Selasa, 29 Mac 2011

Alhamdulillah, rezeki kami merasa makanan sedap malam tadi !!

Malam tadi agak kelam kabut. Huhuu… petang semalam aku dengan senang hatinya keluar membeli barangan keperluan di Tesco, sekali lah melunaskan nafsu aku pada ice blended terbaek iaitu Coolblog..

Masa nak balik tu, hari dah mula gelap sebab dah masuk pukul 7. Kerana kegedikan aku takut nak tunggu bas kat bus stop yang scary di seberang jalan, aku balik naik teksi aje. Sampai aje rumah, baru aku perasan Mia (one of crew from 1tube.my) ada hantar BBM kat aku!! Whargghh dengan sepantas kilat aku bersiap.

Ada apa sebenarnya???

IMG_2843

Yeahhh malam tadi blogger terkenal Ben Ashaari sembang-sembang pula dengan Chef Liza atau lebih mesra dikenali sebagai Kak Liza…

Kak Liza memang peramah.. aku, Mia dan juga Syafiq Rosli dah lah sampai lewat.. tapi tetap disambut dan dilayan mesra oleh Kak Liza… Hehehe aku yang duduk kat tepi dah terliur dah tengok masakan Kak Liza. Hahaha tunggu aje laa sampai Abang Ben habis berborak dengan Kak Liza ye. Haha tak boleh blah dowh aku!

IMG_2855

IMG_2860

IMG_2865

Pergghhh!! Nasi dia terbaik! Aku lupa pulak nak tanya apa nama nasi ni.. Dia lebih kurang nasi goreng ulam la.. Tapi dia bukan guna ulam kampung tau! Dia guna ulam moden. Hohoo contohnye macam bunga kantan… brokoli.. Alahh aku nak sebut pun tak reti.

Yang best nye, nasi ni digoreng tanpa minyak! Oil free! Ada ulam-ulam pulak tu kan… So sangat sangat bagus untuk orang yang diet! Berasnye sangat panjang, dan nasinya sangat lembut! Aduhh bertambah kot aku makan! Yang warna oren tuh kerabu kelapa dia. Tadi aku makan dengan pulut! Pergghh best best best!!

 

IMG_2846

Yeahhh!! Dessert best dowh! Mango smoothies! Tambah krim, letak toppings sikit.. perghhh sedap beb! Kak Liza kata kalau sejuk lagi sedap, tapi tak kesah la.. aku rasa sedap aje…

 

IMG_2849

Muke kelaparan! KANTOI SUDAHH !!! Nasi dah la bertambah, makan pulut lagi.. Smoothies aku bantai 2 mangkuk! Nafsu serakah betol laa tabiat makan aku, tapi berat taknak naik jugak nih!!! Apa nak jadi laa aku ni???!

Apa-apa pun, terima kasih banyak-banyak pada Kak Liza yang sudi menjamu kami selepas shooting. Selepas tu, Abang Ben dan wifey nye pon pulang.. Maka kami yang tinggal, gerak pula ke Dataran Merdeka kerana Phil (pengasas 1tube.my) mencadangkan aku dan Syafiq Rosli merakamkan vlog di sana!!

Haaa nantikan VLOG kami yerrrr :) Ohh ye satu lagi video di 1tube.my dah keluar!!! Heee excited weyh! Sudi ke korang tengok?? Hek hekk… kalau sudi KLIK DENGAN COMEL NYE DI SINI

 

sign NISA


33 ulasan:

  1. sdapnya!!!! perut terasa berbunyi.

    BalasPadam
  2. HOMAIGOSSH.NAMPAK SEDAP2 NYA MAKANAN TU :D

    BalasPadam
  3. alhamdulillah.. rzeki.. :)

    http://pepellover.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. nak g terjah chef liza. nak tengok resipi mango smoothies tuu . hiks

    BalasPadam
  5. Weee..untugnye dpt mkn sdp2..nak jugak!hehe

    BalasPadam
  6. bestnya dpt interview Chef Liza. dah la makan free, sdp lak tu. beras pjg tu mungkin Basmati

    BalasPadam
  7. rezeki betul tue...dah la kak liza pemes chef dlm dunia blog masakan...dapat rasa masakan kak liza...wah...untungnyer

    BalasPadam
  8. walaupun mira dah makan,tapiiiiii
    terasa nak makan lg pas baca entri ni!! ;)

    BalasPadam
  9. owh....sedap nye...
    hehe...semua tue nisa mkn kew?

    BalasPadam
  10. waaa... dah jadik orang kuat 1 tube nieh.. hehehehehe

    BalasPadam
  11. sedapnye coolblog n nasi ulam tue...

    BalasPadam
  12. yummmy!!!

    nk dessert tuh ckit....

    BalasPadam
  13. @Dawa

    heheh
    Ben yg interview dia..
    ehehe
    beras tu lg berkualiti dr basmathi katanya..
    beras jasmine

    BalasPadam
  14. @shah-kayrul

    hehehe
    yuppp
    rasa beruntung giler gilerrr :D

    BalasPadam
  15. @qucachahir

    hehhe
    yupppp of cos laa makan.
    ade lg pulut tp x amik gmbr. hehehe

    BalasPadam
  16. @yad'z

    ahahaa mane ade meyh..
    biasa2 aje join dorg :D

    BalasPadam
  17. @kaizen

    heheh
    nak ckittt???
    xlehhh dah abes la :P hahaha

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay