNIAH !!

    BalasPadam
  12. @Nan

    HAIII !!

    Tahniah anda terpilih sebagai pemenang giveaway ! Sila emailkan details di bawah ke alamat emel Nisa nisakay2012@gmail.com


    Name : Full Name
    Email address :
    Mailing Address :
    Mobile Number :


    TAHNIAH !!

    BalasPadam
  13. lambat baca entri...tengah datang bulan nii =P

    BalasPadam
  14. Haha Macam2. Nice entry. Jom singgah blog say :)

    BalasPadam
  15. Thank you for sharing! Info berguna ni..

    BalasPadam
  16. baru bace semula komen ni..huuhuuu~

    i done email u taw sis nisaaaa~

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay