Ahad, 4 Oktober 2015

Masita Steak House, Seksyen 7 Shah Alam

 

 

Assalamualaikum…

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 7

Ada satu malam ni, aku lepak dengan kawan aku Ziera and tunang dia. Masa aku gi jumpa dia tu, dia baru usai solat maghrib. Kemudian borak punya borak, lapar pulak rasa.. So aku terus ajak dorang dinner sesama. Memang langkah kanan, Ziera dengan tunang beliau pun ada plan nak keluar makan dan try kedai makan yang agak baru jugak dibuka di Seksyen 7, Shah Alam. Sebenarnya aku pun tak pasti lah kedai ni baru lagi ke macam mana. Sebab tak perasan bila bukaknya haha !

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 1

Okayyy dinner malam tu kami ke sini… Kedai makan ni agak baru bagi aku.. memandangkan aku dah lama duduk di Shah Alam kan, so ini first time aku perasan kedai ni.. Kalau tak silap aku, sebelum ni, di tapak kedai ni ada kedai mamak yang selalu aku lepak. Tapi sekarang ada Masita Steak House ni…

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 2

Okay for me… senarai harga makanan dan minuman sangat affordable. Air jus dalam RM3 something camtu.. Tapi banyak juga lah air nya. Pekat dan sedap. Tak cair je haa.. ada kedai kemain kedekut buat jus ditambah dengan air kemain banyak. Tapi dekat Masita Steak House ni tak macam tu.. Memang terasa jusnya. Bagi aku harga berpadanan dengan apa yang kita dapat, sebab air tidak dihidang dalam gelang kurus tinggi tu, sikit je dapat. Dua kali hirup dah habis.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 3

Ini hidangan yang kawan aku order. Lamb Chop. Harga tak mahal sangat pun haa… Presentation not bad.. Ada roti, jagung rebus dan coleslaw. Sekali lagi, harga yang berpatutan agak berpadanan dengan harga yang ditawar. Aku tanya kawan aku bagaimana rasanya, dia jawab sedap juga.. not bad. Jadi kena lah dengan selera beliau.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 4

Ini side dish yang kawan aku order jugak. Mushroom soup dan juga garlic bread. Kuantiti sangat okay di mata aku.. sesuai lah dengan harga. Tak overprice. Sup cendawannya not bad juga, tak cair sangat dan tak masin sangat. Just nice aku rasa.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 5

Ini pulak hidangan yang aku order. Macaroni goreng hehee… Portion nya sederhana, sangat sangat sesuai dengan orang perut kecik macam aku.. Kalau portion nye besar sangat kang tak habis makan lak. Aku suka rasa dia, tak pedas sangat, tak tawar, tak masin sangat. For me, JUST NICE ! I love this, lagi lagi dia tambah sekeping cheese, memang pelengkap hidangan. Harganya dalam lingkungan RM5 ke RM8 kalau tak silap aku.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 6

AAAAAAAAAAUUUMMM !!!!! Hahahaa tak menyabar nau. Photographer belum sudah ambik gambar lagi dah buat muka tak sabar nak ngap hahaha !! Tapi alhamdulillah memang kenyang aku. Bagi aku, portion hidangan just nice dan kualiti makanan agak memuaskan. Aku berbesar hati lah nak rekemen semua orang cuba Masita Steak House ni.. Tapi please please don’t expect something yang very high end ya ! Dengan harga dan makanan yang ditawar, aku rasa ini sangat affordable untuk semua orang menikmati makanan western.

 

 

Okay untuk Masita Steak House ni, aku tak jumpa pulak Facebook page yang aktif atau akaun Instagram, maka kat sini aku sertakan alamat kedai dan nombor Masita Steak House ya.. Bagi penduduk Shah Alam, kedai ni sangat dekat dengan Pasaraya Giant di Pusat Komersial Seksyen 7.

 

No.VG2, Block M, Jalan Plumbum V/7V, Seksyen 7, Shah Alam ,
40000 Shah Alam, Malaysia


03-5523 5102

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


4 ulasan:

  1. Sedapnyaa... Dah la suka western food.. Terliur pulak.. Hehehe..

    BalasPadam
  2. aummmm... mcm sedap jek... lama dah tak mkn steak... blh try nnt

    BalasPadam
  3. Macam menarik je kat Masita ni. Kena cuba ni!

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay