Khamis, 27 Oktober 2011

Kisah Budak-budak Koir – Part 1

 

Assalamualaikum semua…

 

Wuhuuuu ni cerita lama punyerr! AKu baru terhegeh-hegeh nak story mory kat sini. Kengkawan yang lain mesti dah hangin dengan aku sebab tak upload gambor. Wuhhh lantak lahh. Hahhaa.. Okay apa aku membebel ni pun aku tak tahu.

 

Aku rasa ramai yang dah tahu aku dok pung pang pung pang kat facebook aku, yang aku join kumpulan koir untuk majlis konvokesyen UNISEL kali ke-6 baru-baru ni. Konvokesyen UNISEL berlangsung selama tiga hari je, bermula 15 Oktober hingga 17 Oktober.

 

Tapi kitorang budak koir datang berkampung di UNISEL bermula 14 Oktober sebab kitorang kena hadiri raptai, test sound dan test microphone. Mula-mula kitorang semua diarahkan untuk pakai baju merah, alih-alih tukar rancangan, semua kena pakai baju hitam! Habis duit aku beli baju merah :(

 

CIMG7918

Ni lah keadaan pentas utama yang masih kosong, belum dihias dengan bunga-bunga segar lagiiii. Tuuu pemangku Naib Canselor sedang menjalani raptai ucapan. Errr betul ke apa aku tulis nih???

 

 

CIMG7920

Yeahhh kitorang bebudak koir dah pun mengambil tempat kehormat kami, khas duduk di kerusi berbalut putih. Kau hado??? Harharharrr…. Perkara wajib – camwhore!

 

 

CIMG7924

Korang tengok bebetul muka aku dengan muka Memey nih (kanan), kawan-kawan aku dok cakap muka kitorang seiras??? Errr hadaplah korang muka aku yang tak mekap, dengan eyebag, dan paling haru… ada jerawat seketol baekkk punye!

 

 

CIMG7930

Time ni semua feeling nak jadi pengacara majlis. Skrip semua siap ada kat situ, dorang pun lenjan la beramai-ramai. Aku rasa kalau dorang jadi emcee memang disaster majlis. Harharharr…. Pakcik berbaju merah merupakan orang yang bertanggungjawab jaga kitorang bebudak koir.

 

 

CIMG7950

Ni aku tak tahu kenapa dorang nak mulakan acara sukan lari Olimpik dalam dewan UNISEL nihhhh…. yang belakang tu selaku cheerleader lah kot???

 

 

CIMG7949

Tak tahulah kenapa aku sukaaaa gambar nih! Aku ambil gambar ni guna kamera digital aku. Takut bebenor aku gambar ni tak jadi, sebab kamera digital aku tuh bukan betul sangat pun? Mintak yang baru lah kot? Herherherherrr….

 

 

CIMG7948

Okay kejap ye koranggg. Haku nak feeling feeling VIP kejapppp… Haaa tempat duduk kitorang siap ada sign board. Korang hado??? Herherherrr….

 

 

CIMG7954

Majlis raptai kami akhiri dengan acara makan beramai-ramai sebelum pulang ke kediaman di Kota Puteri. Entah apa nama tempat ni, mi sup dia masin wohhhh… Aku ni malam kurang makan, so aku tak habis makan pun mi tuhh…

 

Hoooo.. okay entry sampai sini sahaja, pasal 3 hari berikutnya aku sambung part 2. Lantak lah korang bosan ke ape aku dok update pasal nih. Eh blog aku??? Lalalaa… lagipun mood nak update tu kureng laa sebab gambor dari kamera junior aku si Fira belum dapat lagi.

 

 

 

So… see ya!

sign NISA


5 ulasan:

  1. dpt tgk Nisa dr jauh je masa nak naik pentas..huhu.. alaaa. :((

    BalasPadam
  2. kalaulah sy msg awk, boley ajak lepak pe semua..
    apekan daya..
    =(

    BalasPadam
  3. mst sore akq merdu ^_^

    BalasPadam
  4. hahaha..bru tgk taw post nie..hey..ritue ari konvo sye la..hahaha...klu tawu nisa yg koir, na amek gamba ngn dye taw..huhuhu

    BalasPadam
  5. Hi awak....sajer jew nyebok kejap kat sini...nak tanyer awak...sayer nih budak sem 2 kat unisel bj nih...sayer nak tanyer.... Kat manew boleh sayer daftar name nak jadi ahli koir active kat unisel nih...sayer nih bekas ketua koir sekolah dulu...so..dah gian nak berkoir nih....hopefully u can help..... Sorry lah kalau question lari dari main post..hahahaha

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay