Memaparkan catatan dengan label Makanan Murah. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Makanan Murah. Papar semua catatan

Isnin, 19 Jun 2017

Buffet Ramadhan Murah : Felda DSaji di Red Carpet Avenue, The Strand Kota Damansara





Assalamualaikum..


Apalah Nisa ni haaa... busy cemana entah, dah tinggal berapa hari je lagi nak berpuasa, baru terhegeh-hegeh nak kongsi dengan pembaca semua kat mana buffet Ramadhan murah dan sedap. Haha.. Maafkan Nisa ! Busy sangat lahai... tak terbukak laman web blog ni tau ! Okay baiklah.. Nisa faham bila dah makin nak hujung Ramadhan ni, ramai yang memilih untuk berbuka di luar sebab lebih mudah dan sibuk pula dengan persiapan raya kan. Jadi, Nisa nak kongsikan buffet Ramadhan yang anda boleh pergi dengan keluarga dan rakan-rakan anda !


Read More»

Selasa, 18 Oktober 2016

Kedai Borong Makanan Ringan - FANTASY JUNGLE FOOD Wangsa Maju




Assalamualaikum..


Haahaa apa benda muka serius sangat tu kak ? Kisahnya nak beli benda lain, mesti berkenan dengan benda lain. Budget pulak agak ketat.. so muka pun ketat sebab tak dapat grab makanan ringan yang duk berkenan tu. Tak pun susah sangat buat pilihan sebab ada banyak gila jenis-jenis makanan ringan. Dah namanya kedai borong kan !


Read More»

Selasa, 9 Ogos 2016

Churros dan Iced Green Tea sedap di Kota Damansara !!





Assalamualaikum...


Haa nasib lah bukan bulan puasa.. Kalau puasa-puasa duk update pasal churros meletop ni kompem kena cerca! Hahaha lemah betul iman, belanja gambar sikit dah nak cerca.. Wakakaka.. okay gurau je.. Sebenarnya kan lama sangat dah nak share pasal churros niii.. Nisa pun dah beberapa lama jugak lah menjadi pelanggan gerai ni. Sekarang baru ada masa nak share dengan pembaca semua..






AICRUZ STREETFOOD

Okay hari ni Nisa nak kongsikan mengenai gerai Aicruz Streetfood ni... Mereka ada jual churros.. kalau tak silap, churros dorang la best seller ! Kirenya signature dorang laa... So macam mana boleh terjebak dengan dorang? Haha ! Adik merupakan kawan kepada tuan gerai ni. Jadi adik Nisa selalu jugak beli churros dorang dan bawak balik. Ada sekali tu adik bawak Nisa ke gerai ni, beli churros. Makan panas-panas pulak tu. Adehhh sedap weh !! Terus jatuh cinta !!!




Okay.. ini dia senarai menu yang ditawarkan oleh Aicruz Streetfood ni... Haa ada banana rolls jugak lah ! Nisa tak pernah pulak rasa. Aihh bila dah menaip ni mulalah rasa macam nak cuba ! Haha... Air pulak ada banyak pilihan tapi Nisa memang penggemar green tea. Wahahaha.





Haa rajin nye dia tulis quote kat situ ! Bila korang bertuah, dapat la kata-kata madah pujangga dari adik-adik di Aicruz Streetfood ni ! Hehehe.. Dorang dah tahu dah macam mana Nisa suka green tea tu dibancuh. Nisa suka pekat-pekat dan manis sikit. Kaw kaw punye ! Memang syok tau.






Ahhh syok nya dapat makan churros panas-panas.. Churros yang dijual di Aicruz Sreetfood memang dia goreng lepas customer order ye.. Panas-panas lagi haaa sangat syokkk ! Biasanya memang Nisa memang order churros classic je.. Kirenye churros dengan chocolate dip. Memang sedap weyh ! Churros dorang ni kalau dimakan begitu saja pun sedap.





Haa ini pulak churros special.. Dibungkus di dalam kotak lagi haa.. Churros akan dihidang bersama pisang, chocolate rice, coco crunhc dan chocolate syrup. Layannn jugak ! Boleh tahan kenyang jugak makan set Churros Special ni !





Sis dah kata sis sukaaaa green tea kan ! Kononnya beli sebab nak minum di sepanjang perjalanan pulang ke Pahang. Tapi non hado lah, kereta belum jalan pun Nisa dah minum banyak. Hahaha sedap nauu !





Meh sis belanja lagi close up churros ni. Nisa beli kat Kota Damansara dan drive hampir dua jam pulang ke kampung. Dah sampai kampung so churros pun dah sejuk la kan ? Tapi masih sedappp di makan !!! Tak rasa lemau atau liat pun... Okay jee..






MACAM MANA NAK PERGI KE AICRUZ STREETFOOD ?

Senang nya lahaiii... gerai Aicruz Streetfood yang terletak di Kota Damansara. Taip je Aicruz Streetfood kat waze, terus keluar ! Apa yang susah nye haaa...






Untuk sebarang promosi, info mengenai waktu operasi dan pertanyaan boleh lah follow instagram Aicruz Streetfood okay ? Sekarang semua benda hujung jari, kita rajin atau tak je nak mencari. 


Soo selamat mencuba ya ! Hope you will love it as much I do, eceh !!






Read More»

Khamis, 19 November 2015

STREET TEA Ampang – Gerai air yang tengah trend masa kini

 

Assalamualaikum…

 

Lama pulak dah tak update pasal kafe-kafe hipster atau pun restoran yang best untuk makan-makan kan.. Maklumlah sesejak kena produce video sendiri ni, masa tu banyak Nisa habiskan dengan video editing. Saya budak baru belajar, maka proses editing tu lama sikit la.. belum mahir lagi kan. Apa-apa pun Nisa seronok belajar benda baru..

 

 Blog Nisakay - Street Tea Ampang 1

Berbalik kepada tajuk entry ni… Ahaa segalanya bermula apabila Nisa ternampak gambar ini di laman instagram seorang kenalan. Gituhh, dramatik ke idok. Nampak tak betapa banyak dia borong air Street Tea ni ???!! Ahahaa… Dan sebelum beliau post gambar ini lagi, beliau sudah pun review gerai air ni. Review macam mana ? Mestilah review baik-baik ! Kalau tak, takdelah kawan Nisa ni datang membeli lagi, banyak pulak tu. Kan kan ??

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 2

KEBETULAN SANGAT … Nisa nak masuk kerja hari ni, Nisa datang dari arah Cheras sebab Nisa pergi jumpa tukang jahit kejap sebelum masuk ke office. Nak ke pusat bandar Kuala Lumpur, memang hala ke Ampang untuk naik ke lebuhraya AKLEH. Jadi, terkenangkan review kawan di atas tadilah, Nisa menyimpang lah kejap ke kawasan Ampang tu, kot lah bernasib baik menemukan gerai ini. Alhamdulillah gerai ditemui ! Tapi belum buka sepenuhnya. Dengan sedikit semangat yang agak berkobar untuk mencuba air di gerai ini, Nisa tunggu lah kejap.

 

Sambil-sambil tu Nisa singgah gerai lain beli nasi bajet. Nasi putih dengan ayam goreng beserta kuah dan sambal belacan cuma RM3.00 ! Ahaa lokasinya di tepi-tepi SMK Dato Ahmad Razali di Ampang tu. Cari gerai akak berpurdah. Gituu eh promote pulak. Moga murah rezeki akak dan suami ya sebab jual nasi murah-murah. Ramai ke gerai dorang tadi.

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 5

Okay berbalik kepada cerita air STREET TEA ni.. Nisa pun order lah air ICED GREEN TEA.. nak dijadikan cerita, oleh kerana Nisa tertarik sangat dengan review yang dilakukan oleh kawan Nisa.. maka Nisa tambah order ICED COCOA. Woahhh pekat sungguh kedua-duanya. Okay jom lah balik ke office. Dari lokasi gerai ni ke office Nisa lebih kurang 10 minit gitu ! Tapi tengoklah, ais dia lambat cair. Airnya masih pekat.

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 7

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 6

Nyumss ! Sejujur-jujurnya.. Nisa tak minat green tea !! Dulu Nisa rasa green tea ni macam yuckkss rasa pelik ! Ahaha beli KitKat Green Tea pun rasa macam yekk haha ! Tapi pernah sekali Nisa rasa satu air macam di atas ni, beli kat Temerloh fuhh sedap pulak. Terus tersuka. Oh pasal gerai kat Temerloh tu nanti Nisa review ehh. Sekarang meh cerita pasal air STREET TEA AMPANG ni..

 

Okay yang pertama.. ICED GREEN TEA. Bancuhannya pekat, air batu banyak dan lambat cair. Paduan kepekatan, manis dan susu cair di bahagian atas memang fuhh terangkat ! Siapa yang tak suka manis sangat boleh lah kacau dulu susu cair tu, bagi masa ais mencair sikit, then rasa dia akan jadi JUST NICE. Memang berbaloi juga RM5.00 satu cup ni sebab saiz nya gedabak. Nisa jenis tak suka minum sekali sedut gitu. Nisa suka menghayati sikit haha. Sedut sikit-sikit.. Maklumlah entah bila lagi nak pergi kan…

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 9

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 8

Baiklah.. seterusnya, ICED COCOA. Tengok dalam gambar pun dah tahu pekat sungguh bancuhannya. Tak kedekut serbuk koko ! Ini memang peniaga yang bagus. Kalau dia jujur dan tak berkira dengan pelanggan, inshaAllah rezeki Allah pun tak akan “berkira” dengan dia. Bila bayar tu siap ucap “Saya jual ye kak..” ye lah zaman sekarang ni tak semua dah buat macam ni kan.

 

Dari segi rasa nya pulak, sebagai chocolate lover.. I LOVE THIS VERY MUCH ! Memang terasa kokonya tu. Tak tawar hebeh (bak kata orang Pahang haha). Bila pekat macam ni, kita minum pun tak cepat habis kan. Kita take time sikit nak habiskan, sebab nak tunggu ais cair sikit, kacau sikit then wallah hirup sikit-sikit.. sedapnyaaa…

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 10

Honestly, I AM NOT PAID to do this review. This is an honest review dari seorang pembeli biasa… Sama macam kedai-kedai hipster dan restoran yang pernah Nisa review sebelum ni. Kalau Nisa rasa makanan atau minuman yang dijual berbaloi dengan nilai harga serta rasanya, why not kita review kan ? Support bisnes anak muda, orang Melayu kita. Harap sangat bisnes yang dijalankan ini tidak hanya hangat-hangat chicken sh*t haha. Dan semoga peniaga ini teruskan menjual dan menjaga kualiti rasa dan bahan-bahannya.

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 11

See ? Buat kerja pun bertemankan air STREET TEA ni… Bila tah nak habis air ni, sehingga sekarang pun, air green tea ni masih berbaki separuh giant cup ni ! Yang iced cocoa Nisa simpan dulu dalam peti haha.. mau sampai ke malam tuh nanti !

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 4

Ouh yaa.. STREET TEA ni ada akaun instagram.
Boleh lah kot follow untuk lihat dengan lebih dekat lagi menu yang lain ya..

 

 

Blog Nisakay - Street Tea Ampang 3

Untuk lebih mudah, boleh lah korang search “Street Tea stall” di Foursquare tu..
Nanti boleh terus ke sana berdasarkan direction di dalamnya.

 

 

Okay lah.. sekian sahaja review air hipster dari Nisa. Lama dah tak update kan. Kalau update pasal travel secara berterusan nati boring pulak.. tak pasal-pasal ada yang naik menyampah pulak nanti. Ahahaa.. banyak lagi blogpost tertangguh ni.. harap sangat ada masa nak curi-curi update blog macam ni lagi ! Hahah. Okayy thank you for reading !

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


Read More»

Ahad, 4 Oktober 2015

Masita Steak House, Seksyen 7 Shah Alam

 

 

Assalamualaikum…

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 7

Ada satu malam ni, aku lepak dengan kawan aku Ziera and tunang dia. Masa aku gi jumpa dia tu, dia baru usai solat maghrib. Kemudian borak punya borak, lapar pulak rasa.. So aku terus ajak dorang dinner sesama. Memang langkah kanan, Ziera dengan tunang beliau pun ada plan nak keluar makan dan try kedai makan yang agak baru jugak dibuka di Seksyen 7, Shah Alam. Sebenarnya aku pun tak pasti lah kedai ni baru lagi ke macam mana. Sebab tak perasan bila bukaknya haha !

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 1

Okayyy dinner malam tu kami ke sini… Kedai makan ni agak baru bagi aku.. memandangkan aku dah lama duduk di Shah Alam kan, so ini first time aku perasan kedai ni.. Kalau tak silap aku, sebelum ni, di tapak kedai ni ada kedai mamak yang selalu aku lepak. Tapi sekarang ada Masita Steak House ni…

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 2

Okay for me… senarai harga makanan dan minuman sangat affordable. Air jus dalam RM3 something camtu.. Tapi banyak juga lah air nya. Pekat dan sedap. Tak cair je haa.. ada kedai kemain kedekut buat jus ditambah dengan air kemain banyak. Tapi dekat Masita Steak House ni tak macam tu.. Memang terasa jusnya. Bagi aku harga berpadanan dengan apa yang kita dapat, sebab air tidak dihidang dalam gelang kurus tinggi tu, sikit je dapat. Dua kali hirup dah habis.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 3

Ini hidangan yang kawan aku order. Lamb Chop. Harga tak mahal sangat pun haa… Presentation not bad.. Ada roti, jagung rebus dan coleslaw. Sekali lagi, harga yang berpatutan agak berpadanan dengan harga yang ditawar. Aku tanya kawan aku bagaimana rasanya, dia jawab sedap juga.. not bad. Jadi kena lah dengan selera beliau.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 4

Ini side dish yang kawan aku order jugak. Mushroom soup dan juga garlic bread. Kuantiti sangat okay di mata aku.. sesuai lah dengan harga. Tak overprice. Sup cendawannya not bad juga, tak cair sangat dan tak masin sangat. Just nice aku rasa.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 5

Ini pulak hidangan yang aku order. Macaroni goreng hehee… Portion nya sederhana, sangat sangat sesuai dengan orang perut kecik macam aku.. Kalau portion nye besar sangat kang tak habis makan lak. Aku suka rasa dia, tak pedas sangat, tak tawar, tak masin sangat. For me, JUST NICE ! I love this, lagi lagi dia tambah sekeping cheese, memang pelengkap hidangan. Harganya dalam lingkungan RM5 ke RM8 kalau tak silap aku.

 

 

Blog Nisakay - Masita Steak House 6

AAAAAAAAAAUUUMMM !!!!! Hahahaa tak menyabar nau. Photographer belum sudah ambik gambar lagi dah buat muka tak sabar nak ngap hahaha !! Tapi alhamdulillah memang kenyang aku. Bagi aku, portion hidangan just nice dan kualiti makanan agak memuaskan. Aku berbesar hati lah nak rekemen semua orang cuba Masita Steak House ni.. Tapi please please don’t expect something yang very high end ya ! Dengan harga dan makanan yang ditawar, aku rasa ini sangat affordable untuk semua orang menikmati makanan western.

 

 

Okay untuk Masita Steak House ni, aku tak jumpa pulak Facebook page yang aktif atau akaun Instagram, maka kat sini aku sertakan alamat kedai dan nombor Masita Steak House ya.. Bagi penduduk Shah Alam, kedai ni sangat dekat dengan Pasaraya Giant di Pusat Komersial Seksyen 7.

 

No.VG2, Block M, Jalan Plumbum V/7V, Seksyen 7, Shah Alam ,
40000 Shah Alam, Malaysia


03-5523 5102

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


Read More»

Copyright © Nisa Kay